array(32) {
  ["_edit_lock"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(12) "1669284582:7"
  }
  ["_edit_last"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "7"
  }
  ["_thumbnail_id"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(6) "545544"
  }
  ["onesignal_meta_box_present"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "1"
  }
  ["onesignal_send_notification"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["onesignal_modify_title_and_content"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["onesignal_notification_custom_heading"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    NULL
  }
  ["onesignal_notification_custom_content"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    NULL
  }
  ["hefo_before"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "0"
  }
  ["hefo_after"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "0"
  }
  ["_yoast_wpseo_newssitemap-exclude"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(3) "off"
  }
  ["_yoast_wpseo_newssitemap-genre"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(6) "a:0:{}"
  }
  ["_yoast_wpseo_metadesc"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(278) "Πανελλήνιες 2023: Οι Συντελεστές Βάσεις Εισαγωγής (ΕΒΕ) για όλα τα τμήματα των ΑΕΙ, τα ειδικά μαθήματα και τις πρακτικές δοκιμασίες έχουν ήδη ανακοινωθεί."
  }
  ["_yoast_wpseo_content_score"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(2) "30"
  }
  ["_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(2) "12"
  }
  ["author_name_apopsis"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_author_name_apopsis"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_602e5ea1ff50d"
  }
  ["protinomeno_arthro"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(2) "no"
  }
  ["_protinomeno_arthro"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_6020eb6461762"
  }
  ["add_post_in_slide"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_add_post_in_slide"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_6020f9ae65c37"
  }
  ["add_post_in_roi"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_add_post_in_roi"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_60210261bb8b7"
  }
  ["add_post_diada"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_add_post_diada"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_60211cd0e950e"
  }
  ["add_post_diada_next"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_add_post_diada_next"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_60212afa891da"
  }
  ["followipaidia"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(681) "

Ακολουθείστε το iPaidia στο Google News

Tελευταίες Ειδήσεις για την Παιδεία και την εργασία στο ipaidia.gr

Η Παιδεία στο Viber ΕΔΩ !

" } ["_followipaidia"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_600159e389967" } ["timeless"]=> array(1) { [0]=> string(1) "0" } ["_timeless"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_6049d47b0fb99" } ["_yoast_wpseo_primary_category"]=> array(1) { [0]=> string(2) "60" } }

Πανελλήνιες 2023: Οι Συντελεστές Βάσεις Εισαγωγής (ΕΒΕ) για όλα τα τμήματα των ΑΕΙ, τα ειδικά μαθήματα και τις πρακτικές δοκιμασίες έχουν ήδη ανακοινωθεί.

Δείτε αναλυτικά τους πρόσφατα.

Οδηγός με όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τις εξετάσεις που έρχονται. Σύμφωνα με το ieidiseis, οι υποψήφιοι αναζητούν Τέτοιες σχολές είναι οι λεγόμενες παραϊατρικές, οι καθώς ο κλάδος αυτός ιδιαίτερα σήμερα την περίοδο της πανδημίας έχει γίνει εξαιρετικά αναγκαίος αφού οι άνθρωποι, που νόσησαν από κορονοϊό και νοσηλεύτηκαν για μικρό ή μεγάλο χρονικό διάστημα χρειάζονται μεγάλη φροντίδα από φυσικοθεραπευτές -κατά κύριο λόγο- αλλά και άλλες παραπλήσιες ειδικότητες, όπως Εργοθεραπεία και Λογοθεραπεία.

Φυσικά, στα παραϊατρικά επαγγέλματα εντάσσονται και οι κλασικές πλέον σχολές μαιευτικής και διαιτολογίας.

Όλες αυτές οι σχολές δεν έχουν ιδιαίτερα υψηλές βάσεις εισαγωγής και ταυτόχρονα έχουν μεγάλη ζήτηση στην αγορά εργασίας. Για όλους αυτούς τους λόγους, αξίζει οι μαθητές της Γ΄ λυκείου να «μελετήσουν» τις συγκεκριμένες σχολές, μέσω των πληροφοριών που παρέχουν τα ίδια τα τμήματα των ΑΕΙ στις ηλεκτρονικές σελίδες τους.

Σπουδές στην Εργοθεραπεία

Εργοθεραπευτής είναι ο εξειδικευμένος επιστήμονας στο χώρο της υγείας, που μέσω θεραπευτικών παρεμβάσεων βελτιώνει δεξιότητες ατόμων με δυσλειτουργία στους τομείς ανάπτυξης. Οι τομείς ανάπτυξης αφορούν την αυτοεξυπηρέτηση, την κινητικότητα, τις αισθητηριακές ικανότητες και τις γνωστικές δεξιότητες των ατόμων.

Οι εργοθεραπευτές συνήθως εργάζονται με ενήλικες ή παιδιά με αναπηρίες, ασθενείς υπό αποκατάσταση μετά από εγκεφαλικά επεισόδια, ηλικιωμένους κ.α. Ανάλογα με το άτομο αλλά και τα προβλήματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν διαχωρίζουμε το αντικείμενο της εργασίας τους σε ειδικεύσεις όπως παιδιατρική εργοθεραπεία, γηριατρική και νευρολογική – ορθοπεδική.

Έπειτα από την ολοκλήρωση των σπουδών τους οι πτυχιούχοι έχουν τη δυνατότητα να εργαστούν τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα. Μπορούν να απασχοληθούν σε νοσοκομεία, γηροκομεία, φυλακές αλλά και σε κέντρα αποτοξίνωσης και αποκατάστασης.

Σπουδές στη Λογοθεραπεία

Η Λογοθεραπεία είναι η επιστήμη που ασχολείται με την αξιολόγηση, τη διάγνωση, την θεραπεία, τη μελέτη και πρόληψη των διαταραχών λόγου, επικοινωνίας, ομιλίας, φωνής και κατάποσης τόσο σε παιδιά όσο και σε ενήλικες.

Έχει ως στόχο την αποκατάσταση πλήθους διαταραχών όπως αναπτυξιακές γλωσσικές διαταραχές, διάσπαση προσοχής και υπερκινητικότητα, μαθησιακές δυσκολίες, εγκεφαλικά επεισόδια και νοητική υστέρηση. Ένας λογοθεραπευτής συνεργάζεται πολλές φορές και με άλλες ειδικότητες όπως εργοθεραπευτές, γιατρούς και ψυχολόγους με σκοπό την πληρέστερη αξιολόγηση του προβλήματος και ενός καλύτερου αποτελέσματος.

Οι απόφοιτοι των τμημάτων έχουν τη δυνατότητα να απασχοληθούν σε κέντρα ψυχικής υγείας, νοσοκομεία, σχολεία αλλά και να ιδρύσουν ιδιωτικά κέντρα λογοθεραπείας και κέντρα αποκατάστασης.

Σπουδές στη Φυσικοθεραπεία

Η επιστήμη της Φυσικοθεραπείας ασχολείται με την αποκατάσταση του σώματος στη φυσική του κατάσταση. Οι φυσικοθεραπευτές ασχολούνται με άτομα όλων των ηλικιών που αντιμετωπίζουν προβλήματα παροδικής ή μόνιμης κινητικής ανικανότητας, εξαιτίας τραυματισμού, αναπηρίας ή άλλων παθολογικών προβλημάτων.

Χρησιμοποιώντας φυσικές θεραπευτικές μεθόδους σε συνδυασμό με την τεχνολογία έχουν ως στόχο την βελτίωση – αποκατάσταση της κινητικής λειτουργίας, τη μείωση ή τη διαχείριση του πόνου, την ανάκτηση της λειτουργικής ανεξαρτησίας, αλλά και τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης για την αποτροπή μελλοντικών προβλημάτων.

Οι απόφοιτοι των τμημάτων με διαρκή επιμόρφωση αλλά και με εξειδίκευση σε τομείς όπως η Ορθοπεδική, η Νευρολογία, ο Αθλητισμός και η Κλινική Ηλεκτροφυσιολογία, έχουν τη δυνατότητα να ανοίξουν περισσότερο τους επαγγελματικούς τους ορίζοντες. Μπορούν να απασχοληθούν είτε σε Νοσηλευτικά Ιδρύματα, Κλινικές, Κέντρα Αποκατάστασης και Περίθαλψης Ηλικιωμένων ή ατόμων με αναπηρίες, Θεραπευτήρια, είτε ως ελεύθεροι επαγγελματίες, ιδρύοντας ιδιωτικά εργαστήρια Φυσικοθεραπείας.

Σπουδές στη Μαιευτική

Η μαιευτική επιστήμη αποσκοπεί στη φροντίδα, την ενημέρωση και την υποστήριξη των γυναικών τόσο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης όσο και κατά τον τοκετό. Το μαιευτικό προσωπικό συμβάλλει αμέριστα στην αίσια έκβαση της εγκυμοσύνης, προετοιμάζει την επίτοκο για τον τοκετό ενώ ο ρόλος του παραμένει καίριος και στο κομμάτι του θηλασμού και της λοχείας.

Ο μαιευτής – μαία μπορεί να εργαστεί σε ιδιωτικά και δημόσια μαιευτήρια – Νοσοκομεία, γυναικολογικές κλινικές, κέντρα υποβοηθούμενης αναπαραγωγής, ιδιωτικά ιατρεία, εταιρείες μητρικού θηλασμού ή ανώδυνου τοκετού, μονάδες νεογνών, φροντίδα των νεογνών, Τμήμα Οικογενειακού Προγραμματισμού των Νοσοκομείων.Μπορούν να εργαστούν και ως ελεύθεροι επαγγελματίες να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στο σπίτι της εγκύου ή μητέρας, και του νεογνού, κυρίως σε χωριά και ημιαστικές περιοχές, αφού έχουν ασκήσει τις δραστηριότητές τους για δύο χρόνια σε νοσοκομείο ή άλλο ίδρυμα υγείας αναγνωρισμένο για το σκοπό αυτό.

Στη συνέχεια χορηγείται άδεια από το Υπουργείο Υγείας Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων. Ο μαιευτής / η μαία μπορεί επίσης να ασκήσει το επάγγελμα σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σπουδές στη Διαιτολογία

Ο τομέας της διατροφολογίας – διαιτολογίας αποτελεί μία από τις πιο δημοφιλείς και περιζήτητες από τις λεγόμενες παραϊατρικές σχολές και κυρίως τα τελευταία χρόνια ,που οι ανάγκες του σύγχρονου ανθρώπου να βελτιώσει τις διατροφικές του συνήθειες είναι μεγάλες.

Εκατομμύρια άνθρωποι ταλαιπωρούνται να διατηρήσουν τα κιλά τους και να αποφύγουν ασθένειες που προέρχονται από κακή διατροφή.

Οι διατροφολόγοι μπορούν να εργαστούν ιδιωτικά αλλά και σε μεγάλα, νοσοκομεία, κλινικές, στον αθλητικό χώρο, στη Βιομηχανία τροφίμων αλλά και να εργαστούν σε δημοτικές ή κοινοτικές υπηρεσίες, όπως σε παιδικούς σταθμούς και κατασκηνώσεις, διαμορφώνοντας το πρόγραμμα διατροφής των παιδιών και παρέχοντας τους ενημέρωση, σε γηροκομεία καθώς και σε ξενοδοχεία για πελάτες που χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής.

Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τους .

Πιο αναλυτικά, 53 τμήματα με κενές θέσεις λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) ενώ θα μπορούσαν να μειώσουν τον Συντελεστή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) δεν το έκαναν.

Δείτε αναλυτικά τον πίνακα από το sep4u:

ΝΕΕΣ αλλαγές στους συντελεστές βαρύτητας  – Όλα όσα πρέπει να ξέρετε

Η ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας, στο :

Καθορισμός νέων συντελεστών βαρύτητας των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων ΕΠΑΛ, για εισαγωγή στο ΤΜΗΜΑ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ – ΙΟΝΙΟ ΠΑΝ/ΜΙΟ) το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024 και εφεξής.

Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι προωθήθηκε για δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η υπουργική απόφαση με θέμα «Τροποποίηση της υπό στοιχεία Φ.153.1/148498/Α5/19-11-2021 (Β′ 5400) υπουργικής απόφασης «Καθορισμός των συντελεστών βαρύτητας των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων των Επαγγελματικών Λυκείων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 και εφεξής», για το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024 και εφεξής.»

Η τροποποίηση αφορά στο ΤΜΗΜΑ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ – ΙΟΝΙΟ ΠΑΝ/ΜΙΟ), στο οποίο έχουν πρόσβαση οι υποψήφιοι των Τομέων Σπουδών ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ, ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ και ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ.

Η εν λόγω τροποποίηση αφορά τις Πανελλαδικές Εξετάσεις ΕΠΑΛ 2023 κι εφεξής.

H Υπουργική Απόφαση

Ποιές σχολές αξίζει να επιλέξετε

Υπενθυμίζουμε ότι έγινε η ανακοίνωση των Συντελεστών Βάσεις Εισαγωγής (ΕΒΕ) για όλα τα τμήματα των ΑΕΙ, τα ειδικά μαθήματα και τις πρακτικές δοκιμασίες.

Σύμφωνα με το ieidiseis, οι υποψήφιοι αναζητούν σχολές με χαμηλές βάσεις εισαγωγής αλλά με καλή απορρόφηση στην αγορά εργασίας. Τέτοιες σχολές είναι οι λεγόμενες παραϊατρικές, οι οποίες έχουν αυξημένη ζήτηση από την πλευρά των νέων καθώς ο κλάδος αυτός ιδιαίτερα σήμερα την περίοδο της πανδημίας έχει γίνει εξαιρετικά αναγκαίος αφού οι άνθρωποι, που νόσησαν από κορονοϊό και νοσηλεύτηκαν για μικρό ή μεγάλο χρονικό διάστημα χρειάζονται μεγάλη φροντίδα από φυσικοθεραπευτές -κατά κύριο λόγο- αλλά και άλλες παραπλήσιες ειδικότητες, όπως Εργοθεραπεία και Λογοθεραπεία.

Φυσικά, στα παραϊατρικά επαγγέλματα εντάσσονται και οι κλασικές πλέον σχολές μαιευτικής και διαιτολογίας.

Όλες αυτές οι σχολές δεν έχουν ιδιαίτερα υψηλές βάσεις εισαγωγής και ταυτόχρονα έχουν μεγάλη ζήτηση στην αγορά εργασίας. Για όλους αυτούς τους λόγους, αξίζει οι μαθητές της Γ΄ λυκείου να «μελετήσουν» τις συγκεκριμένες σχολές, μέσω των πληροφοριών που παρέχουν τα ίδια τα τμήματα των ΑΕΙ στις ηλεκτρονικές σελίδες τους.

Σπουδές στην Εργοθεραπεία

Εργοθεραπευτής είναι ο εξειδικευμένος επιστήμονας στο χώρο της υγείας, που μέσω θεραπευτικών παρεμβάσεων βελτιώνει δεξιότητες ατόμων με δυσλειτουργία στους τομείς ανάπτυξης. Οι τομείς ανάπτυξης αφορούν την αυτοεξυπηρέτηση, την κινητικότητα, τις αισθητηριακές ικανότητες και τις γνωστικές δεξιότητες των ατόμων.

Οι εργοθεραπευτές συνήθως εργάζονται με ενήλικες ή παιδιά με αναπηρίες, ασθενείς υπό αποκατάσταση μετά από εγκεφαλικά επεισόδια, ηλικιωμένους κ.α. Ανάλογα με το άτομο αλλά και τα προβλήματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν διαχωρίζουμε το αντικείμενο της εργασίας τους σε ειδικεύσεις όπως παιδιατρική εργοθεραπεία, γηριατρική και νευρολογική – ορθοπεδική.

Έπειτα από την ολοκλήρωση των σπουδών τους οι πτυχιούχοι έχουν τη δυνατότητα να εργαστούν τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα. Μπορούν να απασχοληθούν σε νοσοκομεία, γηροκομεία, φυλακές αλλά και σε κέντρα αποτοξίνωσης και αποκατάστασης.

Σπουδές στη Λογοθεραπεία

Η Λογοθεραπεία είναι η επιστήμη που ασχολείται με την αξιολόγηση, τη διάγνωση, την θεραπεία, τη μελέτη και πρόληψη των διαταραχών λόγου, επικοινωνίας, ομιλίας, φωνής και κατάποσης τόσο σε παιδιά όσο και σε ενήλικες.

Έχει ως στόχο την αποκατάσταση πλήθους διαταραχών όπως αναπτυξιακές γλωσσικές διαταραχές, διάσπαση προσοχής και υπερκινητικότητα, μαθησιακές δυσκολίες, εγκεφαλικά επεισόδια και νοητική υστέρηση. Ένας λογοθεραπευτής συνεργάζεται πολλές φορές και με άλλες ειδικότητες όπως εργοθεραπευτές, γιατρούς και ψυχολόγους με σκοπό την πληρέστερη αξιολόγηση του προβλήματος και ενός καλύτερου αποτελέσματος.

Οι απόφοιτοι των τμημάτων έχουν τη δυνατότητα να απασχοληθούν σε κέντρα ψυχικής υγείας, νοσοκομεία, σχολεία αλλά και να ιδρύσουν ιδιωτικά κέντρα λογοθεραπείας και κέντρα αποκατάστασης.

Σπουδές στη Φυσικοθεραπεία

Η επιστήμη της Φυσικοθεραπείας ασχολείται με την αποκατάσταση του σώματος στη φυσική του κατάσταση. Οι φυσικοθεραπευτές ασχολούνται με άτομα όλων των ηλικιών που αντιμετωπίζουν προβλήματα παροδικής ή μόνιμης κινητικής ανικανότητας, εξαιτίας τραυματισμού, αναπηρίας ή άλλων παθολογικών προβλημάτων.

Χρησιμοποιώντας φυσικές θεραπευτικές μεθόδους σε συνδυασμό με την τεχνολογία έχουν ως στόχο την βελτίωση – αποκατάσταση της κινητικής λειτουργίας, τη μείωση ή τη διαχείριση του πόνου, την ανάκτηση της λειτουργικής ανεξαρτησίας, αλλά και τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης για την αποτροπή μελλοντικών προβλημάτων.

Οι απόφοιτοι των τμημάτων με διαρκή επιμόρφωση αλλά και με εξειδίκευση σε τομείς όπως η Ορθοπεδική, η Νευρολογία, ο Αθλητισμός και η Κλινική Ηλεκτροφυσιολογία, έχουν τη δυνατότητα να ανοίξουν περισσότερο τους επαγγελματικούς τους ορίζοντες. Μπορούν να απασχοληθούν είτε σε Νοσηλευτικά Ιδρύματα, Κλινικές, Κέντρα Αποκατάστασης και Περίθαλψης Ηλικιωμένων ή ατόμων με αναπηρίες, Θεραπευτήρια, είτε ως ελεύθεροι επαγγελματίες, ιδρύοντας ιδιωτικά εργαστήρια Φυσικοθεραπείας.

Σπουδές στη Μαιευτική

Η μαιευτική επιστήμη αποσκοπεί στη φροντίδα, την ενημέρωση και την υποστήριξη των γυναικών τόσο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης όσο και κατά τον τοκετό. Το μαιευτικό προσωπικό συμβάλλει αμέριστα στην αίσια έκβαση της εγκυμοσύνης, προετοιμάζει την επίτοκο για τον τοκετό ενώ ο ρόλος του παραμένει καίριος και στο κομμάτι του θηλασμού και της λοχείας.

Ο μαιευτής – μαία μπορεί να εργαστεί σε ιδιωτικά και δημόσια μαιευτήρια – Νοσοκομεία, γυναικολογικές κλινικές, κέντρα υποβοηθούμενης αναπαραγωγής, ιδιωτικά ιατρεία, εταιρείες μητρικού θηλασμού ή ανώδυνου τοκετού, μονάδες νεογνών, φροντίδα των νεογνών, Τμήμα Οικογενειακού Προγραμματισμού των Νοσοκομείων.Μπορούν να εργαστούν και ως ελεύθεροι επαγγελματίες να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στο σπίτι της εγκύου ή μητέρας, και του νεογνού, κυρίως σε χωριά και ημιαστικές περιοχές, αφού έχουν ασκήσει τις δραστηριότητές τους για δύο χρόνια σε νοσοκομείο ή άλλο ίδρυμα υγείας αναγνωρισμένο για το σκοπό αυτό.

Στη συνέχεια χορηγείται άδεια από το Υπουργείο Υγείας Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων. Ο μαιευτής / η μαία μπορεί επίσης να ασκήσει το επάγγελμα σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σπουδές στη Διαιτολογία

Ο τομέας της διατροφολογίας – διαιτολογίας αποτελεί μία από τις πιο δημοφιλείς και περιζήτητες από τις λεγόμενες παραϊατρικές σχολές και κυρίως τα τελευταία χρόνια ,που οι ανάγκες του σύγχρονου ανθρώπου να βελτιώσει τις διατροφικές του συνήθειες είναι μεγάλες.

Εκατομμύρια άνθρωποι ταλαιπωρούνται να διατηρήσουν τα κιλά τους και να αποφύγουν ασθένειες που προέρχονται από κακή διατροφή.

Οι διατροφολόγοι μπορούν να εργαστούν ιδιωτικά αλλά και σε μεγάλα, νοσοκομεία, κλινικές, στον αθλητικό χώρο, στη Βιομηχανία τροφίμων αλλά και να εργαστούν σε δημοτικές ή κοινοτικές υπηρεσίες, όπως σε παιδικούς σταθμούς και κατασκηνώσεις, διαμορφώνοντας το πρόγραμμα διατροφής των παιδιών και παρέχοντας τους ενημέρωση, σε γηροκομεία καθώς και σε ξενοδοχεία για πελάτες που χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής.

Δείτε αναλυτικά τα προβλήματα που προκύπτουν με τα νέα τμήματα στο 4ο πεδίο

Αναλυτικά όσα αναφέρει ο κ. Στρατηγάκης σε άρθρο του στη Ναυτεμπορική:

Νέα τμήματα στο 4ο Πεδίο θα δουν οι υποψήφιοι στο Μηχανογραφικό τους. Πρόκειται για 8 τμήματα που ανήκαν σε άλλα πεδία και προστίθενται και στο 4ο Πεδίο.

Στον πίνακα βλέπουμε τα Πεδία στα οποία θα ανήκουν από το 2023 τις θέσεις, τους επιτυχόντες και τη βάση του 2022. Βέβαια η απόφαση πάρθηκε πριν τις Πανελλαδικές του 2022 με τα στοιχεία του 2021, δηλαδή, που ήταν πολύ χειρότερα από τα φετινά.

Συγκεκριμένα το 2021 και στα τρία τμήματα Περιβάλλοντος εισήχθησαν συνολικά 16 φοιτητές. 7 και 17 ήταν οι επιτυχόντες στα τμήματα της Ορεστιάδας. Σ’ αυτά τα τμήματα η ένταξή τους σε ένα επιπλέον πεδίο μπορεί να φέρει περισσότερους φοιτητές και να απομακρύνει τον κίνδυνο του κλεισίματος.

Είναι προφανές ότι η ερήμωση των τμημάτων από φοιτητές είναι συνέπεια της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ). Η ένταξη και σε επιπλέον Πεδίο είναι ζήτημα επιβίωσης. Ναι αλλά είναι προβληματική για τους φοιτητές που θα εισαχθούν σ’ αυτά τα τμήματα από το 4ο Πεδίο. Δεν αναφέρομαι στα τμήματα Κοινωνικής Πολιτικής και Πληροφορικής του πίνακα, αλλά στα τμήματα Περιβάλλοντος και Δασολογίας και εν μέρει στο Αγροτικής Ανάπτυξης. Το πρόβλημα με αυτά τα τμήματα είναι το… πρόγραμμα σπουδών. Οι υποψήφιοι από το 4ο Πεδίο δεν έχουν τις γνώσεις να παρακολουθήσουν τα μαθήματα σ’ αυτά τα τμήματα. Η βάση των σπουδών είναι η Χημεία και η Βιολογία. Οι υποψήφιοι από το 4ο Πεδίο δεν έχουν εξεταστεί σ’ αυτά τα μαθήματα και η γνώση τους σ’ αυτά τα μαθήματα έχει, πολύ συχνά, σταματήσει πριν τη Β Λυκείου, όταν επέλεξαν να ακολουθήσουν την Ομάδα Προσανατολισμού της Οικονομίας και Πληροφορικής.

Η εισαγωγή υποψηφίων σε τμήματα που δεν έχουν τις γνώσεις για να παρακολουθήσουν και να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους είναι, προφανώς, μεγάλο λάθος. Είναι μία από τις παρενέργειες της ΕΒΕ που αναιρεί την ίδια της την ύπαρξη, καθώς υποτίθεται ότι καθιερώθηκε για να μην εισάγονται φοιτητές με χαμηλές βαθμολογίες που δεν μπορούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. Εδώ έχουμε την εισαγωγή υποψηφίων με υψηλότερη βαθμολογία, που επίσης δεν μπορούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.

Καθώς το σύστημα εισαγωγής γίνεται χρόνο με το χρόνο και πιο σύνθετο και πιο προβληματικό, η επιλογή σπουδών από τους υποψηφίους γίνεται διαδικασία που απαιτεί προσοχή. Τα παιδιά που θα δηλώσουν αυτά τα τμήματα χωρίς να έχουν δει το πρόγραμμα σπουδών, κρίνοντας μόνο από τον τίτλο τους, θα ζήσουν πολύ μεγάλη απογοήτευση όταν εισαχθούν και διαπιστώσουν ότι δεν μπορούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα.

Το πρώτο και σημαντικότερο κριτήριο επιλογής σπουδών πρέπει να είναι το πρόγραμμα σπουδών του κάθε τμήματος. Είναι κάτι που, δυστυχώς, οι υποψήφιοι και οι οικογένειές τους συχνά δεν εξετάζουν. Περισσότερο κοιτάζουν το μετά: τι μπορούν να κάνουν επαγγελματικά με αυτό το πτυχίο. Και όμως οι ίδιες οι σπουδές πρέπει να είναι το πρώτο φίλτρο. Είναι πολύ απλό: Αν δεν αρέσουν τα μαθήματα στον φοιτητή δεν θα τα διαβάζει και δεν θα πάρει το πτυχίο του.

Σέβομαι την αγωνία επιβίωσης των ανθρώπων αυτών των τμημάτων, κάποια μάλιστα είναι εξαιρετικά, αλλά δε γίνεται να επιβιώσουν προσελκύοντας φοιτητές που δεν μπορούν να παρακολουθήσουν τις σπουδές. Φυσικά και δεν φταίνε τα τμήματα που έμειναν από φοιτητές. Φταίει, κυρίως, η… γεωγραφία, που κυριαρχεί στις επιλογές των υποψηφίων. Βλέπετε τα τμήματα που είναι απομακρυσμένα έχουν πάντα μικρότερη ζήτηση. Δεν είναι τυχαίο ότι το τμήμα της Λάρισας είχε διπλάσιους επιτυχόντες από το τμήμα της Μυτιλήνης και επταπλάσιους από της Ζακύνθου, όπως βλέπουμε στον πίνακα.

Τα τμήματα Κοινωνικής Πολιτικής και Πληροφορικής που επίσης εντάσσονται στο 4ο Πεδίο ανήκουν σε άλλη κατηγορία. Δεν έχουν ανάγκη να προσελκύσουν φοιτητές, μέχρι τώρα. Δεν είναι παράλογη η ένταξη της Κοινωνικής Πολιτικής και στο 4ο Πεδίο, ούτε φυσικά του τμήματος Πληροφορικής.