| Ξεκινάει ο «µαραθώνιος» µε την ανακοίνωση των επιδόσεων των , την επιλογή των σχολών στο και την ανακοίνωση των και των ονοµάτων των επιτυχόντων

Επεσε για φέτος η αυλαία των Εξετάσεων για τους υποψηφίους που διεκδικούν µία θέση στα ΑΕΙ της χώρας, αλλά η αγωνία των παιδιών θα συνεχιστεί για πολύ καιρό ακόµη. Η επόµενη σηµαντική µέρα θα είναι αυτή της ανακοίνωσης των βαθµολογικών επιδόσεών τους, κάτι που αναµένεται τις πρώτες µέρες του Ιουλίου, στη συνέχεια θα ακολουθήσουν οι «δύσκολες αποφάσεις», δηλαδή η επιλογή των σχολών στο δελτίο, και τέλος η µακρά αναµονή έως το τέλος του Αυγούστου, όταν θα ανακοινωθούν οι και τα ονόµατα των επιτυχόντων.

Με τα µέχρι στιγµής στοιχεία πάντως, οι υποψήφιοι θα πρέπει να περιµένουν πτώση των βάσεων σε πάρα πολλά και σε όλα τα πεδία µε εξαίρεση το 1ο, όπου η εικόνα της πορείας των µορίων θα εµφανίσει µόνο µικρές αυξοµειώσεις και όχι µεγάλες διαφοροποιήσεις συγκριτικά µε το 2018. Σε κάθε περίπτωση, αυτές είναι οι πρώτες εκτιµήσεις, δεδοµένου ότι η βαθµολόγηση των γραπτών δεν έχει ολοκληρωθεί. Πάντως, η εικόνα για την πορεία των θα είναι περισσότερο ξεκάθαρη όταν θα έχουµε στη διάθεσή µας τα στατιστικά στοιχεία µε τις επιδόσεις όλων των υποψηφίων που συµµετείχαν φέτος στις Εξετάσεις, σύμφωνα με το Έθνος.

Παίρνοντας τα πράγµατα από την αρχή, για τις µέρες που ακολουθούν οι υποψήφιοι -κυρίως αυτοί που δεν έχουν στοχεύσει σε συγκεκριµένες σχολές πρέπει να κάνουν τα εξής: ∆εδοµένου ότι φέτος έχουν µπει στο πάρα πολλά νέα τµήµατα (συνολικά 125), οι υποψήφιοι θα πρέπει από τώρα να τα «ψάξουν». Πρέπει να δουν το επιστηµονικό περιεχόµενό τους, τα επαγγελµατικά δικαιώµατα και φυσικά την απορρόφηση που µπορεί να έχουν στην αγορά εργασίας. Η διαδικασία αυτή είναι δύσκολη, καθώς κάποια τµήµατα δεν έχουν άλλα αντίστοιχα, συνεπώς η «έρευνα αγοράς» θα είναι… λαβυρινθώδης, καθώς πιθανόν οι ενδιαφερόµενοι θα πρέπει ν’ αναζητήσουν πληροφορίες µέσω του ∆ιαδικτύου ακόµη και σε πανεπιστηµιακά ιδρύµατα του εξωτερικού.

Τα πανεπιστήµια στα οποία θα λειτουργήσουν φέτος αυτά τα νέα τµήµατα δεν έχουν αναρτήσει τις σχετικές πληροφορίες, κάτι που δεν έχει κάνει ούτε το υπουργείο Παιδείας. Επίσης, θα πρέπει να συνυπολογίσουν ότι ένα εντελώς νέο τµήµα -ως προς το περιεχόµενο σπουδών- µπορεί να είναι «διαµάντι», αλλά µπορεί να έχει και πολλά προβλήµατα στη λειτουργία του από τη νέα ακαδηµαϊκή χρονιά. Αυτά θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη πριν από την τελική επιλογή.