Όσα είπε ο Υπ. Παιδείας στη Βουλή για ωράριο, αξιολόγηση, υποχρεωτικές μεταθέσεις,…

Κατά τη διάρκεια συζήτησης πρότασης νόμου του ΣΥΡΙΖΑ για τη λειτουργία των ΑΕΙ, Ο Υπ. Παιδείας τόνισε τα ακόλουθα:

ΑΥΞΗΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ

Για την αύξηση του ωραρίου ο υπουργός Παιδείας τόνισε ότι αυτό είχε ψηφιστεί το Νοέμβριο και υπάρχουν αλλεπάλληλες συναντήσεις ακόμα και ανακοινώσεις της ΟΛΜΕ από τότε.

ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

Με τη λήξη των Πανελλαδικών Εξετάσεων είναι αυτονόητο ότι θα αρθεί το μέτρο της πολιτικής επιστράτευσης των καθηγητών.

Ότι συνέβη και μάλιστα με μοχλό άσκησης πιέσεως την αγωνία των παιδιών και τις πανελλαδικές εξετάσεις , είπε ο κ. υπουργός, ήταν λάθος και αυτό έπρεπε να σταματήσει. Σας λέω, πρόσθεσε ο κ. Αρβανιτόπουλος, ότι είμαι ο τελευταίος σε αυτόν τον πλανήτη γη, που θα ήθελα να εισηγηθώ ένα τέτοιο μέτρο, όντας ο ίδιος εκπαιδευτικός και προερχόμενος και από οικογένεια εκπαιδευτικών.

Νομίζω, όμως, τόνισε ο υπουργός Παιδείας, ότι είναι επιβεβλημένο αυτό το οποίο έγινε, διότι δεν μπορεί κανείς να παίζει με την αγωνία των νέων ανθρώπων στην πρώτη πιο κρίσιμη εξέταση της ζωής τους για το αν θα γίνουν ή δεν θα γίνουν και πώς θα γίνουν οι εξετάσεις.

ΣΧΕΔΙΑ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΝΕΟ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ

Το θέμα του Λυκείου και του Τεχνολογικού Λυκείου, είναι απόρροια μιας διαδικασίας εθνικού διαλόγου και συνεπώς στο συντριπτικό του μέρος αποτελεί ένα σχέδιο, το οποίο έχει περάσει από τον εθνικό διάλογο, μέσα από ευρείες συναινέσεις και θα προχωρήσουμε στην κατάθεσή του εντός του Ιουνίου.

Στην παρέμβαση της πρώην υφυπουργού Παιδείας Εύης Χριστοφιλοπούλου να μην βρει την επόμενη σχολικό χρονιά χωρίς το Νέο Τεχνολογικό Λύκειο ο υπουργός Παιδείας συμφώνησε και σημείωσε: «Το μείζον είναι, ότι αυτό είναι νομοσχέδιο, το οποίο είναι απόρροια πενταετούς εθνικού διαλόγου».

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ

Δεν αποτελούσε αιφνιδιασμό Για τις αναγκαστικές μεταθέσεις ο κ. Αρβανιτόπουλος είπε πως δεν ήταν αιφνιδιασμός και τόνισε: «Αυτό που έκανε το Προεδρικό Διάταγμα είναι ότι έβαζε κοινωνικά κριτήρια, ούτως ώστε να περιορίσει στο ελάχιστο τον αριθμό των αναγκαστικών μεταθέσεων, το οποίο είναι ένα έσχατο μέτρο, εάν χρειαστεί να γίνουν, μετά την εξάντληση όλων των προηγούμενων μέτρων ( αποσπάσεις, εθελοντικές μετακινήσεις, μετατάξεις κ.ο.κ.). Αν χρειαστούμε να βάλουμε κοινωνικά κριτήρια για το ποιος είναι αυτός ο ελάχιστος αριθμός, που μπορεί, εάν χρειαστεί να μετακινηθεί, δηλαδή, να είναι πρωτοδιόριστοι, να μην έχουν οικογένεια κ.λπ.».

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ο κ. υπουργός υπογράμμισε πως «όλοι πρέπει να είμαστε υπέρμαχοι του συστήματος της αξιολόγησης και μάλιστα με τον τρόπο τον οποίο θεσμοθετήθηκε και με την ανεξάρτητη αρχή, η οποία δίνει τη δυνατότητα της άρσης κάθε καχυποψίας για το αδιάβλητο της διαδικασίας». Οκ. Αρβανιτόπουλοςσημείωσε πως πρέπει να αξιολογηθεί συνολικά το εκπαιδευτικό σύστημα, όχι διότι πρέπει να τιμωρηθούν οι εκπαιδευτικοί, αλλά διότι πρέπει να δωθούν οι ευκαιρίες στους εκπαιδευτικούς να επιμορφωθούν, να αυτοβελτιωθούν, να εντοπιστούν τα προβλήματα στο σχολικό σύστημα, στις σχολικές μονάδες και σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης για να μπορέσουν να γίνουν οι βελτιωτικές κινήσεις.

ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ

Τον αριθμό των 8500 αναπληρωτών που είχαμε πέρυσι με κρατική επιχορήγηση τον αναπληρώνουμε φέτος, παρότι έχουμε 2500 αναπληρωτές από την κρατική επιχορήγηση, μέσα από κονδύλια του ΕΣΠΑ, ούτως ώστε να φτάσουμε πάλι στον ίδιο αριθμό.

dictyo.gr