Οι φοιτητές αναφέρουν ότι αναβάθμιση δεν είναι να ανοιγοκλείνουν τα τμήματα, ούτε να σπουδάζουν με αβεβαιότητα για το μέλλον, χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα, χωρίς δουλειά, πόσο μάλλον να χρειάζεται να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να πληρώσουν πανάκριβα ενοίκια, εισιτήριο στα λεωφορεία, να απειλούνται με κάρτες σίτισης στη λέσχη, να έρχονται αντιμέτωποι με ελλείψεις σε καθηγητές.

Η ανακοίνωση του Φοιτητικού Συλλόγου Ελληνικής Φιλολογίας «Οδυσσέας Ελύτης»:

Καταδικάζουμε την απαράδεκτη προσπάθεια Κυβέρνησης και ΔΠΘ για συγχώνευση του τμήματος μας με το τμήμα Παρευξείνιων και το Ιστορικό σε ένα. Ο Πρύτανης όπως έδειξε και στην πρόσφατη κινητοποίησή μας, διάλεξε πλευρά και είναι απέναντί μας. Όχι μόνο συζητούσε αυτές τις εξελίξεις με τον Υπουργό, αλλά όπως φάνηκε είναι διατεθειμένος να τις υποστηρίξει μέχρι τέλους λέγοντας μας μάλιστα και ψέματα ότι αυτή η συγχώνευση θα είναι για καλό!

Ότι θα είναι δηλαδή για καλό που κλείνει το τμήμα μας και είναι στον αέρα τα επαγγελματικά μας δικαιώματα, το αν θα μπορούμε να πάρουμε πτυχίο! Την ίδια στιγμή σαν να μην έφταναν όλα αυτά το ΔΠΘ και η πολιτική της κυβέρνησης και των προηγούμενων δίνει και αέρα στα πανιά της εργολαβικής εταιρίας στην λέσχη να έρχεται και να μας λέει να δίνουμε 2 ευρώ για να φάμε στην λέσχη προσπαθώντας με απαράδεκτο τρόπο να καταργήσει την δωρεάν σίτιση και να επιβάλει τις κάρτες σίτισης. Προκύπτει λοιπόν η ανάγκη τώρα να κλιμακώσουμε τον αγώνα μας!

Με την γενική μας συνέλευση την προηγούμενη εβδομάδα και την κατάληψη και την κινητοποίηση στην Πρυτανεία κάναμε την αρχή. Φωνάξαμε ότι δεν θα δεχτούμε τη συγχώνευση και τώρα πρέπει πιο αποφασιστικά να συνεχίσουμε, να πάρουμε πάνω μας την ευθύνη κι άλλοι συμφοιτητές μας να μπουν στην μάχη ώστε εμείς να εμποδίσουμε τις εξελίξεις. Πλέον δεν έχουμε να περιμένουμε τίποτα από κανέναν! Τα αποτελέσματα της συγχώνευσης για τους φοιτητές και των τριών τμημάτων θα είναι επιζήμια για τους όρους σπουδών μας, αφού πρόκειται επί της ουσίας για κατάργηση τμημάτων και τίτλων σπουδών χωρίς κανείς να ξέρει και να πει με σαφήνεια σε αυτό το νέο υπό ίδρυση τμήμα, τί πτυχίο θα παίρνουμε, με τί αξία, τι επαγγελματικά δικαιώματα. Προκύπτουν επομένως πολλά ερωτήματα αναφορικά με τις εξελίξεις:

1) Τι θα γίνει με το πρόγραμμα σπουδών; Αν καταργηθούν τα μαθήματα του υπάρχοντος ΠΠΣ θα κληθούμε να εξεταστούμε σε μαθήματα που δεν διδασκόμαστε; Ακόμη και αν η συγχώνευση αποτελέσει γεγονός οι φοιτητές που θα συνεχίσουν να ακολουθούν το τωρινό σύστημα οφείλουν να ακολουθήσουν το παρόν πρόγραμμα σπουδών με 40 υποχρεωτικά μαθήματα. Δεν αναφέρεται πουθενά και δεν είναι ξεκάθαρο για κανέναν φοιτητή αν αυτά τα μαθήματα θα συνεχίσουν να διδάσκονται ενώ θα ισχύει το νέο πρόγραμμα σπουδών

2) Το παρόν σύστημα μας παρέχει το δικαίωμα διδακτικής επάρκειας – αναπόσπαστο κομμάτι για τα επαγγελματικά δικαιώματα ενός απόφοιτου φιλολογίας. Ποιος μας εγγυάται ότι το νέο σύστημα δεν θα καταστρατηγήσει το δικαίωμά μας στην απόκτηση διδακτικής επάρκειας; Φυσικά δεν πετάμε στα σύννεφα αφού με ευθύνη όλων των ως τώρα κυβερνήσεων που δεν κάνουν προσλήψεις στην εκπαίδευση, η πλειοψηφία των αποφοίτων της σχολής μας έρχεται αντιμέτωπη με την ανεργία. Κανείς δεν έχει απαντήσει ως τώρα αν το νέο πτυχίο θα έχει διδακτική επάρκεια ή αν από την στιγμή που η σχολή μας συγχωνεύεται, οι απόφοιτοι από το «παλιό τμήμα» θα εξακολουθήσουν να έχουν διδακτική επάρκεια.

3) Τι θα γίνει με τις κατευθύνσεις; Ακόμα κι αν ορισμένα μαθήματα που διδασκόμαστε τώρα απορροφηθούν στο νέο ΠΠΣ, κανείς δεν μας εγγυάται ότι θα παίρνουμε ειδικότητα ίσα ίσα που φαντάζει απίθανο, αφού πλέον ως κατεύθυνση θα αντιμετωπίζεται το ίδιο το Τμήμα Ελ. Φιλολογίας. Υπάρχει το ενδεχόμενο οι κλασικές σπουδές της ελληνικής φιλολογίας να χαθούν είτε μέσα σε ένα ενιαίο πελώριο πρόγραμμα σπουδών είτε ως επιλογή ειδίκευσης. Τελικά τιείδους επιστήμονες θα παράγει αυτό το πρόγραμμα σπουδών; 4) Ακόμη το ΔΠΘ δέχεται χρηματοδότηση ανάλογη με τα τμήματα που εμπεριέχει. Άρα και για την κάθε σχολή παίρνει το ποσό που της αναλογεί. Με την προοπτική της συγχώνευσης η χρηματοδότηση των τριών τμημάτων θα περιοριστεί στην αναλογία ενός τμήματος; Η σχετική χρηματοδότηση θα καλύπτει τις ανάγκες των φοιτητών της νέας σχολής;