Ο απροκάλυπτος και κυνικός εμπαιγμός της κυβέρνησης απέναντι στα παιδιά με ειδικές ανάγκες, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς τους, ήταν το στοιχείο που κυριάρχησε στα όσα ανέφερε ο υπουργός Παιδείας, Ν. Φίλης, από το βήμα της Βουλής, σε Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Γιάννη Δελή, ο οποίος κάλεσε τον υπουργό να δώσει συγκεκριμένες απαντήσεις για το τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση ώστε να καλυφθούν με μόνιμο προσωπικό τα κενά που υπάρχουν στις δομές Ειδικής Αγωγής, για σύγχρονες και ανθρώπινες εγκαταστάσεις και την επίλυση συνολικά των προβλημάτων στον τομέα αυτό.

Ο υπουργός, αφού παρουσίασε ως …επίτευγμα ότι φέτος, όπως ανέφερε, προσλήφθηκε διπλάσιος αριθμός αναπληρωτών, όσον αφορά την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού που να καλύπτει τις ανάγκες και για όλα τα υπόλοιπα ζητήματα, οι απαντήσεις του ήταν «να το συζητήσουμε» και ότι θα «συσταθεί μία Επιτροπή που θα καταγράψει τα προβλήματα», υπενθυμίζοντας ότι «παραλάβαμε καμμένη γη» και ότι «δεν υπάρχουν κονδύλια»! Βέβαια, δεν παρέλειψε να δηλώσει την …«κατανόησή» του προς τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς και να …«εξάρει» την «ηρωική τους προσπάθεια».

Ο βουλευτής του ΚΚΕ ανέφερε ότι η κυβέρνηση δε δίνει φράγκο για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες και τις δομές της Ειδικής Αγωγής, όμως «βρίσκει χρήματα όταν είναι να καλύψει τις ανάγκες των τραπεζιτών, όταν είναι να καλύψει τις ΝΑΤΟικές δαπάνες για αεροπλάνα – αντίκες, όταν είναι να δώσει χρήματα στο κεφάλαιο, όταν είναι να διαγράψει χρέη και πρόστιμα, ακόμα και για φοροδιαφυγή»!

Τόνισε προς την κυβέρνηση ότι ακολουθεί την ίδια πολιτική με τις άλλες κυβερνήσεις, που καθορίζεται από τη στρατηγική της ΕΕ και για την εξασφάλιση της κερδοφορίας του κεφαλαίου. Παιδιά με ειδικές ανάγκες πηγαίνουν σε σχολεία ακατάλληλα, που στεγάζονται σε αποθήκες, ακόμη και λυόμενα, οι ελλείψεις εκπαιδευτικών είναι τεράστιες, ενώ γονείς, για να πάνε τα παιδιά τους στο σχολείο, τα σηκώνουν στην πλάτη ή δεν πηγαίνουν καθόλου, αφού δεν έχει εξασφαλιστεί η μεταφορά τους.

Επίσης, ο βουλευτής τόνισε ότι τον 21ο αιώνα είναι τουλάχιστον πρόκληση να μην έχει γίνει στοιχειώδης καταγραφή των παιδιών με ειδικές ανάγκες και πρόσθεσε ότι με τους μετριότερους επιστημονικούς υπολογισμούς, τα παιδιά Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ανέρχονται περίπου σε 200.000 και μόλις τα 18.000 – 20.000 χιλιάδες από αυτά φοιτούν σε κάποια δημόσια δομή και λιγότερα στις ιδιωτικές.