Δεν πέρασε ούτε ένας μήνας μετά το και Νηπιαγωγείων στις 11 Ιανουαρίου 2021 και έγινε γνωστό ότι, δυστυχώς, υπάρχουν επιβεβαιωμένα , σε εκπαιδευτικό του 5 ου Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου με αποτέλεσμα να κλείσει ήδη ένα τμήμα της πρωινής ζώνης του σχολείου και ένα τμήμα του Ολοήμερου, αναφέρει ο ΣΕΠΕ Αμαρουσίου.

Το ίδιο συμβαίνει με κρούσμα κορωνοϊού σε μαθητή του 3 ου Δημ. Σχ. Μελισσίων με αποτέλεσμα να ανασταλεί η λειτουργία ενός τμήματος της πρωινής ζώνης. Τα συγκεκριμένα περιστατικά – κρούσματα έρχονται να προστεθούν στην αναστολή λειτουργίας του 10 ου Δημ. Σχ. Αμαρουσίου για τον ίδιο λόγο, καθώς και στα κρούσματα σε
συνάδελφο που έδινε μέρος του ωραρίου του στο 3 ο & 11 ο Δημ. Σχ. Αμαρουσίου με αποτέλεσμα να κλείσει ένα τμήμα του ολοήμερου των συγκεκριμένων σχολείων και σε μαθητή με συνέπεια να κλείσει και πρωινό τμήμα των συγκεκριμένων σχολείων, αλλά και σε κρούσμα στο 2 ο Δημ. Σχ. Πεύκης με αποτέλεσμα να κλείσει ένα τμήμα της πρωινής ζώνης.

Κι όλα αυτά όταν συνεχίζονται τα ασύστολα ψεύδη από την πλευρά του ΥΠΑΙΘ και της κυβέρνησης περί δήθεν προληπτικών τεστ ιχνηλάτησης για τους εκπαιδευτικούς μέσω μιας ειδικής πλατφόρμας. Η αλήθεια είναι ότι μέχρι στιγμής τεστ μέσω της συγκεκριμένης πλατφόρμας έχουν γίνει σε ελάχιστους εκπαιδευτικούς, μιας και υπάρχουν χιλιάδες συνάδελφοί μας που ενώ έχουν κάνει σχετικά αιτήματα στην πλατφόρμα του ΥΠΑΙΘ από τις 10 – 1 – 2021 περιμένουν ακόμα να λάβουν απάντηση για να προσέλθουν στις υπηρεσίες του ΕΟΔΥ για να υποβληθούν σε τεστ ιχνηλάτησης.

Σε όλη αυτήν την κατάσταση η διεύθυνση Π.Ε. Β΄ Αθήνας δεν προσφέρει καμία βοήθεια στους διευθυντές των σχολείων οι οποίοι μέσα στο

Σαββατοκύριακο ψάχνουν να βρουν τι μπορούν να κάνουν για να μπορέσουν να λειτουργήσουν με ασφάλεια τα σχολεία στα οποία παρουσιάζονται κρούσματα.

Κανένας δεν έχει το δικαίωμα να παίζει με τις ζωές μας! Η κυβέρνηση φέρει βαρύτατες ευθύνες για τις συνέπειες των επιλογών της. Το ΥΠΑΙΘ με μια πρωτοφανή επίδειξη κυνισμού, επιμένει στην αντιεκπαιδευτική
ατζέντα, θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των γονιών και, επιπλέον, δηλώνει με αβάσταχτη ελαφρότητα ότι «οι εκπαιδευτικοί διατρέχουν πολύ μικρότερο κίνδυνο από τους άλλους επαγγελματίες».

Αντί να ανταποκριθεί στα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος και να θέσει ως προτεραιότητα την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, βομβαρδίζει καθημερινά την εκπαιδευτική κοινότητα με αντιεκπαιδευτικά
μέτρα, όπως η  παράταση ωραρίου των νηπιαγωγείων (στο όνομα της …αποκλιμάκωσης της εξόδου των μαθητών) στις 13.10, γεγονός που εάν εφαρμοστεί, θα σημάνει ταυτόχρονη έξοδο των νηπίων με τα παιδιά του
δημοτικού!

Τα σχολεία άνοιξαν και λειτουργούν με ακόμα χειρότερους όρους απ’ αυτούς που έκλεισαν (μιας και στο άνοιγμα των σχολείων στις 11/1 προστέθηκαν τα ανοιχτά παράθυρα και πόρτες μέσα στο καταχείμωνο και το κρύο, πράγμα
που σημαίνει ότι όποιοι από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές δε νοσήσουν από covid, θα πλευριτωθούν από τις πολικές θερμοκρασίες που επικρατούν στις σχολικές τάξεις, συνθήκες εργασίας πραγματικά τριτοκοσμικές).

Στις παραπάνω συνθήκες προστίθενται και τα εξής: πληθωρικά τμήματα 25 και άνω μαθητών, ελλιπές προσωπικό καθαριότητας, παντελής απουσία σχεδίου επιδημιολογικής επιτήρησης με μαζικά, στοχευμένα κι επαναλαμβανόμενα τεστ, κανένας εμβολιασμός εκπαιδευτικών, καμία νύξη για αναδιάρθρωση/κάλυψη ύλης. Στα
περισσότερα τμήματα Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων στριμώχνονται από 20 έως 25 παιδιά σε αίθουσες των 30 έως 50 τ.μ.

Επιπλέον, στα τμήματα των ολοήμερων των Δημοτικών Σχολείων φοιτούν παιδιά από διαφορετικά τμήματα, αλλά παρ’ όλα αυτά, το σχετικό πρωτόκολλο προβλέπει μόνο την αναστολή λειτουργίας των συγκεκριμένων τμημάτων του ολοήμερου και όχι των τμημάτων του πρωινού στα οποία φοιτούν τα παιδιά που φοιτούν στο αντίστοιχο τμήμα του ολοήμερου που τελεί υπό αναστολή. Τέλος εκπαιδευτικοί (κυρίως ειδικοτήτων) συμπληρώνουν ωράριο σε 2-5 σχολεία με αποτέλεσμα να διασπείρουν τον ίο σε περίπτωση ασθένειάς τους σε εκατοντάδες μαθητές.

Και ως κερασάκι στην τούρτα έρχεται να προστεθεί και η περιβόητη «αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση » των σχολείων που ζητάει το ΥΠΑΙΘ από τους εκπαιδευτικούς μέσα σε αυτή την τραγικά ζοφερή κι επικίνδυνη για μαθητές κι εκπαιδευτικούς κατάσταση.

Με δυο λόγια και σε αυτή την περίπτωση αποδεικνύεται ότι οι όροι λειτουργίας των σχολείων και τα υγειονομικά πρωτόκολλα που επιχειρεί να επιβάλει η κυβέρνηση υποτάσσονται στο οικονομικό κριτήριο των περικοπών και της
λιτότητας και δεν προτάσσουν την ασφάλεια και την υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών.

Απαιτούμε, ΑΜΕΣΑ για όλα τα σχολεία και νηπιαγωγεία:

Να γίνει ιχνηλάτηση επαφών και δωρεάν διαγνωστικά τεστ από κλιμάκιο του ΕΟΔΥ σε όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς. Όχι φόρτωμα αυτής της διαδικασίας στους εκπαιδευτικούς.

Να κλείσουν τα σχολεία που υπάρχουν επιβεβαιωμένα κρούσματα και να ανοίξουν μόνο όταν γίνουν τα διαγνωστικά τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς και διαπιστωθεί ότι μπορεί να λειτουργήσουν με
ασφάλεια.

Να εξασφαλιστεί άδεια με πλήρεις αποδοχές σε εργαζόμενους γονείς, ώστε να μείνουν μαζί με τους μαθητές σε όλη την περίοδο που παραμένει κλειστό το τμήμα-σχολείο.

Να γίνει αναπροσαρμογή και αλλαγή των ωρολογίων προγραμμάτων με ευθύνη του συλλόγου διδασκόντων και των εκπαιδευτικών, οι οποίοι για μια ακόμα φορά και χωρίς καμία στήριξη, θα σταθούν δίπλα στους
μαθητές τους και θα κρατήσουν ανοιχτή την παιδαγωγική σχέση. Καμία διοικητική αυθαιρεσία δεν θα γίνει αποδεκτή. Να εξασφαλιστούν με ευθύνη του Κράτους τα τεχνικά μέσα για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Συνεχίζουμε τον αγώνα μας για:

μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, με ανώτατο όριο τους 15 μαθητές, εξεύρεση διαθέσιμων ελεύθερων χώρων και λειτουργία τους ως σχολεία, πρόσληψη του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού και δημιουργία περισσότερων μικρότερων αριθμητικά τμημάτων, πρόσληψη όλου του αναγκαίου προσωπικού καθαριότητας, δωρεάν τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, δωρεάν παροχή όλου του απαραίτητου υγειονομικού υλικού,
τοποθέτηση επιπλέον δάσκαλου σε κάθε σχολείο, διαθέσιμους σε κάθε διεύθυνση δάσκαλους, νηπιαγωγούς και εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, σχολικό νοσηλευτή σε κάθε σχολείο και σχολειατρική υπηρεσία για τη διαχείριση των κρουσμάτων, ενίσχυση του δημοσίου συστήματος υγείας με βάση τις θέσεις του
υγειονομικού κινήματος (αύξηση ΜΕΘ/ΜΑΘ, προσλήψεις, δωρεάν μαζικά τεστ κ.λπ.)