: Την ανησυχία του για την πορεία του στη χώρα μας εξέφρασε και ο καθηγητής λοιμωξιολογίας και παθολογίας του πανεπιστημίου Πατρών, Χαράλαμπος Γώγος.

«Τα δεδομένα που έχουμε μέχρι στιγμής είναι ότι ο αριθμός των θετικών εισαγομένων κρουσμάτων είναι χαμηλός. Σε κάθε περίπτωση οι συμπτωματικοί υποβάλλονται σε τεστ. Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να αποκρύπτονται κρούσματα».

«Δεν έγινε καλή συμμόρφωση του πληθυσμού»

Στη συνέχεια, μιλώντας στο Mega, είπε ότι η κατάσταση της πανδημίας στη χώρα είναι ανησυχητική, με τα κρούσματα που βλέπουμε τώρα να είναι αποτέλεσμα μη συμμόρφωσης των πολιτών στα μέτρα περιορισμού του κορωνοϊού.

«Δεν έγινε καλή συμμόρφωση του πληθυσμού στις οδηγίες. Η αύξηση των μέτρων έχει να κάνει με τη μη τήρηση των προηγούμενων. Προέχει να καταλάβουν όλοι ότι η τήρηση των νέων μέτρων είναι αναγκαία για να “σπάσει” η διασπορά του ιού. Είμαστε σε δύσκολο σημείο, η κατάσταση βρίσκεται στο “κόκκινο”».

Η σύσταση για χρήση μάσκας είναι ισχυρή, ιδιαίτερα από όσους γυρίζουν από τις διακοπές τους και έρχονται σε επαφή με άτομα που ανήκουν σε ευπαθής ομάδας του πληθυσμού.

«Πρέπει να απομακρυνθούν από άτομα του περιβάλλοντός τους που είναι ευάλωτες ομάδες και να κάνουν καθολική χρήση μάσκας. Αν η μάσκα υιοθετηθεί σε καθολική κλίμακα στη χώρα, νομίζω ότι είναι η μόνη λύση», πρόσθεσε ο καθηγητής.

Ο κ. Γώγος σημείωσε πως στις περιοχές που είναι στο «κόκκινο» υπάρχει πιθανότητα να ληφθούν επιπλέον μέτρα να το απαιτήσει η κατάσταση και ανάλογα με τα επιδημιολογικά δεδομένα, όπως η περαιτέρω μείωση του αριθμού των προσκεκλημένων σε γάμους και γλέντια.
Τέλος Αυγούστου οι αποφάσεις για τα σχολεία

Αναφερόμενος στο άνοιγμα των σχολείων, ο καθηγητής λοιμωξιολογίας ανέφερε πως οι αποφάσεις για το άνοιγμα και τη λειτουργία τους θα ληφθούν στο τέλος του μήνα και βάσει της κατάστασης που θα επικρατεί στη χώρα.

Το επικρατέστερο σενάριο θέλει μια μεικτή επιστροφή των μαθητών στα θρανία, όπου οι μεγαλύτερης ηλικίας μαθητές θα φορούν μάσκα κατά τη διάρκεια της παρουσίας τους στο σχολείο, ενώ στο τραπέζι είναι και η εκ περιτροπής διδασκαλία.