Νέα δεδομένα διαμορφώνονται για τις σε σχολές που απαιτούν , μετά τη δημοσιοποίηση από το υπουργείο Παιδείας των επιδόσεων των φετινών υποψηφίων στα .

Απόστολος Λακασάς

Ειδικότερα, με βάση τις επιδόσεις των υποψηφίων προκύπτουν τα ακόλουθα ανά μάθημα:

• Στο Ελεύθερο και στο Γραμμικό Σχέδιο περισσότεροι υποψήφιοι έγραψαν πάνω από 15 φέτος σε σχέση με πέρυσι. Αυξήθηκαν τα ποσοστά τόσο στη βαθμολογική κλίμακα 15-18, όσο και των αριστούχων που βαθμολογήθηκαν πάνω από 18. Αυτό αναμένεται να περιορίσει την αναμενόμενη -λόγω των επιδόσεων των υποψηφίων στα βασικά μαθήματα- στις στα τμήματα όπως οι Αρχιτεκτονικές.

Ενδεικτικά, χωρίς τις επιδόσεις σε Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο, ο Γιάννης Ζαμπέλης, μαθηματικός και στέλεχος των φροντιστηρίων Πουκαμισάς, έχει προβλέψει ότι η βάση της αρχιτεκτονικής ΕΜΠ θα κινηθεί στα 19.200 από 19.999 πέρυσι.

• Στα Αγγλικά οι φετινές επιδόσεις είναι λίγο χειρότερες από πέρυσι. Ενδεικτικά, φέτος το 1,18% έγραψε πάνω από 18 έναντι 1,86% πέρυσι, ενώ το ποσοστό όσων έγραψε πάνω από τη βάση φέτος είναι 72,31% από 75,16% πέρυσι. Η ελαφρά θα επηρεάσει όλο το εύρος των σχολών που απαιτούν ξένη γλώσσα, καθώς τα Αγγλικά είναι η γλώσσα στην οποία επιλέγει να εξεταστεί η συντριπτική πλειονότητα των υποψηφίων.

• Πολύ χειρότερες από πέρυσι ήταν οι επιδόσεις στα Γαλλικά. Ενδεικτικά, μόλις το 1,62% των υποψηφίων αρίστευσε από 7,95% πέρυσι, ενώ φέτος πάνω από τη βάση έγραψε το 73,62% από 86,16% πέρυσι. Αυτό δίνει μειονέκτημα στους υποψηφίους που επέλεξαν να εξεταστούν στα Γαλλικά για να διεκδικήσουν θέση σε τμήμα για την εισαγωγή στο οποίο είναι απαραίτητη η εξέταση σε ξένη γλώσσα.

• Χειρότερες μεν αλλά όχι όπως των Γαλλικών, είναι οι φετινές επιδόσεις στα Γερμανικά. Το 69,48% έγραψε κάτω από τη βάση (76,03% πέρυσι), και το 10,34% πάνω από 18 (16,15% πέρυσι)

• Διπλάσιους αριστούχους είχαμε φέτος στα Ιταλικά (20,75% από 10,17%), ενώ το αντίστροφο συνέβη στα Ισπανικά. Φέτος, πάνω από 18 έγραψε το 16,67% από 33,63% πέρυσι.

• Μετριότερες συγκριτικά με το 2016 είναι οι φετινές επιδόσεις στην Αρμονία και στον Ελεγχο Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων.