Θεσσαλονίκη: Σε εφαρμογή η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση σε όλες τις περιφερειακές ενότητες

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔04/09/2019 - 16:46 | Author: Ρούσσου Ασημίνα

Χωρίς προβλήματα εκτιμάται ότι θα χτυπήσει την ερχόμενη Τετάρτη το πρώτο κουδούνι της νέας σχολικής χρονιάς για τους 222.755 μαθητές στις 2.523 σχολικές μονάδες στην Κεντρική Μακεδονία.

Προβλήματα με σχολικά κτίρια που κρίθηκαν ακατάλληλα ή υπέστησαν ζημιές στη διάρκεια των ακραίων καιρικών φαινομένων του καλοκαιριού αντιμετωπίστηκαν, ενώ οι λίστες με τις καταγεγραμμένες ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, έχουν αποσταλεί στο υπουργείο Παιδείας και εκτιμάται ότι θα καλυφθούν άμεσα στο σύνολό τους με τις επικείμενες τοποθετήσεις αναπληρωτών. Παράλληλα, σε συνεννόηση με τους τοπικούς Δήμους -και σύμφωνα με την σχετική πρόβλεψη του νόμου – στο σύνολο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, πλην των Δήμων Θεσσαλονίκης και Καλαμαριάς, θα εφαρμοστεί η δίχρονη προσχολική υποχρεωτική εκπαίδευση. Επίσης θα λειτουργήσουν και 228 τάξης υποδοχής μαθητών – παιδιών προσφύγων και μεταναστών.

Τα παραπάνω στοιχεία παρουσίασε σε συνέντευξη Τύπου ο Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Αλέξανδρος Κόπτσης. Σχετικά με τις ελλείψεις εκπαιδευτικών διευκρίνισε ότι καλύφθηκαν μέσα από την ικανοποίηση σε ποσοστό 80-90% των αιτήσεων για αποσπάσεις. Έτσι υπολογίζεται ότι στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση 500 αναπληρωτές θα κληθούν να καλύψουν τα κενά, εκ των οποίων 130 αφορούν σε νηπιαγωγούς, 50 σε δασκάλους και τα υπόλοιπα σε ειδικότητες. Αντίστοιχα στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση 500 αναπληρωτές – κυρίως φιλόλογοι, μαθηματικοί και βιολόγοι – θα κληθούν να καλύψουν τα κενά σε διάφορες ειδικότητες.

Σε ό,τι αφορά την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης ο κ. Κόπτσης ανέφερε πως αν και από τις Κτιριακές Υποδομές αναμενόταν η εξασφάλιση 38 προκατασκευασμένων αιθουσών, προκειμένου να καλυφθούν οι αυξημένες κτιριακές ανάγκες, κάτι τέτοιο δεν κατέστη εφικτό και έτσι αναζητήθηκαν λύσεις για τη στέγαση όλων των νηπίων και προνηπίων με τη βέλτιστη αξιοποίηση των υπαρχουσών δομών και με στόχο να αποφευχθεί η λύση της διπλής βάρδιας, όπως και έγινε. Οι μεγαλύτερες δυσκολίες στην εξεύρεση χώρων υπήρξαν στους Δήμους Πυλαίας και Παύλου Μελά. Στον τελευταίο μάλιστα εξασφαλίστηκε η διάθεση από κέντρο φιλοξενίας προσφύγων αιθουσών προκάτ που δε χρησιμοποιούνταν. Συνολικά σε όλη την Περιφέρεια τα νηπιαγωγεία καλούνται να απορροφήσουν φέτος περίπου 5.000 παιδιά.

Για τους Δήμους Θεσσαλονίκης και Καλαμαριάς, όπου προβλέπεται από την επόμενη χρονιά η εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης, αλλά κατά περιοχές υπάρχει έντονο πρόβλημα σχολικής στέγης, ο κ. Κόπτσης ανέφερε πως ήδη βρίσκεται σε επικοινωνία με τις δημοτικές Αρχές, ενώ "υπάρχουν χώροι ακόμη και σε σχολεία και θα ψάξουμε από τώρα λύσεις, που να πληρούν την προϋπόθεση των τριών τετραγωνικών μέτρων ανά μαθητή".

Σχετικά με την κατάσταση των σχολικών κτιρίων ο περιφερειακός διευθυντής ανέφερε πως για το 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, που κρίθηκε ακατάλληλο, όλα είναι έτοιμα για να μεταστεγαστεί στην παλιά Οικοκυρική Σχολή. Σε ό,τι αφορά το υπάρχον κτίριο, στην οδό Αρχαιολογικού Μουσείου, οι τεχνικές εκθέσεις αναφέρουν πως δεν μπορεί να επισκευαστεί και είναι προτιμότερο να κατεδαφιστεί και να ανεγερθεί άλλο στη θέση του. Το κτίριο του 44ου Δημοτικού σχολείου επί της οδού Ολυμπιάδος, που λειτουργούσε ως τριθέσιο, κρίθηκε επίσης ακατάλληλο και μεταφέρθηκε σε όμορο σχολικό συγκρότημα επί της οδού Ιασονίδου. Προβλήματα που καταγράφηκαν, κυρίως σε στέγες σχολείων από τα καιρικά φαινόμενα που έπληξαν τον Δήμο Προποντίδος Χαλκιδικής, αντιμετωπίστηκαν και οι τελευταίες εργασίες αποκατάστασης ζημιών θα έχουν ολοκληρωθεί έως την Κυριακή.

Αναφορικά, εξάλλου, με τη μεταφορά των μαθητών ο κ. Κόπτσης διευκρίνισε πως μετά από επικοινωνία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία έχει και τη σχετική ευθύνη, έλαβε την διαβεβαίωση πως το 97% των αιτούντων μεταφορά θα ικανοποιηθεί, διότι έχει γίνει πρόβλεψη από την προηγούμενη χρονιά, ώστε να ικανοποιηθούν και τα νέα δρομολόγια που θα προέκυπταν.

Αναφερόμενος στις συγχωνεύσεις σχολείων ο κ. Κόπτσης δήλωσε πως 8 ήταν τα νηπιαγωγεία των οποίων ανεστάλη η λειτουργία: δύο που αντιμετώπιζαν κτιριακό πρόβλημα, δύο που μεταφέρθηκαν και συστεγάστηκαν και 4 με ελάχιστο αριθμό μαθητών. Η αναστολή λειτουργίας των υπολοίπων σχολικών μονάδων που είχαν ανακοινωθεί στις αρχές του καλοκαιριού, όπως εξήγησε, αφορά σε αποφάσεις προηγούμενων ετών και περιλαμβάνουν ακόμη και σχολεία που ιδρύθηκαν, αλλά δε χτίστηκαν καν.

Σε ό,τι αφορά τους στόχους της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, στη διεύθυνση της οποίας επελέγη πέρυσι τον Απρίλιο μέσα από διαδικασία αξιολόγησης υποψηφίων, ο κ.Κόπτσης τόνισε ότι επιδιώκει "να αναβαθμιστεί ποιοτικά η εκπαίδευση με ανθρωπιστική διάσταση". Στο πλαίσιο αυτό ανακοίνωσε, μεταξύ άλλων, τη δημιουργία Παρατηρητηρίου Διαχείρισης Κρίσεων σε όλες τις σχολικές μονάδες της Κεντρικής Μακεδονίας. Αυτό θα αποτελείται από τριμελή ομάδα σε κάθε σχολική μονάδα (τον διευθυντή και δύο μόνιμους εκπαιδευτικούς), μία τριμελή ομάδα σε κάθε διεύθυνση εκπαίδευσης σε συνεργασία με τους εποπτευόμενους φορείς και μία επιτελική ομάδα σε επίπεδο περιφέρειας. Οι πρώτες δράσεις του Παρατηρητηρίου θα ξεκινήσουν με την έναρξη της σχολικής χρονιάς και θα αφορούν την επιμόρφωση σε θέματα υγείας και παροχής πρώτων βοηθειών. Η δεύτερη δράση του Παρατηρητηρίου που θα ξεκινήσει πριν τα Χριστούγεννα θα αφορά στην αντιμετώπιση της σχολικής βίας και η τρίτη που προγραμματίζεται να ξεκινήσει τον Μάρτιο στη διαχείριση φυσικών καταστροφών. Παράλληλα θεσμοθετούνται επιμορφωτικά σεμινάρια για τους διευθυντές σχολείων, διάρκειας 4-20 ωρών.

Loading...
  • Δια Βίου Επιλογή



    ideascentral

    europalso