Η εκπαιδευτική κοινότητα της Ζακύνθου αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα λόγω της έλλειψης διδακτικού προσωπικού, με αποτέλεσμα να έχουν χαθεί πάνω από 10.800 διδακτικές ώρες στα από την αρχή του σχολικού έτους.

Η ΕΛΜΕ Ζακύνθου καταγγέλλειι την αδιαφορία του για την κάλυψη των , καθώς και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν μαθητές και εκπαιδευτικοί. Η έλλειψη σχολικών νοσηλευτών, η υπολειτουργία της Ειδικής Αγωγής και οι ανεπάρκειες στο Μουσικό Σχολείο και το ΕΠΑΛ αναδεικνύουν τη σοβαρότητα της κατάστασης.

Δείτε επίσης

Σχολεία: Εκπαίδευση σε κρίση με 10.800 χαμένες διδακτικές ώρες μόνο στη Ζάκυνθο

Η ΕΛΜΕΖ απαιτεί άμεσες λύσεις, καλώντας την τοπική κοινωνία να σταθεί αρωγός στη διεκδίκηση ενός λειτουργικού και ποιοτικού εκπαιδευτικού συστήματος.

Δείτε επίσης

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ζακύνθου:

«Το 2025 ‘μπαίνει’ με πάνω από 10.800 χαμένες διδακτικές ώρες στα σχολεία της Ζακύνθου – Το ΥΠΑΙΘΑ προκλητικά αγνοεί ακόμα και ζητήματα που άπτονται της υγείας των μαθητών»

 

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ζακύνθου ενημερώνει τους συναδέλφους, τους μαθητές και τους γονείς για το σύνολο των κενών μέχρι και τις 10/01 στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Ζακύνθου:

 

Κλάδος Πλήθος εκπαιδευτικών που δεν έχει διορίσει η κυβέρνηση Μη διδαχθείσες ώρες
ΠΕ 08 (Εικαστικών) 2 31
ΠΕ 79.01 (Μουσικής σε Γυμνάσια) 1 11
ΠΕ 79 (Μουσικών οργάνων για το Μουσικό) 5 52
ΠΕ 82 (Μηχανολόγοι) 1 23
ΠΕ 86 (Πληροφορικής) 1 23
ΠΕ 02.50 (Φιλόλογοι Παράλληλης Στήριξης) 2 48
ΠΕ 03.50 (Μαθ/κοί Παράλληλης Στήριξης) 2 50
ΕΕΠ 1 30
ΕΒΠ 2
Σχολικοί νοσηλευτές 2
Εκπ/κοί Ειδ. Αγωγής

(ΕΕΕΕΚ, ΕΝΕΕΓΥΛ, Τμήμα Ένταξης)

1 ΠΕ03

1 ΠΕ08

23

18

Σύνολο 21 337

 

Περίοδος Χαμένες διδακτικές ώρες
Εβδομάδα 15-21/9 1330
Εβδομάδα 22-28/9 1330
Εβδομάδα 30/9-04/10 1353
Εβδομάδα 07/9-11/10 1353
Εβδομάδα 14/10-18/10   752
Εβδομάδα 21/10-25/10   752
Εβδομάδα 28/10-01/11   752
Εβδομάδα 04/11-08/11   559
Εβδομάδα 11/11-15/11   559
Εβδομάδα 18/11-22/11   559
Εβδομάδα 25/11-29/11   559
Εβδομάδα 02/12-06/12   337
Εβδομάδα 09/12-13/12   337
Εβδομάδες 15-20/12 και 08-10/01/25   309
Σύνολο χαμένων ωρών από την έναρξη του σχολικού έτους 10841

 

Η στάση του ΥΠΑΙΘΑ που αρνείται να προσλάβει το απαραίτητο προσωπικό στα σχολεία κρίνεται τουλάχιστον ως απαράδεκτη. Μαθητές που έχουν ανάγκη σχολικό νοσηλευτή, μαθητές που φοιτούν στο μουσικό σχολείο και στο ΕΠΑΛ και δεν έχουν τις αντίστοιχες μουσικές ή τεχνικές ειδικότητες ακόμα και η υπολειτουργία της Ειδικής Αγωγής, αποδεικνύουν ότι η κυβέρνηση ψεύδεται ασύστολα όταν μιλάει για πλήρη κάλυψη των κενών. Αντί η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να μιλά για «Διευθυντές με Δ κεφαλαίο» απαξιώνοντας επιστημονικά και παιδαγωγικά τους εκπαιδευτικούς, ας φροντίσει πρώτα να στελεχώσει τα σχολεία με το απαραίτητο προσωπικό.

Τα πρόθυμα παπαγαλάκια του Υπουργείου τα οποία αφενός ρίχνουν τις ευθύνες για την μη πλήρωση των κενών στους αναπληρωτές που δε δηλώνουν ως περιοχή τοποθέτησης τη Ζάκυνθο και αφετέρου προκρίνουν ως λύση τη μοριοδότηση της εντοπιότητας (κάνοντας δηλαδή κουρελόχαρτο την προϋπηρεσία των συναδέλφων αναπληρωτών που καλύπτουν για χρόνια τα κενά σε όλη την Ελλάδα), ας βγουν δημοσίως να που αν τα ίδια θα μπορούσαν να επιβιώσουν με μισθό-αντίδωρο των 900 ευρώ στο νησί μας.

 

Υπενθυμίζουμε ότι με ανακοίνωσή του, ήδη από τον προηγούμενο Απρίλη (απόφαση Α.Π. 49/25-4-2024) το ΔΣ της ΕΛΜΕΖ είχε καλέσει τη ΔΔΕ Ζακύνθου «να δημοσιεύει με την έναρξη και έως τη λήξη του σχολικού έτους στον τοπικό Τύπο κάθε εβδομάδα τα κενά εκπαιδευτικών στο κάθε σχολείο και το σύνολο των χαμένων ωρών που προκύπτουν εξαιτίας της μη έγκαιρης πρόσληψης αναπληρωτών από το Υπουργείο Παιδείας και την Κυβέρνηση, προκειμένου η τοπική κοινωνία να αποκτήσει επιτέλους πραγματική εικόνα της κατάστασης στη Ζάκυνθο».

Η άρνηση της ΔΔΕ να υλοποιήσει το παραπάνω αίτημα την καθιστά συνυπεύθυνη στην απόπειρα του ΥΠΑΙΘΑ και της κυβέρνησης να συγκαλύψουν την απαράδεκτη κατάσταση με τα κενά.

 

Το ΔΣ της ΕΛΜΕΖ θα εξακολουθήσει να αποκαλύπτει τα συνειδητά ψεύδη του ΥΠΑΙΘΑ και της Διοίκησης, αναδεικνύοντας την πολιτική της αδιοριστίας, της υποχρηματοδότησης και της «αξιολόγησης» που εφαρμόζουν και τα αποτελέσματά τους.