Στο πλαίσιο της ανάληψης πρωτοβουλίας για την εμβάθυνση του διαλόγου ενόψει της υποβολής του Σχεδίου Νόμου για το Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης, συναντήθηκαν σήμερα η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως και ο Γενικός Γραμματέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης κ. Γεώργιος Βούτσινος με τον Πρόεδρο της Γ.Σ.Ε.Ε. κ. Ιωάννη Παναγόπουλο, το Γενικό Γραμματέα της ΓΣΕΕ κ. Νικόλαο Κιουτσούκη και το Διευθυντή των Επιστημονικών Ινστιτούτων Ι.Ν.Ε. και ΚΑΝΕΠ κ. Χρήστο Γούλα.

Η Υπουργός παρουσίασε τους βασικούς άξονες του Σχεδίου Νόμου, που αποτελεί μία συνεκτική και ολιστική προσέγγιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, με την ουσιαστική συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο, στο πλαίσιο της επιδιωκόμενης στενότερης σύνδεσης με την αγορά εργασίας. Η ηγεσία του Υπουργείου μετέφερε την πρόθεσή της να αποτελέσει η Ε.Ε.Κ. προτεραιότητα και επιλογή, άμεσα συνδεδεμένη με την οικονομική ανάταξη της χώρας, μέσω της ουσιαστικής αναβάθμισής της, της βελτίωσης της ελκυστικότητας και της αποτελεσματικότητάς της.

Η συζήτηση διεξήχθη σε εξαιρετικό κλίμα και συναποφασίστηκε η συνέχεια της ουσιαστικής συνεργασίας σε τεχνοκρατικό επίπεδο για τον τρόπο συμμετοχής των εκπροσώπων των κοινωνικών εταίρων σε θέματα Ε.Ε.Κ., που έχει ήδη ξεκινήσει με την ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. και αποτυπώνεται έως και σήμερα με μία σειρά κοινών δράσεων.

Η κυρία Κεραμέως δήλωσε: «Ξεκινήσαμε σήμερα σειρά συζητήσεων για το νέο νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση, κατάρτιση και τη δια βίου μάθηση. Επιπλέον των διαβουλεύσεων που θα προτείνουμε στους εκπροσώπους των κοινοβουλευτικών κομμάτων, θα πραγματοποιηθούν και άλλες με φορείς και εκπροσώπους εκπαιδευτικών, κοινωνικών εταίρων και της τοπικής αυτοδιοίκησης, μεταξύ άλλων. Από λύση ανάγκη για λίγους, η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση μπορεί να αποτελέσει συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για πολλούς. Στόχος, οι συντονισμένες παρεμβάσεις στον τομέα της ΕΕΚ και της Δια Βίου Μάθησης να συνδεθούν άμεσα με την αύξηση της παραγωγικότητας και της οικονομικής μεγέθυνσης και την ταυτόχρονη μείωση του ποσοστού ανεργίας και κυρίως των νέων.»