Τις τελευταίες μέρες η εκπαιδευτική κοινότητα δέχεται ένα βομβαρδισμό ευθυνών που έχουν να κάνουν με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση που προωθεί το υπουργείο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Από την περασμένη Παρασκευή πολλά είναι τα ερωτήματα και τα διλήμματα που έχουν δημιουργηθεί στους εκπαιδευτικούς για όλο αυτό που συμβαίνει.

ΣΕΠΕ Χανίων

Στις 19 και 20 του μήνα εκδόθηκαν σχετικές εγκύκλιοι ώστε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί να εκδώσουν λογαριασμούς στο ΠΣΔ ενώ δόθηκαν και οδηγίες για την εξ αποστάσεως υποστήριξη μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Το χρονοδιάγραμμα του υπουργείου Παιδείας υπήρξε τρομερά ασφυκτικό και το σύστημα διαχείρισης χρηστών ανεπαρκές. Έτσι, χτες δόθηκε νέα παράταση για την εγγραφή όλων στο ΠΣΔ μέχρι τις 30 Μάρτη.

Όσο αφορά την εξ αποστάσεως εκπαίδευση ως σύλλογος εκδώσαμε σχετική ανακοίνωση https://sepe-chanion.blogspot.com/2020/03/blog-post_58.html . Το υπουργείο αδιαφορώντας τόσο για τις συστάσεις και προτάσεις των πρωτοβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων όσο και της ΔΟΕ http://doe.gr/%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce συνεχίζει χωρίς παρεκκλίσεις ενώ προσπαθεί να εισαγάγει στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση εκτός από την Ασύγχρονη και τη Σύγχρονη μορφή εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Μέχρι σήμερα οι μέθοδοι επικοινωνίας που χρησιμοποιούν αρκετές σχολικές μονάδες είναι ποικίλοι, ενώ αρκετοί εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούσαν ήδη την εξ αποστάσεως εκπαίδευση ως εργαλείο στην τάξη τους. Η απευθείας επικοινωνία με τους μαθητές μας μέσω mail, η δημιουργία Blog του σχολείου όπου αναρτώνται όλες οι εργασίες για μαθητές που δεν έχουν mail, ακόμη και η ταχυδρόμηση ασκήσεων έχει δείξει το μέγεθος της συνέπειας, ευθύνης και προσφοράς των εκπαιδευτικών σε αυτή τη χρονική συγκυρία. Από τις οδηγίες του υπουργείου προκύπτει ότι δεν είναι αναγκαία η χρήση συγκεκριμένων πλατφορμών επικοινωνίας. Εφιστούμε την προσοχή όσων εκπαιδευτικών επιλέξουν να χρησιμοποιήσουν άλλες πλατφόρμες, καθώς δεν διασφαλίζεται η προστασία των προσωπικών δεδομένων των μαθητών και θα πρέπει πρωτίστως να έχουν εξασφαλίσει σχετική βεβαίωση από τους γονείς.

Συνιστούμε κοινή αντιμετώπιση της όλης κατάστασης από τα σχολεία όλης της χώρας για να μην υπάρχουν πολλαπλών ταχυτήτων σχολεία και διαδικασίες. Καλούμε όσους ασκούν διοίκηση να μην πιέζουν τους εκπαιδευτικούς, μιας και τα χρονικά όρια έχουν αναπροσαρμοστεί για την ομαλότερη έναρξη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, θέλοντας να ανεβάσει υψηλότερα τον επικοινωνιακό πήχη, διέρρευσε πλαίσιο ένταξης του Δημοτικού σχολείου στη Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Ποια είναι άραγε η παιδαγωγική ομάδα υπουργείου και με γνώμονα ποια θεωρία μάθησης πιστεύει ότι μπορεί αυτή η μορφή εκπαίδευσης να λειτουργήσει καθολικά στο Δημοτικό σχολείο; Πώς μπορούν μαθητές χωρίς υπολογιστή, χωρίς σύνδεση στο διαδίκτυο να έχουν ταυτόχρονη πρόσβαση; Πώς μπορούν να συνδεθούν δύο μαθητές δημοτικού ή δημοτικού-γυμνασίου την ίδια ώρα από έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή για να παρακολουθήσουν τη διαδικασία; Πώς μπορεί ο εκπαιδευτικός να συμμετέχει στη Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση όταν την ίδια ώρα τα παιδιά του θα πρέπει να παρακολουθούν τη δική τους τάξη;

Είναι κοινά αποδεκτό ότι βρισκόμαστε μπροστά σε μια σοβαρή κοινωνικοπολιτική κατάσταση και το υπουργείο αναζητά τρόπους να αποποιηθεί την Κοινωνική ευθύνη που οφείλει να υποδείξει η πολιτεία. Κοινωνική ευθύνη, απέναντι σε όλους αυτούς που δεν έχουν τα απαραίτητα μέσα, είτε για οικονομικούς λόγους είτε για λόγους μόνιμης κατοικίας, ώστε να συνδεθούν με Σύγχρονες μορφές εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Στην αντίπερα όχθη, οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζοντας την Ατομική μας ευθύνη, με τα φτωχά μέσα που έχουμε στη διάθεσή μας παλεύουμε για μια καλύτερη εκπαίδευση για όλους τους μαθητές μας.

Καλούμε το υπουργείο:

Να σταματήσει τους αστεϊσμούς και τα επικοινωνιακά παιχνίδια με την Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Να χρησιμοποιηθεί η δημόσια τηλεόραση ως εργαλείο για την εκπαίδευση των μαθητών μας

Να γίνει άμεσα διαμοιρασμός πλατφορμών (Ασύγχρονης και Σύγχρονης εκπαίδευσης) στην Πρωτοβάθμια και στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση οι πλατφόρμες θα πρέπει να είναι ενδεικτικές σύμφωνα με την ηλικία των μαθητών και διαφορετικές από τις υπόλοιπες βαθμίδες εκπαίδευσης ώστε να μην <<κολλάνε>> στον μεγάλο αριθμό μαθητών.