Το «άνοιγμα» και η με την αποκατάσταση της διδακτικής και παιδαγωγικής δραστηριότητας συνιστά μια ουσιαστική ανάγκη των μαθητών, των εκπαιδευτικών και όλης της σχολικής κοινότητας, αναφέρει η Ενωτική Κίνηση Εκπαιδευτικών Βοιωτίας.

Είναι σημαντικό άλλωστε να επισημανθεί κάτι που αναδείχθηκε, ιδιαίτερα, αυτή την περίοδο της αναστολής των εκπαιδευτικών λειτουργιών, λόγω της πανδημίας και είναι ο καταλυτικός ρόλος του Σχολείου, όχι μόνο στις γνωστικές και μαθησιακές λειτουργίες, αλλά και στην ανάπτυξη των σχέσεων, την ψυχολογική στήριξη των μαθητών και την κοινωνικοποίηση.

Ο κλάδος των εκπαιδευτικών σε όλο το προηγούμενο διάστημα, σήκωσε σχεδόν αποκλειστικά στις πλάτες του το φορτίο του ελλείμματος σχεδιασμού και προετοιμασίας του ΥΠΑΙΘ  για την τηλεκπαίδευση και είχε ένα ελάχιστο αίτημα: το άνοιγμα των σχολείων να γίνει μέσα σε συνθήκες που θα παρείχαν εγγυήσεις για την ασφάλεια και την προστασία της υγείας όλων των εμπλεκομένων.

Για μία ακόμη φορά, όμως, το Υπουργείο Παιδείας αποδεικνύεται απροετοίμαστο και πρόχειρο. Τα σχολεία ανοίγουν με τους ίδιους όρους που είχαν ανοίξει τον Σεπτέμβριο και είχαν κλείσει τον Νοέμβριο! Χωρίς να έχει ληφθεί κανένα πρόσθετο νέο μέτρο, καμία ουσιαστική μέριμνα, κανένας διαφορετικός σχεδιασμός. Η επίπλαστη εικόνα κανονικότητας που προωθεί  – επικοινωνιακά και μόνο – το ΥΠΑΙΘ, συντηρεί ένα γενικευμένο κλίμα ανασφάλειας και άγχους που εντείνεται από την αύξηση των κρουσμάτων της πανδημίας του covid-19 στη μέση μιας ασυνεχούς και κατακερματισμένης διδακτικής χρονιάς.

Το θέτει ως προτεραιότητα την εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων, την άμεση αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, την άμεση έναρξη της διαδικασίας αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και την επιβολή διοικητικών γραφειοκρατικών διαδικασιών κ.α., ενώ θα όφειλε να έχει ως προτεραιότητα τη βελτίωση των όρων και των συνθηκών άσκησης του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου σε αυτή την πολύ δύσκολη για όλους περίοδο. Αποδεικνύει με τον τρόπο αυτό, ξεκάθαρα, ότι ελάχιστα ενδιαφέρεται για την ουσία της εκπαιδευτικής λειτουργίας.

Ο κλάδος των εκπαιδευτικών με αίσθημα ευθύνης θα ανταποκριθεί – όπως έκανε και όλη την προηγούμενη περίοδο – στην ανάγκη στήριξης των μαθητών και του Δημόσιου Σχολείου. Παράλληλα, όμως, συλλογικά, δυναμικά και ουσιαστικά διεκδικεί τη διασφάλιση των αναγκαίων όρων για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων και τη δημιουργία ενός κλίματος συνεργασίας και ομαλότητας, μακριά από τις πρακτικές αυταρχισμού και επιβολής του Υπουργείου Παιδείας.