Όταν λοιπόν μιλάμε για δημιουργική γραφή στην εκπαίδευση, εννοούμε την απόπειρα των διδασκόντων να μυήσουν τους μαθητές στη προσωπική δημιουργία. Αυτό προϋποθέτει δύο βασικά πράγματα: α) την αντίστοιχη εμπειρία του διδάσκοντος και β) την παιδαγωγική του επάρκεια.
ΜΑΡΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ

Εν αντιθέσει με τα τμήματα δημιουργικής γραφής των ενηλίκων, η δημιουργική γραφή στο σχολείο,  είναι άκρως λειτουργικό να βασίζεται στις γενικές διδακτικές αρχές, όχι τόσο εξαιτίας κάποιου καταστατικού, όσο κυρίως λόγω της εμπειρίας των μαθητών. Οι μαθητές είναι ήδη εξοικειωμένοι με ένα συγκεκριμένο τρόπο οργάνωσης των μαθημάτων τους και όσο και αν αυτό φαίνεται κάπως περιοριστικό στη  εκπαιδευτική πράξη γενικότερα, τόσο χρήσιμο μπορεί να αποβεί στη διδασκαλία της τέχνης της γραφής.

Στη πραγματικότητα, αυτό που προέχει σε ένα τμήμα δημιουργικής γραφής στο σχολείο, είναι να “πατήσει” πάνω σε όσα ήδη γνωρίζει ο μαθητής από τη σχολίκή εμπειρία του.