: Ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής περιόδου και εν μέσω της πανδημίας του Covid-19, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων οφείλει να εξασφαλίσει έγκαιρα, και σε κάθε περίπτωση πριν την έναρξη των μαθημάτων, τα παρακάτω ελάχιστα προαπαιτούμενα για την ασφαλή έναρξη των μαθημάτων:

ΠΕΚ

1. Ένας μαθητής ανά θρανίο.
2. Καθημερινή θερμομέτρηση όλων των μαθητών και των εκπαιδευτικών, όταν αυτοί εισέρχονται στις σχολικές μονάδες. Δημιουργία πρωτοκόλλου λειτουργίας-εφαρμογής της ανωτέρω διαδικασίας σε συνεργασία με τον Ε.Ο.Δ.Υ. και ενημέρωση των υποκειμένων ως προς τη διαδικασία. Μέριμνα για την αγορά των απαραίτητων φορητών ψηφιακών θερμομέτρων μετώπου.
3. Φύλαξη όλων των σχολικών μονάδων κατά την ώρα λειτουργίας τους. Κανείς να μην εισέρχεται εντός των σχολικών μονάδων χωρίς την χρήση μάσκας.

4. Ημερήσιοι δειγματοληπτικοί έλεγχοι για τον Κορωνοϊό, εκπαιδευτικών, μαθητών και λοιπού βοηθητικού προσωπικού των σχολείων. Οι έλεγχοι να υλοποιούνται κυκλικά σε όλες τις σχολικές μονάδες της Περιφερειακής Ενότητας, εντός ενός μηνός.
5. Άμεση πρόσληψη Νοσηλευτή/Νοσηλεύτριας ή/και Γιατρού με ευθύνη επικουρίας σχολείων ανά 800 με 1.000 μαθητές (τρία έως τέσσερα σχολεία). Η πρόταση κατανομής αναφέρεται στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης.
6. Μείωση των λεπτών ωριαίας διδασκαλίας σε 35 ή 40 λεπτά και ταυτόχρονη αύξηση της διάρκειας των διαλειμμάτων σε 15 λεπτά, ώστε οι αίθουσες διδασκαλίας να αερίζονται επαρκώς και να απολυμαίνονται,

7. Εφόσον οι κατανομές μαθητών έχουν ολοκληρωθεί στις 3 Σεπτεμβρίου, τα Π.Υ.Σ.Δ.Ε. να προβούν άμεσα στις τελικές τοποθετήσεις εκπαιδευτικών, αρχικά των σε διάθεση και των αποσπασμένων (εντός και εκτός ΠΥΣΔΕ) και στη συνέχεια των αναπληρωτών, για να μειωθούν όσο το δυνατόν οι άσκοπες προσωρινές μετακινήσεις συναδέλφων.

Επιπλέον, καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων να συμπεριλάβει στις αναλυτικές οδηγίες λειτουργίας που θα εκδόσει, τον τρόπο με τον όποιο θα ελέγχονται οι μαθητές στα κενά που θα προκύψουν από τις ελλείψεις εκπαιδευτικών την πρώτη περίοδο, όσον αφορά το συγχρωτισμό.