Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις Π.Ε. ‘Οχι στη νέα αύξηση του ωραρίου των και την αναστάτωση στη λειτουργία των . Να αποσυρθεί τώρα η εγκύκλιος!


Με νέα εγκύκλιό του ( ΦΕΚ83 /Αρ.Φ7/3625/Δ1/15-1-21) βασιζόμενη σε διατάξεις για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 το τροποποιεί την ώρα αποχώρησης των μαθητών/ τριών που φοιτούν στο Βασικό Υποχρεωτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου από τις 13.00’ σε 13.10’.

Η νέα αυτή εγκύκλιος που αυξάνει το διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών,γραμμένη κυριολεκτικά στο πόδι, εν μέσω πανδημίας είναι εντελώς αυθαίρετη καθώς δεν στηρίζεται προφανώς σε παιδαγωγικές εισηγήσεις ούτε σε εισηγήσεις των επιδημιολόγων και δεν εξυπηρετεί σκοπούς που σχετίζονται με την πανδημία.

Αντίθετα αυξάνει τον συνωστισμό με την ταυτόχρονη λήξη του ωραρίου Δημοτικών και Νηπιαγωγείων. Παρότι αποδίδεται ως μέτρο προστασίας εναντίον της διάδοσης του covid δυσκολεύει στην πραγματικότητα τα δεδομένα που έχουν οργανώσει τα Νηπιαγωγεία για την αποχώρηση των παιδιών και αντρέπει τη διαδοχικότητα στην αποχώρηση των παιδιών Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων δημιουργώντας μεγαλύτερα προβλήματα.
Η νέα αυτή πρωτοβουλία του Υπουργείου δεν είναι καθόλου τυχαία. Το διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών αυξάνεται σταδιακά εδώ και χρόνια άλλοτε κατά ένα τέταρτο, άλλοτε κατά μισή ώρα και με τελευταία την αύξηση κατά μια διαδακτική ώρα/μέρα επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ όταν έφτασε η λήξη του πρωινου ωραρίου στη 1μ.μ.

Οι εργάζονται σήμερα τις περισσότερες ώρες σχεδόν από όλους τους εργαζόμενους στην εκπαίδευση. Δεν έχουν κενά ή διαλείμματα, είναι διαρκώς επιφορτισμένοι/ες με την επίβλεψη των παιδιών και έχει μεγαλύτερο διδακτικό από όλους. Στις περιπτώσεις που ασκούν και διοικητικά καθήκοντα μάλιστα, το πραγματικό εργασιακό ωράριό τους ξεπερνάει κατά πολύ τις 6 ώρες. Πρόκειται λοιπόν για μια νέα «άσκηση» και ένα ακόμη βήμα για την επιπλέον επέκταση του ωραρίου τους.

Ας μην ξεχνάμε τις προθέσεις που εκφράζονται στην έκθεση Πισσαρίδη που αναφέρεται στον σχετικά χαμηλό αριθμό ωρών διδασκαλίας των Ελλήνων εκπαιδευτικών σε σύγκριση με τους ευρωπαίους συναδέλφους τους και τις προτροπές για «σύγκλιση του διδακτικού και εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών».
Ταυτόχρονα η αύξηση του διδακτικού χρόνου για τα παιδιά λειτουργεί αντιπαιδαγωγικά. Αγνοεί τις ανάγκες των παιδιών εξισώνοντας τον διδακτικό χρόνο στην προσχολική ηλικία με εκείνον του Δημοτικού Σχολείου, με αποκλειστική επιδίωξη την αύξηση του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών και την εξυπηρέτηση των γονέων για μεγαλύτερη παραμονή των παιδιών στο σχολείο.

Η σταδιακή επέκταση του ωραρίου στο νηπιαγωγείο μαζί με την αποσύνδεση του πρωινού προγράμματος από το απογευματινό ( μη αμιγή τμήματα) που έγινε λίγα χρόνια πριν εκτός του ότι άλλαξε το χαρακτήρα του ολοήμερου προγράμματος και το μετάτρεψε σε δομή φύλαξης υποβαθμίζει την αναγκαιότητα του ολοήμερου με στόχο τη συρρίκνωση πολλών θέσεων εργασίας.

Ας καταλάβει επιτέλους το και η Κυβέρνηση της Ν.Δ. ότι πρέπει να πάψει να ναρκοθετεί καθημερινά τη λειτουργία των σχολείων και το παιδαγωγικό- μορφωτικό όφελος των παιδιών και μάλιστα εν μέσω πανδημίας και αφετέρου ότι η επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών θα αντιμετωπιστεί συλλογικά και ανυποχώρητα.
Να ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ η εγκύκλιος!
Επανειλημμένα το εκπαιδευτικό κίνημα έχει ζητήσει να εκδοθεί υπουργική απόφαση που θα καθορίζεται το διδακτικό ωράριο των Νηπιαγωγών σύμφωνα με αυτό που ισχύει για τους εκπαιδευτικούς στην υπόλοιπη πρωτοβάθμια εκπαίδευση, στο Δημοτικό. Κάτω από αυτή την πίεση τον Αύγουστο του 2016 αυτό κατοχυρώθηκε μόνο για τις/ τους εργαζόμενες/ους στα 4θεσια και άνω νηπιαγωγεία ενώ για τις/τους υπόλοιπους θεσμοθετήθηκε διδακτικό ωράριο 25 ωρών (που υπερβαίνει το διδακτικό ωράριο σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης).
Να μπει τώρα στην προμετωπίδα των διεκδικήσεών μας η μείωση ωραρίου όλων των νηπιαγωγών όπως αυτό ισχύει για τα 4θέσια και άνω νηπιαγωγεία! Να εξασφαλιστεί η λειτουργία των νηπιαγωγείων με προσλήψεις επιπλέον νηπιαγωγών!
Καλούμε τη ΔΟΕ να απαιτήσει την απόσυρση της εγκυκλίου και να καλύψει συνδικαλιστικά τους συλλόγους διδασκόντων των Νηπιαγωγείων , να μην την εφαρμόσουν.
Σε κάθε περίπτωση οι σύλλογοι διδασκόντων ήδη από την έναρξη της σχολικής χρονιάς έχουν αποφασίσει και διαμορφώσει τον τρόπο προσέλευσης και αποχώρησης των παιδιών με γνώμονα:
• Το ωράριο λειτουργίας των νηπιαγωγείων
• Το διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών
• Τις ιδιαίτερες συνθήκες κάθε σχολικής μονάδας (συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία, μη συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία , αριθμό εισόδων, αριθμό τμημάτων, μεταφορά μαθητών με λεωφορεία-ταξί, απόσταση από όμορα δημοτικά κα)
• Tην αποχώρηση των παιδιών σε συνδυασμό με τη διαδοχική αποχώρηση των όμορων δημοτικών και τη δημιουργία συνθηκών για την αποφυγή του συνωστισμού γονέων κηδεμόνων έξω από τις σχολικές μονάδες.
και αυτό τους καλούμε να συνεχίσουν να κάνουν.