“Ψυχή” του σχολείου ο εκπαιδευτικός Χαράλαμπος Κουτσουπάκης, που έχει εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη και το ενδιαφέρον για τη γνώση.

«Η απόσταξη αρωματικών φυτών για να φτιάξουμε αιθέρια έλαια και αρώματα ήταν μια δράση που άρεσε στα παιδιά, γιατί τα ελκύει πάντα καθετί καινούργιο. Επειδή η περιοχή μας έχει πλούσια χλωρίδα παίρνοντας από εδώ ερεθίσματα, μπορούν τα παιδιά να αναπτύξουν στο μέλλον μια ανάλογη επαγγελματική δραστηριότητα», είπε ο κ. Κουτσουπάκης μιλώντας στα “Χανιώτικα Νέα”.

Η χημικός Nεκταρία Αρχοντάκη σημείωσε από τη μεριά της πως με τη λειτουργία του αποστακτήρα «θέλαμε να δείξουμε στα παιδιά ότι το σχολείο δεν είναι μόνο το διάβασμα αλλά και η δραστηριοποίηση σε ένα βιωματικό εργαστήριο. Επίσης έμαθαν πράγματα για τα αρωματικά φυτά, ότι δεν τα ξεριζώνεις αν θέλεις να μαζέψεις αλλά παράλληλα τους δόθηκαν ευκαιρίες για να αναπτύξουν ιδέες και πρωτοβουλίες για την αξιοποίησή τους».
Χαρακτηριστικό της προσπάθειας είναι ότι χρειάσθηκε δύο χρόνια το σχολείο να πάρει έγκριση από το Υπουργείο Οικονομικών ώστε να αποκτήσει τον αποστακτήρα, κάτι που έγινε το περασμένο καλοκαίρι με τη συνδρομή και των υπαλλήλων του Τελωνείου Χανίων!

Στο πλαίσιο των δράσεων του Γυμνασίου παρουσιάσθηκε και το πολύν καλαίσθητο ημερολόγιο του σχολείου, το οποίο είναι αφιερωμένο στον “έναστρο ουρανό”, στο πλανητικό μας σύστημα, ενώ έγινε και μια επίδειξη παρασκευής υγρού σαπουνιού.

«Σημαντική είναι και η βοήθεια όλων των συναδέλφων και της διευθύντριας Ευτυχίας Κορτσιδάκη, ώστε να μπορέσουμε να προχωρήσουμε στις δράσεις αυτές», κατέληξε ο κ. Κουτσουπάκης.

Αυτοματισμοί και Φωτοβολταϊκά
Στο πλαίσιο της χθεσινής εκδήλωσης παρουσιάστηκαν και μια σειρά από άλλες δράσεις που έχουν υλοποιηθεί στο Γυμνάσιο: Το μεγάλο φωτοβολταϊκό σύστημα που τοποθετήθηκε πριν από 7 χρόνια και από το οποίο το σχολείο δίνει ρεύμα στη ΔΕΗ και το μικρό φωτοβολταϊκό από το οποίο φωτίζονται οι διάδρομοι του κτηρίου.

«Οι δραστηριότητες αυτές είναι πολύ διαφορετικές και κυρίως δημιουργικές», δηλώνει η μαθήτρια Ζωή Συμβουλάκη ενώ η Βασιλική Ανδρεαδάκη μαθήτρια και αυτή, συμπληρώνει πως «εργαστήκαμε πάνω σε ένα σύστημα που ρυθμίζει τα φανάρια και σε ένα δεύτερο για τη μπάρα εισόδου του Νοσοκομείου που σηκώνεται όταν δίνεται η εντολή με ένα σύστημα υπερήχου».

«Παρά τα προβλήματα και τις αδυναμίες γενικά του εκπαιδευτικού συστήματος υπάρχουν πολλά παιδιά που δείχνουν ενδιαφέρον γι’ αυτές τις δραστηριότητες.

Καλλιεργείται το πάθος για μάθηση, ενώ βλέπουν και τη θεωρία της Φυσικής να εφαρμόζεται στην πράξη», εξηγεί ο Νεκτάριος Κουράκης, φυσικός που ενέπνευσε τα παιδιά.