Για τη νέα υπουργική απόφαση για τα «σχολικά γεύματα»: Ως πότε το υπουργείο θα αγνοεί την εκπαιδευτική κοινότητα;

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔02/09/2018 - 17:12 | Author: Ρούσσου Ασημίνα

Με νέα υπουργική απόφαση με τίτλο Επέκταση του προγράμματος «» και τροποποίηση της αριθμ. Φ.14/ΦΜ/48617/ Δ1/21-3-2017 (ΦΕΚ 1115 Β΄/31-3-2017) υπουργικής απόφασης και της αριθμ. Φ.14/ΦΜ/42448/ Δ1/14-3-2018 (ΦΕΚ 1022 Β΄/21-3-2018) υπουργικής απόφασης, «ξαναχτύπησε» το Υπουργείο αγνοώντας τις ενστάσεις, τις επισημάνσεις και την εμπειρία της σχολικής κοινότητας.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. «Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ»

1ου, 3ου, 4ου, 5ου

Γραφείων Π.Ε. Α΄ Αθήνας

Κόρακα και Παπαναστασίου

Για μια ακόμα χρονιά, το Υπουργείο θεωρεί ότι εκτός από τα διδακτικά μας καθήκοντα, ένας εκπαιδευτικός πρέπει πια να είναι τεχνολόγος τροφίμων, χημικός, διατροφολόγος αλλά και τραπεζοκόμος! Η ευθύνη για όλα τα παραπάνω, ανατίθενται στους εκπαιδευτικούς των Δημοτικών σχολείων και σε εκπαιδευτικούς που θα ενταχθούν στις Επιτροπές Παραλαβής σχολικών γευμάτων που στη νέα υπουργική απόφαση αποκτούν ακόμα πιο «αναβαθμισμένα καθήκοντα»:

 

«Η Επιτροπή Παραλαβής κάθε σχολικής μονάδας παραλαμβάνει καθημερινά τα σχολικά γεύματα, φροντίζοντας για τον ποσοτικό (αριθμό πακέτων) και ποιοτικό έλεγχο τους. Πιο συγκεκριμένα, η ανωτέρω επιτροπή παραλαμβάνει δελτίο αποστολής από τον ανάδοχο, στο οποίο αναγράφεται η ποσότητα και η ώρα παράδοσης. Το προσωπικό που μεταφέρει και παραδίδει τα γεύματα θα διαθέτει κατάλληλα θερμόμετρα, ώστε κατά την παραλαβή και παρουσία της Επιτροπής Παραλαβής θα μετρά τις θερμοκρασίες των θερμοθαλάμων και των ψυκτικών θαλάμων. Οι θερμοκρασίες που πρέπει να τηρούνται για τα ζεστά γεύματα είναι μεγαλύτερες από 63 βαθμούς Κελσίου, ενώ για τα κρύα (σαλάτα) είναι από 0 έως 4 βαθμούς Κελσίου. Παράλληλα, η Επιτροπή Παραλαβής ελέγχει τις συνθήκες μεταφοράς των προς παράδοση τροφίμων, τη συνολική ποσότητα των παραδοθέντων γευμάτων, καθώς και το είδος του γεύματος. Επιπλέον, σε τυχαία και αντιπροσωπευτικά δείγματα σε ποσοστό 1% (στην πλησιέστερη ακέραια μονάδα) των γευμάτων, 1% από τις σαλάτες και 1% από τα ψωμάκια, ελέγχει τη συμμόρφωση ως προς τη σύνθεση των γευμάτων. Τα δείγματα που λαμβάνονται βαρύνουν τον προμηθευτή, ο οποίος υποχρεούται σε άμεση αντικατάσταση τους ώστε σε κάθε περίπτωση να παραδίδεται η αρχικώς συμφωνηθείσα ποσότητα».

Ο ως άνω έλεγχος διενεργείται καθημερινά κατά τη διαδικασία παραλαβής, μπορεί δε να καλείται να παραστεί και ο ανάδοχος.

Αν η Επιτροπή Παραλαβής κρίνει ότι οι παρεχόμενες υπηρεσίες και τα παραδοτέα δεν ανταποκρίνονται πλήρως στους όρους της Σύμβασης, συντάσσεται πρωτόκολλο προσωρινής παραλαβής, που αναφέρει τις παρεκκλίσεις που διαπιστώθηκαν και γνωμοδοτεί αν οι αναφερόμενες παρεκκλίσεις επηρεάζουν την καταλληλότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και παραδοτέων και συνεπώς αν μπορούν οι τελευταίες να καλύψουν τις σχετικές ανάγκες.

Στην περίπτωση που διαπιστωθεί ότι δεν επηρεάζεται η καταλληλότητα, με αιτιολογημένη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΠΕΚΑ, μπορεί να εγκριθεί η παραλαβή των εν λόγω παρεχόμενων υπηρεσιών καις συνεπώς η Επιτροπή Παραλαβής υποχρεούται να προβεί στην οριστική παραλαβή των παρεχόμενων υπηρεσιών της Σύμβασης και να συντάξει σχετικό πρωτόκολλο οριστικής παραλαβής, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην απόφαση.

Η Επιτροπή Παραλαβής αποστέλλει μια φορά την εβδομάδα πρακτικό παραλαβής, καθώς και τα σχετικά παραστατικά (δελτίο αποστολής στο οποίο θα αναγράφεται η ποσότητα και η ώρα παράδοσης) στο/στους Συντονιστή/ ές του προγράμματος στην οικεία Δ/νση Π.Ε.»

 

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,

Είναι ξεκάθαρο ότι το υπουργείο μας εμπαίζει και προσπαθεί να μετατοπίσει το βάρος των ευθυνών του για ακόμη μία φορά στις πλάτες μας.

Γι’ αυτό αποφασίζουμε:

  1. Επικαιροποιούμε την περσινή μας απόφαση με ημερομηνία 20/11/2017 για το συγκεκριμένο ζήτημα, και καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να συντάξουν τα αντίστοιχα πρακτικά που περιλαμβάνονται σε αυτή, καλύπτοντας τους συνδικαλιστικά.
  2. Καλούμε την ΔΟΕ να επικαιροποιήσει τις περσινές της αποφάσεις.
  3. Το Υπουργείο να εξασφαλίσει στα σχολεία το απαιτούμενο για τη σίτιση προσωπικό και να απαλλάξει τους εκπαιδευτικούς από εργασίες που είναι άσχετες με το επάγγελμα του εκπαιδευτικού και καλύπτονται από τα άλλα επαγγέλματα.

 

Loading...




  • europalso   ideascentral