Να αποσυρθεί τώρα η του που παραβιάζει τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών που ισχύουν στις τοποθετήσεις – Αγωνιστικές Παρεμβάσεις – Συνεργαζόμενοι  Δήλωση Αιρετών εκλεγμένων με το ψηφοδέλτιο των «Αγωνιστικών Παρεμβάσεων – Συνεργαζόμενοι» στο ΠΥΣΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης.


Σχετικά με την πρόσκληση που λάβαμε (4/8) για τη συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ σήμερα 5/8 με θέμα : “Υπολογισμός λειτουργικών κενών σχολικών μονάδων Διεύθυνσης Δυτικής Θεσσαλονίκης διδακτικού έτους 2020-21”, καθώς και για την κοινοποίηση της απόφασης του Περιφερειακού Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας που ζητάει την απρόσκοπτη λειτουργία των υπηρεσιακών συμβουλίων (ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ) και την ολοκλήρωση των τοποθετήσεων με βάση το έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας (102027/ΓΔ5/30/7/2020), οι αιρετοί εκλεγμένοι με το ψηφοδέλτιο των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων – Συνεργαζόμενοι δε συμμετέχουμε και δε νομιμοποιούμε τη συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ.

Δηλώνουμε ότι:
Πρόκειται για μια απαράδεκτη ενέργεια του σύμφωνα με την οποία τα ΠΥΣΔΕ (και ΠΥΣΠΕ) πρέπει να ολοκληρώσουν στο κατακαλόκαιρο μέχρι τις 14 Αυγούστου όλες τις τοποθετήσεις με τα και τους εκπαιδευτικούς σε θερινή άδεια, ενώ είναι σε εκκρεμότητα όλες οι διαδικασίες που προβλέπονται για τις τοποθετήσεις ( Β΄ φάση αποσπάσεων, αποσπάσεις σε φορείς – ΑΕΙ, αριθμός τμημάτων, εγγραφές και μετεγγραφές μαθητών, συνεδριάσεις Συλλόγων Διδασκόντων, κατανομή μαθημάτων, κ.ά.).

Όλα αυτά το τα γνωρίζει πολύ καλά, αλλά σκόπιμα τα παρακάμπτει και επιδιώκει υπηρεσιακές μεταβολές-εξπρές για επικοινωνιακούς λόγους ότι όλα θα γίνουν εγκαίρως και πως «όλα λειτουργούν κανονικά». Να κρύψει την έκταση των περικοπών και τη συνεχιζόμενη απουσία στη γενική παιδεία με τους οποίους θα έπρεπε να καλυφθούν οι βασικές ανάγκες και τα οργανικά κενά και όχι με μόνιμους ελαστικά εργαζόμενους .

Το Υπουργείο θέλει να δημιουργήσει μια επίπλαστη εικόνα «κανονικότητας» με ελάχιστα κενά, πολλούς «πλεονάζοντες» για να ελαχιστοποιήσει τις προσλήψεις αναπληρωτών τη νέα σχολική χρονιά. Παράλληλα επιχειρεί να αποφύγει κάθε μορφή συλλογικής αντίδρασης των ΕΛΜΕ και του εκπαιδευτικού κινήματος. Είναι φανερό πως η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ θέλει να απαλλαγεί από κάθε μορφή πίεσης των σωματείων και των συναδέλφων για να λειτουργήσουν ολιγομελή τμήματα ομάδων προσανατολισμού και ειδικοτήτων τον Σεπτέμβρη.
Η απόφαση αυτή είναι ένα ακόμα δείγμα γραφής της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του υπουργείου Παιδείας που στο όνομα μιας κατ’ επίφαση «κανονικότητας» δεν διστάζει να ανατρέψει τα εργασιακά κεκτημένα των εκπαιδευτικών προκαλώντας τεράστια αναστάτωση στους εκπαιδευτικούς. Είχε προηγουμένως προλάβει στο νόμο που ψήφισε για τον «εκσυγχρονισμό της ιδιωτικής εκπαίδευσης» να νομοθετήσει ρύθμιση για να τοποθετήσει στις θέσεις διευθυντών εκπαίδευσης τα «δικά της παιδιά»

Η «επιλογή» τους θα γίνει από ένα πενταμελές συμβούλιο διορισμένο από την υπουργό χωρίς τη συμμετοχή των αιρετών του ΚΥΣΔΕ/ΚΥΣΠΕ. Δεν είχαμε ποτέ την ψευδαίσθηση ότι οι Διευθυντές Εκπαίδευσης διαφοροποιούνται από τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές της εκάστοτε κυβέρνησης που εφαρμόζονται στη δημόσια εκπαίδευση.

Η συγκεκριμένη τακτική όμως αποκαλύπτει ότι είναι στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης η πολιτική της απόλυτης αποδόμησης του δημόσιου σχολείου και η παράδοσή του στις δυνάμεις της αγοράς. Πρόκειται για μια πολιτική που επιδιώχθηκε από όλες τις κυβερνήσεις, εφαρμόστηκε με τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, επεκτείνεται με το νόμο Κεραμέως και τις αλλαγές που προωθούνται στην Τεχνική Εκπαίδευση και για να εφαρμοστεί απρόσκοπτα χρειάζεται και το κατάλληλο προσωπικό.
Η επίκληση της «αποφυγής συγχρωτισμού στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης», λειτουργεί υποκριτικά και έρχεται στην περίπτωση αυτή να παρακάμψει όλες τις διαδικασίες που ορίζονται σχετικά με την εκτίμηση των λειτουργικών αναγκών και τον προσδιορισμό των κενών.

Είναι προκλητικό να μιλάει για ορθή το Υπουργείο που με υπαρκτό το ενδεχόμενο ενός δεύτερου κύματος πανδημίας δεν έχει λάβει κανένα μέτρο για την ασφάλεια μαθητών, εκπαιδευτικών με το άνοιγμα των σχολείων το Σεπτέμβρη. Διατηρεί τα απαράδεκτα υψηλά όρια μαθητών ανά τμήμα σε Γυμνάσια και Λύκεια (27 + 10% με απόφαση προϊσταμένου), πράγμα που οδηγεί σε αυξημένο συγχρωτισμό, καταπατώντας κάθε επιστημονική σύσταση.
Η πολιτική τους είναι συνώνυμο της καταπάτησης των εργασιακών μας δικαιωμάτων, της ανατροπής όσων έχουμε κατακτήσει μέχρι σήμερα. Είναι φανερό πως η όποια εφαρμογή αυτής της εγκυκλίου τη συγκεκριμένη περίοδο μόνο ανακατατάξεις με λάθη και αδικίες θα επιφέρει. Συνεχείς επανατοποθετήσεις και αναστάτωση της ζωής των συναδέλφων που θα αντιμετωπίζουν μια παρατεταμένη εκκρεμότητα και σε μόνιμη μεταβλητότητα των σχολικών μονάδων. Δημιουργεί σοβαρή ανισοτιμία στην έγκαιρη ενημέρωση όλων, και μεγαλώνει την ανασφάλεια ανάμεσα στους συναδέλφους.
Θυμίζουμε ότι τέτοιες προσπάθειες είχαν προωθηθεί και από τις προηγούμενες ηγεσίες του υπουργείου παιδείας και απέτυχαν, επειδή συνάντησαν την αποφασιστικότητα και την αντίδραση των αγωνιζόμενων εκπαιδευτικών. Μπορούν να ανατραπούν και τώρα.
Για όλους αυτούς τους λόγους δε νομιμοποιούμε τις αποφάσεις του Υπουργείου και της Περιφερειακής Διεύθυνσης και δε συμμετέχουμε στη συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ που καλεστήκαμε από την αντιπρόεδρο του ΠΥΣΔΕ.
Καλούμε όλα τα μέλη του ΠΥΣΔΕ να μη νομιμοποιήσουν με τη συμμετοχή τους τη συνεδρίαση και να μην υλοποιήσουν την απόφαση του Υπουργείου.
Καλούμε τις ΕΛΜΕ να καταγγείλουν την απαράδεκτη εγκύκλιο και τις μεθοδεύσεις του υπουργείου Παιδείας, να απαιτήσουν την άμεση ανάκλησή της και να παρέμβουν για να μην προχωρήσουν αυτές οι διαδικασίες.
Απαιτούμε διαφάνεια στις τοποθετήσεις για τα λειτουργικά κενά, διαδικασία που προϋποθέτει το άνοιγμα των σχολείων, ολοκλήρωση εγγραφών – μετεγγραφών, συνεδριάσεις συλλόγων διδασκόντων για οριστικοποίηση τμημάτων μαθητών, κατανομή μαθημάτων και καθορισμού υπεραριθμιών.
Να αποσυρθεί τώρα η απαράδεκτη εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας!
Οι υπηρεσιακές μεταβολές να γίνουν με τήρηση κριτηρίων διαφάνειας και αντικειμενικότητας.
Όχι στις υπεραριθμίες και στις μετακινήσεις εκπαιδευτικών.
Όχι στα πολυπληθή τμήματα 25 μαθητών.
Κάλυψη όλων των κενών με μαζικούς όλων των ειδικοτήτων.
Χρήστος Ζαγανίδης – Γιάννα Λαθήρα