Η αδυναμία του κ. Φίλη να μας πείσει ότι ο Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία δεν είναι προσχηματικός και ότι τα συμπεράσματα αυτού δεν είναι ήδη προαποφασισμένα καθίσταται εμφανής και από την αποτυχία των σχετικών προγραμματισμένων δημόσιων συζητήσεων.

Την περασμένη Τρίτη η πρώτη σχετική συζήτηση ματαιώθηκε με επεισοδιακό τρόπο από τις έντονες διαμαρτυρίες συμμετεχόντων, μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας. Χθες, και η δεύτερη σχετική συζήτηση είχε την ίδια τύχη, για τους ίδιους πάλι λόγους.

Κάθε προσπάθεια αυταρχισμού και περιορισμού της ελευθερίας της γνώμης πρέπει να καταδικασθεί. Ας συνειδητοποιήσει όμως και ο κ. Φίλης ότι με την διαρκή προώθηση νομοθετικών ρυθμίσεων για την παιδεία, χωρίς καμία διαβούλευση, και με την άοκνη προσπάθειά του για κομματικό έλεγχο της διοίκησης της εκπαίδευσης, άπαντες πλέον δικαιολογημένα αμφισβητούν τον υποτιθέμενο Εθνικό Διάλογο για την Παιδεία. Μόνο ο εξοβελισμός αυτής της θλιβερής νοοτροπίας μπορεί να οδηγήσει σε έναν ειλικρινή διάλογο.

Ο Τομεάρχης Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας Καθηγητής Θεόδωρος Φορτσάκης Βουλευτής Επικρατείας τ. Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών