Έντονη ανησυχία προκαλεί στην εκπαιδευτική κοινότητα η απόφαση της Α΄ Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας να προχωρήσει σε συγχωνεύσεις τμημάτων σε τουλάχιστον 15 δημοτικά , παρότι —όπως επισημαίνεται— καταγράφονται 689 λειτουργικά κενά εκπαιδευτικών. Το ζήτημα φέρνει στη Βουλή με ερώτησή της προς την Υπουργό Παιδείας η βουλευτής  Κυριακή Μάλαμα, καταγγέλλοντας «αντιπαιδαγωγικές συμπτύξεις τμημάτων» και ζητώντας απαντήσεις για τις επιλογές του .

Διαβάστε επίσης 

Σύμφωνα με τους συλλόγους εκπαιδευτικών, οι αποφάσεις αυτές λαμβάνονται αυθαίρετα, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα παιδαγωγικά κριτήρια, οδηγώντας σε τμήματα με έως και 25 μαθητές ανά αίθουσα, παραβιάζοντας —όπως υποστηρίζουν— το πνεύμα του Π.Δ. 79/2017. Οι διδάσκοντες επισημαίνουν ότι οι συγχωνεύσεις γίνονται ενώ έχουν ήδη διαμορφωθεί δεσμοί μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών, προκαλώντας αναστάτωση σε σχολικές κοινότητες και οικογένειες.

Η κατάσταση προκάλεσε δύο μαζικές κινητοποιήσεις στις 20 Οκτωβρίου έξω από τα γραφεία της Διεύθυνσης, στις οποίες συμμετείχαν εκπαιδευτικοί, γονείς και εκπρόσωποι των δήμων Αθηναίων και Ζωγράφου. Οι παρευρισκόμενοι διαμαρτυρήθηκαν για την παρουσία αστυνομικών δυνάμεων, που ερμηνεύτηκε ως προσπάθεια εκφοβισμού. Αν και η συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ αναβλήθηκε, οι εκπαιδευτικοί εκφράζουν φόβους ότι το θέμα των συμπτύξεων θα επανέλθει.

Μάλαμα: Διαλύουν τάξεις αντί να καλύψουν τα κενά - Στο επίκεντρο η υποστελέχωση σχολείων

Η Κυριακή Μάλαμα επισημαίνει ότι οι αποφάσεις αυτές αποτελούν διοικητικά αυθαίρετες και κοινωνικά άδικες πρακτικές, που υποκαθιστούν την υποχρέωση του κράτους να καλύψει τα εκπαιδευτικά κενά, επιλέγοντας αντ’ αυτού «μια πολιτική λογιστικής διαχείρισης των μαθητών». Κάνει λόγο για ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας στη διατάραξη της ομαλής λειτουργίας των σχολείων και στην απαξίωση του παιδαγωγικού έργου των εκπαιδευτικών.

Δείτε εδώ 

Με την ερώτησή της, η βουλευτής ζητά να μάθει:

Ποια είναι η θέση του Υπουργείου απέναντι στις καταγγελίες για τις συμπτύξεις τμημάτων στην Α΄ ΔΙΠΕ Αθήνας.

Με ποια κριτήρια εγκρίνονται τέτοιες αποφάσεις εντός του πρώτου μήνα λειτουργίας των σχολείων.

Αν αναγνωρίζεται ότι οι αποφάσεις αυτές υπονομεύουν την εκπαιδευτική ομαλότητα και εντείνουν τις ανισότητες μεταξύ σχολείων.

Αν προτίθεται το Υπουργείο να αναστείλει τις συμπτύξεις και να καλύψει άμεσα τα κενά με προσλήψεις.

Πώς σχολιάζει την παρουσία αστυνομικών δυνάμεων κατά τη διάρκεια ειρηνικών κινητοποιήσεων.