Πανελλήνια Ένωση Στελεχών Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Π.Ε.Σ.Ε.Ε.), παρακολουθώντας τις εξελίξεις στο τομέα της Γενικής Εκπαίδευσης Ενηλίκων, ζητά την άμεση επαναλειτουργία των Δημοτικών Κέντρων Δια Βίου Μάθησης (Δ.Κ.Δ.Β.Μ.). Το έργο των Δ.Κ.Δ.Β.Μ. διακόπηκε τον Φεβρουάριο του 2016 με την υπόσχεση ότι θα επαναλειτουργούσε μέχρι το τέλος του ίδιου έτους. Βρισκόμαστε στα τέλη του 2018, τρία έτη σχεδόν μετά, και το έργο παραμένει ανενεργό.

Τα Δ.Κ.Δ.Β.Μ., ως Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Κ.Ε.Ε.) απ’ το 2003 έως το 2011 και ως Δ.Κ.Δ.Β.Μ. απ’ το 2013 έως το 2016, έχουν προσφέρει πολύτιμες υπηρεσίες στους πολίτες. Στη διάρκεια της λειτουργίας τους έδωσαν τη δυνατότητα σε εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες να εκπαιδευτούν δωρεάν σε πάνω από 100 διαφορετικά εκπαιδευτικά προγράμματα στον τόπο κατοικίας τους. Ταυτόχρονα έδωσαν ευκαιρίες απασχόλησης σε χιλιάδες διοικητικά στελέχη και εκπαιδευτές, ενώ μέσω των απαραίτητων προμηθειών ενίσχυσαν και τις τοπικές οικονομίες.

Η Π.Ε.Σ.Ε.Ε., εκπροσωπώντας και όσους έχουν εργαστεί ως στελέχη στα Δ.Κ.Δ.Β.Μ., ζητά επιπλέον από το Υπουργείο Παιδείας να προβεί σε ουσιαστική αύξηση της βαρύτητας της προϋπηρεσίας ως κριτηρίου μοριοδότησης στις προσκλήσεις του Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. για την πρόσληψη διοικητικών και εκπαιδευτών στα Δ.Κ.Δ.Β.Μ., εναρμονίζοντας έτσι το σχετικό πλαίσιο με τα κρατούντα στις προκηρύξεις ΑΣΕΠ για προσλήψεις στο δημόσιο τομέα. Εξάλλου αυτό θα αποτελέσει μια στοιχειώδη μορφή αναγνώρισης και επιβράβευσης του έργου των εργαζομένων σ’ αυτές, θα ενισχύσει την αφοσίωση τους στο φορέα, θα αυξήσει την εργασιακή τους ικανοποίηση και θα συμβάλλει στη δημιουργία και τη συνέχεια ενός σώματος εξειδικευμένων και έμπειρων εργαζομένων, με συμβατή προς την εκπαίδευση ενηλίκων κουλτούρα

Ως Π.Ε.Σ.Ε.Ε. ζητούμε όλοι οι συνάδελφοι που εργάστηκαν στην προηγούμενη φάση του Έργου των Κ.Δ.Β.Μ. (Υπεύθυνοι Εκπαίδευσης και Οργάνωσης, Π.Ε., Τ.Ε. και Δ.Ε.) να έχουν το δικαίωμα συμμετοχής στην πρόσκληση για τη διεκδίκηση θέσεων στη νέα φάση, ως ελάχιστη αναγνώριση της προσφοράς τους.

Τέλος, ζητούμε ενισχυμένη μοριοδότηση σε τίτλους σπουδών (πτυχία και μεταπτυχιακοί τίτλοι) που σχετίζονται με το πεδίο της Εκπαίδευσης Ενηλίκων και μοριοδότηση μόνο των σχετικών προς το αντικείμενο εργασίας δεύτερων πτυχίων κατά την αναλογία που έχει υιοθετήσει το ΑΣΕΠ. Οι δημόσιες δομές δια μάθησης υπάγονται στο πεδίο της δια βίου εκπαίδευσης και επομένως κατά την επιλογή του προσωπικού τους πρέπει να προτιμώνται όσοι συνειδητά έχουν επενδύσει και σε επίπεδο σπουδών στο πεδίο αυτό, ώστε να αξιοποιούνται η άρτια επαγγελματική κατάρτιση και οι εξειδικευμένες γνώσεις και δεξιότητες.