: Αξιοπρεπείς συντάξεις για τους εκπαιδευτικούς και άμεση καταβολή της σύνταξης, ζητά η ΔΑΚΕ Καθηγητών Λάρισας.

Η ανακοίνωση

Στις 9 Φεβρουαρίου 2022 καλούμαστε όλοι να αναδείξουμε το νέο Δ.Σ. και την Ε.Ε. της Ε.Λ.Μ.Ε.. Η συμμετοχή όλων μας  είναι αναγκαία τόσο στην Γενική Συνέλευση όσο και στην ψηφοφορία, για να εκφραστεί  η καθολική βούληση του κλάδου στα νέα όργανα.

Την τελευταία διετία η πανδημία του covid 19 έχει επηρεάσει τη ζωή, την καθημερινότητα καθώς και τα δεδομένα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η παράταξη της ΔΑΚΕ από την πρώτη στιγμή της πανδημίας ,τόσο τοπικά όσο και σε κεντρικό επίπεδο , εστίασε στο θέμα της στήριξης των εκπαιδευτικών και των μαθητών μας.

Η μπήκε στη σχολική ζωή.  Η ΔΑΚΕ καθηγητών με πλήθος παρεμβάσεων  επέκρινε έντονα την κυβέρνηση για την προχειρότητα με την οποία αντιμετώπισε τον εκπαιδευτικό και τους μαθητές. Άφησε τους εκπαιδευτικούς αβοήθητους να κολυμπήσουν ξαφνικά στα βαθιά και χωρίς αρχικά επιμόρφωσης, όπως επίσης και χωρίς καμία στήριξη με παροχή  υλικοτεχνικής υποδομής. Για την επιτυχία του εγχειρήματος της τηλεκπαίδευσης ΤΑ ΕΥΣΗΜΑ ΑΝΗΚΟΥΝ ΜΟΝΟ ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ !

Τα ανοίγουν και κλείνουν  ανάλογα με τα επιδημιολογικά δεδομένα. Αρκετές φορές εκπαιδευτικοί και μαθητές καλούνται να λειτουργήσουν ως πειραματόζωα. Οι ανησυχίες της εκπαιδευτικής κοινότητας ήταν και είναι μεγάλες. Για συναδέλφους που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες ,τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, δεν προβλέπεται  κανενός είδους άδεια ,τη στιγμή που τα υπερπληθή τμήματα είναι κανόνας στα σχολεία και με ένα αυστηρότατο πρωτόκολλο κλεισίματός τους (50% +1).

Η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας ήδη εφαρμόζεται στα σχολεία. Τονίζουμε για μία ακόμη φορά πως η ΔΑΚΕ από θέσης αρχής είναι υπέρ της αξιολόγησης –μη χειραγώγησης όπως και η ΟΛΜΕ (θέση του κλάδου από το Συνέδριο του 1997). Με συνέπεια υποστηρίζουμε την ανάγκη για αντικειμενική και συνολική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου χωρίς να συνδέεται με τη μισθολογική  εξέλιξη του εκπαιδευτικού, και φυσικά, χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα. Στόχος της αξιολόγησης θα πρέπει να είναι ο εντοπισμός και η διόρθωση των αδυναμιών, η ενίσχυση και η υποστήριξη του έργου μας και όχι η απίστευτη γραφειοκρατία που προβλέπεται. Ασφαλώς η αξιολόγηση πρέπει να υλοποιηθεί συνολικά στην εκπαιδευτική πυραμίδα και να είναι συνδεδεμένη με την επιμόρφωση.

Το ΥΠΑΙΘ ,δυστυχώς, προτίμησε να μην συνεργαστεί με την Ομοσπονδία μας  για το συγκεκριμένο θέμα και να ζητήσει  αυταρχικά την υλοποίηση της αυτοαξιολόγησης στην κορύφωση της πανδημίας (Φεβρουάριο 2021), με ελάχιστους εμβολιασμένους πολίτες και μέσα σε βαρύ χειμώνα όπου  μαθητές και εκπαιδευτικοί κάνανε μάθημα με ανοικτά παράθυρα. Εξυπακούεται πως η ΔΑΚΕ  ήταν απέναντι σε τέτοιες αποφάσεις και με σκληρές ανακοινώσεις επέκρινε τις παράλογες απαιτήσεις του ΥΠΑΙΘ. Τα δεδομένα άλλαξαν  με την ψήφιση του ν.4823/21 στον οποίο (άρθρο 56) προβλέπονται κυρώσεις σε όποιον δεν εφαρμόσει το νόμο. Εξυπακούεται πως από τη στιγμή που κινδύνευε η υπηρεσιακή ασφάλεια  των συναδέλφων , η ΔΑΚΕ όφειλε να τη διαφυλάξει και να τους προστατέψει από τις ακραίες φωνές. του κλάδου. Οι ευθύνες για το αδιέξοδο που προέκυψε στην αντιπαράθεση του κλάδου με το ΥΠΑΙΘ έχουν  την σφραγίδα της άκρα αριστεράς (των Παρεμβάσεων-ΑΝΤΑΡΣΥΑ κατά πρώτο λόγο  καθώς και του ΑΣΕ- ΚΚΕ).

Για αυτό οι συνάδελφοι ΤΗΝ  ΔΑΚΕ ΕΜΠΙΣΤΕΥΟΝΤΑΙ ως τη ΜΟΝΗ ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΦΩΝΗ στο  Ελληνικό  Δημόσιο  Σχολείο. Την ΔΑΚΕ αναδεικνύουν πρώτη δύναμη. Την παράταξη της λογικής και των αρχών.

Στηρίζουμε διαχρονικά την καθιέρωση Εκπαιδευτικού Μισθολογίου. Πιστεύουμε πως η Πολιτεία οφείλει να αναγνωρίσει την ιδιαιτερότητα του έργου μας και ως προς το σύστημα των αμοιβών και ως προς τα συνταξιοδοτικά μας δικαιώματα.

Επιλέξαμε τόσο τη σκληρή κριτική προς την κυβέρνηση όσο και την επιδοκιμασία όταν έπρεπε. Ήταν δυνατό να μην επιδοκιμάσουμε τους χιλιάδες μόνιμους διορισμούς στην Εκπαίδευση, μετά από 12 χρόνια, που ήταν πολύ περισσότεροι και από τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις;

Η ΔΑΚΕ έχει  για όλα ξεκάθαρη θέση και δεν διστάζει  να την εκφράζει.

Στο Δ.Σ της ΕΛΜΕ ν.Λάρισας δώσαμε με επιτυχία έναν πολυμέτωπο αγώνα. Εν μέσω πανδημίας  είχαμε να αντιμετωπίσουμε τόσο την αυταρχική, πολλές φορές, πολιτική της Υπουργού Παιδείας  όσο και τις ανεύθυνες συνδικαλιστικές μειοψηφίες που προσπαθούσαν, λειτουργώντας καιροσκοπικά, να οδηγήσουν τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους πολλές φορές σε αδιέξοδα, αποβλέποντας μόνο σε πρόσκαιρα  μικροπαραταξιακά οφέλη. Μείναμε πιστοί στις αρχές μας και γίναμε ασπίδα για όλο τον κλάδο αντλώντας δύναμη από τη δική σας υποστήριξη. Με συνέπεια  λόγων και έργων υποστηρίξαμε  τα δίκαια αιτήματα των συναδέλφων και με ουσιαστικές προτάσεις προωθήσαμε τις θέσεις του κλάδου.

Συμβάλλαμε στη σύνθεση απόψεων, ανεξάρτητα από ιδεολογικές διαφορές. Αυτή την τακτική θα ακολουθήσουμε απαρέγκλιτα και στο νέο Δ.Σ , αδιαφορώντας για το ποιος βρίσκεται κάθε φορά στην εξουσία.

Επί δύο χρόνια το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ δεν συγκροτήθηκε σε σώμα. Κάποιοι, λόγω των κομματικών τους αγκυλώσεων, και κάποιοι άλλοι λόγω των δύσμοιρων εμμονών τους, επεδίωξαν την εμπλοκή του Δ.Σ., προβάλλοντας συνεχώς εμπόδια και μικροπαραταξιακούς τακτικισμούς (κυρίως οι ΣΥΝΕΚ2).Ως εκ τούτου δεν κατέστη δυνατό να πραγματοποιηθούν-πέραν των άλλων- ακόμη και διαχρονικές  δράσεις της ΕΛΜΕ , όπως η Αιμοδοσία, το Κοινωνικό Φροντιστήριο, οι βραβεύσεις μαθητών που εισήχθησαν σε ΑΕΙ-ΤΕΙ κλπ.

Τα παραπάνω δεν εμπόδισαν τα στελέχη της ΔΑΚΕ να υπερασπιστούν με σθένος τις δημοκρατικές αξίες και τα συμφέροντα του εκπαιδευτικού κλάδου.

Όλους αυτούς τους αφήνουμε στην κρίση σας.

Διεκδικούμε – Απαιτούμε – Προτείνουμε

·        Αύξηση στους βασικούς μισθούς και επαναφορά των δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα καθώς και του επιδόματος αδείας.

·        Εκπαιδευτικό Μισθολόγιο.

·        Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια υπηρεσίας και στο 60ο έτος της ηλικίας.

·        Αξιοπρεπείς συντάξεις για τους εκπαιδευτικούς και άμεση καταβολή της σύνταξης .

·        Πλήρη ιατρική, φαρμακευτική και νοσηλευτική κάλυψη.

·        Νέο σύστημα διορισμών μονίμων εκπαιδευτικών που θα λαμβάνει σοβαρά υπόψη την προϋπηρεσία των αναπληρωτών.

·        Εξίσωση των εργασιακών δικαιωμάτων των αναπληρωτών με εκείνα των μονίμων.

·        Να σταματήσει η διαρκής και χωρίς επιστημονική τεκμηρίωση αλλαγή στις αναθέσεις των μαθημάτων.

·        Να υπάρχει ακώλυτη οικονομική αποζημίωση των μετακινούμενων εκπαιδευτικών.

·        Γραμματειακή κάλυψη των σχολείων με μόνιμο  προσωπικό.

·        Ίδρυση Σχολής Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών και στελεχών Διοίκησης. Οι εκπαιδευτικοί που θα επιλέγονται να απαλλάσσονται από τα διδακτικά τους καθήκοντα.

·        Ένα Γενικό Λύκειο που θα προάγει τη Γενική Παιδεία, την κριτική σκέψη και τις αξίες του ελληνικού πολιτισμού.

·        Ένα αξιόπιστο και λιγότερο αγχώδες εξεταστικό σύστημα για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

·        Αναβαθμισμένη Τεχνική – Επαγγελματική Εκπαίδευση μέσα στην Δ/θμια Εκπ/ση και στήριξη της Μαθητείας. Ένα Τεχνικό Λύκειο, ισότιμο του Γενικού. Ένα Τεχνικό Σχολείο που θα δίνει πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα στους αποφοίτους.

·        Ελεύθερη πρόσβαση όλων των εκπαιδευτικών στις ψηφιακές βιβλιοθήκες των Πανεπιστημίων.

·        Ίδρυση Καλλιτεχνικού Σχολείου στο ν.Λάρισας. Να συμβάλλουν όλοι οι φορείς.

·        Θεσμοθέτηση ενός λειτουργικού συστήματος αυτοαξιολόγησης με αποκλειστικό σκοπό τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

·        Αύξηση χρηματοδότησης των Σχολείων.

·        Ασφαλή λειτουργία των σχολείων. Σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα το απαιτεί. Είμαστε υπέρ του εμβολιασμού για την αντιμετώπιση του covid-19 αλλά κατά της υποχρεωτικότητας.

·        Δωρεάν παροχή στους εκπαιδευτικούς του συνόλου του υλικοτεχνικού εξοπλισμού για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης.