ΠΡΟΣ:

– Υπουργό ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.

Καθ. κ. Αρ. Μπαλτά

– Αναπληρωτή Υπουργό ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.

Καθ. κ. Αν. Κουράκη

ΚΟΙΝ.:

Γραφείο Πρωθυπουργού της Ελλάδας

κου Αλ. Τσίπρα

Γραφείο Προέδρου της Δημοκρατίας

κου Π. Παυλόπουλου

– Γενικό Γραμματέα Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.

Καθ. Δ. Χασάπη

Πρόεδρο της Βουλής

κ. Ζωή Κωνσταντοπούλου

Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων

της Βουλής των Ελλήνων

Βουλή των Ελλήνων

Γραφεία Παιδείας των κομμάτων της Βουλής

Τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ

Ο.Λ.Μ.Ε.

Δ.Ο.Ε.

Ο.Ι.Ε.Λ.Ε

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ

των επιστημονικών φορέων των εκπαιδευτικών ΠΕ05, ΠΕ07, ΠΕ019-20

Τα Διοικητικά Συμβούλια των Επιστημονικών Ενώσεων ΠΕ05, ΠΕ07, ΠΕ19-20, με μεγάλη τους έκπληξη ενημερώθηκαν, μέσω διαδικτύου, την εισήγηση της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. σύμφωνα με την οποία αναστέλλονται συλλήβδην όλες οι μετατάξεις στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, που πραγματοποιήθηκαν με βάση το Ν. 4172/2013 (άρθρο 82, παρ.11), με τη διαδικασία «ανάκλησης παράνομης διοικητικής πράξης».

Η εν λόγω ανακοίνωση, αποτελεί εμπαιγμό όλων των εκπροσώπων των Δ. Σ. των επιστημονικών φορέων ΠΕ05, ΠΕ07, ΠΕ19-20, οι οποίοι παρέστησαν στη συνάντηση της Τρίτης 10/03/2015, με την κ. Ειρήνη Κυριακίδη, Διευθύντρια του γραφείου του Αναπληρωτή Υπουργού Παιδείας, κ. Αναστάσιου Κουράκη, καθώς άλλα είχαν συζητηθεί, άλλα είχαν επιβεβαιωθεί εκ μέρους της και, δυστυχώς, άλλα υλοποιούνται.

Έχοντας υπόψη τα παραπάνω, εγείρονται τα ακόλουθα εύλογα ερωτήματα:

α. Έχει αναλογιστεί το Υπουργείο ότι με αυτή του την εισήγηση δημιουργεί τεράστια αναστάτωση σε χιλιάδες συναδέλφους που προγραμμάτισαν τη ζωή τους με βάση τη νέα θέση εργασίας τους;

β. Ακόμη και να έχουν γίνει αδικίες σε περιοχές της χώρας (π.χ. Αχαΐα, Πέλλα και αλλού), πώς μια παράνομη διοικητική πράξη, σύμφωνα με το σκεπτικό του Υπουργείου, διορθώνεται με το να δημιουργεί νέες αδικίες;

γ. Γιατί πως αλλιώς θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κανείς την απόφαση της ολικής ανάκλησης των Υποχρεωτικών Μετατάξεων Πλεονάζοντος Προσωπικού και όχι συγκεκριμένα αυτών που παρουσιάζουν τις όποιες παρατυπίες, σε συνδυασμό με την απόφαση για την διενέργεια μετατάξεων με μια εκ βάθρων διαφορετική διαδικασία;

δ. Πώς θα μπορέσουν οι συνάδελφοι που υπηρέτησαν στη νέα τους θέση στην Πρωτοβάθμια, να ανταγωνισθούν συναδέλφους που αυτή τη διετία υπηρέτησαν σε περιοχές με μεγάλη μοριοδότηση ή έχοντας εξασφαλίσει την έγκριση της απόσπασης σε διοικητικές και κομματικές θέσεις, δεν συμμετείχαν στη διαδικασία και οι οποίοι τώρα καλούνται, αν το επιθυμούν, να ενταχθούν και αυτοί στους αιτούντες μετάταξη;

ε. Πως θα αποκαταστήσει το Υπουργείο τους μεταταγμένους εκπαιδευτικούς, εκείνους, οι οποίοι, αν και εργάστηκαν για δύο συναπτά έτη υπό πολύ δύσκολες συνθήκες εργασίας, υπηρετώντας σε μεγάλο αριθμό σχολείων, με αυξημένο ωράριο, χωρίς κανένα απολύτως εργασιακό πλαίσιο και δικαιώματα, δε θα μπορέσουν, τόσο λόγω του παραπάνω δεδομένου αλλά και λόγω των διαφορετικών κριτηρίων που θα ισχύσουν στη νέα διαδικασία μετατάξεων, να διεκδικήσουν μια θέση σε αυτήν;

στ. Πώς θα αποκαταστήσει τους συναδέλφους που μετατάχθηκαν δικαιωματικά μετά από ένστασή τους;

ζ. Πως σκέπτεται το Υπουργείο να αντιμετωπίσει το γεγονός των Υπηρεσιακών Μεταβολών που έχουν πραγματοποιηθεί στη Δευτεροβάθμια κατά τη διάρκεια απουσίας των εκπαιδευτικών αυτών, (π.χ. μεταθέσεις, απόδοση οργανικών), σε συνδυασμό με το γεγονός της -για δύο πλέον συνεχόμενα έτη- εξαίρεσής τους από τη διαδικασία καίριων Υπηρεσιακών Μεταβολών, όπως για παράδειγμα των μεταθέσεων, και στην Πρωτοβάθμια, στην οποία και ανήκουν;

η. Πώς θα αποκαταστήσει τους συναδέλφους που σε μια κρίσιμη περίοδο, με το φάσμα της διαθεσιμότητας των πλεοναζόντων να επικρέμαται πάνω από τα κεφάλια τους, διακινδύνευσαν να δηλώσουν πλεονάζοντες για να πάρουν την περιπόθητη μετάταξη;

θ. Πώς θα διαχειριστεί το Υπουργείο την κατόπι των σχετικών διαδικασιών ελέγχου, επιστροφή των σύννομων εκπαιδευτικών στα ΠΥΣΔΕ αυτά, στα οποία είχαν κριθεί πλεονάζοντες και τη δημιουργία των αντίστοιχων χιλιάδων κενών στα ΠΥΣΠΕ;

ι. Προτίθεται το Υπουργείο να στραφεί κατά της τότε πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΟ.ΠΑΙΘ., η οποία διέπραξε αυτή την «παράνομη διοικητική πράξη»;

Οι Επιστημονικές Ενώσεις είχαν καταθέσει υπόμνημα στις 8/3/2015, με το οποίο ζητούσαν να δημοσιοποιηθούν τα μόρια των μεταταχθέντων συναδέλφων και να αρθούν οι αδικίες, όπου αυτές υπάρχουν. Σε καμία περίπτωση δεν εισηγήθηκαν τη συλλήβδην ακύρωσή τους.

Σας καταθέτουν λοιπόν για μια ακόμη φορά τις προτάσεις τους, με την ελπίδα να τις λάβετε, τουλάχιστον αυτή τη φορά, σοβαρά υπόψη σας, εφαρμόζοντας εμπράκτως δημοκρατικές διαδικασίες, αφού αυτές οι Ενώσεις αποτελούν τους επίσημους εκπροσώπους των μεταταχθέντων ειδικοτήτων, εκφράζοντας την επιθυμία του συνόλου των μελών τους.

Συγκεκριμένα ζητούν:

1) Να μην προχωρήσει η ηγεσία του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. στην υλοποίηση της εισήγησής της για ανάκληση όλων των μετατάξεων.

2) Να ελεγχθούν οι μετατάξεις που έγιναν με μεταγενέστερες διαπιστωτικές πράξεις σε και από περιοχές στις οποίες δεν δόθηκαν κενά ή δεν δηλώθηκαν πλεονάζοντες με την πρώτη διαπιστωτική πράξη αφού αυτές αποτελούν κατάφωρη αδικία.

3) Να ανακοινωθούν τα μόρια όλων των αιτήσεων, να διασταυρωθούν με στοιχεία από τις ΔΔΕ και για όσους έκαναν ψευδή δήλωση να ανακληθεί η μετάταξη.

4) Για την επίτευξη διαφάνειας το Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. να κοινοποιήσει άμεσα το σύνολο των δικαστικών αποφάσεων, τις οποίες επικαλείται.

5) Να δοθούν οργανικές θέσεις στις ειδικότητες σε ΟΛΑ τα σχολεία της Α/θμιας.

6) Να γίνουν οι μεταθέσεις στην Α/θμια με βάση ΟΛΕΣ τις οργανικές. Να γίνονται οι τοποθετήσεις με τα μόρια (της Α/θμιας) και όσοι μεταταγμένοι δεν πάρουν οργανική να παραμένουν στη διάθεση του ΠΥΣΠΕ όπου μετατάχθηκαν.

7) Όσοι επιθυμούν, να ανακαλέσουν με αίτησή τους τη μετάταξη.

Τα ΔΣ των Επιστημονικών Φορέων

Σύνδεσμος Καθηγητών Γαλλικής Π.Ε. Ελλάδας – APF FU Grèce ([email protected])

Πανελλήνιος Σύλλογος Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Αποφοίτων Πανεπιστημίου -ΠΑ.ΣΥ.ΚΑ.ΓΑ. ([email protected])

Σύλλογος Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας & Φιλολογίας Πτυχιούχων Πανεπιστημίου -APLF DU – Θεσσαλονίκη/Ελλάδα ( [email protected])

Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης ()

Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής ([email protected])