Στην ανάγκη βελτίωσης των διαδικασιών που αφορούν στις του αναφέρθηκε με συνέντευξη του στον Σκαι ο υπουργός Εσωτερικών :

«Διότι όταν έχεις εντοπίσει κενά και προβλήματα και σχεδιάζεις με βάση τις δημοσιονομικές δυνατότητες που υπάρχουν έναν αριθμό προσλήψεων σε μερικούς χώρους, αλλά αυτό αντί να συμβεί μέσα στο επόμενο εξάμηνο, συμβαίνει μέσα στα επόμενα 3-3,5 χρόνια, όπως καταλαβαίνετε χάνεις το τρένο, γιατί τα κενά πίσω πολλαπλασιάζονται. Οι δυσλειτουργίες πίσω στις υπηρεσίες γίνονται πολύ περισσότερες και τα αποτελέσματα είναι εξαιρετικά αρνητικά. Είναι αντικείμενο της μεγάλης μεταρρύθμισης που αφορά το ΑΣΕΠ».

Παράλληλα ο υΠΕΣ έμφαση στις πρωτοβουλίες εκείνες όπου μέσω της ΕΕΤΑΑ και νομοθετικών ρυθμίσεων ξεμπλοκάρουν διαδικασίες για την απορρόφηση προγραμμάτων, κατασκευή έργων και την επιτάχυνση διαδικασιών στον τομέα των προσλήψεων. Όπως ανακοίνωσε ο κ. Θεοδωρικάκος, η Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Αυτοδιοίκησης θα προχωρά σε συμβάσεις έργου με ιδιώτες μηχανικούς, τους οποίους θα διαθέτει στη συνέχεια στους δήμους για να στελεχωθούν οι υπηρεσίες δόμησης και να γίνονται οι μελέτες των δήμων. «Το μεγάλο πρόβλημα της υποστελέχωσης των Δήμων σε τεχνικές υπηρεσίες, σε πολιτικούς μηχανικούς το αντιμετωπίζουμε ριζικά μέσω της Ελληνικής Εταιρείας Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Ανάπτυξης, η οποία είναι μια Ανώνυμη Εταιρεία, στην οποία συμμετέχει το υπουργείο Εσωτερικών και η ΚΕΔΕ. Θα διαμορφώνει συμβάσεις έργου για συγκεκριμένα projects με ιδιώτες πολιτικούς μηχανικού τους οποίους θα διαθέτει στη συνέχεια στους Δήμους προκειμένου να πραγματοποιούνται οι μελέτες, τα πάσης φύσεως έργα, και να στελεχωθούν μέσα από αυτή τη διαδικασία οι υπηρεσίες δόμησης, οι οποίες επανέρχονται στους δήμους για να πάψει η ταλαιπωρία των πολιτών», είπε ο υπουργός Εσωτερικών.

Ο κ. Θεοδωρικάκος υπενθύμισε ότι το υπουργείο Εσωτερικών από τον Σεπτέμβριο με νομοθετική ρύθμιση έχει δώσει τη δυνατότητα στους δήμους να κάνουν συμβάσεις με ιδιώτες στους τομείς της καθαριότητας, ηλεκτροφωτισμού και πρασίνου. Και αναφέρθηκε στο παράδειγμα του δήμου Αθηναίων που αξιοποιεί τη δυνατότητα αυτή για την φροντίδα του πρασίνου.

Συγκεκριμένα κριτήρια για αξιολόγηση, την ερχόμενη εβδομάδα η πλατφόρμα

Ανακοίνωσε, ότι από την επόμενη εβδομάδα, θα ανοίξει η πλατφόρμα της ΚΕΔΕ για ρύθμιση των αδήλωτων τετραγωνικών. Είπε: «Ποιο ήταν το θέμα εδώ; Ότι σε αρκετά ακίνητα, τα δηλωμένα τετραγωνικά στο Ε9 και τα πραγματικά τετραγωνικά και έρχεται ο λογαριασμός για τη ΔΕΗ και τα δημοτικά τέλη είναι διαφορετικά από αυτά του Ε9. Βάλαμε τους Δήμους να αποκτήσουν διαλειτουργικότητα με την ΑΑΔΕ ούτως ώστε να μπορούν να διαβάζουν για τον πολίτη τάδε πόσα τετραγωνικά έχει στο Ε9 και πόσα έχει στο λογαριασμό της ΔΕΗ και λέμε στους πολίτες: Πηγαίνετε και κάντε δήλωση –με ηλεκτρονικό τρόπο για να μη ταλαιπωρούνται στις ουρές στους δήμους- προκειμένου να ξεκινήσουμε από την αρχή. Να βάλουμε ένα τέλος σε τέτοιου είδους καταστάσεις και να πληρώνετε κανονικά αυτά που πρέπει να πληρώνετε».

Αναφερόμενος στην αξιολόγηση των δημόσιων υπάλληλων, τόνισε ότι γίνεται ηλεκτρονική και προανήγγειλε ότι θα καθιερωθούν συγκεκριμένα κριτήρια,καθώς δεν μπορούν να κρίνονται όλοι με τον ίδιο τρόπο. Είπε συγκεκριμένα: «Θα καθιερώσουμε και πιο συγκεκριμένα κριτήρια, που αφορούν την ποιότητα της δουλειάς σε ορισμένους χώρους. Δεν μπορούν όλοι να κρίνονται με τον ίδιο τρόπο. Το μοντέλο της αξιολόγησης που έχει τηρηθεί ως τώρα στο Δημόσιο αφορά περισσότερο τους ανθρώπους που είναι σε γραφεία και κάνουν διοικητικές δουλειές. Αυτό δεν είναι το κατάλληλο μοντέλο για να κρίνεις για παράδειγμα κάποιον που εργάζεται ως νοσοκόμος, ή κάποιον που εργάζεται στις υπηρεσίες καθαριότητας των Δήμων. Εκεί τα κριτήρια πρέπει να γίνουν πολύ συγκεκριμένα ανάλογα με τις συνθήκες, τις δυνατότητες και τη δουλειά που κάνει ο καθένας».

Όσον αφορά την ψήφο των Ελλήνων του εξωτερικού ο κ. Θεοδωρικάκος ανακοίνωσε ότι η διεύρυνση της πλατφόρμας ανατέθηκε στη Singular και ότι επίκειται καμπάνια στο εξωτερικό για να γίνει γνωστός ο νόμος στους ομογενείς.

Για την ανάγκη ύπαρξης συναινέσεων στην πολιτική είπε ότι συναινέσεις πρέπει να υπάρχουν πάνω σε συγκεκριμένα θέματα, όπως η ψήφος των Ελλήνων του εξωτερικού, αλλά, διευκρίνισε, ότι δεν μπορεί να υπάρξει γενική συναίνεση με τον ΣΥΡΙΖΑ. Και τόνισε:

«Αυτά όλα δεν σημαίνουν ότι εμείς και ο ΣΥΡΙΖΑ μπορούμε να συναινέσουμε και να συγκλίνουμε στα πάντα, διότι έχουμε βαθιές και πολύ σημαντικές ιδεολογικές και πολιτικές διαφορές που αφορούν τον τρόπο με τον οποίο πολιτευόμαστε και τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε την κοινωνία και την οικονομία».

Σχετικά με το μεταναστευτικό, ο υπουργός σχολίασε πως η κυβέρνηση δείχνει αποφασιστικότητα να δημιουργηθούν κλειστά κέντρα, κάτι που όπως πιστεύει και ο ίδιος θα έχει αποδοτικότητα.

Ακολουθεί η συνέντευξη του κ. Θεοδωρικάκου στον κ. Πορτοσάλτε:

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Αρχίζω με την πρώτη παρατήρηση, ανεβαίνοντας τη Συγγρού, θα έχετε διαπιστώσει, είναι χάλι ο δρόμος, δεν μπορώ να σκεφτώ ότι αυτός ο δρόμος ταιριάζει σε μια πόλη η οποία προσελκύει τουρισμό. Έχει φύγει ο δρόμος. Από Φραντζή και πάνω δεν περπατιέται. Είναι Περιφέρεια, είναι Δήμος Αθηναίων; Τί είναι η Συγγρού;

Κύριε υπουργέ καλημέρα σας. Ο κ. Τάκης Θεοδωρικάκος, υπουργός Εσωτερικών. Η Συγγρού σε ποιόν ανήκει;

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: Καλημέρα σας. Στην Περιφέρεια.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Πώς είστε;

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: Είμαι εξαιρετικά καλά. Δουλεύουμε πολύ και αυτό μας αναγεννά.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Λοιπόν, είναι στην Περιφέρεια Αττικής, κύριε Περιφερειάρχη. Ας ξεκινήσουμε να κάνουμε μερικές ασφαλτοστρώσεις, όχι στο τέλος της τετραετίας. Το ίδιο ισχύει και για τον δήμαρχο Αθηναίων. Περνούσα τις προάλλες, ανέβαινα την Χάριτος. Βγαίνει μια κυρία έξω, επαγγελματίας, αρχιτέκτων. Μου λέει: «Μα τι χάλι είναι αυτό εδώ;». Μάλιστα, εκεί στην Χάριτος, μεταξύ Πλουτάρχου και Λουκιανού, υπάρχει και ένα ξενοδοχείο, το οποίο είναι πολυτελείας, τα οποία μαζεύουν τουρισμό και τα σχετικά. Γίνεται εκεί μπροστά να μην υπάρχει δρόμος και να είναι ένα πράγμα σκαμμένο 57 φορές; Πότε θα συντονιστούν όλοι μαζί; Κύριε υπουργέ, θα το πετύχουμε αυτό ποτέ;

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: Η παρέμβαση που κάνουμε τις επόμενες 10 ημέρες είναι πάρα πολύ δραστική, πρέπει να σας πω, κύριε Πορτοσάλτε. Δίνουμε τη δυνατότητα στους τρεις μεγάλους δήμους να παρεμβαίνουν, ακόμα κι αν δεν τους ανήκει, από άποψη αρμοδιοτήτων, τυπικά, σε οποιοδήποτε χώρο, είτε πρόκειται για κτήριο είτε πρόκειται για υποδομή είτε πρόκειται για οδόστρωμα, με τις δικές τους δυνάμεις και να το διορθώνουν. Γιατί πολλές φορές τι συμβαίνει; Αυτό που υπονοήσατε προηγουμένως, ότι δεν ανήκει στον δήμο η αρμοδιότητα, ότι ανήκει σε κάποιον άλλον. Τους δίνουμε, λοιπόν, τώρα τη δυνατότητα να επεμβαίνουν, ακόμα κι αν δεν τους ανήκει. Κατευθείαν εκείνοι. Και να είναι εκείνοι υπεύθυνοι για την κατάσταση που διαμορφώνεται.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Άλλη μια παρατήρηση θα μου επιτρέψετε, κ. Θεοδωρικάκο. Όχι στο τέλος της τετραετίας.

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: Όχι, αυτό τώρα το κάνουμε. Για τις ασφαλτοστρώσεις έχω συνεννοηθεί με τον Περιφερειάρχη.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Γιατί είναι πολύ κακό πράγμα να λες «εγώ σου ασφαλτόστρωσα, έλα εδώ ψήφισέ με». Δηλαδή, είναι αισχρό πράγμα.

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: Αυτά είναι καθυστερημένες λογικές, πριν από 50 χρόνια. Δεν είμαστε εκεί πέρα. Κυρίως δεν είναι αυτή η παράταξη, αλλά πιστεύω και ολόκληρη η Ελλάδα δεν είναι εκεί. Δεν είμαστε σε αυτό το πλαίσιο. Με τον κ. Πατούλη το έχω συζητήσει αυτό το θέμα και έχω την εικόνα. Με την στήριξη και του δικού μας υπουργείου θα υπάρξει χρηματοδότηση. Θα καλυφθούν όλες αυτές οι περιπτώσεις της Περιφέρειας Αττικής, πιστεύω, μέσα στο εξάμηνο. Αλλά είναι δική του ευθύνη, δική του αρμοδιότητα. Θέλω να είμαι ξεκάθαρος.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Φανταζόμουν ότι ο κ. Κωνσταντίνος Μουτζούρης, επιστήμων, ναυπηγός, ειδικός στα λιμενικά έργα, από τους εξπέρ της Ελλάδος, καθηγητής στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, στη συνέχεια πρύτανης στο ΕΜΠ, σήμερα Περιφερειάρχης Ανατολικού Αιγαίου, νήσων Βορειοανατολικού Αιγαίου. Προφανώς θα εκπροσωπούσε τα συμφέροντα των συμπολιτών του, θα τιμούσε τις ψήφους που έλαβε από τους συμπολίτες του. Αλλά τον περίμενα νηφάλιο, πάντα με την οξύνοια που τον διακρίνει, ψύχραιμο όμως, από την άλλη πλευρά και κατευναστικό ως προς τους συμπολίτες του. Αυτά τα πράγματα, οι παντιέρες δηλαδή, στην αστική αντίληψη, έβλαψαν. Δεν ωφέλησαν. Εδώ βλέπετε, παντιέρα σήκωσαν και οι τυχοδιώκτες, εννοώ του ΣΥΡΙΖΑ, οι οποίοι τώρα προσπαθούν με κάτι εκθέσεις παιδικής χαράς να μαζέψουν τους τυχοδιωκτισμούς του 2015. Όμως οι προερχόμενοι από την αστική αντίληψη πολιτικοί, όποιο φάσμα, όποια κατάτμηση υπηρετήσουν ιδεολογική, είναι της αστικής αντίληψης.

Οι παντιέρες, ο ξεσηκωμός δηλαδή, με έναν τρόπο δικαιολογείται, για έναν λόγο δικαιολογείται. Αν μας επιτεθούν οι Τούρκοι. Τότε θα ξεσηκωθούμε, δεν το συζητώ. Σε οτιδήποτε άλλο, το να ξεσηκωνόμαστε μεταξύ μας, με γιούρια ο ένας στον άλλο, είναι ένδειξη υπανάπτυξης. Και πολύ περισσότερο στενοχωριέμαι όταν αυτή την παντιέρα την κουνάει ο κ. Περιφερειάρχης. Να το έκανε οποιοσδήποτε άλλος, οποιοσδήποτε λαϊκιστής πολιτικός. Από τον κ. Μουτζούρη δεν το περίμενα αυτό.

Λοιπόν, να δούμε κατάματα την πραγματικότητα. Τώρα απευθύνομαι σε κάτι Κιναλίτες και σε κάτι Συριζόπουλα, τα οποία επενδύουν στην ιστορία, λέγοντας ότι θέλει να βουλιάξει τα νησιά η κυβέρνηση. Λοιπόν πρόβλημα, Κιναλίτες και Συριζαίοι, για τους κατοίκους της Λέσβου, της Σάμου, της Κω, της Χίου και της Λέρου που γεωγραφικά τα νησιά είναι εκεί στην προμετωπίδα, απέναντι από τις τουρκικές αρχές. Να τα πάμε πίσω δεν γίνεται, δεν υπάρχει τρόπος. Οι εκκλησίες μπορεί να σέρνονται πάνω σε ράγες, όπως κάνουν τα αδέλφια Κορρέ, τα νησιά ακόμα δεν έχει ανακαλυφθεί τρόπος να τα σύρουμε προς τα πίσω. Και να τα μπαζώσουμε, να κάνουμε ξύλα, να βάλουμε πάνω μάντρα. Δεν γίνεται. Άρα το νησί είναι ευάλωτο. Πρώτα ανθρωπιστές. Σε δεύτερη φάση, θέλουμε να ανακουφίσουμε τους κατοίκους της Λέσβου, της Χίου, της Σάμου, της Κω και της Λέρου;

Πολύ ωραία. Τα κέντρα υποδοχής και εξυπηρέτησης ασύλου στο διπλανό ακατοίκητο νησί. Εγώ δεν λέω ξερονήσια, γιατί πάει αλλού το πράγμα. Εγώ λέω στο ακατοίκητο νησί. Μόλις το πεις αυτό γουρλώνουν τα μάτια. Γιατί; Για ποιο πράγμα, γιατί να γουρλώσουν τα μάτια κ. υπουργέ; Πάμε στο ακατοίκητο νησί. Δίπλα να βάλουμε εκεί την υπηρεσία, για να μην ενοχλούνται οι κάτοικοι της Λέσβου που είναι ήδη βεβαρημένοι, δεν το συζητώ. Πάμε δίπλα, πάμε;

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: Κ. Πορτοσάλτε, χθες είχατε εδώ τον αρμόδιο υπουργό, τον κ. Μηταράκη, δεν ξέρω αν συζητήσατε αυτή την ιδέα μαζί του, εκείνος έχει την αρμοδιότητα να εισηγείται και να υλοποιεί την πολιτική της κυβέρνησης, στο θέμα της αντιμετώπισης του πολύ μεγάλου μεταναστευτικού προβλήματος. Η κυβέρνηση έχει κάνει τις ανακοινώσεις της και πιστεύω ότι όλοι πρέπει να συνδράμουν στην υλοποίηση αυτού του σχεδίου. Διότι είναι κατανοητό σε όλους ότι εκείνοι που δέχονται το μεγαλύτερο πρόβλημα, είναι ασφαλώς οι κάτοικοι των νησιών μας. Η επιβάρυνσή τους είναι τεράστια. Αλλά και η κυβέρνηση αυτή τη στιγμή δείχνει αποφασιστικότητα στο να φτιαχτούν τα κλειστά κέντρα, στα οποία θα μένουν όσοι δεν παίρνουν άσυλο, όσοι έρχονται στα νησιά κι όσοι ετοιμάζονται να επιστραφούν πίσω. Και πιστεύω ότι αυτό το μέτρο θα έχει αποδοτικότητα. Τώρα οι αντιρρήσεις που υπήρξαν για το σε ποιους χώρους θα γίνουν όλα αυτά, νομίζω ότι συζητήθηκαν επαρκώς όλο αυτό το διάστημα και πολύ σωστά προχωρά η κυβέρνηση, δια του κ. Μηταράκη, να αντιμετωπίσει το πρόβλημα με τις επιτάξεις των χώρων και την αντιμετώπιση του προβλήματος και κυρίως μέσα από τα κλειστά κέντρα και την επιτάχυνση της διαδικασίας απονομής του ασύλου.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Είδα στο φιλμάκι, το υπουργείο σας, στα πεπραγμένα της κυβέρνησης, προσωπικώς περίμενα πολύ περισσότερα. Έτσι το θέτω εδώ στο τραπέζι. Αλλά δικαιούται και η κυβέρνηση να κάνει το φιλμάκι της. Δεν μπορούμε να της το αρνηθούμε αυτό. Εκεί παίζει πρωτεύοντα ρόλο ο νόμος για την ψήφο των Ελλήνων του εξωτερικού, προϊόν της συναινέσεως. Εξακολουθείτε ακόμα να έχετε την ίδια άποψη για τη συναίνεση με τον Δημήτρη Τζανακόπουλο ή τον Παύλο Πολάκη;

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: Όχι η συναίνεση δεν είναι κάτι που αφορά συνολικά τα πάντα, κ. Πορτοσάλτε. Η συναίνεση στην συγκεκριμένη περίπτωση, αφορούσε ένα αυτονόητο δημοκρατικό δικαίωμα των Ελλήνων που ζουν στο εξωτερικό. Και μια υπόθεση, η οποία είναι κατοχυρωμένη από το ελληνικό Σύνταγμα αλλά δεν είχε υλοποιηθεί εδώ και μισό αιώνα. Θα ήταν αστείο να μιλάμε σοβαρά για ένα σύγχρονο ελληνικό κράτος, το οποίο πρακτικά θα απαγόρευε στους πολίτες του που ζουν στο εξωτερικό να ψηφίζουν από τη χώρα στην οποία βρίσκονται. Άρα, επειδή γνωρίζετε ποιες συνθήκες υπήρχαν έπρεπε να πιάσουμε εκείνες τις περίφημες διακόσιες ψήφους. Η συναίνεση ήταν απολύτως υποχρεωτική για να γίνει πράξη αυτή η μεταρρύθμιση, για την οποία είμαι πολύ περήφανος, που έκανα τη δουλειά που έκανα, με τη στήριξη του Πρωθυπουργού. Κυρίως γιατί στην πραγματικότητα, αν το δει κανείς πολύ ψυχρά, δίνει τη δυνατότητα σε όλα τα Ελληνόπουλα, που έφυγαν τα τελευταία 10-15 χρόνια και είναι μέχρι 30 χρονών, χωρίς καμία προϋπόθεση στην πραγματικότητα, να ψηφίζουν από τη χώρα που βρίσκονται. Και αυτό τον νόμο, το επόμενο διάστημα ειδικά τους επόμενους 2-3 μήνες, εργαζόμαστε πολύ σκληρά και μεθοδικά, προκειμένου να τεθεί σε εφαρμογή.

Θα υπάρξει μία μεγάλη καμπάνια κυρίως στο εξωτερικό, προκειμένου να ενημερωθούν οι Έλληνες, να δούμε ποια διαδικασία θα γίνει για αυτό και φυσικά ετοιμάζεται ηλεκτρονική πλατφόρμα, θα γίνονται ηλεκτρονικά. Και επίσης ότι δικαιολογητικά χρειάζονται και μπορούμε να τα κατεβάσουμε από το ελληνικό σύστημα που είναι ψηφιοποιημένο θα το κάνουμε για να μην ταλαιπωρείται κανένας. Άρα, ήταν συναίνεση για ένα πολύ συγκεκριμένο σκοπό. Επίσης, θέλω να σας πω ότι όποιες μεταρρυθμίσεις πραγματικές είχε ανάγκη η χώρα να τις πραγματοποιήσει με την μεγαλύτερη συναίνεση είναι καλό. Ξέρετε γιατί. Γιατί θα εξασφαλίσουμε ότι αυτό θα πάει σε βάθος χρόνου, ότι δεν θα υπάρχει κανείς να το γυρίσει πίσω. Αν συμφωνήσουν οι πολιτικές δυνάμεις σε κάτι, ο καθένας αντιλαμβάνεται ότι δεν υπάρχει περίπτωση, τέτοιου είδους μεταρρυθμίσεις δεν γυρίζουν πίσω. Και υπάρχει τέτοια μεταρρύθμιση, την συζητήσαμε χθες με τον Πρωθυπουργό και προχθές με την ΚΕΔΕ και αφορά την ενίσχυση της πολυεπίπεδης διακυβέρνησης, των ρόλων των εξουσιών και των αρμοδιοτήτων της Αυτοδιοίκησης. Αυτά όλα δεν σημαίνουν ότι εμείς και ο ΣΥΡΙΖΑ μπορούμε να συναινούμε και να συγκρίνουμε στα πάντα διότι έχουμε βαθιές και πολύ σημαντικές ιδεολογικές και πολιτικές διαφορές που αφορούν τον τρόπο με τον οποίο πολιτευόμαστε και τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε την κοινωνία και την οικονομία. Και η βασικότερη θεωρώ απ’ όλες είναι ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ότι και αν λέει και όσα πράγματα και αν διακηρύσσει στα λόγια γιατί πιστεύω ότι και η αυτοκριτική που κάνουν για την τετραετία μέσα από τα επίσημα έγγραφά τους είναι τελείως επιφανειακή και περισσότερο έχει επικοινωνιακό χαρακτήρα, για να μπορούν σήμερα να μιλάνε στους ανθρώπους και να είναι εύκολη στη αντιπολίτευση που κάνουν στην σημερινή κυβέρνηση. Στην πραγματικότητα συνεχίζουν και τους καταλαμβάνουν οι ίδιες ιδεοληψίες στην οικονομική πολιτική, υπερασπίζονται την πολιτική της υπερφορολόγησης και του κρατισμού, οι οποίες αποτελούν στην πραγματικότητα τις βασικές αιτίες που η Ελλάδα έφτασε στην μεγάλη κρίση. Η Ελλάδα έχει ανάγκη από απελευθέρωση της οικονομίας, από ενίσχυση της υγιούς επιχειρηματικότητας, γιατί αυτός είναι ο ασφαλής δρόμος να πάει μπροστά. Και αυτόν τον δρόμο τον εγγυάται η Νέα Δημοκρατία με την πολιτική που ακολουθεί.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Δεν την βλέπω όμως και την κυβέρνηση τόσο θερμή στις μεταρρυθμίσεις, δεν ξέρω…

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: Μπορώ να σας μιλήσω για το δικό μου τομέα γιατί εκεί βλέπετε πράγματα.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Εμένα σε αυτό το φιλμάκι που έβγαλε η Κυβέρνηση να ακούσω να διαβάσω. Αξιολογούμε τους εκπαιδευτικούς στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Αυτό απεσύρθη. Είναι ύλη άλλου συναδέλφου σας, άλλης κυρίας συναδέλφου. Το κατανοώ αλλά εγώ βλέπω βηματισμό μη ικανοποιητικό προς τη δική μου αντίληψη…

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: Είμαι θερμός οπαδός του να επιταχυνθούν όλες οι διαδικασίες αξιολόγησης στο Δημόσιο, σε ό,τι αφορά το υπουργείο Εσωτερικών αποτελεί προτεραιότητα. Με νομοσχέδιο το οποίο καταθέτουμε τη Δευτέρα στη Βουλή η διαδικασία αυτή επιταχύνεται, κάνουμε τα πάντα για να ηλεκτρονικοποιηθεί. Γιατί ξέρετε μερικά πράγματα δεν προχωρούν είναι ότι αφού γίνει η αξιολόγηση του εργαζόμενου στο Δημόσιο τομέα, μετά έρχονται με έντυπη μορφή τα αποτελέσματα. Αυτό δημιουργεί μία νέα γραφειοκρατία, χρονική καθυστέρηση. Επομένως οι κύκλοι της αξιολόγησης πηγαίνουν όλο και πιο πίσω. Σε αυτό μπαίνει τέλος, ηλεκτρονικοποιείται πλήρως αυτή η διαδικασία σταδιακά για να μπορούμε να λειτουργούμε. Και δεύτερον, θα καθιερώσουμε και πιο συγκριμένα κριτήρια, που αφορούν την ποιότητα της δουλειάς σε ορισμένους χώρους. Δεν μπορούν όλοι να κρίνονται με τον ίδιο τρόπο. Το μοντέλο της αξιολόγησης που έχει τηρηθεί ως τώρα στο Δημόσιο αφορά περισσότερο τους ανθρώπους που είναι σε γραφεία και κάνουν διοικητικές δουλειές. Αυτό δεν είναι το κατάλληλο μοντέλο για να κρίνεις για παράδειγμα κάποιον που εργάζεται ως νοσοκόμος, ή κάποιον που εργάζεται στις υπηρεσίες καθαριότητας των Δήμων. Εκεί τα κριτήρια πρέπει να γίνουν πολύ συγκεκριμένα ανάλογα με τις συνθήκες τις δυνατότητες και τη δουλειά που κάνει ο καθένας. Σε ό,τι αφορά το Υπουργείο Εσωτερικών εμείς προχωράμε σε αυτή τη διαδικασία και θα έχουμε νέο κύκλο αξιολόγησης εξασφαλίζοντας αυτές τις υποδομές για…

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Για τους τομείς…

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: Για τους τομείς του Υπουργείου Εσωτερικών. Το Υπουργείο Παιδείας, οι καθηγητές μάλλον και οι εκπαιδευτικοί θα έλεγα γενικότερα στο οποίο αναφερθήκατε είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας. Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι η αξιολόγηση είναι μία αναγκαιότητα και είμαι σίγουρος ότι και το Υπουργείο Παιδείας θα το εκπληρώσει αυτό. Τώρα ποιος είναι ο χρονικός ρυθμός για αυτά θα πρέπει να μιλήσετε με την αρμόδια Υπουργό.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Ναι. Η στελέχωση των υπηρεσιών μετανάστευσης, το δυναμικό το προσωπικό περνάει μέσα από το υπουργείο Εσωτερικών κ. Θεοδωρικάκο;

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: Περνούν οι διαδικασίες των προσλήψεων των υπηρεσιών στις οποίες αναφερθήκατε. Αν και τώρα πλέον με την ίδρυση, η οποία ήταν απολύτως αναγκαία του Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής, το Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής θα έχει τον πρώτο λόγο και είναι απολύτως ξεκάθαρο ό,τι αφορά τομείς μεταναστευτικής πολιτικής, προσλήψεις, εξυπηρέτηση αυτού του κομματιού έχει πρώτη προτεραιότητα. Επειδή δεν μου αρέσουν μόνο τα λόγια, με το που ιδρύθηκε το Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής εκχώρησε αμέσως τα 50 εκατομμύρια του προγράμματος “αλληλεγγύη” που υπήρχε για τους δήμους στο Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής για να το διαχειριστεί κατευθείαν εκείνο, γιατί ένα πρόβλημα που είχε το προηγούμενο σύστημα ήταν λίγο πολυδαίδαλο. Τώρα υπάρχει εξουσία και προχωράει.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Τι σας ήρθε και το καταργήσατε τον Ιούλιο; Με ποια σκέψη έγινε αυτό; Τι σας ήρθε, το λέω απλοϊκά ενδεχομένως.

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: Εκτιμήθηκε ότι δεν χρειάζονταν σε εκείνη την φάση. Να μιλήσουμε ειλικρινά κ. Πορτοσάλτε. Ήταν και είναι ένα τεράστιο πρόβλημα και έχει τους δικούς του όρους αντιμετώπισης. Το ότι χρειάζονται πολλές υπηρεσίες για να το αντιμετωπίσουν είναι γεγονός, αποδείχθηκε όμως από τη ζωή οι πολλές υπηρεσίες, πρέπει να είναι υπό ένα πρόσωπο και στα πλαίσια ενός Υπουργείου γιατί αυτό μπορεί να δουλέψει πιο αποτελεσματικά.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Παράδειγμα, εγώ το ξεκίνησα για το φέρω έτσι σε κάτι το οποίο έχει επιτευχθεί και πρέπει να σημειώσουμε αυτό. Τον φιλοξένησα τον άνθρωπο τις προάλλες, η υπηρεσία των 114 ή 115 προσώπων που αποτελούν την Παροχή Ασύλου, την υπηρεσία Παροχής Ασύλου στη Λέσβο μέσα από την οργάνωση που έκαναν οι άνθρωποι, να επιτυγχάνουν απάντηση μέσα δυόμιση εβδομάδες στους νεοεισερχόμενους μετανάστες οι οποίοι αιτούνται ασύλου από την 1/1/2020. Αυτό είναι πολύ σημαντικό γιατί το κράτος μπορεί. Δεν το έχει πετύχει ακόμη η Χίος, πιθανώς να θέλει το χρόνο της. Δεν το έχει πετύχει η Σάμος, πιθανώς να θέλει ακόμη το χρόνο της. Αλλά όμως εμείς έχουμε ακόμη ένα παράδειγμα του οποίου κινητοποιούμενοι οι άνθρωποι απέδωσαν. Μακάρι αυτό να πάει και στο δεύτερο βαθμό και να μειωθεί στο πεντάμηνο που έλεγε εκεί ο επικεφαλής της υπηρεσίας, έτσι ώστε να αρχίσει αυτό που λέμε η επιστροφή. Σε ποιους νομίζετε τομείς του δημόσιου τομέα σε ότι αφορά στο Υπουργείο Εσωτερικών πρέπει να γίνουν παρακάμψεις, έτσι ώστε να μην βασανίζονται οι άνθρωποι.

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: Εκεί που χωλαίνουμε πραγματικά και από εκεί ξεκινούν πολλά προβλήματα είναι η χρονοβόρα διαδικασία των προσλήψεων κ. Πορτοσάλτε και αυτό έχει διαδοχικές συνέπειες. Διότι όταν έχεις εντοπίσει κενά και προβλήματα και σχεδιάζεις με βάση τις δημοσιονομικές δυνατότητες που υπάρχουν έναν αριθμό προσλήψεων σε μερικούς χώρους, αλλά αυτό αντί να συμβεί μέσα στο επόμενο εξάμηνο, συμβαίνει μέσα στα επόμενα 3-3,5 χρόνια, όπως καταλαβαίνετε χάνεις το τρένο, γιατί τα κενά πίσω πολλαπλασιάζονται. Οι δυσλειτουργίες πίσω στις υπηρεσίες γίνονται πολύ περισσότερες και τα αποτελέσματα είναι εξαιρετικά αρνητικά. Είναι αντικείμενο της μεγάλης μεταρρύθμισης που αφορά το ΑΣΕΠ.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Εδώ θα πρέπει να κάνουνε διάλλειμα και θα απαντήσετε μετά στο ερώτημα γιατί πρέπει να προσλάβει το Δημόσιο και να μην προσλάβει ο ιδιώτης που θα πάρει τις δουλειές του Δημοσίου.

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: Θα σας πω αμέσως.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Ευχαριστώ πάρα πολύ γιατί είναι το βασικό το οποίο περίμενα από αυτή τη κυβέρνηση αλλά ακόμη δεν το έχω ακούσει.

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: Όχι το έχετε ακούσει αλλά δεν το αναδεικνύετε, το κάνουμε.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Εγώ φταίω.

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: Όχι δεν φταίτε εσείς αλλά θα το αναδείξουμε σήμερα αυτό. Γιατί αφορά υπηρεσίες που υπάγονται στο δικό μου υπουργείο και θέλω να το αναδείξουμε.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Οι οποίες πήγαν στον ιδιωτικό τομέα.

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: Μάλιστα.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Επιστρέφω στη συζήτηση με την παρατήρηση του Γιάννη Θεοφανίδη που λέει ότι η φράση «υγιής επιχειρηματικότητα» είναι αριστερής αντίληψης. Αρκεί η φράση επιχειρηματικότητα.

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: Όχι, η φράση «υγιής επιχειρηματικότητα» είναι η κανονική δημοκρατική φράση. Όπως σε όλα τα πράγματα υπάρχουν υγιείς καταστάσεις και μη υγιείς. Είναι περίεργο αυτό;

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Όχι τις μη υγιείς έρχεται ο νόμος και τις καθαρίζει.

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: Προφανώς για αυτό υπάρχει νομιμότητα. Γι’ αυτό υπάρχει κράτος δικαίου.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Εάν κάνει δύο χρόνια η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς να μπει στη Follie Follie, τότε είναι ένας κακός καπιταλισμός. Του κατσαπλιά δηλαδή…

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: Ακριβώς… Ο καπιταλισμός πρέπει να λειτουργεί κανονικά. Είναι δύσκολος μεν αλλά είναι το σύστημα με το οποίο μπορεί να προχωρήσεις μπροστά.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Έχει κανόνες… Δεν είναι άντε γιούρια, ό,τι γουστάρει ο καθένας… Έχει νόμους. Έχει κράτος δικαίου που πάει μαζί με την επιχειρηματικότητα. Πάμε λοιπόν στο θέμα των προσλήψεων.

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: Στο κράτος πρέπει να υπάρχει ο απολύτως απαραίτητος αριθμός εργαζομένων, δημοσίων υπαλλήλων και τίποτα παραπάνω από αυτό. Αλλά αυτό που έχουμε μεγάλη ανάγκη είναι οι συμπράξεις του ιδιωτικού με το δημόσιο τομέα. Προφανέστατα η επέκταση της οικονομίας πρέπει να σημάνει και επέκταση και ανάπτυξη του ιδιωτικού τομέα. Αυτό κάνουμε στην περίπτωση της Αυτοδιοίκησης. Με το νομοσχέδιο το οποίο καταθέτουμε τη Δευτέρα, το μεγάλο πρόβλημα της υποστελέχωσης των Δήμων σε τεχνικές υπηρεσίες, σε πολιτικούς μηχανικούς το αντιμετωπίζουμε ριζικά μέσω της Ελληνικής Εταιρείας Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Ανάπτυξης η οποία είναι μια Ανώνυμη Εταιρεία, στην οποία συμμετέχει το υπουργείο Εσωτερικών και η ΚΕΔΕ. Θα διαμορφώνει συμβάσεις έργου για συγκεκριμένα projects με ιδιώτες πολιτικούς μηχανικούς τους οποίους θα διαθέτει στη συνέχεια στους Δήμους προκειμένου να πραγματοποιούνται οι μελέτες, τα πάσης φύσεως έργα, και να στελεχωθούν μέσα από αυτή τη διαδικασία οι υπηρεσίες δόμησης, οι οποίες επανέρχονται στους δήμους για να πάψει και η ταλαιπωρία των πολιτών.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Το management σε ποιόν ανήκει;

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: Το management ανήκει σε άτομα τα οποία ορίζει το Υπουργείο Εσωτερικών.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Γιατί να τα ορίζει. Πάλι κράτος. Είναι Ανώνυμη Εταιρεία αλλά με το κράτος.

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: Όχι, προσέξτε. Θα εργαστούν ιδιώτες. Ιδιώτες θα συνεργαστούν με το κράτος, ενώ έως τώρα το σύστημα ήταν ότι γι’ αυτή τη δουλειά προσλαμβάναμε δημοσίους υπαλλήλους. Αυτή είναι η κολοσσιαία διαφορά. Άρα εξοικονομούμε με αυτόν τον τρόπο χρήματα. Και είναι πολύ πιο παραγωγική η δουλειά, γιατί κακά τα ψέματα όταν ο άλλος ξέρει ότι απέκτησε μια μόνιμη θέση στο δημόσιο εργάζεται τελείως διαφορετικά. Η ΕΕΤΑΑ είναι μια ανώνυμη εταιρεία στην οποία την πλειοψηφία την έχουν το Υπουργείο Εσωτερικών και η ΚΕΔΕ. Είναι μια εταιρεία της Αυτοδιοίκησης. Αλλά η λύση που δίνουμε αυτό το πρόβλημα είναι εξαιρετικά δραστική.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Προσπαθώ να δω πώς γίνεται να μην υπάρχουν καθόλου τα cone. Αντιλαμβάνομαι ότι σε μια κοινωνία ζούμε όλοι αλλά να μην είναι ο Θεοδωρικάκος, ο οποίος βάζει τον Πορτοσάλτε…

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: Μα εκ της συστάσεώς της είναι έτσι η ΕΕΤΑΑ.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Να ανατρέψουμε τη σύσταση. Και να πούμε ότι αυτή τη δουλειά την παίρνει η χψz εταιρεία την οποία ξέρουμε ποια είναι.

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: Μα, αυτό κάναμε. Το ψηφίσαμε τον Σεπτέμβριο όταν δώσαμε τη δυνατότητα στους 332 δήμους να δίνουν τις υπηρεσίες καθαριότητας, φωτισμού και πρασίνου στον ιδιωτικό τομέα. Και με βάση αυτή τη νομοθέτηση της ΝΔ επί δικών μου ημερών, ο κ. Μπακογιάννης, Δήμαρχος Αθηναίων, τις ημέρες αυτές, έχει προκηρύξει έναν πολύ μεγάλο διαγωνισμό ο οποίος αφορά τις υπηρεσίες πρασίνου στο Δήμο της Αθήνας. Επομένως αυτό που λέτε έχει ήδη υλοποιηθεί από αυτήν την κυβέρνηση και από αυτό το Υπουργείο Εσωτερικών.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Τώρα έρχεται το κοινό. Έχετε χρόνια που κοσκινίζεται του ελέγχου της τήρησης του ωραρίου στο δημόσιο. Στείλατε πάλι έγγραφο για καταγραφή των συστημάτων τήρησης ωραρίου ίδιο με αυτό που είχε σταλεί πριν από τρία χρόνια. Γιατί; Βάλτε συστήματα με έλεγχο δακτυλικού αποτυπώματος να τελειώνουμε.

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: Ηλεκτρονικοποιούμε το σύστημα ελέγχου του ωραρίου και αυτό θα συμβεί μέσα σε αυτό το εξάμηνο. Δεν στείλαμε μόνο εγκύκλιο που ζητάμε την αυστηρή τήρηση του ωραρίου, στείλαμε και εγκύκλιο που ζητούμε να παρθούν τα μέτρα που σας αναφέρω με τα οποία δεν θα έχει κανείς το περιθώριο ούτε να κοροϊδεύει, ούτε να κλέβει για το χρόνο εργασίας. Ηλεκτρονικοποίηση του συστήματος και απολογισμός στο τέλος του εξαμήνου.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Γιατί καταργήσατε το μητρώο στελεχών του δημοσίου και διορίσατε παντού κομματικές διοικήσεις.

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: Η κυβέρνηση διόρισε σε θέσει που έπρεπε με βάση την αξιολόγησή της.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Άρη πες στον συμπαθή και έξυπνο κ. Θεοδωρικάκο ότι ο Κυριάκος open gove δεν έκανε. Πήγε παλαιοκομματικά δυστυχώς.

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: Δεν θέλω να το σχολιάσω γιατί πιστεύω ότι δεν ισχύει αυτό. Δεν το έχει πάει ο πρωθυπουργός παλαιοκομματικά. Οι βασικές επιλογές έχουν αξιοκρατικό χαρακτήρα.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Χωματερή σκουπιδιών σε κοινόχρηστο χώρο εργατικής κατοικίας κατεστράφη με δικαστική απόφαση. Γιατί κωλυσιεργεί το δημόσιο; Πολίτης της Λαμίας. Δεν το ξέρω τι είναι αυτό…

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: Στον Δήμο και στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας… Αυτό που έβλεπα πριν και έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και αφορά πολλούς πολίτες, αφορά το θέμα της διόρθωσης των τετραγωνικών. Κατ’ αρχήν εδώ θέλουμε να κάνουμε μια καινούργια αρχή.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Κάποιοι νομιμόφρονες πήγαν και το δήλωσαν και πληρώνουν…

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: Έχει πολύ μεγάλη σημασία να περιγράψουμε σωστά το πρόβλημα για να δούμε αν κάνουμε το σωστό. Όταν με την απόφαση του Πρωθυπουργού πήγα στο υπουργείο Εσωτερικών, ένα πράγμα υπήρχε μέσα μου: να μη κάνω πράγματα τα οποία αν ήμουν πολίτης και τα έβλεπα από τον υπουργό Εσωτερικών να αισθανόμουν ότι δεν μπορώ να έχω καμία εμπιστοσύνη. Πρέπει να χτίσουμε μια σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα στο κράτος και στους πολίτες. Που σημαίνει ότι οι πολίτες πρέπει να σέβονται το κράτος και το κράτος πρέπει να σέβεται τους πολίτες. Ποιο ήταν το θέμα εδώ; Ότι σε αρκετά ακίνητα, τα δηλωμένα τετραγωνικά στο Ε9 και τα πραγματικά τετραγωνικά και έρχεται ο λογαριασμός για τη ΔΕΗ και τα δημοτικά τέλη είναι διαφορετικά από αυτά του Ε9. Βάλαμε τους Δήμους να αποκτήσουν διαλειτουγικότητα με την ΑΑΔΕ ούτως ώστε να μπορούν να διαβάζουν για τον πολίτη τάδε πόσα τετραγωνικά έχει στο Ε9 και πόσα έχει στο λογαριασμό της ΔΕΗ και λέμε στους πολίτες: πηγαίνετε και κάντε δήλωση- με ηλεκτρονικό τρόπο για να μη ταλαιπωρούνται στις ουρές στους δήμους- προκειμένου να ξεκινήσουμε από την αρχή. Να βάλουμε ένα τέλος σε τέτοιου είδους καταστάσεις και να πληρώνετε κανονικά αυτά που πρέπει να πληρώνετε.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Τα οποία πληρώνουν κάποιοι άλλοι συμπολίτες και δεν τα πληρώνουν οι άλλοι…

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: Τα οποία για να είμαστε σωστοί, δεν πιστεύω ότι υπάρχουν πολίτες που είχαν αυτή τη διαφορά ανάμεσα στο ένα και στο άλλο και έχουν πάει και το έχουν δηλώσει. Όλοι οι υπόλοιποι είμαστε αυτοί που είτε γιατί έτσι συνέβη, αγοράσαμε ένα διαμέρισμα που ήταν κανονικά δηλωμένα τα τετραγωνικά του, δεν είχε ημιυπαίθριους, δεν είχε τίποτε να πάμε να διορθώσουμε και τόσα είναι στο Ε9 και πάμε και πληρώνουμε κανονικά τα ίδια. Υπήρξαν όμως- για να μη κοροϊδευόμαστε- επί δεκαετίες, πολεοδομικές ατασθαλίες και υπερβάσεις σε ολόκληρη την Ελλάδα που διαφοροποιούσαν το ένα από το άλλο. Και κανείς δεν είχε ασχοληθεί ποτέ. Για να βάλουμε λοιπόν τάξη…

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Τα αποτελέσματα είναι και οπτικά. Είναι ο τσαντιρομαχαλάς…

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: Τραβάμε λοιπόν μια διαχωριστική γραμμή. Πηγαίνουν και τα δηλώνουν όλα με ηλεκτρονικό τρόπο. Υπάρχει μια καθυστέρηση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα την οποία έχει αναλάβει η ΚΕΔΕ…

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Πάλι η ΚΕΔΕ, ας την πάρει ιδιώτης

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: … από θεσμική άποψη.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: …Ας την πάρει ο… Αντωνίου π.χ.

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: Για να είστε ικανοποιημένος από αυτήν την πλευρά, τη διαδικασία της επέκτασης της ηλεκτρονικής πλατφόρμας για την ψήφο των Ελλήνων του εξωτερικού την έχει η Singular. Εκλογές θα κάνει και στο εξωτερικό η Singular.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Εμ, να τελειώνουμε…

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: Είμαστε σε συντονισμό με την ΑΑΔΕ και την επόμενη εβδομάδα θα λειτουργήσει κανονικά η πλατφόρμα. Προσέξτε τώρα ποια περίπτωση υπάρχει για την οποία ίσως πρέπει να εξετάσουμε το επόμενο τρίμηνο αν πρέπει να πάμε σε περαιτέρω… Ο κ. Χατζηδάκης, ο υπουργός Περιβάλλοντος- και πολύ σωστά, πολύ σωστά, εκ μέρους της κυβερνήσεως- έχει βάλει ως όριο για την ιστορία των αυθαιρέτων της 30η Ιουνίου. Έχουμε λοιπόν την περίπτωση ότι μεταξύ 31ης Μαρτίου και 30η Ιουνίου να υπάρξουν και άλλες νομιμοποιήσεις οπότε θα πρέπει να συμπεριλάβει κι αυτούς. Αυτό ίσως το κάνουμε με μια τροπολογία, η οποί θα αφορά όμως μόνο αυτούς που θα κάνουν τη δήλωση για το αυθαίρετο μεταξύ 31 Μαρτίου και 30 Ιουνίου. Άρα το μήνυμα προς τους πολίτες ποιο είναι; Με το που ανοίγει η ηλεκτρονική πλατφόρμα, την επόμενη εβδομάδα της ΑΑΔΕ, μπαίνουν και κάνουν τη δήλωση για να εξομοιωθούν τα τετραγωνικά και να τελειώσει αυτή η ιστορία χωρίς πρόσθετες ποινές και πρόστιμα.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Είναι άδικο για τον νομιμόφρονα. Αυτή η ζωή είναι άδικη εντελώς για τον άνθρωπο που έχει αντίληψη ότι ο νόμος πρέπει να τηρείται. Ειδικότερα στην Ελλάδα του κατσαπλιά… Μια φορά να έλθει κάποιος να τον αναδείξει… να του δώσει…. Να του πούμε μπράβο ρε φίλε. Ένα μπράβο θέλει. Μια επιβράβευση ηθική. Δεν θέλει τίποτε άλλο. Ο κατσαπλιάς θα κερδίζει πάντα στην Ελλάδα, δυστυχώς…

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: Θέλουμε με αυτό που κάνουμε να τραβήξουμε μια διαχωριστική γραμμή, γιατί από εδώ και πέρα δεν θα υπάρχει κανείς που να μην πληρώνει τα κανονικά τετραγωνικά.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Κατ’ αρχάς είναι μια περιπέτεια να πουλήσει κανείς σε αυτόν τόπο. Δηλαδή έχουν κλειδωθεί τόσα πολλά επαγγέλματα στο πουλάω ή αγοράζω ακίνητο που απορώ… Δεν θέλω να έχω τίποτα… κανένα περιουσιακό στοιχείο στο ελληνικό κράτος. Λοιπόν, πάμε παρακάτω… Παίρνω την ευκαιρία να σας ρωτήσω επειδή έχετε καλεσμένο τον κ. Θεοδωρικάκο τον οποίο θεωρώ από τους καλύτερους υπουργούς που έχουν περάσει από αυτόν τον τόπο. Ρωτήστε τον λοιπόν αν γνωρίζει το παράλογο που θα σας πω: Έχω ένα διαμέρισμα 87 τετραγωνικά μέτρα με έναν ημιυπαίθριο 9 τ.μ. αγορασμένο το 1991. Αν θυμάστε τότε ήταν μόδα οι ημιυπαίθριοι και αγοράζαμε τα διαμερίσματα έτοιμα κλεισμένα με τα επιπλέον τ.μ. Το 2011 με τον πρώτο νόμο περί αυθαιρέτων όλη η πολυκατοικία μαζί, υπάρχουν 16 διαμερίσματα με ανάλογο χώρο, τακτοποίησε την αυθαιρεσία. Όταν ήλθε ο ΕΝΦΙΑ δηλώσαμε τα επί πλέον τετραγωνικά μέτρα, δηλώσαμε και τον ΤΑΠ και όσοι δεν το έκαναν θα το κάνουν τώρα με τον νόμο του κ. υπουργού. Νομίζαμε ότι τελειώσαμε. Όχι όμως. Πρέπει να πουλήσω αυτό το διαμέρισμα. Και από ό,τι μου λέει η συμβολαιογράφος πρέπει να αλλάξω τη δήλωση του ΕΝΦΙΑ. Πρέπει, λέει, να βάλω παλαιότητα από το 2011 που τακτοποίησα το αυθαίρετο και όχι από το 1990 που είναι η άδεια και αυτό γιατί το υπουργείο Οικονομικών, δεν έχει φροντίσει, στις δηλώσεις, να έχει διπλή σειρά ώστε να μπορέσεις να δηλώσεις τα 87 τ.μ. με χρονολογία που κτίσθηκε και τα 9 τ.μ. με χρονολογία τακτοποίησης… Γελάω… Αυτό είναι υπαρκτό θέμα… Το ξέρει ότι είναι παράλογο, αλλά το κάνει για εισπρακτικούς λόγους. Συμβόλαιο δεν θα γίνει αν δεν αλλάξω τη δήλωση του ΕΝΦΙΑ και φυσικά να πληρώσω περί τα 500 ευρώ πρόστιμο. Το θεωρεί ο κ. υπουργός σωστό λογικό;

ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: Είναι προφανές ότι το θέμα αφορά το Υπουργείο Οικονομικών και το ΥΠΟΙΚ πρέπει να το αντιμετωπίσει. Κύριε Πορτοσάλτε, για να ’μαστε πρακτικοί άνθρωποι, θα θέσω το θέμα υπ’ όψιν του Υπουργού Οικονομικών, του κ. Σταϊκούρα, διότι αντιλαμβάνομαι ότι, δυστυχώς, τέτοιου είδους παραδείγματα πρέπει να είναι πολλά γιατί πράγματι όλη τη δεκαετία εκείνη -και όχι μόνο εκείνη τη δεκαετία- και μετά μέχρι να αρχίσει η κρίση 2009-2010, τα ακίνητα είχαν τέτοιες καταστάσεις με τα αυθαίρετα.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Και αργότερα…

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: Το λέω μέχρι τότε, γιατί μέχρι εκεί έγιναν οι μαζικές πωλήσεις, κατά εκατοντάδες χιλιάδες.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Και όσοι αγοράσαμε αρχές του 2000. Οι ημιυπαίθριοι ήταν στην ημερήσια διάταξη.

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: Άρα είναι ένα συνολικό πρόβλημα, δεν αφορά έναν άνθρωπο και δυο. Αφορά πολλούς ανθρώπους και πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα. Θα ενημερώσω γι’ αυτό τον υπουργό οικονομικών, για να το δει.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Φίλος γιατρός, φίλος μου γιατρός έχει κυρία σύζυγο με καταγωγή από την Κύπρο. Έχουν δυο παιδιά οι άνθρωποι. Και ένα πρωί πήγε το ζεύγος στη Λευκωσία να μεταβιβάσει στα δυο τους αγόρια τα περιουσιακά τους στοιχεία. Ένα οικόπεδα με κάποια στρέμματα με ένα κτισμένο σπίτι μέσα και ένα διαμέρισμα. Όλη η διαδικασία έγινε στο κτηματολόγιο της Λευκωσίας. Δυο, τέσσερα, πέντε χρόνια πριν έγινε αυτή η ιστορία που μου τη περιέγραφε. Μου την εξιστορούσε, δώσανε ή 120 ή 150 ευρώ. Χωρίς δικηγόρους, χωρίς συμβολαιογράφους, χωρίς τίποτα. Με τον εαυτό τους μόνο. Πήγε το ζεύγος και είπαν: Το ένα σπίτι θα το γράψουμε στη Δήμητρα και το άλλο σπίτι στον Τάκη. Δώσανε 150 ευρώ στο κτηματολόγιο Λευκωσίας και τέλειωσε η ιστορία. Γεια σας.

Αυτό θα πει αγγλική επικυριαρχία, βέβαια, η οποία μας ενοχλούσε εννοείται αλλά τουλάχιστον άφησε κάτι πίσω της.

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: Καλά τα λες.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Έχουμε τίποτα άλλο κ. υπουργέ;

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: Έχουμε, πως δεν έχουμε.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: (Διαβάζει ερώτηση ακροατή για υπηρεσία δόμησης)

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: Οι υπηρεσίες δόμησης ανήκουν στους δήμους. Άρα η κυρία πρέπει να απευθυνθεί στην υπηρεσία δόμησης του δήμου που ανήκει. Δύο πράγματα ακόμα κ. Πορτοσάλτε αξίζουν τον κόπο. ‘Ήδη έγινε πράξη μια μεγάλη μεταβολή από τις 7 Φεβρουαρίου που η διοίκηση απαλλάσσεται από ένα μεγάλο μέρος της γραφειοκρατίας όπου όλες οι ατομικές πράξεις φτάνουν για να υπογράφονται από τους Γενικούς Διευθυντές (αποσπάσεις κλπ) αυτά δίνονται στους γενικούς διευθυντές. Μέχρι τώρα γινόντουσαν μέσω υπουργών για να πουλάει ο κάθε υπουργός ότι κάνει κάποια πράγματα. Ο υπουργός Εσωτερικών απαλλάσσεται από αυτά. Το δεύτερο, στις αρχές Μαρτίου τοποθετούνται και αναλαμβάνουν τα καθήκοντά, αφού πρώτα κρίθηκαν και αξιολογήθηκαν από το ΑΣΕΠ, οι 13 Υπηρεσιακοί Γενικοί Γραμματείς, με αναβαθμισμένες αρμοδιότητες.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Δεν θα τοποθετούνται πια από την κυβέρνηση;

Τ. ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ: Θα υπάρχει ο Γενικός Γραμματέας, αλλά δίπλα στον Γενικό Γραμματέα θα υπάρχει ο Υπηρεσιακός Γραμματέας που θα έχει ισχυρές αρμοδιότητες στη διοίκηση και στα οικονομικά του υπουργείου. Πρόκειται για εφαρμογή της αρχής της αποκομματικοποίησης η οποία είναι απολύτως απαραίτητη για να δουλεύει αποτελεσματικά η δημόσια διοίκηση.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Καλημέρα σας. Ευχαριστώ πολύ