Ψηφιακό φροντιστήριο για τους «αδύναμους» μαθητές του γυμνασίου, προκειμένου να μειωθεί η σχολική αποτυχία αλλά και το φαινόμενο εγκατάλειψης του σχολείου, ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας.

Στα ψηφιακά μαθήματα μπορούν να ενταχθούν συνολικά 19 μαθήματα και των τριών τάξεων του γυμνασίου, ενώ κάθε μάθημα θα χωρίζεται σε ενότητες ακολουθώντας χρονικά τον ετήσιο κύκλο παράδοσης της ύλης.

Το πρόγραμμα της Πρόσθετης Ηλεκτρονικής Στήριξης (Π.Η.Σ) θα περιλαμβάνει εναλλακτικές μορφές μάθησης, ώστε να καλύπτονται τα μαθησιακά κενά και να παρέχονται ίσες δυνατότητες στους μαθητές.

Στόχος του υπουργείου είναι η δημιουργία ενός οργανωμένου συνόλου ψηφιακών μαθημάτων και υποστηρικτικού υλικού για τους μαθητές όλων των τάξεων του γυμνασίου και η ανάπτυξη ηλεκτρονικής υποδομής – Πλατφόρμας Πρόσθετης Ηλεκτρονικής Στήριξης με δυνατότητα παροχής ολοκληρωμένης υποστηρικτικής διδασκαλίας, χωρίς τη φυσική παρουσία εκπαιδευτικού και την παράλληλη αξιοποίηση του υφιστάμενου εξοπλισμού (κινητά εργαστήρια Η/Υ, Διαδραστικά Συστήματα). Το πρόγραμμα θα μπορεί να υλοποιείται τόσο κατά τη διάρκεια του μαθήματος όσο και σε τυχόν πρόσθετες δράσεις εκπαιδευτικής υποστήριξης των μαθητών.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Παιδείας, στα ψηφιακά μαθήματα μπορούν να ενταχθούν συνολικά 19 μαθήματα και των τριών τάξεων του γυμνασίου, ενώ κάθε μάθημα θα χωρίζεται σε ενότητες ακολουθώντας χρονικά τον ετήσιο κύκλο παράδοσης της ύλης. Πιο συγκεκριμένα, το περιεχόμενο κάθε ενότητας μαθήματος θα περιλαμβάνει:
• βιντεοσκοπημένη πρότυπη παράδοση μικρής διάρκειας,
• υποστηρικτικό υλικό του μαθήματος, όπως σημειώσεις,
• μεθοδολογία επίλυσης ασκήσεων με παραδείγματα,
• ασκήσεις,
• πηγές πρόσθετης υποστήριξης,
• διδακτικό βιβλίο πρόσθετης διδακτικής στήριξης από υπάρχουσες εκδόσεις (σε ηλεκτρονική μορφή).

Το υπουργείο Παιδείας κάλεσε την Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Εκπαιδευτικών Δράσεων να υποβάλει πρόσκληση που αφορά στην ανάπτυξη των απαραίτητων υποδομών (Hardware, Software και εκπαιδευτικό ψηφιακό υλικό) για την εφαρμογή Πρόσθετης Ηλεκτρονικής Στήριξης των αδύναμων ακαδημαϊκά μαθητών της δευτεροβάθμιας υποχρεωτικής εκπαίδευσης.

Προτεραιότητα του υπουργείου, όπως περιγράφεται από τη σχετική πρόσκληση, είναι η δημιουργία θετικών συνθηκών και δυνατοτήτων για ίσες ευκαιρίες πρόσβασης στην αξιοποίηση των σύγχρονων τεχνολογιών απ’ όλους όσοι μετέχουν στο εκπαιδευτικό σύστημα, κυρίως με την απόκτηση κατάλληλου εξοπλισμού και του απαραίτητου εκπαιδευτικού λογισμικού