Αναστάτωση & αβεβαιότητα λίγες μέρες πριν ανοίξουν τα σχολεία. Απαιτείται να αποκατασταθεί ΑΜΕΣΑ η παιδαγωγική «ηρεμία» στην εκπαιδευτική κοινότητα από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.

Γράφει ο Ευαγγέλου Φίλιππος, Δάσκαλος, Αιρετός ΑΠΥΣΠΕ ΗΠΕΙΡΟΥ με τη ΔΑΚΕ/ΠΕ

Εδώ και αρκετούς μήνες αποτελεί κοινή παραδοχή η υπονόμευση της δημόσιας παρεχόμενης εκπαίδευσης και κατ’ επέκταση των εκπαιδευτικών.

Ωστόσο, τους τελευταίους μήνες ούτε ο πιο απαισιόδοξος δεν θα πίστευε ότι θα έρθει η πολιτική της (συγ)κυβέρνησης να προκαλέσει αναστάτωση σε χιλιάδες εκπαιδευτικούς που έχουν διοριστεί με αξιοκρατικότατο τρόπο.

Μολονότι τα τρία τελευταία χρόνια ο χώρος της εκπαίδευσης έχει υποβαθμιστεί σε πολλά επίπεδα, έρχεται η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας μέσα στο καλοκαίρι και από τη μία πλευρά καταργεί ειδικότητες εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και από την άλλη καλεί ειδικότητες εκπαιδευτικών να μεταταχθούν υποχρεωτικά από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση αγνοώντας τα Υπηρεσιακά Συμβούλια.

Αυτές οι αιφνιδιαστικές αποφάσεις – σε συνδυασμό με το κλίμα λιτότητας, διαθεσιμότητας και απολύσεων – προκάλεσαν αναστάτωση & αβεβαιότητα στους εκπαιδευτικούς τόσο της Πρωτοβάθμιας όσο και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Αποτελεί κοινή πεποίθηση ότι υπάρχει μια κατακόρυφη πτώση της ψυχολογίας των εκπαιδευτικών. Δυστυχώς, οι φημολογίες και οι αιφνιδιαστικές κινήσεις του Υπουργείου Παιδείας φοβίζουν όλους τους εκπαιδευτικούς, ανεξάρτητου ειδικότητας, σχετικά με το εργασιακό τους μέλλον.

Για παράδειγμα, όσοι βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΠΕ ή όσοι κριθούν υπεράριθμοι λόγω καταργήσεων – συγχωνεύσεων φοβούνται καθημερινά μήπως κινδυνέψει η εργασία τους. Και φυσικά, και αυτοί που έχουν οργανική θέση αγωνιούν, θυμώνουν και διερωτώνται μήπως καταργηθούν κάποιες από τις οργανικές τους μέσα σε μια νύχτα.

Ταυτόχρονα, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι για δεκάδες χρόνια η πολιτεία διόριζε τους εκπαιδευτικούς με νόμιμο και αξιοκρατικό τρόπο για να καλύπτει τις ανάγκες της σε όλη την επικράτεια. Ωστόσο, δεν ευθύνονταν οι εκπαιδευτικοί που ενώ διορίζονταν νόμιμα και αξιοκρατικά η πολιτεία δεν τους έδινε οργανική θέση ή καταργούσε σχολικές μονάδες και τους έβγαζε υπεράριθμους.

Είναι απαράδεκτο, ασύλληπτο και δεν νοείται σε μια ευνομούμενη πολιτεία να προκαλείται τέτοια αναστάτωση και αβεβαιότητα σε επιστήμονες, παιδαγωγούς που διορίστηκαν με απόλυτα αξιοκρατικό τρόπο.

Όλη αυτή, λοιπόν, την αναστάτωση & αβεβαιότητα «κατάφερε» να προκαλέσει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας μέσα σε λίγους μήνες, «βαπτίζοντας» μεταρρύθμιση το καθετί πρόχειρο, βιαστικό, άδικο, κυνικό που επιβάλλει η λεγόμενη τρόικα.

Ωστόσο,«ξέχασε» η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να λάβει υπόψη ότι οι εκπαιδευτικοί είναι ανθρώπινες ψυχές που επιτελούν το ύψιστο λειτούργημα της διδασκαλίας.

Οφείλει να λάβει σοβαρά υπόψη η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ότι η διδασκαλία απαιτεί ψυχική ισορροπία και ηρεμία τόσο γιατί είναι μια πολυδιάστατη διαδικασία όσο και γιατί αφορά μικρούς μαθητές με ψυχές που ζητούν διάπλαση, διαμόρφωση.

Παράλληλα, εκκρεμούν με μεγάλη καθυστέρηση για χιλιάδες εκπαιδευτικούς οι αποσπάσεις σε φορείς, από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ, καθώς επίσης και οι διορισμοί αναπληρωτών γενικής και ειδικής αγωγής.

Με βάση τα παραπάνω, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας οφείλει με ΑΜΕΣΕΣ παρεμβάσεις, με ΑΛΛΑΓΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ, με διορθωτικές κινήσεις, με σεβασμό στον εκπαιδευτικό, με σεβασμό στον αξιοκρατικό διορισμό του εκπαιδευτικού και με εποικοδομητικό διάλογο με τους εκπαιδευτικούς να αποκαταστήσει την παιδαγωγική «ηρεμία» στην εκπαιδευτική κοινότηταλίγες μέρες πριν ανοίξουν τα σχολεία.

ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΟ ΔΙΟΡΙΣΜΟ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ –

Ο ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΟΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΜΑΣ ΘΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΤΙΣ ΑΠΑΝΘΡΩΠΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ