Υποστηρικτικό υλικό στα ελληνικά και τα αγγλικά, για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών στη διδασκαλία των παιδιών προσφύγων, δημιούργησε η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Στην ιστοσελίδα «Μαθαίνουμε για τους πρόσφυγες» περιλαμβάνονται προτεινόμενες δραστηριότητες για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε θέματα σχετικά με τους πρόσφυγες, το άσυλο, τη μετανάστευση και την ανιθαγένεια, καθώς και μια ενότητα με οδηγίες και συμβουλές προς τους εκπαιδευτικούς για την καλύτερη ένταξη των μαθητών προσφύγων στην τάξη τους.

Το υλικό περιλαμβάνει, επίσης, επεξηγηματικά βίντεο κινουμένων σχεδίων και αντίστοιχα φύλλα εργασίας σχετικά με όρους όπως «πρόσφυγες», «εσωτερικά εκτοπισμένοι» και «άσυλο». Επιπλέον, περιλαμβάνει πηγές για στοιχεία, δεδομένα και γραφήματα κατάλληλα για μαθητές σχολικής ηλικίας, που βοηθούν στην προσέγγιση του θέματος μέσα στην τάξη και την αντίληψη της κλίμακας του αναγκαστικού εκτοπισμού ως παγκόσμιο φαινόμενο.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της Ύπατης Αρμοστείας, το εκπαιδευτικό υλικό «έχει στόχο να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να κατανοήσουν πώς το άγχος και το ψυχικό τραύμα μπορεί να επηρεάζουν τους μαθητές πρόσφυγες, παρέχοντας συμβουλές και οδηγίες για την συμπερίληψή τους στην τάξη».

Τέλος, το υλικό περιλαμβάνει οδηγίες για τη δημιουργία ενός κλίματος που ευνοεί την απόκτηση γλωσσικών δεξιοτήτων για τα παιδιά που έχουν διαφορετική μητρική γλώσσα.

Εκτός από τη διάθεση εκπαιδευτικού υλικού, το γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας στην Ελλάδα διοργανώνει και άλλες εκπαιδευτικές δράσεις, όπως ο ετήσιος πανελλήνιος μαθητικός διαγωνισμός για τους πρόσφυγες, που θα υλοποιηθεί φέτος για 23η χρονιά, καθώς και το πρόγραμμα ανθρωπίνων δικαιωμάτων «Κι αν ήσουν εσύ;», που διοργανώνει σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Το εκπαιδευτικό υλικό περιλαμβάνει επίσης ξεχωριστές ενότητες με προτάσεις δραστηριοτήτων και οδηγούς για το πώς μπορούμε να καλωσορίσουμε τους μαθητές πρόσφυγες στην τάξη.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις δραστηριότητες αυτόνομα ή συνδυαστικά με άλλες, με τον τρόπο που ταιριάζει καλύτερα σε εσάς και την ομάδα σας. Ακολουθούν οι εξής ενότητες:

– Οι λέξεις έχουν σημασία

– Στοιχεία και γραφήματα για τους πρόσφυγες

– Εκπαιδευτικοί οδηγοί

– Καλωσορίζοντας τα παιδιά πρόσφυγες στην τάξη