CEDEFOP: Πρόληψη των χαμηλών δεξιοτήτων με τη δια βίου μάθηση

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔07/04/2019 - 21:09 | Author: Newsroom Ipaidia

CEDEFOP – Ευέλικτες μαθησιακές διαδρομές για την παραμονή των νέων που διατρέχουν κίνδυνο και των ενηλίκων με χαμηλές δεξιότητες στην εκπαίδευση ή στην εργασία. Πρόληψη των χαμηλών δεξιοτήτων μέσω της δια βίου μάθησης

Το 2017, ποσοστό 15,7 % των Ευρωπαίων νέων ηλικίας 15 έως 29 ετών με χαμηλά προσόντα* βρίσκονταν εκτός απασχόλησης, εκπαίδευσης ή κατάρτισης (ΕΑΕΚ), ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τους συνομηλίκους τους που διέθεταν καλύτερο επίπεδο εκπαίδευσης ήταν 9,6 %. Το ίδιο έτος, το ποσοστό ανεργίας των οικονομικά ενεργών ενηλίκων με χαμηλά προσόντα (25 έως 64 ετών) ανερχόταν σε 13,9 % στην ΕΕ-28, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό ανεργίας των συνομηλίκων τους με υψηλό επίπεδο
προσόντων ανερχόταν σε 4,2 %

Οι χαμηλές δεξιότητες, οι οποίες συνδέονται συνήθως με χαμηλά ή καθόλου επαγγελματικά προσόντα, συνεπάγονται υψηλό κοινωνικό και οικονομικό κόστος. Είναι επιβλαβείς για τους ανθρώπους, καθώς συχνά υποβαθμίζουν την κοινωνική τους θέση, τα εισοδήματα, την αυτοπεποίθηση, την υγεία τους, αλλά και την ικανότητά τους να συμμετέχουν στην κοινωνία των πολιτών.

Για τον λόγο αυτό, οι πολιτικές ανά την Ευρώπη επικεντρώνονται όλο και περισσότερο στην πρόληψη και την έγκαιρη παρέμβαση, με δράσεις που περιλαμβάνουν από τον εντοπισμό των νέων που διατρέχουν κίνδυνο έως την παροχή ολοκληρωμένων συμβουλών σε άτομα χαμηλής ειδίκευσης, αλλά και διαφόρων άλλων μέτρων βελτίωσης των δεξιοτήτων, ιδίως κατάρτισης σε βασικές δεξιότητες.

Ως άτομα με χαμηλά προσόντα θεωρούνται τα άτομα με εκπαίδευση κατώτερη από την ανώτερη δευτεροβάθμια, η οποία αντιστοιχεί στα επίπεδα ISCED 0-2. Και στα δύο παραδείγματα η σύγκριση πραγματοποιείται με συνομηλίκους των επιπέδων ISCED 5-8.

Ανακαλύψτε τα εργαλεία του Cedefop εδώ

Loading...






  • europalso

    ideascentral