Αναπληρωτές: «Το Υπουργείο δεν ενδιαφέρεται να πάρει τα αναγκαία μέτρα για το άνοιγμα των σχολείων»

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔16/08/2020 - 16:23 | Author: Newsroom Ipaidia
Τελευταία τροποποίηση στις 17/08/2020 - 09:27

: Αγωνιστικές Παρεμβάσεις – Συνεργαζόμενοι: Σχετικά με τα κενά για τις προσλήψεις γενικής παιδείας και ειδικής αγωγής στη Διεύθυνση Δυτικής Θεσσαλονίκης. Δείτε τα στο ipaidia.gr

Αναπληρωτές: Αιτήσεις για προσλήψεις –  Οδηγίες, προθεσμίες

Προσλήψεις και κενά

Τα στοιχεία των κενών για τις , όπως κατατέθηκαν από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης, σε σύγκριση με τις συνολικές περσινές προσλήψεις, καθώς και η διαμόρφωσή τους από τη Διεύθυνση, χωρίς γνώμη του ΠΥΣΔΕ (οι αιρετοί των Παρεμβάσεων δεν ρωτηθήκαμε), αποκαλύπτουν μια σειρά αρνητικές εξελίξεις. Είναι σε βάρος των εργασιακών δικαιωμάτων των , των νεοδιόριστων και των μόνιμων εκπαιδευτικών, της λειτουργίας των σχολείων και των μορφωτικών αναγκών των μαθητών.

Άνοιγμα σχολείων ΟΛΜΕ: Λιγότεροι μαθητές ανά τάξη – Τι θα γίνει με αναπληρωτές και Πανεπιστήμια

Εκπαιδευτικοί: Αύξηση των πιστώσεων για προσλήψεις αναπληρωτών –  τοποθετήσεις

Πιο συγκεκριμένα ορισμένα στοιχεία

– Τα κενά όπως καταγράφονται στους πίνακες που καταθέτουμε είναι πολύ λιγότερα σε σύγκριση με τις περσινές προσλήψεις των αναπληρωτών. Στη γενική παιδεία στις ειδικότητες που μειώθηκαν είναι λιγότερα κατά 72. Στην ειδική αγωγή είναι λιγότερα κατά 26, μετά και από τους διορισμούς, τα στοιχεία των οποίων τα έχουμε συμπεριλάβει στον προσδιορισμό των κενών γιατί οι συνάδελφοι θα τοποθετηθούν στα σχολεία. Τα κενά είναι πολύ περισσότερα αφού πέρσι δεν καλύφθηκαν όλα ούτε στην ειδική αγωγή, ούτε στη γενική παιδεία.

– Τα κενά δεν αντιστοιχούν στις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και άρα οι προσλήψεις των αναπληρωτών θα γίνουν με τον απαράδεκτο τρόπο σε πολλές φάσεις και όχι ενιαία.

– Δεν δίνεται ούτε ένα κενό στις ειδικότητες (ΠΕ08, ΠΕ78, ΠΕ80, ΠΕ81, ΠΕ88.01) που μειώθηκαν τα μαθήματα διδασκαλίας τους στο ωρολόγιο πρόγραμμα.

– Δεν δίνονται καθόλου τα κενά που αντιστοιχούν στην παράλληλη στήριξη της ειδικής αγωγής (60 ήταν προσλήψεις αναπληρωτών πέρσι), καθώς και τα κενά για την κάλυψη των αναγκών στις προσφυγικές δομές (25 ήταν οι προσλήψεις πέρσι στις ΖΕΠ, 11 στις ΔΥΕΠ).

– Δεν δίνεται το σύνολο των λειτουργικών κενών για τις τοποθετήσεις των νεοδιόριστων στην ειδική αγωγή.

Η νέα απαίτηση του υπουργείου να γίνει η επεξεργασία των κενών για τις προσλήψεις αναπληρωτών από τις Διευθύνσεις, χωρίς να καταθέσουν πρόταση οι αιρετοί και να πουν γνώμη οι ΕΛΜΕ, έρχεται ως συνέχεια της απαράδεκτης εγκυκλίου, με την οποία ζητούσε να προβούν τα ΠΥΣΔΕ πριν το ξεκίνημα της φετινής χρονιάς στις τοποθετήσεις όλων των φάσεων των εκπαιδευτικών μέσα στο κατακαλόκαιρο και χωρίς αποφάσεις συλλόγων διδασκόντων και γνώμη των εκπαιδευτικών. Αποτελεί ακόμα ένα δείγμα γραφής της αντιδημοκρατικής αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του.

Ταυτόχρονα το Υπουργείο Παιδείας θέλει να πραγματοποιήσει τις προσλήψεις αναπληρωτών από τους προσωρινούς πίνακες κατάταξης που διαμορφώθηκαν με βάση τον ν.4589/19 (νόμος Γαβρόγλου-προσοντολογίο) και μάλιστα χωρίς να ολοκληρωθεί η διαδικασία των ενστάσεων! Οι προσωρινοί και – γεμάτοι λάθη – μη κυρωμένοι πίνακες αποκαλύπτουν τις αντιεκπαιδευτικές συνέπειες της εφαρμογής του προσοντολογίου, ανατρέποντας τον εργασιακό βίο πολλών χιλιάδων εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων.

Από τους πίνακες έχουν αποκλειστεί πάνω από 13 χιλιάδες εκπαιδευτικοί και πολλοί είναι αυτοί που έχουν πέσει μέχρι και 2-3 χιλιάδες θέσεις. Αν συμβεί αυτό, αποκλείονται από τις δηλώσεις περιοχών και το δικαίωμα τους στην εργασία χιλιάδες συνάδελφοι και συναδέλφισσες. Άλλοι λόγω 3 ευρώ (παράβολο) άλλοι λόγω διαδικαστικών γραφειοκρατικών λαθών και άλλοι, που ακόμα και αν δικαιωθούν από τις ενστάσεις, δεν είναι σίγουρο αν και πότε θα δουλέψουν!

Δεν είναι τυχαία εξάλλου η αντικατάσταση άρον – άρον από το υπουργείο των Διευθυντών Εκπαίδευσης από πρωτοκλασάτα στελέχη της ΔΑΚΕ! Το υπουργείο προχώρησε στην αντικατάσταση τους, λίγο πριν ανοίξουν τα σχολεία και παρά τις εκκρεμότητες σε μια σειρά από ζητήματα (τοποθετήσεις σε λειτουργικά κενά, έξαρση επιδημίας, κ.ά.). Επιδιώκει η κομματική άλωση του δημόσιου σχολείου και της εκπαίδευσης που προωθεί να λειτουργήσει αφοπλιστικά για το εκπαιδευτικό κίνημα και τις αντιστάσεις των εκπαιδευτικών. Να διαμορφώσει λογική τετελεσμένων και άρα αναποτελεσματικής εναντίωσης και χάραξης αγωνιστικής πορείας για την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης και της προώθηση των διεκδικήσεων του κινήματος.

Την ίδια στιγμή, είναι αποκαλυπτική η αδιαφορία του υπουργείου απέναντι στις προτάσεις του κλάδου για ουσιαστική μέριμνα της λειτουργίας των σχολείων, παρόλο που η έξαρση των κρουσμάτων του κορονοϊού εντείνεται. Καμία από τις προτάσεις αγωνιστικών ΕΛΜΕ σχετικά με την τήρηση όλων των μέτρων ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων για τους μαθητές, τις οικογένειές τους και τους εκπαιδευτικούς που κατατέθηκαν την περίοδο της πρώτης φάσης της επιδημίας δεν έχει γίνει αποδεκτή.

Το υπουργείο δεν ενδιαφέρεται να πάρει τα αναγκαία μέτρα για το και μεταξύ αυτών να καθιερώσει τη λειτουργία των σχολείων με λιγότερους μαθητές στα τμήματα, να διαμορφώσει κατάλληλες κτιριακές υποδομές, να αναζητήσει και να διαμορφώσει δημόσια κτίρια για την υποδοχή μαθητών.

Να ρυθμίσει την επαναλειτουργία των σχολείων που κλείσανε όλα τα προηγούμενα χρόνια στα πλαίσια εφαρμογής μνημονιακών πολιτικών, των μεγάλων περικοπών και της μείωσης των δαπανών για την παιδεία. Αυτό επιβεβαιώνει όχι μόνο η έλλειψη μέτρων ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων, αλλά και η πρόθεση του να μειώσει τις .

Ένα βαρύ αντιεκπαιδευτικό τοπίο περιμένει τον εκπαιδευτικό κόσμο με το άνοιγμα των σχολείων. Αυτό σηματοδοτεί η προώθηση από το υπουργείο παιδείας σειράς αντιεκπαιδευτικών μέτρων (ο νόμος Κεραμέως, ο νόμος για την ιδιωτική εκπαίδευση, η προώθηση ρυθμίσεων στην Τεχνική Εκπαίδευση, η εφαρμογή της αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών, κ.ά.), καθώς και η προώθηση της τηλεκπαίδευσης με αποκλειστικό στόχο το χτύπημα εργασιακών δικαιωμάτων και την αντικατάσταση της δια ζώσης διδασκαλίας.

Σε αυτή την κρίσιμη συγκυρία ως Παρεμβάσεις θα συμβάλλουμε με την αγωνιστική στάση και το συντονισμό των ΕΛΜΕ, την αξιοποίηση των Γενικών Συνελεύσεων που προγραμματίστηκαν από την ΟΛΜΕ με το ξεκίνημα των σχολείων, μετά από πρόταση και επιμονή των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων, την αγωνιστική μας στάση στα ΠΥΣΔΕ το εκπαιδευτικό κίνημα να δυναμώσει τους αγώνες του.

Με ανυποχώρητο αγώνα διαρκείας να υπερασπιστεί το δημόσιο σχολείο και τα εργασιακά δικαιώματα μονίμων και αναπληρωτών. Να προωθήσει τις άμεσες διεκδικήσεις του κλάδου για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, για να πραγματοποιηθούν όλες οι φάσεις των τοποθετήσεων των εκπαιδευτικών με την τήρηση κριτηρίων διαφάνειας και αντικειμενικότητας. Να γίνουν μόνιμοι μαζικοί διορισμοί με αποκλειστικό κριτήριο την προϋπηρεσία και την ημερομηνία λήψης του πτυχίου, για να δοθούν και να καλυφθούν όλα τα κενά στην γενική παιδεία και στην ειδική αγωγή. Να προωθήσει συνολικά τα αιτήματα του κλάδου και να επιβάλλει στην κυβέρνηση να πάρει ουσιαστικά μέτρα στήριξης του δημόσιου σχολείου και των εκπαιδευτικών.

Η κομματική άλωση της δημόσιας εκπαίδευσης και η διαμόρφωση λογικής τετελεσμένων για την προώθηση των αντιεκπαιδευτικών μέτρων δεν θα περάσουν

Να δοθούν και να καλυφθούν όλα τα κενά σε μία φάση πρόσληψης των αναπληρωτών

Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία

Διαφάνεια και αντικειμενικότητα στις τοποθετήσεις. Όλα στη δημοσιότητα, κριτήρια παντού

Μέτρα ασφαλούς και ουσιαστικής λειτουργίας των σχολείων

Άνοιγμα σχολείων: «Γενναία αύξηση πιστώσεων για αναπληρωτές για τις αυξημένες ανάγκες εν μέσω πανδημίας»

 



  • ideascentral

    europalso

Enter your email address: