Προγράμματα ΕΣΠΑ Οι Αιτήσεις Χρηματοδότησης που υποβάλλονται προς χρηματοδότηση στο πλαίσιο της Δράσης θα πρέπει να προωθούν την έρευνα, την τεχνολογική ανάπτυξη και την καινοτομία και να εντάσσονται σε μία...
ΕΦΚΑ: Αιτήσεις και δικαιολογητικά για συντάξεις στο efka.gov.gr Τα απαραίτητα δικαιολογητικά για να βγείτε σε σύνταξη – Οι βασικότερες κατηγορίες ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΑΠΟΝΟΜΗ ΚΥΡΙΑΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΕΞ ΙΔΙΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ (ΓΗΡΑΤΟΣ) ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ...
Χάνεται και τυπικά για την Ελλάδα η ημερομηνία της 20ής Μαρτίου για συμφωνία στο προγραμματισμένο Eurogroup, που θα κλείνει οριστικά το ζήτημα με την εκκρεμότητα της δεύτερης αξιολόγησης. Η ατζέντα του Eurogroup της 20ής Μαρτίου επιβεβαιώνει και τυπικά την παράταση της αβεβαιότητας και της αγωνίας για την ολοκλήρωση της β' αξιολόγησης, καθώς τα «αγκάθια» της διαπραγμάτευσης, όπως τα εργασιακά και τα αντίμετρα της κυβέρνησης, παραμένουν πολλά και δισεπίλυτα. Όπως σημειώνεται στην ατζέντα της συνάντησης, το Eurogroup θα ενημερωθεί για την πρόοδο που έχει σημειωθεί μετά την επιστροφή των θεσμών στην Αθήνα. Υπενθυμίζεται παράλληλα ότι στην προηγούμενη συνεδρίαση των υπουργών Οικονομικών της ευρωζώνης, στις 20 Φεβρουαρίου, το Eurogroup ενημερώθηκε πως οι τέσσερις θεσμοί και οι ελληνικές αρχές είχαν καταλήξει σε μια κοινή αντίληψη για τη βάση επιστροφής των θεσμών στην Αθήνα, προκειμένου να συνεχιστεί η δεύτερη αξιολόγηση. Οι θεσμοί (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας) και ο υπουργός Οικονομικών, Ευκλείδης Τσακαλώτος, αναμένεται να ενημερώσουν το Eurogroup για την πρόοδο που έχει επιτευχθεί στην κατεύθυνση της ολοκλήρωσης της συμφωνίας τεχνικών κλιμακίων (staff-level agreement) επί των απαιτούμενων μεταρρυθμίσεων πολιτικής. Η συμφωνία είναι ένα βήμα προς την ολοκλήρωση της αξιολόγησης του προγράμματος. Η ολοκλήρωση της αξιολόγησης, με τη σειρά της, αποτελεί προϋπόθεση για την εκταμίευση της επόμενης δόσης από την οικονομική στήριξη που είναι διαθέσιμη στο πλαίσιο του προγράμματος, σημειώνεται στην ατζέντα της συνεδρίασης. Οι υπουργοί Οικονομικών θα συζητήσουν επίσης την εφαρμογή των σχεδίων δημοσιονομικών προγραμμάτων για το 2017 και τη δημοσιονομική κατάσταση συνολικά για την ευρωζώνη, ενώ θα ανταλλάξουν απόψεις για τις αναφορές των κρατών μελών σχετικά με τα ετήσια σχέδια έκδοσης χρέους. Το Eurogroup θα συνεχίσει παράλληλα τη θεματική συζήτηση για τα συνταξιοδοτικά συστήματα των κρατών-μελών.
Η 7μελής σύνθεσης του Β' τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) καλείται λόγω σπουδαιότητας να αποφανθεί, μετά από παραπομπή της 5μελούς σύνθεσης του ίδιου τμήματος, εάν ο φορολογούμενος θα καλείται μετά από έλεγχο κατά τον οποίο διαπιστώνονται παραβάσεις του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων (ΚΒΣ), να παρέχει εξηγήσεις χωριστά για κάθε μια από παραβάσεις που αποδίδεται ή θα πρέπει να καλείται για όλες μαζί. Πάντως, αναγκαίο κατά το ΣτΕ είναι, οι φορολογούμενοι να καλούνται σε ακρόαση και παροχή εξηγήσεων πριν την επιβολή κυρώσεως από τις φορολογικές αρχές. Αναλυτικότερα, ο προϊστάμενος του Διαπεριφερειακού Ελεγκτικού Κέντρου (ΔΕΚ) Αθηνών μετά από έλεγχο που πραγματοποίησε για τη διαχειριστική περίοδο 1.1. έως 31.12.1998 σε εταιρεία, επέβαλε πρόστιμο 493.015 ευρώ για παραβάσεις του ΚΒΣ και συγκεκριμένα, για την λήψη και καταχώρηση στα βιβλία της τριών εικονικών τιμολογίων. Κατόπιν αυτού, η εταιρεία προσέφυγε στα δικαστήρια ισχυριζόμενη ότι πριν την επιβολή του προστίμου δεν τηρήθηκε η Συνταγματική επιταγή της προηγούμενης ακροάσεως που προβλέπει το άρθρο 20. Δηλαδή, δεν κλήθηκε να παρέχει εξηγήσεις και να προβάλλει τους ισχυρισμούς της για τα τρία αυτά εικονικά τιμολόγια, που όπως υποστηρίζει δεν είναι εικονικά. Στην συνέχεια, η 5μελής σύνθεσης του Β΄ τμήματος του ΣτΕ, στην υπ’ αριθ. 39/2017 απόφασή της επισημαίνει ότι σε περίπτωση παραβιάσεων του ΚΒΣ, όπου τα βιβλία και τα στοιχεία του επιτηδευματία ενδέχεται να χαρακτηρισθούν ως ανεπαρκή ή ανακριβή, με συνέπεια τον εξωλογιστικό προσδιορισμό των ακαθαρίστων εσόδων, πρέπει να κινηθεί η προβλεπόμενη από το άρθρο 30 του ΚΒΣ διαδικασία. Σύμφωνα με το εν λόγω άρθρο του ΚΒΣ, ο προϊστάμενες της φορολογικής αρχής, υποχρεούται να κοινοποιήσει στον επιτηδευματία σημείωμα με τις διαπιστώσεις του ελέγχου που έχει προηγηθεί, στις οποίες στηρίζει το ενδεχόμενο έκδοσης της καταλογιστικής πράξης, έτσι ώστε ο φορολογούμενος να ασκήσει, αν το επιθυμεί, το δικαίωμα που έχει της παραπομπής της υπόθεσης στην αρμόδια προβλεπόμενη επιτροπή. Έτσι, σύμφωνα με την πλειοψηφία, με το τρόπο αυτό παράλληλα, κινείται και η διαδικασία της συνταγματικής επιταγής του άρθρου 20 για την προηγούμενη ακρόαση, καθώς ο επιτηδευματίας καλείται πριν την έκδοση των καταλογιστικών πράξεων να προβάλει τις απόψεις του ενώπιον της φορολογικής αρχής. Αντίθετα, δύο μέλη του τμήματος (μειοψηφία), διατύπωσαν την άποψη ότι εφ’ όσον γίνεται λόγος για διαφορετικές καταλογιστικές πράξεις (πράξη επιβολής πρόστιμου, χαρακτηρισμός των βιβλίων ως ανεπαρκών και ανακριβών, κ.ά.), ο φορολογούμενος πρέπει να καλείται αυτοτελώς για κάθε καταλογιστική πράξη με την οποία επιβάλλεται σε βάρος του πρόστιμο του ΚΒΣ, φόρος εισοδήματος, ΦΠΑ, κ.λπ., να ασκεί το δικαίωμα της προηγούμενης ακροάσεως, ακόμη και αν τα φορολογικά θέματα τελούν σε συνάφεια μεταξύ τους. Και αυτό, σύμφωνα με την μειοψηφία, προκειμένου ο φορολογούμενος να έχει αυτοτελή και πλήρη επίγνωση των διαφορετικών συνεπειών που μπορεί να έχουν σε βάρος του οι παραβάσεις που του καταλογίζονται, έτσι ώστε να μπορεί να καταστρώνει την άμυνα του και κυρίως να συνειδητοποιήσει ότι επίκειται σε βάρος του η έκδοση δύο τουλάχιστον αυτοτελών πράξεων με διαφορετικό περιεχόμενο -φορολογικό αντικείμενο. in
«Η Ελλάδα είναι σε καλό δρόμο. Υπάρχει σημαντική πρόοδος για την τεχνική συμφωνία. Κανείς δεν θέλει ένα 4ο πρόγραμμα», δήλωσε πριν από λίγο στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ο επίτροπος Οικονομικών Υποθέσεων Πιέρ Μοσκοβισί , σύμφωνα με ανάρτησή του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ και αντιπροέδρου του ΕΚ, Δ. Παπαδημούλη στο twitter. Επίσης απαντώντας σε ερώτηση του κ. Παπαδημούλη ο Πιέρ Μοσκοβισί δήλωσε πως «η Κομισιόν στηρίζει την επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων στην Ελλάδα και το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων».
Την πεποίθηση ότι δεν υπάρχει διαπραγμάτευση αλλά απλώς μια καθυστέρηση, αφού η κυβέρνηση έχει ήδη παραδεχθεί ότι θα τα δεχθεί όλα, εξέφρασε μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του AΝΤ1 ο Γιάνης Βαρουφάκης. Ο πρώην υπουργός Οικονομικών υπογράμμισε ότι η πολιτική που ακολουθεί αυτή τη στιγμή η κυβέρνηση απέναντι στους θεσμούς είναι το ίδιο σενάριο που βλέπουμε από το 2010 και που εκφράζεται συνοπτικά με τη φράση: «Καλύτερα μια κακή συμφωνία τώρα παρά μια καλύτερη στο μέλλον». Τις ίδιες απόψεις εκφράζουν οι Χουλιαριάκης και Παπακωνσταντίνου, εξήγησε ο πρώην ΥΠΟΙΚ, προσθέτοντας στη συνέχεια ότι το τρίτο μνημόνιο είναι ουσιαστικά το σχέδιο Σόιμπλε,αφού είναι σχεδιασμένο για να οδηγήσει στο Grexit. Μιλώντας στον Νίκο Χατζηνικολάου, ο Γιάνης Βαρουφάκης υπογράμμισε αρκετές φορές ότι το κλείσιμο της αξιολόγησης αυτήν την στιγμή θα ήταν καταστροφικό για τη χώρα, αφού η παγίωση του πλεονάσματος του 3,5% θα ισοπεδώσει τον ιδιωτικό τομέα. «Αν κλείσει η αξιολόγηση θα υπάρξει νέα συρρίκνωση του ιδιωτικού τομέα, έτσι ώστε η Μέρκελ να πετάξει το μπαλάκι στον επόμενο καγκελάριο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρώην ΥΠΟΙΚ. Ερωτηθείς σχετικά με τον δρόμο του «όχι» και ποια θα ήταν η επόμενη κίνηση εάν ο Αλέξης Τσίπρας είχε ακολουθήσει τις δικές του συστάσεις μετά το δημοψήφισμα, ο πρώην ΥΠΟΙΚ ξεκαθάρισε ότι, σε αυτό το υποθετικό σενάριο, η κυβέρνηση θα πήγαινε με τις δικές της προτάσεις στους θεσμούς, μεταξύ των οποίων το 1,5% πρωτογενές πλεόνασμα, η μείωση φόρων, και η αναπτυξιακή τράπεζα. Εάν αυτοί απορρίπτοντας, θα τους λέγαμε ότι θα επιβιώσουμε εντός του ευρώ για όσο το δυνατόν περισσότερο, προβαίνοντας στις κατάλληλες ενέργειες, ανέφερε ο πρώην ΥΠΟΙΚ, υπογραμμίζοντας ότι τότε είχε μιλήσει για παράλληλο σύστημα πληρωμών, όχι παράλληλο νόμισμα. Όσο για το εάν η κυβέρνηση γνώριζε ότι το δημοψήφισμα θα έκλεινε τις τράπεζες, επισήμανε ότι ήταν βεβαίως γνωστό, αφού ο ίδιος ο Σόιμπλε είχε απειλήσει με το κλείσιμό τους. Σχετικά με τον κίνδυνο που αντιμετώπιζε η Ελλάδα να επιστρέψει στη δραχμή εκείνο το διάστημα, ο κ. Βαρουφάκης επισήμανε ότι «ο μόνος τρόπος να αποφύγουμε την δραχμή είναι να την φοβόμαστε λιγότερο από το κλείσιμο αυτής της αξιολόγησης». Απαντώντας στο ερώτημα για το ενδεχόμενο να κατηγορηθεί για τους χειρισμούς του ως υπουργός οικονομικών, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Ας με πάνε στο Ειδικό δικαστήριο αν «κοτάνε». Θα είναι μεγάλη ευκαιρία να ακουστεί επιτέλους η αλήθεια».
Μεγάλες αντιδράσεις έχουν προκαλέσει οι δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού Εξωτερικών, Γιώργου Κατρούγκαλου, ο οποίος τοποθετήθηκε υπέρ της διεξαγωγής των τουρκικών προεκλογικών εκδηλώσεων επί ευρωπαϊκού εδάφους, άρα και στην Ελλάδα. Τόσο ο Ανδρέας Λοβέρδος, εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ, όσο και οι Δημήτρης Καμμένος των εταίρων της κυβέρνησης Ανεξάρτητων Ελλήνων, Δημήτρης Σταμάτης, Γιώργος Κουμουτσάκος και Σταύρος Καλαφάτης της Νέας Δημοκρατίας, καυτηρίασαν τις δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού Εξωτερικών της κυβέρνησης και δεν δίστασαν να του καταλογίσουν «άγνοια» και «επιπολαιότητα». Λοβέρδος: Η κυβέρνηση πρέπει να έχει ενιαία γραμμή «Η αντιδυτική στροφή του Ερντογάν και το ρήγμα των σχέσεων της Τουρκίας με την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι αυτονόητο οτι προκαλεί έντονη ανησυχία σε όλους τους Έλληνες. Σε αυτή την αποφασιστική στιγμή η ελληνική Κυβέρνηση οφείλει να μην ξεχνά οτι η Ελλάδα είναι αναπόσταστο κομμάτι της Δύσης, να έχει ενιαία εθνική γραμμή και σε καμία περίπτωση πολυγλωσσία ανάμεσα στους κυβερνώντες», τόνισε χαρακτηριστικά ο Ανδρέας Λοβέρδος, εκφράζοντας και την άποψη της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, ως εκπρόσωπος Τύπου. Δ. Καμμένος: Όχι προεκλογικές ομιλίες του Ερντογάν στη Θράκη Ο Δημήτρης Καμμένος από την πλευρά του ήταν πιο επικριτικός, χρησιμοποιώντας εντονότερες εκφράσεις εναντίον του Γιώργου Κατρούγκαλου. Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα δημοσιογράφων, ο Δημήτρης Καμμένος ξεκαθάρισε πως «όχι! Δεν πρέπει να επιτραπούν προεκλογικές συγκεντρώσεις του κόμματος Ερντογάν στην Θράκη. Τόσο για πολιτικούς όσο και για Εθνικούς λόγους. Τη στιγμή όπου σύσσωμη η Ευρώπη καταδικάζει τα αντιδημοκρατικά "πιστεύω", τους υβριστικούς χαρακτηρισμούς και τις προβοκάτσιες του Ερντογάν, η Ελλάδα πρέπει να επιδείξει σοβαρότητα και την συμπαράστασή της ενάντια στο προσβλητικό παραλήρημα κυβερνητικών στελεχών της Τουρκικής κυβέρνησης κατά των λαών της Ευρώπης και σε όλους όσοι απλά διαφωνούν μαζί τους. Είναι μια απόλυτα σημαντική πολιτική επιλογή και με αυτό το σκεπτικό πρέπει να αφήσουμε στην άκρη τις εθνικά επικίνδυνες, αδιανόητες πρακτικές δήθεν ανοχής». Σταμάτης: Άγνοια της ελληνικής πραγματικότητας Ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Δημήτρης Σταμάτης μίλησε για επικίνδυνη επιπολαιότητα. Πιο αναλυτικά: «Την ώρα που κορυφώνεται η σύγκρουση Τουρκίας – Ευρώπης και αυξάνεται η προκλητικότητα των Τούρκων σε βάρος της χώρας μας, ο αναπληρωτής υπουργός Κατρούγκαλος με χθεσινές δηλώσεις του, τάσσεται κατά των Ευρωπαίων Εταίρων μας, ενώ προσκαλεί ουσιαστικά τους Τούρκους να πραγματοποιήσουν προεκλογικές συγκεντρώσεις στην Ελλάδα. Με την πρωτοφανή δήλωση αυτή ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών δείχνει ασύγγνωστη και επικίνδυνη επιπολαιότητα και άγνοια (;) της ελληνικής εσωτερικής πραγματικότητας. Δεδομένου, πέραν των άλλων, ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχουν Τούρκοι ψηφοφόροι. Αφετέρου, παρεμβαίνει – ως μη όφειλε- υπερ των απόψεων της τουρκικής κυβέρνησης σε εσωτερικά ζητήματα χωρών μελών της ΕΕ για να αποσπάσει τους επαίνους (!) του Τουρκικού Τύπου. Οι απόψεις του αναπληρωτή του απηχούν τις απόψεις της κυβέρνησης;». Κουμουτσάκος: Βαριά επιπολαιότητα Σφοδρή κριτική στις δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού Εξωτερικών, Γιώργου Κατρούγκαλου, ο οποίος σχολίασε τη διαμάχη μεταξύ Ολλανδίας-Γερμανίας με την Τουρκία, ασκούν με κοινή τους δήλωση ο τομεάρχης Εξωτερικών της Νέας Δημοκρατίας, Γιώργος Κουμουτσάκος και ο βουλευτής του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Σταύρος Καλαφάτης. Πιο αναλυτικά η δήλωση των στελεχών της Νέας Δημοκρατίας: «Ασυγχώρητη άγνοια ή βαριά επιπολαιότητα προδίδουν οι δηλώσεις Κατρούγκαλου.Ως Υπουργός Αναπληρωτής Εξωτερικών οφείλει να γνωρίζει ότι οι Μουσουλμάνοι της Θράκης είναι Έλληνες πολίτες.Επομένως, δεν έχουν καμία εμπλοκή με τα εσωτερικά ζητήματα της Τουρκίας, ούτε βέβαια με το επικείμενο δημοψήφισμα».
Ναι μεν οι Δ.Ο.Υ. πρέπει να καλούν τον φορολογούμενο σε ακρόαση και παροχή εξηγήσεων πριν την επιβολή κυρώσεως σε περίπτωση κατά την οποία μετά από έλεγχους που διενεργούν διαπιστώσουν παράβαση του Κώδικά Βιβλίων και Στοιχείων (ΚΒΣ), επισημαίνει η 5μελής σύνθεσης του Β΄ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας, αλλά παράλληλα τίθεται το ερώτημα εάν οι αρνητικές πράξεις των φορολογικών αρχών είναι πάνω από μία τότε για κάθε παράβαση θα πρέπει ο φορολογούμενος να παρέχει εξηγήσεις χωριστά για κάθε μια από αυτές ή για όλες μαζί. Στο ερώτημα αυτό την τελική απάντηση θα έχει η αυξημένη 7μελής σύνθεσης του ίδιου Τμήματος όπου παραπέμφθηκε το όλο ζήτημα λόγω σπουδαιότητας.Ειδικότερα, ο προϊστάμενος του Διαπεριφερειακού Ελεγκτικού Κέντρου (ΔΕΚ) Αθηνών μετά από έλεγχο που πραγματοποίησε για τη διαχειριστική περίοδο 1.1. έως 31.12.1998 σε εταιρεία επέβαλε πρόστιμο 493.015 ευρώ για παραβάσεις του ΚΒΣ και συγκεκριμένα για την λήψη και καταχώρηση στα βιβλία της τριών εικονικών τιμολογίων, κατά την άποψη του ΔΕΚ Αθηνών.Η εταιρεία προσέφυγε στην Διοικητική Δικαιοσύνη ισχυριζόμενη ότι πριν την επιβολή του προστίμου δεν τηρήθηκε η Συνταγματική επιταγή της προηγούμενης ακροάσεως που προβλέπει το άρθρο 20. Δηλαδή δεν κλήθηκε ο εκπρόσωπος της εταιρείας να παρέχει εξηγήσεις και να προβάλλει τους ισχυρισμούς του για τα τρία αυτά εικονικά τιμολόγια που όπως υποστηρίζει δεν είναι εικονικά. Ακόμη, επισημαίνει ότι πριν την επιβολή των προστίμων κ.λπ. δεν κλήθηκε να παρέχει εξηγήσεις και να καταθέσει αποδεικτικά στοιχεία για τις αποδιδόμενες σε αυτήν παραβάσεις, με αποτέλεσμα να υποστεί βλάβη. Η 5μελής σύνθεσης του Β΄ Τμήματος του ΣτΕ στην υπ΄ αριθμ. 39/2017 απόφασή της επισημαίνει ότι σε περίπτωση παραβιάσεων του ΚΒΣ, όπου τα βιβλία και τα στοιχεία του επιτηδευματία ενδέχεται να χαρακτηριστούν ως ανεπαρκή ή ανακριβή, με συνέπεια τον εξωλογιστικό προσδιορισμό των ακαθαρίστων εσόδων, πρέπει να κινηθεί η προβλεπόμενη από το άρθρο 30 του ΚΒΣ διαδικασία. Δηλαδή ο προϊστάμενος της αρμόδιας φορολογικής αρχής υποχρεούται να κοινοποιήσει στον επιτηδευματία σημείωμα με τις διαπιστώσεις του ελέγχου που έχει προηγηθεί, στις οποίες στηρίζει το ενδεχόμενο έκδοσης της καταλογιστικής πράξης, έτσι ο φορολογούμενος να ασκήσει -αν το επιθυμεί - το δικαίωμα που έχει της παραπομπής της υπόθεσης στην αρμόδια προβλεπόμενη επιτροπή. Με τον τρόπο αυτό κινείται παράλληλα και η διαδικασία της συνταγματικής επιταγής του άρθρου 20 για την προηγούμενη ακρόαση, καθώς ο επιτηδευματίας καλείται πριν την έκδοση των καταλογιστικών πράξεων να προβάλει τις απόψεις του ενώπιον της φορολογικής αρχής, σημειώνει η πλειοψηφία των συμβούλων Επικρατείας. Όμως, δύο μέλη του Τμήματος (μειοψηφία) εξέφρασαν την άποψη ότι εφόσον γίνεται λόγος για διαφορετικές καταλογιστικές πράξεις (πράξη επιβολής πρόστιμου, χαρακτηρισμός των βιβλίων ως ανεπαρκών και ανακριβών, κ.ά.), ο φορολογούμενος πρέπει να καλείται αυτοτελώς για κάθε καταλογιστική πράξη με την οποία επιβάλλεται σε βάρος του πρόστιμο του ΚΒΣ, φόρος εισοδήματος, ΦΠΑ, κ.λπ., να ασκεί το δικαίωμα της προηγούμενης ακροάσεως, ακόμη και αν τα φορολογικά θέματα τελούν σε συνάφεια μεταξύ τους. Και αυτό, σύμφωνα με την μειοψηφία, προκειμένου ο φορολογούμενος να έχει αυτοτελή και πλήρη επίγνωση των διαφορετικών συνεπειών που μπορεί να έχουν σε βάρος του οι παραβάσεις που του καταλογίζονται, έτσι ώστε να μπορεί να καταστρώνει την άμυνα του και κυρίως να συνειδητοποιήσει ότι επίκειται σε βάρος του η έκδοση δύο τουλάχιστον αυτοτελών πράξεων με διαφορετικό περιεχόμενο -φορολογικό αντικείμενο. Μάλιστα, στην επίμαχη απόφαση επισημαίνονται προηγούμενες αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ (2370 και 2371/2007) οι οποίες ως προϋπόθεση νομιμότητας των φορολογικών πράξεων είναι να έχει προηγηθεί και να έχει τηρηθεί η συνταγματική επιταγή της προηγούμενης κλήσεως προς ακρόαση και παροχής εξηγήσεων (άρθρο 20).
Η υπέρβαση των στόχων στα φορολογικά έσοδα καθώς και η στάση πληρωμών που έχει προχωρήσει το Δημόσιο έναντι των ιδιωτών, έχει δώσει θετικά αποτελέσματα στον τομέα του πλεονάσματος. Παράλληλα, ο... Στουρνάρας φαίνεται να στήριξε τα έσοδα και γενικότερα την επίτευξη στόχων. Κι αυτό διότι όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών, «το Φεβρουάριο εισπράχθηκε το ποσό του μερίσματος από την Τράπεζα της Ελλάδος, ποσού 734 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 334 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον στόχο». Αυτά τα επιπλέν 334 εκατ. βοήθησαν στην σημαντική αύξηση του πλεονάσματος. Να σημειωθεί ότι οι επιστροφές εσόδων (εξαιρουμένων των επιστροφών από το πρόγραμμα εκκαθάρισης ληξιπρόθεσμων οφειλών) ανήλθαν σε 645 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 100 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (545 εκατ. ευρώ). Τα έσοδα του ΠΔΕ ανήλθαν σε 351 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 212 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου. Αυτό σημαίνει ότι έχουν κλείσει κι άλλο οι κάνουλες των κρατικών ταμείων και πληρώνονται σε ιδιώτες μόνο τα απαραίτητα. Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού, σε τροποποιημένη ταμειακή βάση, για την περίοδο Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου 2017, παρουσιάζεται πλεόνασμα στο ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού ύψους 423 εκατ. ευρώ έναντι πλεονάσματος 1.135 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2016 και στόχου του Προϋπολογισμού 2017 (που έχει περιληφθεί στην εισηγητική έκθεση του Προϋπολογισμού) για έλλειμμα 806 εκατ. ευρώ. Το πρωτογενές αποτέλεσμα διαμορφώθηκε σε πλεόνασμα ύψους 2.123 εκατ. ευρώ, έναντι πρωτογενούς πλεονάσματος 2.853 εκατ. ευρώ για την ίδια περίοδο το 2016 και στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 864 εκατ. ευρώ. Το ύψος των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε σε 8.332 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση κατά 198 εκατ. ευρώ ή 2,4% έναντι του στόχου. Η ακριβής κατανομή μεταξύ των κατηγοριών εσόδων του τακτικού προϋπολογισμού θα πραγματοποιηθεί με την έκδοση του οριστικού δελτίου. Τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 7.981 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 409 εκατ. ευρώ ή 5,4% έναντι του στόχου του Προϋπολογισμού 2017. Οι επιστροφές εσόδων (εξαιρουμένων των επιστροφών από το πρόγραμμα εκκαθάρισης ληξιπρόθεσμων οφειλών) ανήλθαν σε 645 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 100 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (545 εκατ. ευρώ). Τα έσοδα του ΠΔΕ ανήλθαν σε 351 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 212 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου. Ειδικότερα, τον Φεβρουάριο 2017 το σύνολο των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε στα 4.168 εκατ. ευρώ αυξημένο κατά 25 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον μηνιαίο στόχο. Τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 3.934 εκατ. ευρώ, αυξημένα έναντι του μηναίου στόχου κατά 78 εκατ. ευρώ. Επισημαίνεται ότι τον Φεβρουάριο εισπράχτηκε το ποσό του μερίσματος από την Τράπεζα της Ελλάδος, ποσού 734 εκατ. ευρώ αυξημένο κατά 334 εκατ. ευρώ σε σχέση με το στόχο. Τα έσοδα του ΠΔΕ ανήλθαν σε 234 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 53 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου. Οι επιστροφές εσόδων του Φεβρουαρίου 2017 (εξαιρουμένων των επιστροφών από το πρόγραμμα εκκαθάρισης ληξιπρόθεσμων οφειλών) ανήλθαν σε 331 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 83 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου (248 εκατ. ευρώ). Οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού για την περίοδο του Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου 2017 ανήλθαν στα 7.909 εκατ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 1.031 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (8.940 εκατ. ευρώ). Ειδικότερα, οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 7.735 εκατ. ευρώ και είναι μειωμένες κατά 836 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου. Οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού παρουσιάζονται μειωμένες σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2016 κατά 393 εκατ. ευρώ. Έχουν καταβληθεί επιπλέον 12 εκατ. ευρώ για το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης. Οι δαπάνες του ΠΔΕ διαμορφώθηκαν σε 174 εκατ. ευρώ μειωμένες κατά 196 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου. Ειδικά για τον μήνα Φεβρουάριο oι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 4.583 εκατ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 894 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου, ενώ oι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 4.436 εκατ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 817 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου. Οι δαπάνες του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) ανήλθαν σε 148 εκατ. ευρώ μειωμένες κατά 77 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου. ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
Μια νέα δομή φιλοξενίας προσφύγων και μεταναστών εγκαινίασε στη Θήβα, το πρωί της Τρίτης, ο υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής, Γιάννης Μουζάλας. Περισσότερο ενδιαφέρον ωστόσο είχαν οι δηλώσεις του, αναφορικά με το ενδεχόμενο κατάρρευσης της συμφωνίας ΕΕ-Τουρκίας για τους πρόσφυγες, εάν η διπλωματική ένταση ανάμεσα στην Άγκυρα και τις Βρυξέλλες προσλάβει μεγαλύτερες διαστάσεις. Ο υπουργός δεν έκρυψε την ανησυχία του για νέο κύμα μετανάστευσης, αλλά τόνισε πως η συμφωνία ανάμεσα σε Ελλάδα, Τουρκία και ΕΕ τηρείται κανονικά. Είπε πάντως ότι η χώρα μας είναι έτοιμη να δεχτεί πρόσφυγες, ανάλογα με τις εξελίξεις. Το νέο κέντρο φιλοξενίας αναμένεται να φιλοξενήσει περίπου 800 πρόσφυγες και μετανάστες, καθώς αποτελείται από 65 πλήρως εξοπλισμένα διαμερίσματα, αλλά και 65 κοντέινερ. Στο κέντρο φιλοξενίας της Θήβας θα υπάρχει παιδίατρος, γυναικολόγος, αίθουσες διδασκαλίας, χώροι αναψυχής και κοινόχρηστα μπάνια -περίπου 65. Σύμφωνα με δηλώσεις του κ. Μουζάλα, πρόσφυγες, αλλά και μετανάστες, «θα ζήσουν σε συνθήκες αξιοπρέπειας. Είναι αποτέλεσμα της τεράστιας προσπάθειας που κάνουμε. Πώς δηλαδή από τις σκηνές φτάσαμε σε σπιτάκια με αξιοπρέπεια, με κουζίνες, αλλά και όλα όσα είναι απαραίτητα για μια αξιοπρεπή διαβίωση». Το κάθε διαμέρισμα αποτελείται από δύο δωμάτια με δύο διπλές κουκέτες το καθένα, μία κουζίνα και μία τραπεζαρία. Στους κοινόχρηστους χώρους υπάρχουν ειδικά δωμάτια μόνο για γυναίκες, χώροι λατρείας, αλλά και ιατρεία.
Η εισαγωγή στα τέσσερα Τμήματα Εικαστικών Τεχνών διαφέρει από αυτή των Πανελλαδικών Εξετάσεων που απαιτούνται για τα υπόλοιπα Τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Τις εξετάσεις διενεργούν τα ίδια τα Τμήματα και οι υποψήφιοι δεν απαιτείται να λάβουν μέρος στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Ο αριθμός εισακτέων για το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018 για αυτά τα Τμήματα ορίζεται: Ανωτάτη Σχολή Καλών ΤεχνώνΤμήμα Εικαστικών Τεχνών: 100 Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο ΘεσσαλονίκηςΤμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών: 120 Πανεπιστήμιο Δυτικής ΜακεδονίαςΤμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών: 120 Πανεπιστήμιο ΙωαννίνωνΤμήμα Εικαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης: 110 Περισσότερες πληροφορίες για τα ανωτέρω τμήματα μπορείτε να δείτε εδώ πηγή: δ.τ. ΥΠΠΕΘ compass | Σπύρος Παπαχαρίσης | Υπεύθυνος ΣΕΠ ΚΕΣΥΠ Φλώρινας
Πρόγραμμα επιδότησης νοικοκυριών στην Αττική για την εγκατάσταση φυσικού αερίου ανακοίνωσε σήμερα η Εταιρεία Διανομής Αερίου. Παράλληλα, μηδενίζονται τα τέλη σύνδεσης και προστίθεται νέα τεχνική σύνδεσης με ανύψωση αγωγού (riser) που προβλέπει την εγκατάσταση του μετρητή στο μπαλκόνι, περιορίζοντας έτσι τη δαπάνη του καταναλωτή για την κατασκευή της εγκατάστασης. Το πρόγραμμα, από το οποίο υπολογίζεται να επωφεληθούν περισσότερα από 10.000 νοικοκυριά παρουσίασε σήμερα σε εκδήλωση της εταιρείας ο γενικός διευθυντής Χρήστος Μπαλάσκας ο οποίος ανακοίνωσε επίσης ότι οι αιτήσεις από τους ενδιαφερόμενους θα υποβάλλονται από τις 3 Απριλίου. Η επιδότηση θα φθάσει συνολικά στα 3,8 εκατ. ευρώ, οι αιτήσεις θα εξετάζονται κατά τη χρονική σειρά που θα υποβάλλονται και το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί όταν εξαντληθεί ο προϋπολογισμός. Τα βασικά χαρακτηριστικά του προγράμματος έχουν ως εξής: -Η επιδότηση καλύπτει το 30-50% του κόστους εγκατάστασης. -Για μονοκατοικία ή μεμονωμένο διαμέρισμα πολυκατοικίας ή επιδότηση είναι 750 ευρώ. -Για πολυκατοικίες, το ποσό της επιδότησης διαμορφώνεται ανάλογα με την ισχύ του καυστήρα ως εξής: Ως 35.000 kcal ανά ώρα, 750 ευρώ. Από 35.001-120.000 kcal, 1100 ευρώ. Από 120.001-170.000 kcal, 1500 ευρώ. Από 170.001-200.000 kcal, 2.250 ευρώ. Από 200.001 kcal και πάνω, 3.000 ευρώ. -Για αυτόνομη θέρμανση με χρήση ανυψωτικής στήλης και ισχύ 35.000 kcal ανά ώρα, 360 ευρώ. Αιτήσεις μπορούν να υποβάλουν μόνο οικιακοί καταναλωτές που δεν έχουν σύνδεση με το φυσικό αέριο και για διαμερίσματα που κατοικούνται. Τα τέλη σύνδεσης που είναι 545 ευρώ για αυτόνομη σύνδεση και 780 ευρώ για κεντρική θέρμανση, μηδενίζονται εφόσον ο καταναλωτής ενεργοποιήσει την εσωτερική εγκατάσταση εντός 9 μηνών από την τοποθέτηση του μετρητή. Ενδεικτικά, για μία πολυκατοικία 8 -10 διαμερισμάτων το κόστος για την σύνδεση με το φυσικό αέριο είναι 5.000 ευρώ και με την επιδότηση πέφτει στα 3.500 ευρώ ενώ το συνολικό όφελος αν συνυπολογιστεί και η κατάργηση των τελών σύνδεσης φθάνει σε 2.280 ευρώ. Αντίστοιχα για αυτόνομη σύνδεση διαμερίσματος το κόστος από 2.000 ευρώ πέφτει στα 1.250 και το συνολικό όφελος με τα τέλη ανεβαίνει στα 1.295 ευρώ. Και για σύνδεση 4 διαμερισμάτων με ανυψωτική στήλη από 1.200 ευρώ το κόστος πέφτει στα 840 ενώ επιβάλλονται μειωμένα τέλη σύνδεσης (148 αντί για 745 ευρώ) και το συνολικό όφελος διαμορφώνεται στα 957 ευρώ. Απαντώντας σε ερωτήσεις ο κ. Μπαλάσκας ανέφερε ότι την επόμενη πενταετία προγραμματίζονται επενδύσεις ύψους 67 εκατ. ευρώ που περιλαμβάνουν και την κατασκευή 100 χιλιομέτρων νέων δικτύων στην Αττική. Ανέφερε επίσης ότι από τα 3,8 εκατ. που είναι το κόστος του προγράμματος επιδότησης το ένα τρίτο περίπου έχει ενσωματωθεί στα τιμολόγια με αύξηση της τάξης του 1 % για τους καταναλωτές φυσικού αερίου. Τόνισε επίσης ότι υπάρχει σημαντικό ενδιαφέρον για μεμονωμένες νέες συνδέσεις μετά την ψήφιση του νόμου που κατήργησε την προϋπόθεση συναίνεσης του 50 % συν 1 των συνιδιοκτητών προκειμένου να επιτραπεί η αυτονομία θέρμανσης σε μεμονωμένα διαμερίσματα πολυκατοικιών. newsit
Παρατείνεται έως τις 30 Δεκεμβρίου (έληξε 30-12-2016) η αναστολή των διοικητικών κυρώσεων και τυχόν πρωτοκόλλων κατεδάφισης για τις κατασκευές κατά μήκος της Ακτής Κουμουνδούρου, επί της ζώνης Αιγιαλού και Παραλίας στο Μικρολίμανο, με τροπολογία που κατατέθηκε από τον υπουργό Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο και την υφυπουργό Κατερίνα Παπανάτσιου. Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, στόχος είναι να ολοκληρωθεί η μεταστέγαση των δραστηριοτήτων που στηρίζονται στις συγκεκριμένες κατασκευές. Στην έκθεση αξιολόγησης της τροπολογίας σημειώνεται ότι η εν λόγω ρύθμιση είναι αναγκαία για λόγους κοινωνικής ευαισθησίας, προκειμένου να αποφευχθεί η απώλεια θέσεων εργασίας. Σύμφωνα με το Γενικό Λογιστήριο, από τις προτεινόμενες διατάξεις επέρχεται χρονική υστέρηση εσόδων, από την αναστολή μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, των διοικητικών κυρώσεων.
Με ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό στο Twitter, ο Βασίλης Κικίλιας σχολίασε τις δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου, Δημήτρη Τζανακόπουλου, πως για πρώτη φορά στα επτά χρόνια κλείνει η αξιολόγηση χωρίς επιπρόσθετες δημοσιονομικές επιβαρύνσεις.«Και μετά έχει σειρά το Πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης και γιατί όχι το σκίσιμο του Μνημονίου» σχολίασε ο εκπρόσωπος της ΝΔ.
Σε συνέδριο που διοργανώθηκε για το αδιέξοδο των Αφγανών προσφύγων απηύθυνε χαιρετισμό ο υφυπουργός μεταναστευτικής πολιτικής Γιάννης Μπαλάφας. Το συνέδριο με τίτλο "Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα", διοργανώθηκε από την κοινότητα Αφγανών μεταναστών και προσφύγων. Ρεπορτάζ Αρτεμις Μάντη Παραδέχτηκε πως το προσφυγικό είναι ένα τεράστιο πρόβλημα ωστόσο δεν είναι αδιέξοδο όπως υποστηρίζουν οι Αφγανοί. "Δυσκολίες υπάρχουν άλλα μαζί βρίσκουμε λύσεις . Είμαστε δύο λαοί που ιστορικά συνεργάζονται". 4.500 αιτήσεις ασυλου έχουν γίνει δέκτες μέχρι στιγμής στην Ελλάδα ενώ τα προβλήματα στη διαμονή και την ένταξη των προσφύγων παραμένουν μεγάλα. Ο υφυπουργός τόνισε πως το Ελληνικό συνεχίζει να αντιμετωπιζει σημαντικές δυσκολίες και θα γίνουν προσπάθειες να μεταφερθούν οι πρόσφυγες σε άλλες δομές. Ωστόσο το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στα κέντρα υποδοχής των νησιών. Όπως τόνισε ο κ.Μπαλάφας είναι σημαντικό να γίνουν αλλαγές στην εκπαίδευση και την ένταξη των προσφύγων γενικότερα. Σε δεύτερη μοίρα βέβαια έχουν μπει τα τελευταία δύο χρόνια οι Αφγανοί που βρίσκονται καιρό στην Ελλάδα, ωστόσο η κυβέρνηση είναι κοντά τους και δίπλα σε όλους όσους είναι στην Ελλάδα ή εντάσσονται σταδιακά, με γνώση και ανθρωπιά.
Οι μαθητές/τριες της Γ’ λυκείου έχουν μπει στην τελική ευθεία της προετοιμασίας τους για τις πανελλαδικές εξετάσεις και το υπουργείο Παιδείας τούς εύχεται καλή δύναμη στην προσπάθειά τους. Παράλληλα με τους μαθητές και τις μαθήτριες, το ΥΠΠΕΘ έχει επίσης μπει στην τελική ευθεία προετοιμασίας των τεχνικών λεπτομερειών, ώστε να διασφαλιστεί η βέλτιστη διεξαγωγή των εξετάσεων. Μεταξύ άλλων, αύριο δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η υπουργική απόφαση που ορίζει τον αριθμό των εισακτέων στα τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Για την κατανομή του αριθμού εισακτέων ανά τμήμα έχουν ληφθεί υπόψη τα εξής κριτήρια: οι αναπτυξιακές κατευθύνσεις της χώρας οι εισηγήσεις των τμημάτων, ιδίως εκείνων στα οποία προβλέπονται εργαστηριακά μαθήματα και για τη λειτουργία των οποίων τεκμηριώθηκαν σοβαρές δυσκολίες η ανάγκη αποκατάστασης μιαςισορροπίας στην αναλογία των θέσεων που προσφέρονται στους υποψήφιους των τριών ομάδων προσανατολισμού οι στατιστικές των μετεγγραφών φοιτητών/τριών Αναλυτικότερα: Η υπουργική απόφαση, στην οποία περιλαμβάνονται επιπλέον δυο νέα πανεπιστημιακά τμήματα τουρισμού καθώς και ένα τμήμα ΤΕΙ τουρισμού που επαναλειτουργεί, αυξάνει τον αριθμό εισακτέων σε τμήματα που αντιστοιχούν στον συγκεκριμένο τομέα της οικονομίας, ενώ ενισχυμένα είναι και τα τμήματα που σχετίζονται με την πρωτογενή παραγωγή και την πληροφορική. Λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό των μελών του Διδακτικού Επιστημονικού Προσωπικού και την υπάρχουσα υλικοτεχνική υποδομή των εργαστηρίων σε ορισμένα τμήματα (πχ ιατρικής, βιολογίας, μηχανικών κ.ο.κ ), επιχειρείται, με μια μείωση του αριθμού εισακτέων, η εξασφάλιση καλύτερων συνθηκών εκπαίδευσης, ώστε να μπορέσουν να γίνουν καλοί επαγγελματίες. Παράλληλα αυξάνεται ο αριθμός εισακτέων σε τμήματα στα οποία κατευθύνονται μαθητές/τριες της θεωρητικής κατεύθυνσης, ώστε να αποκατασταθεί μια αναλογική ισορροπία μεταξύ των θέσεων που προσφέρονται για τους/τις υποψήφιους/ες των τριών ομάδων προσανατολισμού και να μην υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ των ευκαιριών που τους παρέχονται . Επιπρόσθετα, η υπουργική απόφαση μεριμνά για την ενίσχυση των τμημάτων της περιφέρειας που είδαν την προηγούμενη ακαδημαϊκή χρονιά τα τμήματά τους να χάνουν μεγάλο μέρος των φοιτητών/τριών τους μετά από την ολοκλήρωση της διαδικασίας των μετεγγραφών. Παρεμπιπτόντως, ενημερώνουμε ότι το υπουργείο Παιδείας μελετά την αναμόρφωση των κριτηρίων των μετεγγραφών, ώστε να μην εμποδίζεται η μετεγγραφή των φοιτητών/τριών που το έχουν περισσότερο ανάγκη. Για το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018 έχουμε 42850 εισακτέους στα Πανεπιστήμια και 26640 στα ΤΕΙ. Δηλαδή συνολικά έχουμε 69490 εισακτέους. Αντίστοιχα για το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 είχαμε 43855 εισακτέους στα Πανεπιστήμια και 26130 στα ΤΕΙ. Δηλαδή είχαμε συνολικά 69985 εισακτέους. Στη συνέχεια παρατίθενται οι αριθμοί των εισακτέων στα Ανώτατα και στα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, που περιλαμβάνονται στη σχετική υπό δημοσίευση υπουργική απόφαση για το ακαδημαϊκό έτος 2017-8. δείτε τον πίνακα με τους εισακτέους ανά Πανεπιστημιακό Ίδρυμα και Τμήμα πηγή: ΥΠΠΕΘ compass | Σπύρος Παπαχαρίσης | Υπεύθυνος ΣΕΠ ΚΕΣΥΠ Φλώρινας
Στην επίσημη ατζέντα του Eurogroup βρίσκεται η αξιολόγηση της πορείας εφαρμογής του ελληνικού προγράμματος βοήθειας, εν όψει της συνεδρίασης των υπουργών οικονομικών της Ευρωζώνης τη Δευτέρα, 20 Μαρτίου. «Το Eurogroup θα εξετάσει τις τελευταίες εξελίξεις γύρω από τη β’ αξιολόγηση» αναφέρεται, ενδεικτικά, στον επίσημο ιστότοπο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Όπως προστίθεται, οι θεσμοί και ο Έλληνας υπουργός Οικονομικών θα παρουσιάσουν την επιτευχθείσα πρόοδο προς την κατεύθυνση της «τεχνικής συμφωνίας» (Staff Level Agreement) για τις απαιτούμενες μεταρρυθμίσεις. Η τελευταία (σ.σ. τεχνική συμφωνία) αποτελεί ένα ακόμη βήμα προς την ολοκλήρωση της αξιολόγησης του προγράμματος, τονίζεται επίσης. «Η ολοκλήρωση της αξιολόγησης, από την πλευρά της, συνιστά προϋπόθεση για την απελευθέρωση περαιτέρω χρηματοδοτικής βοήθειας» καταλήγει η Κομισιόν. Εκτός του ελληνικού ζητήματος, τους Ευρωπαίους υπουργούς Οικονομικών θα απασχολήσουν οι ευρύτερες πολιτικές για την τόνωση της ανάπτυξης και της αγοράς εργασίας, όπως και η αναδιάρθρωση των συνταξιοδοτικών συστημάτων.
«Η αντιδυτική στροφή του Ερντογάν και το ρήγμα των σχέσεων της Τουρκίας με την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι αυτονόητο ότι προκαλεί έντονη ανησυχία σε όλους τους Έλληνες» επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Ανδρέας Λοβέρδος, για τις σχέσεις ΕΕ- Τουρκίας. «Σ’ αυτή την αποφασιστική στιγμή η ελληνική Κυβέρνηση οφείλει να μην ξεχνά ότι η Ελλάδα είναι αναπόσπαστο κομμάτι της Δύσης, να έχει ενιαία εθνική γραμμή και σε καμία περίπτωση πολυγλωσσία ανάμεσα στους κυβερνώντες» προσθέτει ο κ. Λοβέρδος.
Με αναγκαστικά μέτρα που φτάνουν έως και τον πλειστηριασμό της πρώτης τους κατοικίας απειλούνται περίπου 300.000 δανειολήπτες.Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Καθημερινή», πρόκειται για οφειλέτες και εγγυητές δανείων που έχουν χαρακτηριστεί μη συνεργάσιμοι μέσα από την διαδικασία του Κώδικα Δεοντολογίας και τις επιστολές που έχουν στείλει οι τράπεζες καλώντας τους να ρυθμίσουν τις οφειλές τους.Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το δημοσίευμα σχετικές επιστολές έχουν λάβει 1,2 εκατομμύρια δανειολήπτες και σύμφωνα με στοιχεία από τις τράπεζες, το 25% περίπου δεν ανταποκρίθηκε.Ο χαρακτηρισμός τους ως μη συνεργάσιμων, σηματοδοτεί την έναρξη των νομικών ενεργειών από την πλευρά των τραπεζών, που μπορεί να φτάσουν έως τον πλειστηριασμό της πρώτης τους κατοικίας. Η ρευστοποίηση της πρώτης κατοικίας μπορεί να ενεργοποιηθεί ακόμη και για εκείνους που έχουν προσφύγει στον νόμο Κατσέλη και οι οποίοι με βάση τον Κώδικα εξαιρούνται από τη διαδικασία της ενημέρωσης μέσω επιστολών. Εντούτοις, μετά την αναθεώρηση του νόμου Κατσέλη το 2015, ακόμη και αυτοί που έχουν κάνει αίτηση ένταξης στον νόμο, μπορούν να χάσουν το δικαίωμα για την προστασία της πρώτης τους κατοικίας, εάν χαρακτηριστούν από την τράπεζα ως μη συνεργάσιμοι.Με βάση στοιχεία από τις τράπεζες, την τρίτη επιστολή που λόγω του Κώδικα Δεοντολογίας έχουν υποχρέωση να στείλουν σε όσους επίσημα χαρακτηρίζονται ως μη συνεργάσιμοι, έχουν λάβει 300.000 οφειλέτες. Πρόκειται κυρίως για δανειολήπτες που εμφανίζουν καθυστέρηση για πάνω από περίπου ένα χρόνο. Η διαδικασία εφαρμογής του Κώδικα Δεοντολογίας έχει ξεκινήσει από το 2015 και προβλέπει την ενημέρωση των δανειοληπτών σε καθυστέρηση μέσω δύο επιστολών στις οποίες εάν δεν ανταποκριθούν, αποστέλλεται μία τρίτη μέσω της οποίας χαρακτηρίζονται μη συνεργάσιμοι. Η διαδικασία του Κώδικα αποτελεί πλέον μια συνεχή διαδικασία, την οποία θα πρέπει να ακολουθούν οι τράπεζες κάθε φορά που κάποιο δάνειο εμφανίζει έστω και δίμηνη καθυστέρηση.Από τα στοιχεία που έχουν αναλύσει μέχρι σήμερα οι τράπεζες, μεγάλο ποσοστό όσων χαρακτηρίζονται και επίσημα πλέον μη συνεργάσιμοι, έχουν δάνεια χωρίς εξασφαλίσεις, δηλαδή οφειλές από καταναλωτικά δάνεια και κάρτες. Αρκετοί μεταξύ αυτών δεν έχει καθόλου ακίνητη περιουσία στο όνομά τους και ως εκ τούτου θεωρούνται φτωχοί κατά τεκμήριο. Το γεγονός, πάντως, ότι το δάνειο δεν συνδέεται με προσημείωση της ακίνητης περιουσίας τους, καθιστά αρκετούς πιο «αδιάφορους» σε ό,τι αφορά την προσπάθειά τους να διευθετήσουν την οφειλή τους.Σύμφωνα με τραπεζικά στελέχη, εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι η αμέσως επόμενη κατηγορία από την οποία προκύπτει μεγάλος αριθμός μη συνεργάσιμων δανειοληπτών είναι τα στεγαστικά δάνεια. Παρατηρείται έτσι το παράδοξο φαινόμενο ότι παρά το γεγονός πως είναι η πιο ευάλωτη κατηγορία απέναντι στην απειλή του πλειστηριασμού, παρ’ όλα αυτά δεν εμφανίζει ικανοποιητικό ποσοστό ανταπόκρισης.Οι τράπεζες υποστηρίζουν ότι εκεί εντοπίζεται σε μεγάλο βαθμό η διαμόρφωση κουλτούρας αδράνειας και η οποία αποδίδεται στο πολυετές οριζόντιο επίπεδο προστασίας που υπήρχε και στο πάγωμα των πλειστηριασμών. Η κουλτούρα αυτή εδραιώνεται περαιτέρω όσο οι πλειστηριασμοί αναστέλλονται μέσα από απεργίες, αντιδράσεις και εν τέλει απαξίωση των διαδικασιών των αναγκαστικών εκτελέσεων. Τελευταία κατηγορία είναι όσοι έχουν οφειλές από μικρά επιχειρηματικά δάνεια, που εμφανίζουν μεγαλύτερο βαθμό ανταπόκρισης, καθώς εξαρτούν τη συνέχιση της εμπορικής ή επαγγελματικής τους δραστηριότητας, με τη συνέπειά τους απέναντι στην τράπεζα.topontiki
«Η υπερφορολόγηση σκοτώνει την ανάπτυξη», τόνισε το μεσημέρι, από τον Άγιο Νικόλαο Λασιθίου, ο πρόεδρος της ΝΔ, Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος ολοκλήρωσε τη διήμερη περιοδεία του στην Ανατολική Κρήτη. Κατά τη διάρκεια σύσκεψης με παραγωγικούς φορείς του νομού Λασιθίου, στο Εργατικό Κέντρο Αγίου Νικολάου, ο κ. Μητσοτάκης, αφού άκουσε τις απόψεις τους, χαρακτήρισε την υπερφορολόγηση ως το μεγαλύτερο πρόβλημα της Ελλάδας, «Η υπερφορολόγηση σκοτώνει την ανάπτυξη. Φέρνει έσοδα στον προϋπολογισμό, αλλά με πάρα πολύ μεγάλο κόστος για την αναπτυξιακή δυναμική και την ίδια τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων», ανέφερε. Επίσης, σημείωσε ότι «δεν μπορούμε να είμαστε υπερήφανοι, γιατί απλά έχουμε μία υπέρβαση στόχων εσόδων ως αποτέλεσμα μίας στυγνής υπερτιμολόγησης. Όπως υποστήριξε, με αυτόν τον τρόπο δεν βλέπουμε όλη την εικόνα, ενώ επεσήμανε πως η χώρα δεν έχει επιστρέψει σε τροχιά ανάπτυξης. Μάλιστα, πρόσθεσε ότι «την ίδια ώρα που ο πρωθυπουργός πανηγύριζε, συγκαλούσε σύσκεψη για το νέο παραγωγικό μοντέλο της χώρας και διαφήμιζε την ανάπτυξη, ερχόταν η ΕΛΣΑΤ να διαπιστώσει -κάτι που γνωρίζαμε οι κινουντες στην αγορά- ότι το τέταρτο τρίμηνο ήταν πάρα πολύ κακό και σε απόλυτα νούμερα το χειρότερο τρίμηνο από το 1998». «Η πολιτική αστάθεια, η αίσθηση ότι έχουμε μία κυβέρνηση που δεν θέλει να υλοποιήσει πραγματικές μεταρρυθμίσεις, έχουν επιπτώσεις στη διάθεση των επενδυτών να επενδύσουν χρήματα στην αγορά», είπε χαρακτηριστικά. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΝΔ, η τελική επίπτωση είναι πως η ανάπτυξη δεν έρχεται. «Το 2,7 που έχει τεθεί ως στόχος για το 2017 φοβάμαι πως είναι ανέφικτος στόχος, ειδικά έτσι όπως πάμε, έχουμε χάσει το πρώτο εξάμηνο του έτους και αυτό συμπαρασύρει και τις δημοσιονομικές επιδόσεις, μας ζητούνται πρόσθετα μετρα και δεν μπορούμε να βγούμε από τον φαύλο κύκλο», υπογράμμισε. Ο κ. Μητσοτάκης επανέλαβε πως για τη ΝΔ πρώτη προτεραιότητα είναι η μείωση των φορολογικών συντελεστών στις επιχειρήσεις και δεύτερη προτεραιότητα η μείωση του ΕΝΦΙΑ, εξηγώντας γιατί η ΝΔ επιμένει τόσο πολύ στις επιχειρήσεις, και ξεκαθαρίζοντας πως η ανάπτυξη δεν μπορεί να είναι κρατικοδίαιτη, ενώ έκανε λόγο για απογραφειοκρατικοποίηση της οικονομικής δραστηριότητας. Για τον τομέα του τουρισμού, τόνισε την ανάγκη για περισσότερες επενδύσεις σε ποιοτικές μονάδες, δίνοντας έμφαση και στην παραθεριστική κατοικία, η οποία είναι μία καινούργια αγορά που ανοίγει, ενώ έθεσε σε προτεραιότητα το χωροταξικό του τουρισμού. Σχετικά με το θέμα της τουριστικής εκπαίδευσης, ανέφερε ότι «πρέπει να το ξαναδούμε από μηδενική βάση». Όσον αφορά το αεροδρόμιο Καστελλίου, σημείωσε ότι πρέπει να προχωρήσει, ενώ «πρέπει να δούμε και τι παρεμβάσεις πρέπει να γίνουν στο αεροδρόμιο Ν. Καζαντζάκης». Εξάλλου, χαρακτήρισε το αεροδρόμιο της Σητείας ως μία μεγάλη ευκαιρία, λέγοντας πως πρέπει να αξιοποιηθεί περισσότερο. Ο πρόεδρος της ΝΔ έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), επισημαίνοντας ότι αποτελεί «έργο επιβίωσης για την Κρήτη του 21ου αιώνα». «Μιλάμε για έναν άξονα που θα ξεκινάει από τη Σητεία και θα τελειώνει στην Κίσσαμο. Η Κρήτη κρατιέται πίσω από την έλλειψη μίας τόσο βασικής υποδομής. Η μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού πρέπει να προχωρήσει το συντομότερο δυνατό. Πρέπει να θέσει υπόψη της πολιτικής ηγεσίας όλες τις διαστάσεις και τις επιλογές χρηματοδότησης αυτού του τόσο σημαντικού έργου». «Δεσμεύομαι προσωπικά να διερευνήσω την επιλογή χρηματοδότησης του ΒΟΑΚ με συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και με το σχήμα των πληρωμών διαθεσιμοτήτων», συμπλήρωσε. Τέλος, ο κ. Μητσοτάκης εξέφρασε τη χαρά του που βρέθηκε στο Εργατικό Κέντρο και δεσμεύθηκε, με την πρώτη ευκαιρία, να επισκεφθεί όλες τις περιοχές του νομού Λασιθίου. Κατά τη διάρκεια της περιοδείας του στο Άγιο Νικόλαο, ο πρόεδρος της ΝΔ επισκέφθηκε τον δήμαρχο, Αντώνη Ζερβό και συζήτησε θέματα που αφορούν την πόλη και την περιοχή, ενώ συναντήθηκε και με πολίτες. Νωρίτερα, εγκαινίασε τα γραφεία της Δημοτικής Τοπικής Οργάνωσης Χερσονήσου και το μεσημέρι αναχώρησε για την Αθήνα.