Εκπαιδευτικοί: Δίχρονη Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση με τους σύγχρονους όρους και προϋποθέσεις

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔13/07/2020 - 10:31 | Author: Ρούσσου Ασημίνα

Πέρασαν σχεδόν 2,5 χρόνια από την ψήφιση στη Βουλή της νομοθετική διάταξης για εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, σε βάθος τριετίας και χωρίς δαπάνη για το Δημόσιο. Την επόμενη σχολική χρονιά, 2020 – 2021, θα έπρεπε η Δίχρονη να εφαρμοστεί καθολικά σε όλη τη χώρα και χωρίς εξαιρέσεις. Η πραγματικότητα όμως είναι διαφορετική.

 

Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του Π.Α.ΜΕ.

Με ρύθμιση που κατατέθηκε στη Βουλή, σε πέντε Δήμους (Αθηναίων, Ζωγράφου, Καλλιθέας, Νέας Σμύρνης Αττικής και Νεάπολης – Συκεών Θεσσαλονίκης) δε θα εφαρμοστεί ούτε το 2020-21 ενώ σε ακόμα περισσότερους η εφαρμογή γίνεται με όρους υποβάθμισης.

O μεγαλύτερος δήμος της χώρας, ο Δήμος Αθηναίων ζήτησε να εξαιρεθεί από την εφαρμογή αφού 3 χρόνια τώρα δεν έγινε καμία σοβαρή και οργανωμένη προσπάθεια για ανεύρεση χώρων, με κατάλληλο τεχνικό πρόγραμμα ώστε να εξασφαλιστεί η σχολική στέγη. Στο Δήμο Καλλιθέας, αν και υπάρχουν χώροι για τη δημιουργία και στέγαση των προνηπίων και των νηπίων, ούτε η Κυβέρνηση δίνει χρήματα ούτε η Δημοτική Αρχή διεκδικεί  ώστε να ανεγερθούν κτήρια. Στο δήμο Νέας Σμύρνης λείπουν 7 αίθουσες με το δήμο να δηλώνει αδυναμία εξεύρεσης, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν χώ0ροι για να χτιστούν νηπιαγωγεία. Στο Δήμο Ζωγράφου (η οποία Δημοτική Αρχή το Φλεβάρη θα μπορούσε να κάνει ενέργειες για το στεγαστικό αλλά αδιαφόρησε) μένουν αναξιοποίητα οικόπεδα στην Πανεπιστημιούπολη 6,5 στρεμμάτων και στην καλύτερη περίπτωση θα τα γεμίσουν με προκάτ!

Η παραπάνω ρύθμιση, παγιώνει το καθεστώς μια Δίχρονης δύο ταχυτήτων (Δήμοι που υλοποιείται και Δήμοι που δεν υλοποιείται) ενώ ανοίγουν επικίνδυνοι δρόμοι για την δημιουργία διπλού δικτύου Προσχολικής Αγωγής (σε Υπουργείο Παιδείας και Δήμους) και εισαγωγής του περιβόητου voucher στο Νηπιαγωγείο (που άλλωστε είναι στο πρόγραμμα της Ν.Δ).

Όσοι Δήμοι «τρέχουν» να εφαρμόσουν στο «παρά ένα» τη Δίχρονη, το κάνουν με όρους υποβάθμισης για τα παιδιά μας, «αξιοποιώντας» ακόμα και τη διάταξη του νόμου του ΣΥΡΙΖΑ για τοποθέτηση προκάτ στις ήδη μικρές αυλές Νηπιαγωγείων και Δημοτικών, ακόμα και Γυμνασίων και Λυκείων! Τέτοια παραδείγματα είναι ο δήμος Πετρούπολης, Βύρωνα, Καισαριανής, Ηρακλείου Αττικής.  Στο Δήμο Αχαρνών χαρακτηριστικά αυτή τη στιγμή λείπουν 10 διθέσια Νηπιαγωγεία και τώρα τρέχουν να βρουν 19 αίθουσες για να είναι παραδοτέες τέλη Αυγούστου!! Και φυσικά εκεί που θα εφαρμοστεί, ούτε λόγος να γίνεται για αναλογία που είναι απαραίτητη στις σημερινές συνθήκες, δηλαδή 1 εκπαιδευτικός για 15 νήπια/προνήπια.

ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ εγκαταλείπουν τα Νηπιαγωγεία κυριολεκτικά στην τύχη τους

Κανένας σχεδιασμός δεν πραγματοποιήθηκε από την κυβέρνηση της ΝΔ καθώς και από την προηγούμενη του ΣΥΡΙΖΑ,  στην κατεύθυνση της ανάπτυξης των κτηριακών υποδομών του δημόσιου Νηπιαγωγείου και τη στελέχωσή του με μόνιμο εκπαιδευτικό, ειδικό παιδαγωγικό και βοηθητικό προσωπικό.

            Η πολιτική όλων ανεξαιρέτως των κυβερνήσεων είναι υπεύθυνη για τη σημερινή εικόνα της Προσχολικής Αγωγής. Δεν ξεχνάμε τη διάταξη που οδήγησε στη συγχώνευση-κατάργηση τμημάτων Νηπιαγωγείων, αυξάνοντας τον ελάχιστο αριθμό μαθητών για να δημιουργηθεί ολοήμερο τμήμα από 7 σε 14 μαθητές και στην υποβάθμιση του παιδαγωγικού χαρακτήρα του ολοήμερου Νηπιαγωγείου, μετατρέποντάς το σε προαιρετικό.  Με τις μεθοδεύσεις τους προσπαθούν να καλύψουν τη γύμνια της εκπαιδευτικής πολιτικής που υπερασπίζονται, κόβοντας από τη μια η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ 50 εκατομμύρια το 2019 και άλλα 50 εκατομμύρια το 2020 η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ  από το ΠΔΕ (Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων) και από την άλλη μοιράζοντάς τα απλόχερα σε επιχειρηματικούς ομίλους.  15.000 παιδιά στριμώχθηκαν σε 680 κλουβιά την προηγούμενη χρονιά και ενώ οι ειδικοί του Π.Ο.Υ. υπενθυμίζουν αποστάσεις και υγιεινή των σχολικών χώρων, το υπουργείο Παιδείας χωρίς ντροπή αυξάνει τον αριθμό των μαθητών από 22 σε 25 εν μέσω

πανδημίας.

Με τις τελευταίες ΠΝΠ (13/4 και 1/5/2020) η κυβέρνηση και το υπ. Παιδείας έχουν μεταθέσει  ολοκληρωτικά την ευθύνη στους Δήμους, καθιστώντας τους υπεύθυνους για την προμήθεια, τον έλεγχο καταλληλότητας, την  τοποθέτηση, τον απαιτούμενο εξοπλισμό προκατασκευασμένων αιθουσών, και  τη χρηματοδότηση αποκλειστικά από τους προϋπολογισμούς τους.  Και οι Δήμοι με τη σειρά τους 2,5 χρόνια μετά την απόφαση για την εφαρμογή και 2,5 μήνες πριν την έναρξή του νέου σχολικού έτους αντί να λύσουν τα προβλήματα προχωρούν σε πληθώρα εμβαλωματικών μέτρων. Έχουν επιδοθεί στο κλείσιμο υποστηρικτικών δομών δημοτικών σχολείων (τμημάτων ένταξης, βιβλιοθηκών, εργαστηρίων πληροφορικής, αιθουσών εκδηλώσεων κλπ. ), καθώς και στην τοποθέτηση προκάτ και κοντέινερ όπου υπάρχει διαθέσιμη σπιθαμή γης στα σχολικά προαύλια. Μετακινούν παιδιά από σχολείο σε σχολείο μακριά από τη γειτονιά τους «μαγειρεύοντας τον αριθμό», χωρίς να αναλαμβάνουν ούτε καν την ευθύνη της μετακίνησης.

Η στάση της πλειοψηφίας της ΔΟΕ (ΔΑΚΕ-ΔΗ.ΣΥ.-ΕΡΑ/ΑΕΕΚΕ) αλλά και των Παρεμβάσεων που πανηγύριζαν για την ψήφιση των διατάξεων για την εφαρμογή της Δίχρονης, με τέτοιους όρους καθώς και η βαθιά αντιπαιδαγωγική θέση «Δίχρονη χωρίς όρους και προϋποθέσεις», που διατύπωναν κατά την περίοδο της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ αλλά και η τακτική τους, ήταν τα άλλοθι για να μην να παρθεί εδώ και σχεδόν 3 χρόνια κανένα ουσιαστικό μέτρο από Κυβερνήσεις και Δήμους. Η ίδια η ζωή επιβεβαίωσε πόσο άδικες και συκοφαντικές ήταν οι επιθέσεις απέναντι στην ΑΣΕ αλλά και τα σωματεία που πλειοψηφούν οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ που αποκάλυψαν τις πραγματικές στοχεύσεις των κυβερνήσεις και απαίτησαν Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή με σύγχρονούς όρους και προϋποθέσεις. Μόνο στη γραμμή της σύγκρουσης με την αντιλαϊκή πολιτική και με πλαίσιο πάλη την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών μας μπορούν τα συνδικάτα είναι αποτελεσματικά στην πάλη τους. Η λογική της συναίνεση και του “μικρότερου κακού” είναι βολική για τις εκάστοτε αντιλαϊκές κυβερνήσεις

Τώρα και όχι αύριο πρέπει να δυναμώσει ο αγώνας εκπαιδευτικών και γονιών για το Νηπιαγωγείο που αξίζει στα παιδιά μας. Γιατί :

  • Στο Νηπιαγωγείο  πρέπει να είναι μικρός ο αριθμός των νηπίων για να είναι πιο ουσιαστική η εκπαιδευτική διαδικασία. Διεκδικούμε τμήματα των 15 μαθητών (μέγιστο αριθμό ανά τμήμα).
  • Οι αίθουσες και οι αυλές πρέπει να είναι κατάλληλες (σε τετραγωνικά) ώστε να μπορούν οι μικροί μαθητές μας να παίξουν, να ελιχθούν, να αλληλεπιδράσουν, να δημιουργήσουν, να γευματίσουν, να χαλαρώσουν, σε σύγχρονα, ασφαλή και λειτουργικά κτήρια.

Στους χώρους του Νηπιαγωγείου πρέπει να υπάρχει το προσωπικό καθαριότητας από την έναρξη της λειτουργίας, ώστε όλοι να διατηρούνται καθαροί και το μάθημα να γίνεται μέσα σε ένα υγιές και ασφαλές σχολικό

  • περιβάλλον, καθώς και οι τραπεζοκόμοι για την ώρα της σίτισης.
  •   Οι σχολικές μονάδες της Προσχολικής απαιτείται να ενισχυθούν με ειδικό επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό,  με στελεχωμένα όλα τα τμήματα ένταξης για τους μαθητές μας με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και όλες τις παράλληλες στηρίξεις στην ώρα τους  για όσους μαθητές χρειάζονται.

Απαιτούμε:

  • Να μην περάσουν  τα Νηπιαγωγεία στα πλαίσια της αποκέντρωσης, στην Τοπική Διοίκηση, εκεί που η Προσχολική Αγωγή θα χάσει τον δωρεάν χαρακτήρα της και θα παρέχεται  με κουπόνια και voucher. Να παρθεί πίσω η διάταξη που μεταθέτει στις δημοτικές αρχές τον διαγωνισμό, τοποθέτηση και χρηματοδότηση προκατασκευασμένων αιθουσών και υπονομεύει την υλοποίηση της, αφού θα εξαρτάται από την οικονομική δυνατότητα του κάθε δήμου.
  • Απαιτούμε μαζικούς μόνιμους διορισμούς και μονιμοποίηση των συμβασιούχων εκπαιδευτικών. Να μην  επιτρέψουμε για άλλη μια φορά την απόλυση εκπαιδευτικών, τη σύμπτυξη και τη συγχώνευση τμημάτων.
  • Γενναία χρηματοδότηση ώστε να ισχύσει η υλοποίηση της Δίχρονης  Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής με όλα τα εφόδια για τα νήπια και καθολικά σε όλους τους δήμους της χώρας, με αναβαθμισμένους και σύγχρονους παιδαγωγικούς όρους.
  • Να σχεδιαστεί με ευθύνη του κράτους, η ανέγερση νέων σύγχρονων, ασφαλών Νηπιαγωγείων, με όλους τους απαιτούμενους χώρους, υποδομές και μέσα.
  • Να μην εισαχθούν διδακτικά αντικείμενα, όπως τα Αγγλικά, γιατί εντείνεται η διαμόρφωση δεξιοτήτων (ξενόγλωσσος εγγραμματισμός), προσαρμοσμένες στο σχολικό σύστημα όταν τα παιδιά αυτής της ηλικίας δεν έχουν κατακτήσει ένα οργανωμένο επίπεδο γνώσης της μητρικής γλώσσας, και δεν ικανοποιούνται οι πραγματικές αναπτυξιακές ανάγκες αυτής της ηλικίας.
  • Να μην εφαρμοστούν τα «εργαστήρια δεξιοτήτων» που προωθούν συγκεκριμένες δεξιότητες (π.χ. επιχειρηματικότητα) ώστε από πολύ μικρά να προετοιμάζονται οι αυριανοί φτηνοί ευέλικτοι εργαζόμενοι.
  • Να μην εφαρμοστεί  ο αντιεκπαιδευτικός νόμος Κεραμέως.

Οι μαθητές μας, τα νήπια και τα προνήπια έχουν δικαίωμα στη Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή στο Δημόσιο Σχολείο και το κράτος είναι υποχρεωμένο να την παρέχει δωρεάν. Υπερασπιζόμαστε τις σύγχρονες ανάγκες τους με τους σωστούς όρους και τις προϋποθέσεις, που σήμερα το 2020,  μπορούν να ικανοποιηθούν, έτσι ώστε σχεδιασμένα το κάθε παιδί  προσχολικής ηλικίας να έχει μία θέση σε σύγχρονο, ασφαλές κτήριο, με όλο το μόνιμο προσωπικό όλων των ειδικοτήτων, με υποδομή και μέσα  που θα υποστηρίζουν

την παιδαγωγική πράξη.

Συνεχίζουμε  να παλεύουμε μέσα από τα σωματεία μας , συνεχίζουμε τον αγώνα μας μαζί με τους γονείς και όλους τους εκπαιδευτικούς.  Η Δίχρονη Προσχολική Αγωγή δε  χαρίζεται , κερδίζεται. 

Έχουμε το νου μας στα παιδιά γι αυτό συνεχίζουμε να διεκδικούμε το Νηπιαγωγείο που τους αξίζει… 

 



  • ideascentral

    europalso

Enter your email address: