Καλή δύναμη και κουράγιο σε όλους. Παρά τις δυσκολίες συνεχίζουμε να δίνουμε τη μάχη, ώστε να βρεθούμε δίπλα στους μαθητές μας με όλα τα μέσα. Από την πρώτη στιγμή της πραγματικά πρωτόγνωρης κατάσταση που βιώνουμε ο εκπαιδευτικός κόσμος στάθηκε με αίσθημα ευθύνης και αλληλεγγύης στο πλευρό των μαθητών και των οικογενειών τους. Δυστυχώς, φαίνεται ότι το Υπουργείο, αντί να διευκολύνει την προσπάθεια αυτή, βάζει συνεχώς νέα εμπόδια.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ

Πολλοί από εμάς λάβαμε ή θα λάβουμε email από το Υπουργείο για την εγγραφή και συμμετοχή στην πλατφόρμα της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (webex). Ξεκίνησαν ήδη οι ενημερωτικές συναντήσεις του Υπουργείου με τους διευθυντές και τις ομάδες υποστήριξης. Τις τελευταίες ώρες εξελίσσεται μια αφόρητη πίεση από την πλευρά του Υπουργείου προς τους διευθυντές και τους συναδέλφους για υποχρεωτική αξιοποίηση της συγκεκριμένης πλατφόρμας, ενώ την ίδια στιγμή υπάρχουν σοβαρά προβλήματα ακόμα και με τις πλατφόρμες της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Δυστυχώς το Υπουργείο αδιαφορεί, χωρίζοντας τους μαθητές μας με ταξικά κριτήρια, όταν το 21,5% των μαθητών δεν έχουν σύνδεση στο διαδίκτυο, το 5.8% των μαθητών και μαθητριών δεν έχει κανέναν (ΗΥ) , το 39.8% έχει έναν, το 33.1% δύο και μόνο το 21.3% πάνω από 2 ΗΥ, στο σπίτι.

Η μέχρι τώρα εμπειρία από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, στην οποία φοιτούν μαθητές πολύ μεγαλύτερης ηλικίας, δείχνει ότι υπάρχουν και εκεί μεγάλες δυσκολίες στη συμμετοχή ακόμα και αυτών των μαθητών στη σύγχρονη εκπαίδευση, παρά τις μεγάλες προσπάθειες των καθηγητών. Η επιλογή της γενίκευσης της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και στο Δημοτικό δημιουργεί την αίσθηση ότι το Υπουργείο κινείται εντελώς επικοινωνιακά, αγνοεί τα προβλήματα και στην πράξη απαξιώνει την προσπάθεια που έχει γίνει έως τώρα.

Με βάση όλα τα παραπάνω σας ενημερώνουμε για τα εξής ζητήματα.

Κανένας συνάδελφος δεν είναι υποχρεωμένος να μπει στο link του Υπουργείου και να εφαρμόσει υποχρεωτικά τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Αυτή τη στιγμή δεν απαιτείται καμία εμπλοκή των μαθητών στη διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Οι όποιες συναντήσεις γίνουν, έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα προς τους εκπαιδευτικούς.

Η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση έχει ιδιαίτερα προβλήματα, ώστε να επιλεγεί και να γενικευτεί (όχι μόνο τεχνικά άλλα και παιδαγωγικά) στο Δημοτικό τα οποία από ότι φαίνεται δε λαμβάνει υπόψη το Υπουργείο:

α) Η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση απαιτεί πιο πρόσφατο και περισσότερο τεχνικό εξοπλισμό από την ασύγχρονη. Απαιτείται κάμερα, μικρόφωνο κ.λπ. και επιπλέον εξοπλισμός όταν μπορεί στο σπίτι να υπάρχουν 2 παιδιά που πάνε στο δημοτικό, ο εργαζόμενος εξ αποστάσεως γονιός, ο φοιτητής, ο αδελφός που προετοιμάζεται για πανελλήνιες…

β) Η γραμμή Internet πρέπει να είναι αξιόπιστη καθώς το εύρος που απαιτείται είναι μεγάλο, κάτι που περιορίζει τη δυνατότητα των χρηστών (τόσο δασκάλων όσο και μαθητών). Δηλαδή ασύγχρονη πραγματοποιείται με μια όχι και πολύ γρήγορη ταχύτητα στο διαδίκτυο, ενώ σύγχρονη όχι. Οπότε δημιουργείται ζήτημα ισονομίας μεταξύ των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

γ) Η δυνατότητα σύνδεσης που δίνει το ΥΠΑΙΘ σημαίνει ότι αν δε υπάρχει σταθερό τηλέφωνο στο σπίτι με απεριόριστη χρήση προς σταθερά τηλέφωνα αποκλείεται ένα κομμάτι μαθητών και εκπαιδευτικών από τη διαδικασία αυτή.

δ) Το βασικό είναι ότι τα μικρότερα σε ηλικία παιδιά δεν έχουν την δυνατότητα να χειριστούν τα μέσα, να συμμετέχουν με μια σχετική αυτονομία στην διαδικασία.

Αναρωτιόμαστε εάν τελικά το ζητούμενο για το Υπουργείο είναι να γίνεται μάθημα στους γονείς ή να στηριχθούν οι εκπαιδευτικοί στην προσπάθειά τους να είναι κοντά στα παιδιά. Η επιλογή γενίκευσης αυτής της μορφής εκ των προτέρων αποκλείει χιλιάδες μαθητές. Εγείρει πιο πολλά ζητήματα από όσα, το Υπουργείο υποστηρίζει ότι, θα λυθούν.

Όλα τα παραπάνω πρέπει να απασχολήσουν σοβαρά τους συναδέλφους αναφορικά με τις επιλογές που θα κάνουν, αφού φαίνεται ότι δεν απασχολούν καθόλου την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και τη διοίκηση της εκπαίδευσης.

Άρα:

Ο καθένας μπορεί να συνεχίζει να δουλεύει όπως δούλευε έως τώρα με την πλήρη ελευθερία του Συλλόγου Διδασκόντων να επιλέξει μέσα από τις μεθόδους που προτείνονται συμπεριλαμβανομένου και του email .
Καμία πίεση και διοικητική αυθαιρεσία δεν πρέπει να γίνει αποδεκτή. Για κάθε τέτοια περίπτωση που εμφανίζεται, οι συνάδελφοι να απευθύνονται στo Δ.Σ. του Συλλόγου.

Την Πέμπτη 2/4 στην παράσταση διαμαρτυρίας των ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ θα μπει το θέμα στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.

Απαιτούμε από το Δ.Σ. της ΔΟΕ να πάρει θέση για το ζήτημα.