: « γιατί οι αρνητικές συνέπειες στα παιδιά είναι μεγάλες, μακροχρόνιες, ίσως και μη αναστρέψιμες» είπε η καθηγήτρια Παιδιατρικής Μαρία Τσολιά μιλώντας στον ΑΝΤ1.

«Πρέπει να γίνει μια προσπάθεια να ανοίξουν τα σχολεία»

«Πρέπει να γίνει μια προσπάθεια να ανοίξουν τα σχολεία αρχίζοντας από την πρωτοβάθμια δηλαδή τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά και ελπίζουμε ότι θα μπορέσουμε να πάμε και στις επόμενες βαθμίδες. Οι αποφάσεις θα εξαρτηθούν από την επιδημιολογική κατάσταση μέχρι τότε», είπε.

Η καθηγήτρια τόνισε ότι ο ιός μπορεί να προσβάλλει τα παιδιά όλων των ηλικιών και όλα είναι μεταδοτικά αλλά ωστόσο οι μαθητές του Δημοτικού νοσούν και μεταδίδουν τον ιό σε πολύ μικρότερο βαθμό.

Αναφορικά με το σχέδιο για είπε ότι αποτελεί μια πρωτοβουλία του που οι ειδικοί επικροτούν, δήλωσε η Μ. Τσολιά. Τέλος, είπε ότι τα μαζικά τεστ  θα βοηθήσουν πολύ στην επιτήρηση της επιδημίας στα σχολεία.

 

: Δεν είναι ασφαλής απόφαση

Επιφυλακτικός , αλλά και πάσης φύσης δραστηριότητας, εμφανίστηκε ο Αθανάσιος Εξαδάκτυλος, πρόεδρος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου.

«Υπάρχουν περιοχές που είναι επιβαρυμένες, και εδώ τα πράγματα γίνονται επικίνδυνα. Για το νέο στέλεχος του κορονοϊού οι Βρετανοί λένε ότι μεταδόθηκε μέσα στα , δεν πρέπει να είμαστε δογματικοί» σημείωσε στον ΣΚΑΪ και εξήγησε πως είναι αντικρουόμενες οι έρευνες όσον αφορά στον ρυθμό μετάδοσης του ιού στα

«Οποιαδήποτε αύξηση διασωληνωμένων θα σημάνει τραγωδία που δεν θα μπορεί να αντιμετωπιστεί, θέλουμε να μειώσουμε τους ανθρώπους που καθημερινά χάνουν τη μάχη για τη ζωή τους» προειδοποίησε ο ίδιος και συνέχισε:

«Έχουμε φτάσει σε αριθμό νεκρών που έχει μας δημιουργήσει έναν περίεργο εθισμό αυτή τη στιγμή, μετά βίας καταφέραμε να μειώσουμε τον αριθμό αυτό… Με την προσπάθεια όλων των Ελλήνων μειώσαμε τον αριθμό των ανθρώπων που χάνουν τη ζωή τους σε επίπεδο πτώσης λεωφορείου σε γκρεμό καθημερινά. Είχαμε αριθμό νεκρών σαν να πέφτει αεροπλάνο καθημερινά» δήλωσε δε.

«Αν έχουμε την οδηγία ότι αυτό δεν μας ενδιαφέρει, ή δε μας ενδιαφέρει ότι ενδεχομένως αύριο θα βρεθούμε στις ΜΕΘ και θα πούμε πχ ότι θα μπαίνει μόνο όποιος είναι κάτω των 50 – 55 ετών, αν αντέχουμε ως κοινωνία μια τέτοια απόφαση επειδή δεν αντέχουμε τον εγκλεισμό μας θα είναι απόφαση της κοινωνίας, όχι των γιατρών» ξεκαθάρισε.

Πότε ανοίγουν τα σχολεία για το 2021 - Τελευταίες εκτιμήσεις για όλες τις βαθμίδες

«Αν έχω κάταγμα στο δεξί χέρι και δεν μπορώ να δουλέψω, δε θα μου κάνει χάρη ο συνάδελφος ορθοπεδικός αν μου βγάλει το νάρθηκα 2 – 3 εβδομάδες ή ένα μήνα νωρίτερα χωρίς να επουλωθεί το κάταγμα… Κανείς δεν έχει διάθεση ή εκτός εργασίας. Αν ως κοινωνία αποδεχτούμε το τίμημα της μη τήρησης των μέτρων επειδή έχουμε κουραστεί, είναι απόφαση της κοινωνίας, εμείς ως γιατροί δεν μπορούμε να πούμε ότι είναι ασφαλής απόφαση, ούτε παίρνουμε εμείς τις αποφάσεις ποιος θα κλείσει για ποσό, λέμε τι είναι και τι δεν είναι ασφαλές» αποσαφήνισε.

Όπως επισήμανε ο κ. Εξαδάκτυλος, «όσοι εισηγούμασταν αυστηρότερα μετρά ήμασταν εξαιρετικά αντιδημοφιλείς στους πάντες αλλά θα πρέπει να πούμε με αντιδημοφιλείς πρακτικές στην πρώτη φάση είχαμε αποτελέσματα που είναι καλύτερα από τα σημερινά».

Συνέστησε δε προσοχή. «Η εποχή ευνοεί τις λοιμώξεις πολύ περισσότερο, οι περιορισμοί δεν είναι τόσο αυστηροί όσο του Μαρτίου και τους εφαρμόσαμε όταν είχαμε ήδη μεγάλη κυκλοφορία θα έχουμε αργή πτώση» προειδοποίησε.

 

Δείτε στο τα τελευταία νέα

Τον κ. Ηλία Μόσιαλο, Καθηγητή της Πολιτικής της Υγείας του LSE και εκπρόσωπο της Ελληνικής Κυβέρνησης στους Διεθνείς οργανισμούς για ζητήματα που αφορούν στον κορονοϊό, φιλοξένησε το Κεντρικό Δελτίο της ΕΡΤ,  το βράδυ της Τετάρτης 30 Δεκεμβρίου 2020.

Σε ερώτηση για την επαναλειτουργία των εκπαιδευτικών δομών της χώρας ο κ.Μόσιαλος διατύπωσε την γνώμη πως πρέπει να περιμένουμε μέχρι τις 10 Ιανουαρίου 2021 για να δούμε τα τότε επιδημιολογικά δεδομένα και μετά να ληφθούν αποφάσεις.

Πρότεινε να υπάρξει καταγραφή των άνω των 60 ετών εκπαιδευτικών, αλλά και των γονέων των μαθητών, όπως και όσων εκ των εκπαιδευτικών και γονέων ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, αλλά και οδηγών σχολικών λεωφορείων, ώστε να μπορέσουν να εμβολιασθούν κατά προτεραιότητα, ούτως ώστε να προστατευθούν από ενδεχόμενη μόλυνση από τους μαθητές.

Mόνο τότε, σύμφωνα με τον κ. Μόσιαλο, θα μπορέσουμε να πούμε πως θα επαναλειτουργήσουν οι εκπαιδευτικές δομές με ασφάλεια, οπότε κατά την εκτίμησή του πρέπει να αρχίσει τάχιστα η καταγραφή των παραπάνω κατηγοριών εκπαιδευτικών και γονέων μαθητών.

Την αντίρρησή της για το γεγονός ότι δεν κοινοποιείται ο αριθμός των που γίνονται καθημερινά εξέφρασε η καθηγήτρια Επιδημιολογίας, Αθηνά Λινού.

Nα δοθεί προτεραιότητα στους

«Θα πρέπει να γνωρίζουμε τον αριθμό των τεστ». Παράλληλα, τόνισε για μια ακόμη μια φορά πως θα πρέπει να αυξηθούν τα τεστ που διενεργούνται. Επίσης, σημείωσε πως θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στους εκπαιδευτικούς να κάνουν το εμβόλιο, εφόσον .

Μιλώντας στην εκπομπή «Ώρα Ελλάδος» του OPEN TV, η κυρία Λινού είπε συγκεκριμένα πως μπορούν να ανοίξουν τα σχολεία αλλά με περισσότερη ασφάλεια, διευκρινίζοντας πως το 2/3 των κρουσμάτων στα σχολεία εντοπίζεται στους εκπαιδευτικούς, γι’ αυτό και θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στον εμβολιασμό τους. «Πρέπει να διασφαλίσουμε την υγεία των εκπαιδευτικών», τόνισε.

Πέτσας: Προτεραιότητα το άνοιγμα όλων των βαθμίδων

O κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας Μιλώντας στην ΕΡΤ τόνισε πώς προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι να ανοίξουν τα σχολεία όλων των βαθμίδων.

Η συζήτηση θα συνεχιστεί και τις επόμενες μέρες με βάση τα επιδημιολογικά στοιχεία και σύντομα θα είμαστε σε θέση να πούμε εάν θα στις 8 ή εάν θα υπάρξει κάποια διαοφοροποίηση μεταξύ βαθμίδων, είπε ο κ. .

Όπως είπε για τις αποφάσεις αναμένουμε η οριστική εισήγηση των ειδικών η οποία είναι είτε ομόφωνη, είτε κατά πλειοψηφία, την οποία ακολουθούμε.

Αυτή τη στιγμή παραμένει στο τραπέζι η πρόταση, με ισχυρές πιθανότητες, να ανοίξουν τα σχολεία είτε την Παρασκευή 8 Ιανουαρίου, είτε τη Δευτέρα 11 του μήνα.

Μεταξύ των σεναρίων που εξετάζονται , είναι να μην ανοίξουν ταυτόχρονα οι εκπαιδευτικές βαθμίδες: Να προηγηθούν δηλαδή τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία και να ακολουθήσουν τα γυμνάσια και τα λύκεια.