Μεταθέσεις εκπαιδευτικών – Θεσσαλονίκη: Τα οργανικά κενά και γενική παιδεία και ειδική αγωγή

: Οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Θεσσαλονίκης δημοσίευσαν σε ανακοίνωση τους τα  στη γενική παιδεία που καθορίστηκαν από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

Τα οργανικά κενά στη γενική παιδεία που καθορίστηκαν από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και τα νόθα ΠΥΣΔΕ παρουσιάζουν αύξηση σχετικά με τον αριθμό των περσινών κενών, ενώ στην ειδική αγωγή μειώθηκαν.

Η αύξηση των οργανικών είναι αποτέλεσμα της προσμέτρησης των κενών που προέκυψαν από τις συνταξιοδοτήσεις των εκπαιδευτικών δύο χρόνων, της περσινής (2020) και της φετινής χρονιάς (2021). Ιδιαίτερα αυξημένες είναι οι συνταξιοδοτήσεις της φετινής χρονιάς ως αποτέλεσμα της περικύκλωσης της εκπαίδευσης με σειρά αντιεκπαιδευτικών μέτρων που χειροτερεύουν δραματικά τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών και τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου.

Τα οργανικά κενά σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των σχολείων, αλλά ούτε και στις προτάσεις που τα ίδια καταθέτουν. Αυτό αποδεικνύουν τα στοιχεία με τις που καλύπτουν πραγματικές ανάγκες και των αποσπασμένων εκπαιδευτικών.

Οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις καταθέτουμε μια σειρά στοιχεία που συγκεντρώσαμε από τα σχολεία σχετικά με τα οργανικά κενά και τις προσλήψεις αναπληρωτών, καθώς και από στοιχεία των αιρετών των Παρεμβάσεων στα προηγούμενα ΠΥΣΔΕ. Οι Διευθύνσεις αρνήθηκαν να δημοσιοποιήσουν τα  κενά, όπως είναι στις υποχρεώσεις τους, για να διευκολύνουν τους συναδέλφους που συμμετέχουν στις διαδικασίες των τοποθετήσεων. Αρνήθηκαν να τα δώσουν και στις ΕΛΜΕ για να μπορούν να κάνουν τον απαραίτητο έλεγχο.

Τα κενά στη γενική παιδεία

Τα κενά στην

Στη Διεύθυνση Δυτικής Θεσσαλονίκης συνολικά στη γενική παιδεία και στην ειδική αγωγή δόθηκαν 443 οργανικά κενά (δεν συμπεριλαμβάνονται τα κενά που αντιστοιχούν στους 52 νεοδιόριστους ειδικής αγωγής), όταν οι προσλήψεις αναπληρωτών σε όλες τις δομές ήταν 630 (365 γενική παιδεία, 58 Τμήματα Ένταξης και Σ.Μ.Ε.Α.Ε., 89 παράλληλη στήριξη, 25 Μ.Ν.Α.Ε., 31 Τμήματα Υποδοχής, 11 ΔΥΕΠ) και οι αποσπασμένοι από άλλους νομούς 290. Για 996 (630 αναπληρωτές + 306 αποσπασμένοι) θέσεις δόθηκαν 392 οργανικά κενά.

Στη Διεύθυνση Ανατολικής Θεσσαλονίκης συνολικά στη γενική παιδεία και στην ειδική αγωγή δόθηκαν 329 οργανικά κενά (δεν συμπεριλαμβάνονται τα κενά που αντιστοιχούν στους 27 νεοδιόριστους ειδικής αγωγής), όταν οι προσλήψεις αναπληρωτών σε όλες τις δομές ήταν 462 (271 γενική παιδεία, 73 Τμήματα Ένταξης και Σ.Μ.Ε.Α.Ε., 71 παράλληλη στήριξη, 25 Μ.Ν.Α.Ε., 31 Τμήματα Υποδοχής) και οι αποσπασμένοι από άλλους νομούς 251. Για 713 (462 αναπληρωτές + 251 αποσπασμένοι) θέσεις εργασίας εκπαιδευτικών δόθηκαν 354 οργανικά κενά.

 Τα οργανικά κενά δεν υπολογίζονται με βάση τις πραγματικές ανάγκες των

 Συνολικά στη Θεσσαλονίκη για 1709 εκπαιδευτικών δόθηκαν 746 οργανικά κενά και από αυτά τα 662 προέρχονται από τις συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών δύο χρόνων (200 το 2020 και 462 το 2021). Η αύξηση των συνταξιοδοτήσεων και η προσμέτρηση στα κενά των συνταξιοδοτήσεων δύο χρόνων, διαδικασία που δεν θα μπορεί να ακολουθηθεί και  την επόμενη χρονιά, έδωσε τη δυνατότητα φέτος να γίνουν πολύ περισσότερες μεταθέσεις.

Τα μειωμένα οργανικά κενά είναι αποτέλεσμα αντιεκπαιδευτικών επιλογών της κυβέρνησης για το δημόσιο σχολείο, καθώς και των διαδικασιών που εφαρμόζει στις Υπηρεσιακές Μεταβολές που μειώνουν τα διδακτικά κενά και αυξάνουν τις υπεραριθμίες. Έτσι καλύπτουν την πολιτική της αδιοριστίας και «εξοικονομούν» προσωπικό στα πλαίσια των περικοπών και της μείωσης των δαπανών για την παιδεία.

Πιο συγκεκριμένα:

Σε όλα αυτά πρέπει να προστεθεί και η νέα κατάσταση που έχει διαμορφωθεί με τα νόθα ΠΥΣΔΕ, όπως προέκυψαν από τις εκλογές παρωδία του Υπουργείου Παιδείας στις οποίες ο κλάδος γύρισε την πλάτη απέχοντας μαζικά, με αποτέλεσμα ούτε οι ΕΛΜΕ, ούτε ο κλάδος να γνωρίζουν σήμερα τα οργανικά κενά και τις συνταξιοδοτήσεις κατά ειδικότητα και σε ποια σχολεία  αντιστοιχούν.

Το προνόμιο βέβαια αυτό το είχε ο πρώην αιρετός της ΔΑΚΕ, Χ. Βαϊτσίδης που όπως καταγγέλθηκε από τις ΕΛΜΕ παραβίασε τις αποφάσεις της ΟΛΜΕ και των ΕΛΜΕ και πήρε μέρος στη συνεδρίαση του νόθου ΠΥΣΔΕ που είχε  θέμα τα κενά και τα πλεονάσματα. Το βεβαρυμμένο παρελθόν της πρακτικής των εξυπηρετήσεων θητειών επί θητειών του ίδιου και της παράταξης της ΔΑΚΕ, συνεχίζει να τους ακολουθεί. Ιδιαίτερα ήμασταν αποκαλυπτικοί για τις παρατυπίες και τις εξυπηρετήσεις μέσω του μηχανισμού ελέγχου του προηγούμενου ΠΥΣΔΕ που στήθηκε με το διορισμό όλων των μελών του από το ψηφοδέλτιο της ΔΑΚΕ.  Ο ρόλος των αιρετών φυσικά δε συνάδει με τέτοιες πρακτικές, αλλά με μια στάση αγωνιστική, υπεράσπισης των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, της προώθησης των θέσεων των σωματείων, της τήρησης κανόνων διαφάνειας, αντικειμενικότητας και δικαιοκρισίας.

Για όλους τους λόγους που καταθέτουμε, είναι καθαρό ότι η δημοσιοποίηση των κενών για να διασφαλιστεί η ενημέρωση των συναδέλφων που συμμετέχουν στις Υπηρεσιακές Μεταβολές, όλου του κλάδου και των ΕΛΜΕ για να μπορούν να ελέγξουν τα στοιχεία, είναι απαραίτητη.

Μαζικοί διορισμοί τώρα με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και της παιδείας

Οι μαζικές προσλήψεις των αναπληρωτών τη φετινή χρονιά σε όλες τις δομές τις εκπαίδευσης πανελλαδικά και στη Θεσσαλονίκη επιβεβαιώνουν την αναγκαιότητα η κυβέρνηση να προχωρήσει τώρα σε μαζικούς μόνιμους διορισμούς που θα διασφαλίσουν την απαραίτητη ομαλή λειτουργία των σχολείων με την έναρξη  των σχολείων από τη νέα χρονιά και θα συμβάλλουν στην καλύτερη λειτουργία του δημόσιου σχολείου.

Τα στοιχεία με το μεγάλο αριθμό των προσλήψεων των αναπληρωτών φέτος επιβεβαιώνουν την ανάγκη να γίνουν μαζικοί διορισμοί στο δημόσιο σχολείο και αποκαλύπτουν ότι σε 5.250 διορισμοί που ανακοίνωσε η κυβέρνηση ότι θα ξάνει συνολικά στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των σχολείων. Οι αγώνες των εκπαιδευτικών και των σωματείων μα και, ιδιαίτερα η μαζική συμμετοχή των αναπληρωτών, άνοιξαν το κεφάλαιο των διορισμών. Με τη συμβολή των ΕΛΜΕ που υπερασπίζονται το δημόσιο σχολείο και τα εργασιακά μας δικαιώματα ενάντια στην εγκληματική πολιτική της κυβέρνησης στην υγεία και την παιδεία, το ζήτημα των μαζικών διορισμών πρέπει να είναι μία από τις αιχμές των διεκδικήσεων του κλάδου.

Σε σχέση με τα οργανικά κενά και τους μαζικούς διορισμούς καλούμε τους μόνιμους και τους αναπληρωτές μέσα από τα σωματεία μας να διεκδικήσουμε από τις Διευθύνσεις, το υπουργείο παιδείας και την κυβέρνηση την υλοποίηση των αιτημάτων του κλάδου. Το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να αντισταθεί στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης – Ε.Ε. – ΟΟΣΑ.

ip[
Exit mobile version