Βουλή : Μείωση των ωρών στο Γυμνάσιο

Μείωση ωρών στο Γυμνάσιο

Ο υπογράφων Βουλευτής σημειώνει ότι αυτή η περικοπή 3 ωρών μαθήματος από κάθε τάξη του Γυμνασίου οφείλεται μάλλον σε μη παιδαγωγικούς λόγους και ρωτά τον Υπουργό Παιδείας, αιτούμενος την κατάθεση των σχετικών εγγράφων:

Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κύριο Νίκο Φίλη

Θέμα: Μείωση ωρών στο Γυμνάσιο

Αθήνα, 23 Ιουνίου 2016

Με την υπ΄ αρ. 6090/415/10-6-2016 Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων που καταθέσαμε με θέμα: Μείωση των ωρών διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο, αναφερθήκαμε στην αντίθεσή μας σε ενδεχόμενη μείωση των ωρών του μαθήματος των Αρχαίων από το Γυμνάσιο. Η Υπουργική Απόφαση 93381/Δ2/7-6-2016 που εξέδωσε ο Υπουργός Παιδείας κ. Νίκος Φίλης επιβεβαίωσε, δυστυχώς, την περικοπή των ωρών του μαθήματος των Αρχαίων και όχι μόνο, αφού το ανακοινωθέν ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων των Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων του Ημερησίου Γυμνασίου για το σχολικό έτος 2016-2017 είναι κατά πολύ αλλαγμένο σε σχέση με αυτό του σχολικού έτους 2015-2016.

Συγκεκριμένα, στο νέο ωρολόγιο πρόγραμμα του Ημερησίου Γυμνασίου έχουν αφαιρεθεί 3 διδακτικές ώρες μαθημάτων από την Α’ ,από την Β΄ και από την Γ’ Γυμνασίου αντίστοιχα. Έτσι, στην Α’ Γυμνασίου κόβεται μία ώρα από τα μαθήματα της Βιολογίας, της Γεωγραφίας, των Βιωματικών δράσεων-Συνθετικών εργασιών-Project και των Αρχαίων Ελληνικών και προστίθεται μία ώρα Γλωσσική Διδασκαλία. Στη Β’ Γυμνασίου αφαιρείται μια ώρα Οικιακής Οικονομίας, μια ώρα Βιωματικών δράσεων-Συνθετικών εργασιών-Project και μια ώρα Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας, ενώ στη Γ’ Γυμνασίου παραλείπονται μια ώρα Αρχαίων Ελληνικών και δυο ώρες Βιωματικών δράσεων-Συνθετικών εργασιών- Project.

Σε μάλλον μη παιδαγωγικούς λόγους φαίνεται να οφείλεται η απόφαση μείωσης των ωρών των μαθημάτων αυτών, που έγινε αιφνιδιαστικά και χωρίς συνεννόηση με τους αρμόδιους φορείς. Σε κάθε περίπτωση, δεν πρέπει να θιγεί η διδασκαλία κανενός μαθήματος, παρά μόνο για παιδαγωγικούς λόγους, όπως θα προκύπτει από σχετική εμπεριστατωμένη μελέτη.

Ο κύριος Υπουργός παρακαλείται να απαντήσει στα ακόλουθα ερωτήματα:

1) Κλήθηκαν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς να καταθέσουν τις απόψεις τους πριν ληφθεί η απόφαση μεταβολής του ωρολογίου σχολικού προγράμματος του Γυμνασίου; Αν ναι, παρακαλούμε για την κατάθεση όλων των σχετικών υπομνημάτων.

2) Κατόπιν ποιας μελέτης αποφάσισε το Υπουργείο Παιδείας τη μεταβολή του ωρολογίου σχολικού προγράμματος του Γυμνασίου; Αν υπήρξε σχετική μελέτη, παρακαλούμε για την κατάθεσή της.

Ο ερωτών Βουλευτής Θεόδωρος Π. Φορτσάκης Βουλευτής Επικρατείας ΝΔ

ip[
Exit mobile version