σε ιατρικές, νομικές και υψηλόβαθμες πολυτεχνικές σχολές ή αλλιώς στις αποκαλούμενες «καλές σχολές». Τι  καταγράφουν τα πρώτα στοιχεία από τη βαθμολόγηση των γραπτών των υποψηφίων στις φετινές Πανελλαδικές.

Σύμφωνα με τα πρώτα βαθμολογικά στοιχεία, σύμφωνα με πληροφορίες των «Παραπολιτικών», στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας (Εκθεση) αρκετοί υποψήφιοι δεν φαίνεται να έχουν συγκεντρώσει υψηλές βαθμολογίες, παρά το σαφές και αναμενόμενο θέμα, που αφορούσε τη βία εις βάρος των γυναικών και τον φεμινισμό.

Οπως διαφαίνεται από τις αρχικές εκτιμήσεις καθηγητών, το θέμα απευθυνόταν σε καλά προετοιμασμένους μαθητές, που είχαν μελετήσει με σωστό τρόπο, προκειμένου να αναπτύξουν και να τεκμηριώσουν επαρκώς τις απόψεις τους.

Οπως λέει στα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» ο πρόεδρος της ΟΕΦΕ, Γιάννης Βαφειαδάκης, «τα μέχρι στιγμής προς εξέταση θέματα στα μαθήματα όλων των επιστημονικών πεδίων ήταν σαφή, με ευκρίνεια διατυπωμένα και δεν έκρυβαν παγίδες για τους υποψηφίους». Και συμπληρώνει πως, με το δεδομένο αυτό, , ενδέχεται τα αποκαλούμενα «ρετιρέ», όπως οι ιατρικές σχολές, οι υψηλόβαθμες πολυτεχνικές σχολές και οι νομικές, να ακολουθήσουν ανοδική τάση, καθώς οι μαθητές που μελετούσαν καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς είχαν τη δυνατότητα να γράψουν πολύ καλά.

Αυτή η τάση, όπως εκτιμάται, δεν σημαίνει ωστόσο ότι θα ανέβουν και οι μεσαίες σχολές ή εκείνες που βρίσκονται στο «κατώφλι» των επιστημονικών πεδίων, καθώς την τελευταία δεκαετία παρατηρείται το φαινόμενο, παρά τα σαφή θέματα, να μην καταγράφονται υψηλές βαθμολογίες για την πλειονότητα των υποψηφίων.

Στη Χημεία, σύμφωνα με την ΟΕΦΕ, δεν υπάρχουν ιδιαίτερες δυσκολίες στις απαντήσεις των θεμάτων, παρά μόνο το μέγεθος των απαντήσεων στις δύο πρώτες ερωτήσεις, ενώ αναμενόμενα ήταν τα ερωτήματα της τρίτης ερώτησης και διαβαθμισμένης δυσκολίας της τέταρτης. Στα Λατινικά τα θέματα χαρακτηρίζονται σαφή και ξεκάθαρα, ενώ κατανοητά, χωρίς δυσκολίες, κρίθηκαν και τα θέματα της Πληροφορικής.

Σε ό,τι αφορά τη Βιολογία, σύμφωνα με την ΟΕΦΕ, «τα θέματα ήταν αναμενόμενα, ιδιαίτερα βατά και χωρίς παγίδες. Γενικότερα, τα θέματα ήταν μέτριας δυσκολίας. Οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές θα αντεπεξέλθουν». Στα Αρχαία Ελληνικά τα θέματα ήταν για καλά προετοιμασμένους υποψηφίους και δυσκόλεψαν σε έναν βαθμό τους υποψηφίους, γεγονός που αναμένεται να καταγραφεί, όπως εκτιμούν οι καθηγητές, και στην κλίμακα του άριστα. Σε ό,τι αφορά τα θέματα στα Μαθηματικά, η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία λέει ότι ήταν «παρόμοιας δυσκολίας με τα αντίστοιχα περσινά». Και τονίζει ότι «καλύπτεται το σύνολο σχεδόν της ύλης. Τα θέματα παρουσιάζουν κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία». Το θέμα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας χαρακτηρίστηκε πιο επίκαιρο από ποτέ, με εύστοχες ερωτήσεις.

Μεγάλη σημασία έχει η σωστή συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου, προκειμένου ο υποψήφιος να καταφέρει να «ανοίξει την πόρτα» της σχολής που επιθυμεί πραγματικά. Οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν τα τμήματα στα οποία ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεών τους είναι ίσος ή μεγαλύτερος από την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ), συνυπολογιζομένης, όπου απαιτείται, και της αντίστοιχης ΕΒΕ του ειδικού μαθήματος ή των πρακτικών δοκιμασιών.

Οι βαθμολογίες στα μαθήματα Γενικής Παιδείας αναμένεται να έχουν ανακοινωθεί από το υπουργείο Παιδείας έως το τέλος του μήνα, ενώ στις αρχές Ιουλίου θα ανακοινωθούν οι βαθμολογίες στα ειδικά μαθήματα, προκειμένου να ακολουθήσει η συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου. Την τελευταία εβδομάδα του Ιουλίου έως και τις πρώτες ημέρες του Αυγούστου θα ανακοινωθούν και φέτος οι βάσεις εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Θυμίζουμε ότι από πέρυσι οι βάσεις εισαγωγής δεν ανακοινώνονται στα τέλη Αυγούστου, όπως είχε καθιερωθεί όλα τα προηγούμενα χρόνια, αλλά στα τέλη Ιουλίου, για να διευκολύνονται κυρίως οι φοιτητές και οι οικογένειές τους που πρέπει να σπουδάσουν μακριά από την οικογενειακή εστία.

ΠΗΓΗ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ