Ε ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης – Το υπουργείο μετά την  περίφημη κατάργηση των που διατυμπάνιζε και είχε μόνο προπαγανδιστικό χαρακτήρα, αφού η πρόταση που κατέθεσε περιέχει αλλεπάλληλα εξεταστικά πλέγματα για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά και για την απόκτηση απολυτηρίου του Λυκείου, επανέρχεται με νέες συνταρακτικές προτάσεις για τα μαθήματα που θα διδάσκονται στη Β΄ Λυκείου.

Σύμφωνα με την πρόταση του σαρωτικές θα είναι οι αλλαγές στη Β’ Λυκείου που σκοπεύουν να εφαρμοστούν από την επόμενη κιόλας σχολική χρονιά, στα  πλαίσια των αλλαγών που προωθεί το υπουργείο για το «νέο Λύκειο».

Συγκεκριμένα :

  • Προτείνει τη μείωση των υποχρεωτικών μαθημάτων σε 7 από 18 που περιλαμβάνει η σημερινή Β΄ Λυκείου (16 υποχρεωτικά και 2 προσανατολισμού). Θα διδάσκονται σε 22 ώρες συνολικά στη Β΄ Λυκείου  από 35 ώρες που είναι σήμερα (Πίνακας: Υποχρεωτικό πρόγραμμα γενικής παιδείας).
  • Εισηγείται την αύξηση των μαθημάτων επιλογής σε 10 που θα διδάσκονται σε 12 ώρες και θα κατανέμονται σε τρία τετράωρα μαθήματα (Πίνακας: Μαθήματα εμβάθυνσηςΠρώην Επιλογής Ώρες).
  • Προτείνει να καταργηθούν από υποχρεωτικά μαθήματα τα Αρχαία, η Ιστορία, τα Μαθηματικά, η Φυσική, η Χημεία, η Βιολογία, η Φιλοσοφία, η Ξένη Γλώσσα, η Πληροφορική. Στα υποχρεωτικά μαθήματα και το παράξενο «Ο Σύγχρονος Κόσμος», προφανώς για να διδάσκεται από καθηγητές όλων των ειδικοτήτων! Έτσι ο «Σύγχρονος Κόσμος (Iστορία…)» που προσιδιάζει στην Ιστορία θα μπορεί να διδαχθεί όχι μόνο από ιστορικούς αλλά και από κοινωνιολόγους, καθηγητές ξένων γλωσσών, θεολόγους ή κάποια ειδικότητα που πλεονάζει!
  • Οι μαθητές θα μπορούν να επιλέξουν 3 από τα μαθήματα εμβάθυνσης που είναι 4ώρα και ανάμεσά τους μάλιστα ένα μάθημα ειδικότητας από το πρόγραμμα του Επαγγελματικού Λυκείου, το οποίο μπορεί να διδάσκεται και μέσω Skype!
  • Μεταξύ των μαθημάτων επιλογής, η Χημεία και η Βιολογία ενοποιούνται σε 4 ώρες, ενώ τα δύο επιμέρους μαθήματα θα εξετάζονται σε ξεχωριστά θέματα, ωστόσο στην ίδια εξέταση! Είναι η λογική των δεξιοτήτων που ζητά η αγορά αντί των γνωστικών αντικειμένων (οι οκτώ δεξιότητες κατά Ε.Ε. και ΟΟΣΑ).
  • Τα νεοπαγή Ερευνητικά Προβλήματα Φυσικών Επιστημών είναι  διφορούμενα ως προς  το περιεχόμενο τους και την ειδικότητα που θα τα διδάξει.

Όχι στο «» της κατεδάφισης των μορφωτικών και εργασιακών  δικαιωμάτων!

Το υπουργείο προχωράει σε αλλαγές στο Λύκειο που καμία σχέση δεν έχουν με την αναγκαίες ριζικές αλλαγές που πρέπει να γίνουν στο δημόσιο σχολείο και θα εξασφαλίζουν ένα ποιοτικό και αναβαθμισμένο εκπαιδευτικό σύστημα που θα καλύπτει όλες τις μορφωτικές ανάγκες της νέας γενιάς, θα κατοχυρώνει εκπαιδευτικά και εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών με την υλοποίηση των διεκδικήσεων του κινήματος σε ένα αποκλειστικά δημόσιο σχολείο για όλα τα παιδιά. Αντίθετα, στα πλαίσια της πολιτικής των περικοπών και της προώθησης του σχολείου της αγοράς, υλοποιεί μνημονιακές δεσμεύσεις και σχέδια που προβάλλονται από ΕΕ – ΟΟΣΑ – ΣΕΒ και θέλουν τη δημόσια παιδεία να λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Αυτή την κατεύθυνση υπηρετούν οι αλλαγές που προτείνει  στο αναλυτικό πρόγραμμα της Β΄ Λυκείου το ΙΕΠ που θα επιφέρουν δραματικές συνέπειες στους μαθητές, τις οικογένειες τους και τους εκπαιδευτικούς.  Η μείωση και η επιλογή των μαθημάτων που προτείνει το ΙΕΠ θα οδηγήσουν σε αναγκαστικές μετακινήσεις μαθητών (σε πρώτη φάση), γιατί είναι αδύνατον ένα σχολείο να μπορέσει να δημιουργήσει τμήματα με όλες τις πιθανές επιλογές, και (σε δεύτερη φάση) θα υποβοηθήσουν τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις Λυκείων, όπου όλα θα λειτουργούν με την κανονικότητα (!) του ΟΟΣΑ –σύμφωνα με τον οποίο δεν πρέπει να υπάρχουν σχολεία με λιγότερους από 250 μαθητές. Η δραστική μείωση των μαθημάτων στο Λύκειο και η συνεπακόλουθη μείωση των ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών θα επιφέρει και την αντίστοιχη μείωση προσωπικού.

Κανένας εφησυχασμός, καμιά αναμονή !

Με συντονισμό των ΕΛΜΕ οργανώνουμε την απάντηση του κλάδου 

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ με βάση τα αιτήματα και τις διεκδικήσεις του εκπαιδευτικού κινήματος σε συνεδρίασή του (19/9)  έχει απορρίψει το σχέδιο της κυβέρνησης για το Νέο Λύκειο που στοχεύει σε λιγότερη γνώση, λιγότερους μαθητές και εκπαιδευτικούς, λιγότερα σχολεία, με περισσότερες εξετάσεις και μεγαλύτερη πρόσδεση με το σύστημα πρόσβασης. Σήμερα απορρίπτει και την πρόταση του ΙΕΠ για το πρόγραμμα της Β΄ τάξης που συνθέτει την εικόνα του νέου Λυκείου που προωθεί το υπουργείο σταδιακά και σε δόσεις για να μη σηκώσει θύελλες αντιδράσεων και να καλλιεργήσει τεχνητές αντιπαραθέσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών στον «αγώνα επιβίωσης» στα στενά όρια του νέου Λυκείου.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να πάρουν μέρος στη Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ την Τρίτη 14/11, στο 1ο Γυμνάσιο Σταυρούπολης, στις 7.00 μ.μ., να συζητήσουμε αναλυτικά και το ζήτημα αυτό και να καθορίσουμε την αγωνιστική πορεία του κλάδου για να μην προχωρήσουν τα αντιεκαπιδευτικά μέτρα του υπουργείου για το δημόσιο σχολείο και τους εκπαιδευτικούς. Να αποφασίσουμε οι ΕΛΜΕ να συντονίσουμε τον αγώνα μας τοπικά και κεντρικά!

Καλούμε το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να καταγγείλει τώρα το υπουργείο για τα καταστροφικά σχέδια που προωθεί για το Λύκειο. Να πάρει πίσω την πρόταση που κατέθεσε στο υπουργείο (27/9) με τα υποβαθμισμένα και αφηρημένα αιτήματα (αυτόνομο Λύκειο, αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα και στην ύλη, αξιόπιστο απολυτήριο(!), ενίσχυση της ΤΕΕ, ενίσχυση της ειδικής αγωγής, κ.ά.) προφανώς προσβλέποντας να πάρει μέρος σε ένα νέο προσχηματικό διάλογο του υπουργείου το οποίο τον προωθεί με επικοινωνιακά τερτίπια, όπως αυτή της συγκρότησης Ομάδας Εργασίας. Να οργανώσει την απάντηση του κλάδου καλώντας τις επόμενες ημέρες Γενικές Συνελεύσεις που θα αποφασίσουν αιτήματα – διεκδικήσεις που σηματοδοτούν τις αναγκαίες και ριζικές αλλαγές που χρειάζεται η εκπαίδευση και η η ζωή μας ( 12χρονο σχολείο, γενναία χρηματοδότηση, μόνιμους διορισμούς, 20 παιδιά στο τμήμα, κατάργηση αντιεκπιδευτικών νόμων, ενάντια στα μέτρα διάλυσης της τεχνικής εκπαίδευση, κατά των μέτρων της 3ης αξιολόγησης, περιορισμού των απεργιακών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων, για μισθούς και συντάξεις, κ.ά.) και θα πάρουν αποφάσεις ανυποχώρητου αγώνα διαρκείας.