Η εκπαίδευση στη Βουλή από το Κίνημα Αλλαγής

Συνολική και τεκμηριωμένη πολιτική παρέμβαση επί της Παιδείας πραγματοποίησε το Κίνημα Αλλαγής στη Βουλή με Επερώτησή του στις 20 Σεπτεμβρίου 2021.

Επισημάνθηκε η απουσία σχεδιασμού και κοινωνικής συνεννόησης για τη διαμόρφωση εθνικής στρατηγικής για την εκπαίδευση των σημερινών πολλαπλά προκλητικών και απαιτητικών εποχών.

Οι βουλευτές άσκησαν σκληρή κριτική για την εγκατάλειψη των σχολείων και των πανεπιστημίων, για την έλλειψη ουσιαστικών μέτρων για την ασφαλή και ουσιαστική λειτουργία των εκπαιδευτικών θεσμών, για την έλλειψη διαλόγου.

Το τοπίο στην εκπαίδευση είναι μια μαγική εικόνα. Για την κυβέρνηση όλα βαίνουν καλώς, όλα τα προβλήματα έχουν αντιμετωπιστεί ικανοποιητικά. Η πολιτική της είναι γεμάτη “μεταρρυθμίσεις”. Η επικοινωνιακή, άκρως πληθωρική, δημαγωγία της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας επιχειρεί να  αλλοιώσει και το γλωσσικό μας κώδικα.

Βαφτίζει τις αντιμεταρρυθμίσεις ως “μεταρρυθμίσεις”. Και είναι αντιμεταρρυθμίσεις επιβαλλόμενες από τα ιδιοτελή κομματικά συμφέροντα της Ν.Δ. για την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης και της γνώσης. Είναι σκληρές κομματικές αντιλήψεις αυταρχισμού και αλαζονείας.

Στο μείζον πρόβλημα των καιρών μας, στο μαθησιακό κενό και στο μορφωτικό έλλειμμα, η κυβέρνηση της “αποτελεσματικότητας”…

Δεν έχει κάνει έρευνα ούτε προγραμματίζει για να δει το μέγεθος του μαθησιακού κενού και του μορφωτικού ελλείμματος – ούτε και φυσικά κάποιο σχέδιο έστω μερικής αντιμετώπισης.

Δεν υπάρχει καμιά επικοινωνία μεταξύ σχολείων και Υπουργείου για το τι έγινε, για το τι γίνεται στα σχολεία.

Καμία ανάλυση, καμία έρευνα, καμία πολιτική, κανένας σχεδιασμός, κανένα ενδιαφέρον…

Τα ερωτήματα της Τομεάρχη Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής, Χαράς Κεφαλίδου έμειναν εκ των πραγμάτων αναπάντητα. Η φαντασιακή πρόσληψη της πραγματικότητας εκ μέρους της κ. Κεραμέως δεν μπορεί να βοηθήσει.

“1 στους 4 μαθητές Λυκείου έχει κάνει μόνο την 1η δόση, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τους μαθητές του Γυμνασίου είναι 13%. Οι υπόλοιποι 3 στους 4; To υπόλοιπο 87% στο Γυμνάσιο;

Ο Κώστας Σκανδαλίδης έδωσε με απλό τρόπο το πολιτικό και ιδεολογικό στίγμα. “Η αξεπέραστη πολιτισμική μας κληρονομιά καθιστά την ελληνική παιδεία στοιχείο της ταυτότητας του Έλληνα, αν θέλει αυτός στη σύγχρονη εποχή να συγκεντρώνει τα τρία βασικά στοιχεία που όλοι θέλουμε για μια εποχή αναγέννησης και για τη χώρα μας: Να είναι ουμανιστής, να είναι πατριώτης και να είναι δημοκράτης και προοδευτικός άνθρωπος”.

Άσκησε κριτική σε κρίσιμα ζητήματα. “Δεν έχετε σχέδιο για το περιεχόμενο των σπουδών. Και είναι πάρα πολύ απλό να δούμε ένα-ένα τα στοιχεία αυτά. Να δούμε ποιο σχολείο θα διαμορφώσει την πολιτιστική ταυτότητα.

Απέναντι στο συγκεντρωτικό και αυταρχικό μοντέλο διαχείρισης εξουσίας, ένα μοντέλο συμμετοχικής διακυβέρνησης θα έπρεπε στον χώρο της παιδείας να κάνει σήμερα μια επανάσταση”.

(ακολουθεί το β’ μέρος)

Γραμματέας του Τομέα Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής

ip[
Exit mobile version