Ο Θοδωρής Κατσωνόπουλος, αιρετό μέλος του ΚΥΣΔΕ, με ανακοίνωσή του επισημαίνει τον προγραμματισμό του για τους , τις αποσπάσεις και τις μετατάξεις, ενώ παράλληλα καταγγέλλει τα λάθη και τις καθυστερήσεις που προκαλούν αβεβαιότητα στους εκπαιδευτικούς.

Όπως αναφέρει, το ΦΕΚ με τους διορισμούς αναμένεται στις 26 Αυγούστου και οι νεοδιόριστοι θα πρέπει να αναλάβουν υπηρεσία μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου, ενώ οι αιτήσεις απόσπασης θα κατατεθούν στις αρχές Σεπτεμβρίου. Παράλληλα, τονίζει ότι η αργοπορία σε μεταθέσεις, μετατάξεις, ανακλήσεις και προσλήψεις αναπληρωτών αποδεικνύει την έλλειψη ενιαίου σχεδιασμού, δημιουργώντας αδικίες και αναστάτωση στο εκπαιδευτικό προσωπικό.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., το ΦΕΚ με τους διορισμούς αναμένεται να δημοσιευθεί στις 26 Αυγούστου. Αμέσως μετά, οι νεοδιοριζόμενοι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να παρουσιαστούν στους Προϊσταμένους των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης για ορκωμοσία και ανάληψη υπηρεσίας, με καταληκτική ημερομηνία την 1η Σεπτεμβρίου.

Μετά την κοινοποίηση της εγκυκλίου αποσπάσεων θα δοθεί προθεσμία έως 3 ή 4 Σεπτεμβρίου για υποβολή αιτήσεων απόσπασης μέσω ΟΠΣΥΔ, τόσο για νεοδιοριζόμενους, όσο και για μόνιμους εκπαιδευτικούς που δικαιούνται απόσπαση με βάση την ισχύουσα νομοθεσία.

Υπενθυμίζεται ότι απόσπαση από το πρώτο έτος υπηρεσίας επιτρέπεται μόνο σε ειδικές κατηγορίες μετάθεσης (άρθρο 13, Π.Δ. 50/1996) ή σε περιπτώσεις σοβαρής αναπηρίας (75% και άνω για τον/την εκπαιδευτικό ή σύζυγο, 67% και άνω για τέκνα). Για την έγκριση απαιτούνται τα σχετικά δικαιολογητικά (ΚΕ.Π.Α. ή Υγειονομική Επιτροπή) και γνωμοδότηση του ΚΥΣΔΕ. Ο χρόνος της απόσπασης λογίζεται κανονικά ως χρόνος υπηρέτησης στην οργανική θέση. Δικαίωμα αίτησης έχουν επίσης οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν απόσπαση λόγω συνυπηρέτησης με νεοδιόριστους συζύγους ή συμβιούντες.
Αγωνιζόμαστε για την επέκταση αυτού του δικαιώματος και για εκπαιδευτικούς που έχουν επίσης σοβαρούς λόγους, αλλά η κείμενη νομοθεσία τους αποκλείει.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Η πραγματικότητα αναδεικνύει ξανά το μπάχαλο στον προγραμματισμό του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.:

Στις της ΕΑΕ είδαμε διαφορετικές πρακτικές από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ, χωρίς ενιαία αντιμετώπιση, ενώ και για την ίδια τη διαδικασία επανειλημμένα και τεκμηριωμένα εκφράσαμε τις αντιθέσεις μας και καταθέσαμε συγκεκριμένες προτάσεις για να αρθούν οι όποιες αδικίες.

Στους διορισμούς έγιναν λάθη στην αρχική πρόσκληση στις 13/07, ακολούθησαν ανακοινοποιήσεις μέσα σε λίγες ώρες, λάθη και στην ανακοίνωση των ονομάτων, ανακλήσεις, τροποποιήσεις, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει γίνει επίσημη ανακοινοποίηση στο ορθό.

Σε εκκρεμότητα βρίσκονται ακόμα οι αποφάσεις για τις μετατάξεις, με απίστευτη και αδικαιολόγητη καθυστέρηση. Όλα δείχνουν ότι το ΦΕΚ θα δημοσιευτεί τον Σεπτέμβριο, γεγονός που θα προκαλέσει επιπλέον καθυστερήσεις στις τοποθετήσεις από τα ΠΥΣΔΕ, δημιουργώντας αδικίες και αναστάτωση.

Διορισμοί εκπαιδευτικών, αποσπάσεις, μετατάξεις: Όλο το χρονοδιάγραμμα ΕΔΩ για τα όσα ακολουθούν

Ακόμη εκκρεμούν αποφάσεις για ανακλήσεις μετατιθέμενων στην ΕΑΕ, αποσπάσεις σε Μουσικά Σχολεία, μετά από ενστάσεις, αλλά και ανακλήσεις.

Και στις προσλήψεις αναπληρωτών, σύμφωνα με τα εξαγγελθέντα χρονοδιαγράμματα, οι συνάδελφοι/ισσες φαίνεται να αναλαμβάνουν υπηρεσία κυριολεκτικά με το πρώτο κουδούνι, ενώ θα έπρεπε έγκαιρα να εκκινήσουν και να επισπευστούν οι διαδικασίες, προκειμένου οι συνάδελφοι και οι συναδέλφισσές μας να γνωρίζουν έγκαιρα τόσο την περιοχή όσο και το σχολείο υπηρέτησης τους. Να είναι στη θέση τους από την 1η Σεπτεμβρίου, όπως και όλο το υπόλοιπο προσωπικό.

Η κατάσταση αυτή δείχνει έλλειψη σεβασμού στον/στην εκπαιδευτικό, στο δικαίωμά του/της να προγραμματίσει τη ζωή του/της και να υπηρετήσει με αξιοπρέπεια τον ρόλο του/της. Δεν μπορεί κάθε χρόνο να ζούμε με την αγωνία των εκκρεμοτήτων και των καθυστερήσεων.

Απαιτούμε οριστικό τερματισμό αυτής της αναβλητικότητας.
Όπως προαναφέραμε, πρώτη Σεπτέμβρη πρέπει/θα έπρεπε όλοι οι εκπαιδευτικοί –μόνιμοι, νεοδιόριστοι και αναπληρωτές– να βρίσκονται στη θέση τους, γνωρίζοντας εγκαίρως την περιοχή και τη σχολική τους μονάδα.

Διαβάστε αναλυτικά