Θέμα λίγων ημερών είναι η ανακοίνωση των βάσεων των σχολών σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ, καθώς σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, μέχρι το τέλος της εβδομάδας θα δοθεί τέλος στην αγωνία των χιλιάδων υποψηφίων που εξετάστηκαν στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Μάλιστα, επειδή φέτος ίσχυσε νέο σύστημα εξετάσεων, με λιγότερα μαθήματα (εκτός από ένα μικρό ποσοστό υποψηφίων που επέλεξε να εξεταστεί με το παλιό σύστημα), το πλαίσιο εκτίμησης των βάσεων αποτέλεσε «αχαρτογράφητα νερά», δίνοντας περιθώριο για εκπλήξεις κατά την επίσημη ανακοίνωση του υπουργείου.

Εν τω μεταξύ, σε αγώνα δρόμου έχουν επιδοθεί οι μηχανισμοί του υπουργείου, προκειμένου να τηρηθεί η δέσμευση της ηγεσίας για την ομαλή έναρξη της χρονιάς, στις 12 Σεπτεμβρίου. Μπορεί το μεγάλο στοίχημα που έχει τεθεί είναι να ανοίξουν τα σχολεία χωρίς κενά εκπαιδευτικών, ωστόσο, επίσης μεγάλη πρόκληση είναι η ταυτόχρονη «πρεμιέρα» του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού, αλλά και η εφαρμογή των αλλαγών στο γυμνάσιο.

Ειδικότερα, το Ενιαίου Τύπου Ολοήμερο Νηπιαγωγείο προβλέπει για όλα τα νηπιαγωγεία ενιαίο εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα και λειτουργία προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος Το υποχρεωτικό ωράριο θα ξεκινά στις 8:30 και θα τελειώνει στις 13:00, ενώ το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα θα λειτουργεί ως τις 16:00.

Αντίστοιχα, το Ενιαίου Τύπου Ολοήμερο Δημοτικό προβλέπει για όλα τα δημοτικά ενιαίο εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα και λειτουργία προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος. Η λήξη του υποχρεωτικού προγράμματος θα γενικευτεί για όλες τις τάξεις στις 13:15, ενώ σε ό,τι αφορά στη λειτουργία του προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος, στον νέο τύπο δημοτικού σχολείου, η έναρξή του ορίζεται στις 13:15 και η λήξη του στις 16:00. Στην τρίτη ώρα του ολοήμερου προγράμματος μάλιστα, θα υπάρχουν επιλογές διδακτικών αντικειμένων, όπως ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών), Αγγλικά, Αθλητισμός, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή και Μουσική.

Τέλος, σχετικά με τις αλλαγές στο γυμνάσιο, υπενθυμίζεται ότι προβλέπεται, μεταξύ άλλων, μείωση των διδακτικών ωρών ανά εβδομάδα (με τα Αρχαία να είναι ένα εκ των μαθημάτων που «χάνουν» μία ώρα), μείωση της ύλης των μαθημάτων, μείωση των μαθημάτων που εξετάζονται στο τέλος της χρονιάς, καθιέρωση περιγραφικής αξιολόγησης και σύμπτυξη των τριών τριμήνων, που ίσχυαν μέχρι την προηγούμενη σχολική χρονιά, σε δύο τετράμηνα.

Πηγή: