«Το ΥΠΑΙΘ να πάψει να παίζει με την ψυχολογία των μαθητών. Απαιτούμε την άμεση ικανοποίηση των αιτημάτων μας» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΣΥΝΕΚ. Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Ανακοινώθηκε, έστω και με μεγάλη καθυστέρηση, η εξεταστέα ύλη των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων. Ωστόσο, όπως γνωρίζει και το ΙΕΠ που την εισηγήθηκε και το ΥΠΑΙΘ που την ενέκρινε, δεν έχει διδαχθεί το σύνολο της  νέας ύλης σε όλα τα σχολεία. Από την πρώτη στιγμή γίναμε δέκτες διαμαρτυριών από  κλάδους και ειδικότητες εκπαιδευτικών που επιβεβαίωναν αυτό το  αναντίρρητο γεγονός. Είναι αδιανόητο να καλούνται οι μαθητές να εξεταστούν σε ύλη που ουδέποτε διδάχτηκαν. Το υπουργείο Παιδείας  επιτέλους θα πρέπει να σταματήσει να ενδιαφέρεται μόνο για την επικοινωνιακή του πολιτική, αδιαφορώντας για τα επείγοντα προβλήματα που πρέπει να επιλυθούν και με τη δέουσα σοβαρότητα θα πρέπει να τα διευθετήσει, όπως είναι αυτό της μείωσης της ύλης στα επίπεδα και μόνο των όσων είχαν διδαχθεί μέχρι στις 10 Μαρτίου ημερομηνία που αποφασίστηκε η αναστολή λειτουργίας των σχολείων.

Συγκεκριμένα απαιτούμε:

  • Να προσαρμοστεί η εξεταστέα ύλη για όλα τα γνωστικά αντικείμενα, σύμφωνα με την ελάχιστη διδαχθείσα ύλη σε όλες τις σχολικές μονάδες έως στις 10 Μαρτίου.
  • Καμία συμπλήρωση της ύλης με τηλεκπαίδευση ή με εντατικά μαθήματα σε βάρος της μαθησιακής διαδικασίας και της ουσιαστικής μόρφωσης .
  • Κατάργηση όλων των προαγωγικών εξετάσεων σε όλες τις τάξεις. Η προαγωγή να γίνει με τον υπολογισμό μόνο του προφορικού βαθμού. Παράλληλα να δοθεί η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς κατάθεσης προφορικής βαθμολογίας Β΄τετραμήνου ώστε η συνολική βαθμολογία να είναι περισσότερο αντιπροσωπευτική.
  • Καμία μείωση του αριθμού των εισακτέων στα ΑΕΙ. Αντίθετα με βάση τις έκτακτες συνθήκες που επικράτησαν με την πανδημία του COVID 19 θα πρέπει να επιδιωχθεί η αύξηση του αριθμού των εισακτέων ώστε να εξασφαλιστούν στοιχειωδώς ίσες ευκαιρίες μόρφωσης και σταδιοδρομίας στα πιο ευάλωτα κοινωνικά στρώματα των μαθητών που δεν συμμετείχαν ούτε στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
  • Το Υπουργείο Παιδείας να εξασφαλίσει έστω και τώρα τον δημόσιο, δωρεάν και καθολικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης με όλα τα απαραίτητα υλικοτεχνικά μέσα και υποδομές.

Καλούμε το ΥΠΑΙΘ να πάψει να παίζει με την ψυχολογία των μαθητών και των οικογενειών τους και να ικανοποιήσει άμεσα τα παραπάνω αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας.