Το Αίτημα ΠΕΚΑΠ προς Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας

Υπόμνημα σχετικά με την Πληροφορική

Αξιότιμε κύριε Αναπληρωτή Υπουργέ,

Με την ευκαιρία της αναλήψεως των καθηκόντων σας, ευχόμαστε κάθε επιτυχία στο δύσκολο έργο σας και επιθυμούμε να σας ενημερώσουμε σχετικά με τις προτάσεις μας για τη διδασκαλία της Πληροφορικής σε όλες τις τάξεις του Ελληνικού Σχολείου.

Για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Όπως είναι γνωστό, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση έχουν μεταταχθεί αρκετοί εκπαιδευτικοί, μεταξύ των οποίων και οι συνάδελφοι της Πληροφορικής. Αιτούμεθα την τοποθέτηση σε οργανικές θέσεις στις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όλων των μεταταχθέντων εκπαιδευτικών ΠΕ19-20. Παράλληλα να δημοσιοποιηθούν τα μόρια μετάταξής τους και να αντιμετωπισθούν βελτιωτικά, όλες οι παραλήψεις και παρατυπίες, που τυχόν έχουν σημειωθεί.

Επίσης, οι συνάδελφοι καλούνται να διδάξουν για 24 ώρες την εβδομάδα, σε τμήματα με μεγάλο αριθμό μαθητών, με συνεχή εναλλαγή τάξεων – ηλικιών, σε εργαστήρια ασυντήρητα και με ελλείψεις εξοπλισμού, σε συνθήκες -δηλαδή- αντιπαιδαγωγικές έως και επικίνδυνες για τη σωματική ακεραιότητα των μαθητών.

Προτείνουμε τα ακόλουθα:

Για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Γυμνάσιο:

Μετά την τρίχρονη εφαρμογή του πιλοτικού αναμορφωμένου προγράμματος Σπουδών στο Γυμνάσιο, όπου το μάθημα της Πληροφορικής διδάσκεται δύο ώρες την εβδομάδα, η επιτυχία του κατά γενική ομολογία όλων των θεσμικών φορέων και υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας και των αποτελεσμάτων της αξιολόγησής του, υπήρξε αδιαμφισβήτητη. Θεωρούμε λοιπόν απαραίτητη την υιοθέτηση και εφαρμογή του σε όλα τα Γυμνάσια της χώρας. Παράλληλα απαιτείται η προετοιμασία των μαθητών από καθηγητές Πληροφορικής, εντός ενός διευρυμένου προαιρετικού σχολικού ωραρίου, για την επιτυχή πιστοποίησή τους σε γνώσεις και δεξιότητες χειρισμού Η/Υ.

Προτείνουμε τα ακόλουθα:

Γενικό Λύκειο

Για την Α’ και Β’ Λυκείου προτείνουμε:

Για την Γ’ Λυκείου:

Συμφωνούμε με την ισότιμη αντιμετώπιση, με άλλα συναφή μαθήματα της Γ’ Λυκείου του μαθήματος «Επιστήμης των Υπολογιστών», σχετικά με την εισαγωγή των μαθητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αλλά διεκδικούμε την επαναφορά του μαθήματος Πληροφορικής Γενικής Παιδείας.

Προτείνουμε τα ακόλουθα:

Επαγγελματικό Λύκειο

Στο Επαγγελματικό Λύκειο, ο Τομέας Πληροφορικής έχει τις εξής ειδικότητες:

  1. Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής,
  2. Τεχνικός Η/Υ και ∆ικτύων Η/Υ και
  3. Τεχνικός Εφαρμογών Λογισμικού,

ενώ εισάγεται το «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ», ως μάθημα Γενικής Παιδείας στη Β’ και Γ΄ τάξη. Στην Α’ τάξη όμως, χωρίς καμία επιστημονική τεκμηρίωση, το μάθημα «Εφαρμογές Πληροφορικής» δεν είναι τετράωρο σε όλους τους Κύκλους Επιλογής, και επειδή πρόκειται για μάθημα από τη φύση και το αντικείμενό του εργαστηριακό, πρέπει να χαρακτηριστεί ως τέτοιο.

Επιπλέον, θεωρούμε ότι τα μαθήματα της Γενικής Παιδείας στη Β’ και Γ’ τάξη για την καλύτερη εμπέδωση της ύλης, θα πρέπει να είναι δίωρα. Επίσης, στα εργαστηριακά μαθήματα του τομέα Πληροφορικής δεν ισχύει η συνδιδασκαλία στα 13 άτομα όπως ισχύει σε όλες τις άλλες ειδικότητες και θα πρέπει να διορθωθεί με τις νέες αναθέσεις.

Προτείνουμε τα ακόλουθα:

Σχολικοί Σύμβουλοι Πληροφορικής

Συνολικά 27 Σύμβουλοι Πληροφορικής υπηρετούν αυτή τη στιγμή σε όλη την Ελλάδα. Ο αριθμός αυτός, αν κρίνουμε από τον αριθμό των εν ενεργεία εκπαιδευτικών πληροφορικής αλλά και το γεγονός ότι διδάσκουν σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, είναι εξαιρετικά μικρός. Πρέπει λοιπόν να αυξηθεί, προκειμένου οι Σύμβουλοι Πληροφορικής να μπορέσουν να ανταποκριθούν στον πολυδιάστατο ρόλο τους. Προτείνουμε την ύπαρξη ενός Σχολικού Συμβούλου Πληροφορικής ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης, για την αποτελεσματικότερη επιστημονική καθοδήγηση των χιλιάδων συναδέλφων.

Κλάδος ΠΕ20

Σύμφωνα με τον Ν.3848/2010 (ΦΕΚ 71 τ. Α), υποψήφιοι για τις θέσεις Σχολικών Συμβούλων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μπορεί να είναι εκπαιδευτικοί κλάδων ΠΕ01 έως ΠΕ20. Επίσης, οι καθηγητές ΠΕ19 και ΠΕ20 έχουν τις ίδιες ακριβώς αναθέσεις μαθημάτων. Οι προηγούμενες προκηρύξεις δεν παρείχαν το δικαίωμα στους καθηγητές ΠΕ20 να συμμετάσχουν στη διαδικασία επιλογής των Σχολικών Συμβούλων.

Προτείνουμε τα ακόλουθα:

Αναβάθμιση του ρόλου των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.:

Αναγνωρίζοντας τη σπουδαιότητα και τον καταλυτικό ρόλο των 58 ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. που λειτουργούν σε όλη την Ελλάδα για την Πρωτοβάθμια & Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, παραθέτουμε την παρακάτω εμπεριστατωμένη λίστα προτάσεων, προκειμένου να αποτελέσουν οδηγό προς την κατεύθυνση της αναβάθμισης και της βελτιστοποίησης του τρόπου λειτουργίας τους.

Προτείνουμε τα ακόλουθα:

Μοριοδότηση εκπαιδευτικών ΠΕ 19-20 στις Τ.Π.Ε.

Σύμφωνα με την υπ. Αρ.Πρωτ. 75451/Δ2/06-07-2011/ΥΠΔΒΜΘ διευκρινιστική εγκύκλιο που αφορά στην επιλογή υποψηφίων Διευθυντών όλων των τύπων Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αναφέρεται «οι εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ19-20 θα μοριοδοτηθούν με τις μονάδες της επιμόρφωσης στις Τ.Π.Ε. επιπέδου 1».

Δεδομένου ότι αφενός μεν η εν λόγω εγκύκλιος είναι εν ισχύ και δεν έχει ανακληθεί ούτε τροποποιηθεί, αφ’ ετέρου δε αρκετοί εκπαιδευτικοί Πληροφορικής (ΠΕ19-20) χρησιμοποιήθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας ως επιμορφωτές Τ.Π.Ε. επιπέδου I, χωρίς να τους έχει δοθεί ποτέ το δικαίωμα συμμετοχής στην πιστοποίηση, όπως δόθηκε σε όλους τους άλλους κλάδους, παρακαλούμε όπως προβείτε επίσημα, ξεκάθαρα και οριστικά στην αναγνώριση της πιστοποιημένης γνώσης Πληροφορικής επιπέδου I, σε όλους τους εκπαιδευτικούς ΠΕ19-20.

Αξιότιμε κύριε Αναπληρωτή Υπουργέ,

Παρακαλούμε για την πραγματοποίηση ενημερωτικής συνάντησης τις προσεχείς ημέρες, προκειμένου να συζητήσουμε όλα τα θέματα που άπτονται της Πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και περιέχονται στο παρόν υπόμνημα. Τέλος, αναμένουμε σύντομα την εξαγγελία του χρονοδιαγράμματος υλοποίησης της πρότασής σας για «μάθημα Πληροφορικής Γενικής Παιδείας τουλάχιστον δύο ωρών εβδομαδιαίως σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου» ().

Με εκτίμηση,

Για το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.,

ip[
Exit mobile version