Με σκληρή γλώσσα απαντά η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών (ΑΣΕ) στις νέες δηλώσεις του Πρωθυπουργού, ο οποίος – όπως αναφέρει – επιδόθηκε ξανά σε μια «επίθεση συκοφαντίας και αυταρχισμού» απέναντι στους εκπαιδευτικούς, μέσα από το εβδομαδιαίο μήνυμά του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Στο επίκεντρο της κριτικής βρίσκονται οι απειλές για ποινές και απολύσεις, καθώς και η παρουσίαση της δίωξης εκπαιδευτικών ως δήθεν «επαναστατικά αυτονόητης» πολιτικής επιλογής.
Η ΑΣΕ κατηγορεί τον Κυριάκο Μητσοτάκη ότι, αντί να ασχοληθεί με τα πραγματικά προβλήματα του δημόσιου σχολείου – από τις ελλείψεις σε προσωπικό και υποδομές, μέχρι την ανέχεια που βιώνουν οι εκπαιδευτικοί – επιλέγει να τους στοχοποιεί δημόσια, παραγνωρίζοντας τον καθημερινό τους αγώνα. Στην ανακοίνωσή της παραθέτει σειρά παραδειγμάτων για τις τραγικές συνθήκες που επικρατούν στα σχολεία, κάνοντας λόγο για «συστηματική απαξίωση» των μορφωτικών δικαιωμάτων και της αξιοπρέπειας των εκπαιδευτικών, από έναν πρωθυπουργό που – όπως σημειώνει – γνώρισε το δημόσιο σχολείο μόνο ως υπουργός, και ποτέ ως μαθητής.
Το σχόλιο της ΑΣΕ για την εβδομαδιαία ανάρτηση του συστηματικού αρνητή της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης:
Ο πρωθυπουργός ξεπερνώντας κάθε όριο, επανέφερε στο βδομαδιάτικο μήνυμα του τις γνωστές συκοφαντίες και απειλές απέναντι στο κλάδο των εκπαιδευτικών. Με μήνυμά του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προχώρησε πάλι σε απειλές για χρηματικές ποινές και απολύσεις και βαφτίζοντάς «επαναστατικά αυτονόητο» τις διώξεις των εκπαιδευτικών που υπερβαίνουν εαυτούς προκειμένου να κρατήσουν το δημόσιο σχολειό όρθιο.
Να ενημερώσουμε τον πρωθυπουργό ότι «επαναστατικά αυτονόητο» το 2025 είναι:
Οι μαθητές να έχουν σύγχρονα και ασφαλή σχολικά κτίρια και όχι να κάνουν μάθημα κοιτώντας το ταβάνι μην του τους πέσει κανένας σοβάς, κάνα παράθυρο ή καμία στέγη στο κεφάλι.
Τα σχολεία να έχουν χαρτί υγείας, φωτοτυπικό χαρτί για τις εξετάσεις, συνολικά αναλώσιμα και να μην τα πληρώνουν οι συνάδελφοι.
Να έχουν οι μαθητές δάσκαλους και καθηγητές από την πρώτη μέρα και όχι Μάη μήνα να υπάρχουν 1.500 κενά δασκάλων από τις τάξεις ή να μην έχουν διδαχθεί μέχρι το Φλεβάρη πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.
Οι εκπαιδευτικοί να κοιμούνται σε φυσιολογικά σπίτια και όχι στο αυτοκίνητο, σε κάμπινγκ ή σε πανάκριβα ενοικιαζόμενα δωμάτια.
Οι μαθητές που χρήζουν νοσηλευτικής υποστήριξης να την έχουν και όχι να απειλείται με απόλυση η συναδέλφισσα που το καταγγέλλει.
Οι αναπληρώτριες να έχουν δικαίωμα να κάνουν οικογένεια και μην τους στερείται η άδεια ανατροφής τέκνου που παίρνουν σχεδόν όλες οι υπόλοιπες εργαζόμενες.
Οι νεοδιοριζόμενοι εκπαιδευτικοί να μην παίρνουν 795 ευρώ εισαγωγικό μισθό και να οδηγούνται κατά εκατοντάδες σε παρασιτήσεις γιατί δεν έχουν να φάνε.
Οι εκπαιδευτικοί ως εργαζόμενοι να έχουν δικαίωμα στην απεργία και να μη βαφτίζονται αρνητές καθήκοντος.
Να μην βαφτίζεται αξιολόγηση μία επιστημονική και παιδαγωγική γελοιότητα που καταργήθηκε πριν 43 χρόνια ως αναχρονιστική.
Οι μαθητές να επιλέγουν το θεατρικό έργο που θα ανεβάσουν και να μη λογοκρίνονται από ένοπλους αστυνομικούς την ώρα της παράστασης.
Ο πρωθυπουργός της χώρας να σέβεται στοιχειωδώς τους 170.000 εκπαιδευτικούς και να μην τους στοχοποιεί και τους απαξιώνει μέσω facebook.
Και πολλά άλλα.
Ο συστηματικός αρνητής των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και του δικαιώματος των εκπαιδευτικών να ζουν σαν άνθρωποι καλά θα κάνει να σκύψει το κεφάλι και να λύσει όλα αυτά τα προβλήματα.
Ας σταματήσει λοιπόν να απειλεί όλους εμάς που φάγαμε τα νιάτα μας για να στηρίξουμε το δημόσιο σχολείο στις πιο αντίξοες συνθήκες, ειδικά αυτός που πρώτη φορά είδε δημόσιο σχολείο όταν πήγε ως υπουργός σε αγιασμό.
Πάντως σίγουρα δεν είναι ο πρώτος που βαφτίζει τον αυταρχισμό και την καταστολή «επανάσταση», έχει προηγηθεί άλλος που τον συναγωνίζεται σε γραφικότητα…