ΟΛΜΕ: Για τα γεγονότα στο 2ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς-Η μόρφωση είναι δικαίωμα όλων των παιδιών

Η ΜΟΡΦΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ – Την ανεπάρκεια που παρουσιάζει σε ορισμένες περιπτώσεις η πολιτεία για την εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές ανάγκες την πληρώνουν οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και τα ίδια τα παιδιά.

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου με μόνα εφόδια την επιστημοσύνη, την παιδαγωγική τους επάρκεια και το ειλικρινές ενδιαφέρον για τη δουλειά τους και για όλους τους μαθητές τους κλήθηκαν από την αρχή της χρονιάς να διαχειριστούν δύσκολες καταστάσεις.

Οι καλές προθέσεις των εκπαιδευτικών αποδεικνύεται ότι δεν είναι αρκετές για να λυθούν προβλήματα που χρειάζονται διαφορετική μεταχείριση, εκπόνηση ειδικού προγράμματος και στήριξη από ειδικό προσωπικό και για αυτό σήμερα στο σχολείο έχει δημιουργηθεί μια έκρυθμη κατάσταση που πυροδοτεί συνεχώς εντάσεις σε καθηγητές, μαθητές και γονείς με απειλές, τρομοκρατία, μηνύσεις, και γενικά μια κατάσταση που δεν αρμόζει σε σχολείο που από τη φύση του αποτελεί χώρο καλλιέργειας ήθους και συνείδησης αποδοχής του διαφορετικού.

Από την ενημέρωση που έτυχε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ όταν επισκέφτηκε και συνομίλησε με το Σύλλογο Διδασκόντων προέκυψε ότι η Διεύθυνση του σχολείου και ο σύλλογος διδασκόντων προέβησαν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, όπως:

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ εκτιμά ότι ακέραια την ευθύνη για το αδιέξοδο που έχει προκύψει, φέρει η Πολιτεία, οι υπεύθυνοι και τα αρμόδια όργανά της, που άφησαν σχεδόν μόνους τους εκπαιδευτικούς και ακολούθησαν την τακτική του «νίπτω τας χείρας μου» παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις για ενίσχυση και λύση. Και είναι τουλάχιστον απαράδεκτο, ενώ δεν έχουν κάνει τίποτα ουσιαστικό μέχρι τώρα, να αναζητούν ευθύνες στο σχολείο και το προσωπικό. Υποστηρίζουμε ότι, όταν ένα σχολείο πρόκειται να δεχθεί μαθητές με ιδιαίτερες ανάγκες, πρέπει να προετοιμαστεί ανάλογα από την αρχή της χρονιάς και με ευθύνη της Πολιτείας.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ απαιτεί:

α. Ειδικούς παιδαγωγούς που θα στηρίζουν τους μαθητές από την πρώτη μέρα των μαθημάτων. Επισημαίνουμε ότι τα παιδιά με ειδικές ανάγκες δημιουργούν ιδιαίτερες σχέσεις με τους δασκάλους τους και για αυτό επιβάλλεται οι καθηγητές ΕΑΕ να είναι μόνιμοι και όχι συμβασιούχοι, όπως συμβαίνει σήμερα.

β. Μόνιμη και συνεχή παρουσία στα σχολεία ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών ώστε ανά πάσα στιγμή να μπορούν να παρεμβαίνουν σε όφελος όλων των παιδιών.

γ. Κατάλληλη προετοιμασία του εκπαιδευτικού προσωπικού και της Διεύθυνσης του σχολείου ώστε να απορροφούνται γρήγορα και αποτελεσματικά οι κραδασμοί που προέρχονται από ιδιαίτερες συμπεριφορές.

δ. Σχετική ενημέρωση από τους εντεταλμένους της εκπαίδευσης για την προετοιμασία των μαθητών ως προς τον τρόπο αντιμετώπισης και αντίδρασης σε περιπτώσεις ειδικών συμβάντων.

ε. Επίσης, ενημέρωση των γονέων του συνόλου των μαθητών για προσέγγιση των μαθητών με ειδικά χαρίσματα με ανοχή και ανθρωπιά.

Την ευθύνη σε ένα κράτος που ισχυρίζεται ότι ενδιαφέρεται για τη μόρφωση ΟΛΩΝ των παιδιών ανεξαιρέτως, χωρίς διακρίσεις και κατηγοριοποιήσεις, την έχει η ίδια η Πολιτεία που πρέπει να έχει έτοιμο ολοκληρωμένο, πλήρες εξειδικευμένο και εξατομικευμένο σχεδιασμό για να υπηρετήσει αυτό το σκοπό. Οι ευθύνες δεν μπορούν να είναι ούτε των εκπαιδευτικών που «ματώνουν» στην τάξη τους καθημερινά – είτε αυτοί είναι γενικής παιδείας είτε ειδικής – ούτε των μαθητών, ούτε των γονιών τους.

Απαιτούμε από τη Διοίκηση της Εκπαίδευσης :

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ εκφράζει την αμέριστη συμπαράσταση και στήριξή του στη Δ/νση και το Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου.

Τέλος, θέλουμε να επισημάνουμε προς όλες τις κατευθύνσεις ότι τα ζητήματα που αφορούν την εκπαιδευτική κοινότητα δεν λύνονται ούτε με απειλές ούτε με μηνύσεις. Η εκπαίδευσή μας πρέπει να στηρίζεται στη συνεργασία εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών.

 

ip[
Exit mobile version