Κέλλας: «Όχι στη δημιουργία άνεργων πτυχιούχων»

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔10/01/2019 - 09:56 | Author: Ρούσσου Ασημίνα

Στην κατ’ άρθρο συζήτηση του πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας – Ομιλία του κ. Κέλλα:

«Θα ξεκινήσω με τη χθεσινή πρόταση της Επιτροπής, που ορίσατε για το ΤΕΙ Κρήτης. Προτείνει το ΤΕΙ να συνεχίσει τη λειτουργία του εξελισσόμενο σε Πανεπιστήμιο και συνεργαζόμενο θεματικά με τα άλλα δύο Πανεπιστήμια της Κρήτης. Στη δική μας περίπτωση, του ΤΕΙ Θεσσαλίας, ποιό ήταν το πόρισμα της Επιτροπής αξιολόγησης; Γιατί δεν το δίνετε στη δημοσιότητα; Άλλη μία απόδειξη ότι η πολιτική σας χαράσσεται επί τη βάσει τοπικών και συντεχνιακών κριτηρίων καθώς και ψηφοθηρικών σκοπιμοτήτων.

Αναφερθήκατε στα Ιατρικά Εργαστήρια του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και υποστηρίξατε ότι κάτι ανάλογο θα γίνει και με αυτά του ΤΕΙ Θεσσαλίας. Πού είναι αυτό το ανάλογο; Το ανάλογο είναι η κατάργηση του Τμήματος; Ενός Τμήματος με πολύ υψηλή βάση, με υψηλή απορροφητικότητα στην αγορά εργασίας; Ενός Τμήματος με άρτιες εγκαταστάσεις και προσωπικό; Βλέπουμε την κατάργησή της και δεν ακούμε ένα γιατί! Κρύβονται ιδιωτικά συμφέροντα; Κρύβονται συντεχνιακά συμφέροντα; Και η έντονη αντίδραση στην κατάργηση του Τμήματος αυτού είναι διακομματική, όπως βλέπετε».

Τα ανωτέρω τόνισε ο Εισηγητής της ΝΔ, Βουλευτής Ν. Λάρισας, κ. Χρήστος Κέλλας, προς τον Υπουργό Παιδείας, κ. Κ. Γαβρόγλου, κατά την ομιλία του στην κατ’ άρθρο συζήτηση του νομοσχεδίου για τις «Συνέργειες Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τα ΤΕΙ Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας», σημειώνοντας μεταξύ άλλων:
«Αυτό, που είπατε στην προηγούμενη Επιτροπή, περί συναίνεσης της Συγκλήτου και του Πρύτανη για συγχώνευση του ΤΕΙ Θεσσαλίας με το Πανεπιστήμιο, το έκανε εχθές σαφέστατο ο Πρύτανης του ΤΕΙ, ο κ. Σπηλιώτης, όπως ομόφωνη ήταν η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Λάρισας για πάγωμα της συγχώνευσης.

Ιδρύετε Τμήμα Διατροφολογίας και Επιστήμης των Τροφίμων στα Τρίκαλα, ίδιο Τμήμα στην Καρδίτσα σε απόσταση 15΄, Τμήμα Πολιτισμού και Τμήμα Διαπολιτισμικών Σπουδών στον Βόλο. Ίδιες σχολές στην ίδια πόλη είτε σε απόσταση ενός τετάρτου. Ο σκοπός προφανής. Δημιουργείτε άνεργους πτυχιούχους.

Στο άρθρο 13 αναφέρεται η δημιουργία Συμβουλίων Ένταξης, τα οποία θα αποτελούνται από τον Αντιπρύτανη κάθε Πανεπιστημίου ως πρόεδρο και τρία μέλη ΔΕΠ για την ολοκλήρωση του ακαδημαϊκού έργου των ΤΕΙ έως το 2024. Γιατί να μην συνεχίσουν οι πρυτανικές αρχές του ΤΕΙ, που είναι και οι καθ’ ύλην αρμόδιες και έχουν εκλεγεί προ έτους, όπως ακριβώς έγινε και στο Πανεπιστήμιο Ηπείρου;
Στο άρθρο 32 παρ. 5, για την υποβολή υποψηφιότητας σε θέση Πρύτανη, ενώ επίκειται η συνταξιοδότηση του υποψηφίου, θέλετε να μας πείτε και όνομα ή ονόματα;!

Σχετικά με το Αβερώφειο Αγροδιατροφικό Τεχνολογικό Πάρκο. Το βήμα είναι θετικό, επιβάλλεται όμως η λειτουργική τους αυτονομία υπό μορφή ΝΠΙΔ, καθόσον πρόκειται για κλασσική περίπτωση σύνδεσης της έρευνας με την αγορά εργασίας. Άλλωστε, εσείς παραδέχεστε στην αιτιολογική έκθεση του άρθρου 32 ότι η διοίκηση είναι αποτελεσματικότερη στη Λάρισα απ’ ότι στον Βόλο, με αφορμή τα ΑΣΑΕΕ.
Στο άρθρο 42 για τα φροντιστήρια ξένων γλωσσών, οι αποκλίσεις των προστίμων είναι μεγάλες και θα πρέπει να συγκεκριμενοποιηθούν, για να μην υπάρχουν περιθώρια συνδιαλλαγής και να μην απειλούνται τα φροντιστήρια ξένων γλωσσών με εξόντωση.
Στο άρθρο 44 συμφωνούμε με την τροποποίηση για την κατάργηση του πλαφόν των μεταθέσεων για την αποκατάσταση, έστω και μερικά, των αδικιών.

Κατά το κλείσιμο της ομιλίας του, ο Λαρισαίος πολιτικός δήλωσε πως η ΝΔ επιφυλάσσεται επί των άρθρων για την ολομέλεια, ενώ επεσήμανε σχετικά με την τροπολογία για τους διορισμούς των εκπαιδευτικών στο Δημόσιο:
Βεβαίως και συμφωνούμε στην ανάγκη διορισμών. Φέρατε όμως ένα ολόκληρο σχέδιο νόμου ως τροπολογία.
Ως ΝΔ προτείνουμε ένα μικτό σύστημα, αντικειμενικό, αδιάβλητο και δίκαιο, που θα βασίζεται στους εξής πυλώνες κριτηρίων:

1. Επίδοση σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ
2. Εκπαιδευτική προϋπηρεσία
3. Ακαδημαϊκά κριτήρια (π.χ. βαθμός πτυχίου, συναφείς μεταπτυχιακοί τίτλοι, διδακτορικό, ξένες γλώσσες, ΤΠΕ)
4. Κοινωνικά κριτήρια
Θεωρούμε ότι ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ, θα πρέπει να καταλαμβάνει όχι περισσότερο από 30% στο σύνολο των μορίων και η εκπαιδευτική προϋπηρεσία να μοριοδοτείται με αυξημένο συντελεστή.
Ως προς τα κοινωνικά κριτήρια, θεωρούμε ότι πρέπει να δοθεί ειδική μοριοδότηση στους πολύτεκνους λόγω του δημογραφικού ζητήματος της Πατρίδας και, επίσης, να ληφθεί ειδική μέριμνα για τα άτομα με αναπηρία».

Μπορείτε να παρακολουθήσετε την ομιλία του Βουλευτή στον κάτωθι σύνδεσμο:

Loading...






  • europalso

    ideascentral