Γονείς: Άδικο και εχθρικό το σχολείο που οραματίζεται η υπουργός Παιδείας

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔16/05/2020 - 11:04 | Author: Newsroom Ipaidia

Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας θεώρησαν πως οι συνθήκες πανδημίας που βιώνουμε, με σχολεία και Πανεπιστήμια κλειστά, με όλη την εκπαιδευτική κοινότητα μουδιασμένη, είναι οι πιο κατάλληλες για να φέρουν προς συζήτηση σχέδιο Νόμου για την “Αναβάθμιση του …” όπως το αποκαλούν. Για την οπισθοχώρηση, τον αυταρχισμό και την αποδυνάμωση της Δημόσιας Δωρεάν Παιδείας θα λέγαμε εμείς.

Ένωση Συλλ. Γονέων και Κηδεμόνων Αμαρουσίου

Απόλυτα συνεπής στην κουλτούρα της αριστείας επί πληρωμής και της ιδιωτικοποίησης, μετά την ψήφιση του άρ. 50 του ν. 4653/2020 που εξισώνει τα ιδιωτικά κολέγια με τα Δημόσια Πανεπιστήμια, μετά την κατάργηση των πράσινων σχολών και της θεματικής εβδομάδας, έρχεται σχέδιο Νόμου που δυναμιτίζει την εκπαίδευση, υψώνει αλλεπάλληλους φραγμούς στη μόρφωση των παιδιών, με δραστικό περιορισμό των εισακτέων στα Πανεπιστήμια αφού φροντίζει να αφήνει στρατιές νέων εκτός του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος. Ένα Σχέδιο Νόμου που απέχει πολύ από τα πάγια κα άλυτα προβλήματα της Εκπαίδευσης.

Ένα Σχέδιο Νόμου που μεταξύ άλλων:

Φλερτάρει με την αλλαγή του γνωστικού αντικειμένου του Νηπιαγωγείου με την πιλοτική εισαγωγή των Αγγλικών, την ίδια στιγμή που αρνούνται να πάρουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την πλήρη και ουσιαστική εφαρμογή της Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής σε όλη την Ελλάδα και να ενισχύσουν τα Νηπιαγωγεία με το απαραίτητο βοηθητικό προσωπικό (τραπεζοκόμους, καθαρίστριες) καθώς και το επιστημονικό προσωπικό (ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς).

Προβλέπει την αύξηση του αριθμού των μαθητών στα και τα από 22 σε 26, και μάλιστα σε εποχή πανδημίας που το ίδιο το υπουργείο μιλά για 1,5 μέτρο απόσταση μαθητών μεταξύ τους και παρόλο που κανένας δεν αμφισβητεί το γεγονός πως όσο μικρότερος είναι ο αριθμός των μαθητών μέσα στη σχολική τάξη, τόσο πιο ποιοτική και ουσιαστική μπορεί να γίνει η δουλειά του εκπαιδευτικού. Παράλληλα ορίζεται για πρώτη φορά ελάχιστος αριθμός μαθητών για την δημιουργίας τμήματος (16 στο Νηπιαγωγείο και 20 στο Δημοτικό) κάτι που θα οδηγήσει στη συρρίκνωση των σχολικών μονάδων ενώ θα υποχρεώσει αρκετούς μαθητές να εγγραφούν σε σχολείο άλλης γειτονιάς ή και όμορου Δήμου.
Βάζει «προτεραιότητες» στις ανάγκες για την Ειδική Αγωγή που σημαίνει ότι θα αφήνει χιλιάδες μαθητές χωρίς παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης κ.α.

Αυξάνει κατά 75% τα εξεταζόμενα μαθήματα στο Γυμνάσιο και κατά 15%-20% στο Λύκειο.
Καταργεί τη 2η εξεταστική του Ιουνίου για τους μετεξεταστέους του Γυμνασίου και της Α & Β Λυκείου και τους παραπέμπει τους στο πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, ενώ ταυτόχρονα καταργεί τον θεσμό της ενισχυτικής διδασκαλίας εντός του σχολείου, ανάμεσα στις δύο εξεταστικές.
Μειώνει τις ομάδες προσανατολισμού στο Λύκειο από 4 σε 3 με αποτέλεσμα την αντίστοιχη μείωση των απαιτούμενων τμημάτων κατεύθυνσης.
Επαναφέρει την “αμαρτωλή” Τράπεζα Θεμάτων από την Α’ Λυκείου, μετατρέποντας το Λύκειο σε εξεταστικό κέντρο, με ουσιαστικά «πανελλαδικού τύπου» εξετάσεις. Να θυμίσουμε πως την τελευταία φορά που εφαρμόστηκε (2013-14) εξαπλασιάστηκαν οι μετεξεταστέοι, (1 στους 4 μαθητές) και σε συνδυασμό με την κατάργηση της εξεταστικής του Ιουνίου, μιλάμε για «μαύρα καλοκαίρια» για χιλιάδες μαθητές και τις οικογένειες τους.
Καθορίζει το ηλικιακό όριο των 17 χρόνων για την εγγραφή στο ΕΠΑΛ, οδηγώντας με τον τρόπο αυτό την επαγγελματική εκπαίδευση σε μαρασμό αφού στερεί το δικαίωμα σε αποφοίτους Λυκείων να αποκτήσουν ειδικότητα αλλά και αποκλείει την επανένταξη νέων στο εκπαιδευτικό σύστημα που το είχαν εγκαταλείψει, σε όφελος των ιδιωτικών ΙΕΚ και των υπό ίδρυση Σχολών Κατάρτισης μετά το γυμνάσιο. Σημειώνουμε ότι πάνω από το 1/3 των μαθητών των ΕΠΑΛ είναι άνω των 17 ετών.

Θεσμοθετεί την εξωτερική αξιολόγηση των σχολείων, ακόμα και με βάση τις επιδόσεις των μαθητών, με στόχο την κατηγοριοποίησή τους και επαναφέρει την κακόφημη τιμωρητική ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Επαναφέρει την αναγραφή της διαγωγής στα απολυτήρια των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπως και τις πολυήμερες αποβολές, δημιουργώντας ένα σχολείο αυταρχικό, τιμωρητικό, στερούμενο από την παιδαγωγική της πρόληψης.

Το νέο Σχολείο που οραματίζεται η Υπουργός Παιδείας είναι άδικο και εχθρικό απέναντι σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Δημιουργεί κοινωνικές ανισότητες ενώ ενισχύει την παραπαιδεία και την ιδιωτική εκπαίδευση.

Με την ίδια αποφασιστικότητα που «Μείναμε Σπίτι» θα στείλουμε σε παντοτινή καραντίνα το νέο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο



  • ideascentral

    europalso

Enter your email address: