Εκπαιδευτικοί: Καμία συμμετοχή στην αξιολόγηση

Μια νέα σχολική χρονιά αρχίζει με την κυβέρνηση να κλιμακώνει την επίθεσή της σε όλα τα μέτωπα (υγεία, παιδεία, εργασία, περιβάλλον), αναφέρει η Ε ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.

Την περσινή χρονιά εν μέσω πανδημίας, κλειστών και τηλεκπαίδευσης, το ΥΠΑΙΘ επιδίωξε να εγκαθιδρύσει στα σχολεία την αξιολόγηση. Δεν της πέρασε! Οι εκπαιδευτικοί σε ολόκληρη την Ελλάδα  έδωσαν μια σκληρή μάχη ενάντια στην πολιτική που βάζει σε κίνδυνο το δημόσιο σχολείο και την εκπαίδευση,  απειλεί ευθέως την εργασία των εκπαιδευτικών, υπονομεύει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, τον αυταρχισμό του Υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης. Οι εκπαιδευτικοί, σε ένα κλίμα πρωτοφανούς ενότητας και αγωνιστικότητας, όλοι μαζί αποφασισμένοι, συμμετείχαν με συντριπτικά ποσοστά συμμετοχής στην απεργία αποχή της ΟΛΜΕ/ΔΟΕ. Αποδείχτηκε έτσι ότι μπορούμε και κατορθώνουμε  μεγάλες νίκες ( βλ. εκλογές αιρετών, κάμερες στην τάξη, αξιολόγηση, απαγόρευση διαδηλώσεων).

Μπαίνουμε ξανά σε θέση μάχης. Η κυβέρνηση πάλι μέσα στο καλοκαίρι  ψήφισε νέο νόμο για την αξιολόγηση. Συμπληρώνει όλο το προηγούμενο νομοθετικό της έργο και αποκαλύπτονται πλήρως οι προθέσεις της.  Έτσι, εκτός από την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, Τράπεζα Θεμάτων, υποχρεωτικά εργαστήρια δεξιοτήτων ήδη από το νηπιαγωγείο, πρότυπα πειραματικά, δημοσιονομικές περικοπές, ιδιωτικοποίηση ανώτατης εκπαίδευσης, εξίσωση πτυχίων ιδιωτικών κολεγίων με ΑΕΙ, κατάργηση πανεπιστημιακού ασύλου και πανεπιστημιακή αστυνομία, νόμο για την ΤΕΕ κ.α., ο νόμος για «Αναβάθμιση του σχολείου και ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών» (4823/2021) συμπυκνώνει βασικές επιδιώξεις του συστήματος για το σχολείο της αγοράς. Βασικά του σημεία:

Με όχημα την αυτονομία της σχολικής μονάδας επιβάλλει περαιτέρω ιδιωτικοποίηση των δημόσιων σχολείων και στρώνει το έδαφος για την ταξική κατηγοριοποίησή τους. Διευθυντές – manager σε ρόλο απόλυτου άρχοντα, μέντορες, ενδοσχολικοί συντονιστές και συντονιστές τάξεων αποτελούν τους άμεσους κρίκους υλοποίησης της κυρίαρχης εκπαιδευτικής πολιτικής.  Ανοίγει ο δρόμος για την εισβολή των ιδιωτών στα Δημόσια Σχολεία, τα οποία θα υποχρεώνονται να αναζητούν «πόρους» από χορηγούς και δωρεές από επιχειρήσεις για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών τους.

Αφυδατώνεται η λειτουργία των Συλλόγων Διδασκόντων, στραγγαλίζεται οποιαδήποτε ελευθερία και όσα δημοκρατικά δικαιώματα έχουν απομείνει στο Δημόσιο Σχολείο. Με την οικονομική αυτονομία επιδιώκεται η απαλλαγή του κράτους από την υποχρέωση της χρηματοδότησης της δημόσιας εκπαίδευσης, ενώ με την παιδαγωγική αυτονομία και τη θέσπιση του «πολλαπλού βιβλίου»σπάει ο ενιαίος χαρακτήρας της εκπαίδευσης και ενισχύεται έτσι η κατηγοριοποίηση των σχολείων, προωθείται το σχολείο των δεξιοτήτων και όχι της γενικής γνώσης.. Το πέρασμα των προσλήψεων στους δήμους ή στη σχολική μονάδα θα επιφέρει την κατάργηση της μονιμότητας και τεράστια ανατροπή των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών.

Το αποτέλεσμα θα είναι ένα  σχολείο που θα λειτουργεί ως επιχείρηση, μαθητές που θα ωθούνται να εγκαταλείψουν το όνειρο των πανεπιστημιακών σπουδών, πρόγραμμα σπουδών ανάλογα με το τι θέλουν οι επιχειρήσεις, εκπαιδευτικοί μόνιμα φοβισμένοι, πιεσμένοι και υπάκουοι.

Η φετινή ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των εισακτέων επιβεβαιώνει όσα λέγαμε, 40.000 υποψήφιοι, τα 2/5 του συνόλου των υποψηφίων, έμειναν εκτός. Με 8.000 μόρια δε χωράς στο δημόσιο ΑΕΙ, με 8.000 ευρώ χωράς και παραχωράς στο Κολέγιο. 16.000 θέσεις έμειναν κενές, δεκάδες τμήματα χωρίς φοιτητές! Όσοι έχουν λεφτά θα πάνε στα ιδιωτικά ΙΕΚ και κολέγια, για τους υπόλοιπους μόνη επιλογή δομές κατάρτισης και στο τέλος φτηνό, ευέλικτο, εργατικό δυναμικό. Οι ανάγκες ουσιαστικά των καπιταλιστικών επιχειρήσεων για ένα εργατικό δυναμικό που θα καταρτίζεται κάθε φορά σε ό,τι έχουν ανάγκη αυτές, η προετοιμασία του με το μικρότερο το δυνατό κόστος- άρα, λιγότερα λεφτά για τα σχολεία, εκπαιδευτικούς λιγότερους και χωρίς δικαιώματα-, η λειτουργία ενός δημόσιου αγαθού ως πεδίο κερδοφορίας είναι η πηγή του προβλήματος. Αποτελεί  ζητούμενο για το εκπαιδευτικό κίνημα η ανατροπή των αντιεκπαιδευτικών νόμων που χτυπούν τα μορφωτικά δικαιώματα και το μέλλον των παιδιών, το Δημόσιο Σχολείο, τσακίζουν τα εργασιακά δικαιώματα.

ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ, ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΣ

ΟΡΓΑΝΩΣΗ-ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑ-ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΓΙΑ ΝΑ ΝΙΚΗΣΟΥΝ ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΜΑΣ 

Ο κόσμος  της εκπαίδευσης έχει μόνο ένα δρόμο, το δρόμο της σύγκρουσης με τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα που με συλλογικές αποφάσεις έχουμε χαράξει. Η μάχη ενάντια στην αξιολόγηση είναι στρατηγικής σημασίας μάχη για το εκπαιδευτικό κίνημα κι ως τέτοια θα τη δώσουμε με όλες μας τις δυνάμεις!

Καλούμε την ΟΛΜΕ να πάρει θέση άμεσα καταγγέλλοντας την αυταρχική πολιτική του ΥΠΑΙΘ και της κυβέρνησης. Να συγκαλέσει τώρα Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ και Γενική Συνέλευση προέδρων που θα πραγματοποιηθούν με την έναρξη των μαθημάτων. Να καταθέσει ολοκληρωμένη εισήγηση – πρόταση ενάντια στην εγκληματική πολιτική της κυβέρνησης στην υγεία και τα  αντιεκπαιδευτικά μέτρα στην παιδεία, καθώς και πρόταση αποφασιστικού και ανυποχώρητου αγώνα διαρκείας με τις Γενικές Συνελεύσεις να καθορίζουν σε κάθε φάση την εξέλιξή του. Να αξιοποιήσουμε τις μεγάλες παρακαταθήκες των πρόσφατων αγώνων του κλάδου και των εκπαιδευτικών που εναντιώθηκαν σε συντριπτικό ποσοστό  στην αξιολόγηση σχολικής μονάδας και απέρριψαν μαζικά τις ηλεκτρονικές εκλογές αιρετών, που βάδισαν στο δρόμο του αγώνα για να έχουμε σήμερα διορισμούς στην εκπαίδευση! Καλούμε τις ΕΛΜΕ και τους ΣΕΠΕ σε συντονισμό των αγώνων.

ip[
Exit mobile version