Εκπαιδευτικοί: Η «εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση» ανοίγει επικίνδυνους δρόμους

Κυριάκος Πιερρακάκης: Πότε θα βγει η εγκύκλιος για τις απουσίες λόγω κορονοϊού

Το δημοσίευσε την Υπουργική Απόφαση (Υ.Α.) με ΦΕΚ 140/20-1-2021 με τίτλο: «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο», αναφέρει η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του Π.Α.ΜΕ.

Γιατί συμμετέχουμε μαζικά στην απεργία – αποχή;

Η κυβέρνηση της Ν.Δ. ισχυρίζεται ότι η «εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση» στην εκπαίδευση έχει ως στόχο «τη βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου», «της παιδαγωγικής και μαθησιακής λειτουργίας», «της διοικητικής λειτουργίας» καθώς και την «επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών».

Μας κοροϊδεύουν, κυριολεκτικά,  μπροστά στα μάτια μας!

Εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές γνωρίζουμε από «πρώτο χέρι» τα «έργα και τις ημέρες»  κυβέρνησης και Υπουργείου Παιδείας. Αν πρόθεσή τους ήταν να στηρίξουν τη λειτουργία των σχολείων θα είχαν ικανοποιήσει τις δίκαιες διεκδικήσεις μας, θα είχαν πάρει μέτρα για τη λειτουργία των σχολείων με ασφάλεια και υγιεινή όλο αυτό διάστημα της πανδημίας.

Για ποια ποιότητα και ποια αναβάθμιση μας μιλάνε, όταν:

Με τη λεγόμενη αξιολόγηση θα λυθούν αυτά τα προβλήματα;

Οι διαδικασίες της Υ.Α. δεν έρχονται να λύσουν τα ουσιαστικά προβλήματα της διδακτικής πράξης. Κυβέρνηση και Υπουργείο δε θα «ακούσουν» τη γνώμη μας!

Οι 48 δείκτες της «εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης» και διαδικασίες που εισάγονται είναι αποκαλυπτικοί!

Μήπως, τελικά, «καλώς» αξιολογούμενα σχολεία είναι αυτά που λειτουργούν ως «αυτόνομες οικονομικές μονάδες, με λογική «κόστους – οφέλους», με όρους περικοπής δαπανών και «πόρων» και «κακώς» αξιολογούμενα σχολεία όλα τα υπόλοιπα που διεκδικούν την κάλυψη όλων των αναγκών με ευθύνη του κράτους;

Η «εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση» ανοίγει επικίνδυνους δρόμους!

Η διεθνής πείρα δείχνει ότι και στα «αξιολογημένα» σχολεία του εξωτερικού, οι ταξικοί φραγμοί, οι ανισότητες και η μορφωτική υποβάθμιση «ζουν και βασιλεύουν»!

Ακόμα και σε όσα κράτη έχουν εφαρμοστεί αντίστοιχες διαδικασίες, με πανομοιότυπους στόχους, εργαλεία, δείκτες και σχετικά αντίστοιχους φορείς υπάρχουν αποτελέσματα που έχουν οδηγήσει:

  1. Στη λεγόμενη αυτονομία της σχολικής μονάδας στο διαφοροποιημένο αναλυτικό πρόγραμμα, σε διαφορετικό περιεχόμενο των μαθημάτων. Στην Γερμανία με τους τρεις διαφορετικούς τύπους σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που από τα 11 μόλις χρόνια ο μαθητής καλείται να ακολουθήσει. Στη Γαλλία με τη γενίκευση των ζωνών εκπαιδευτικής προτεραιότητας και την «ευελιξία» στο αναλυτικό πρόγραμμα (έως 25% μείωση της διδακτέας ύλης). Στην Αγγλία τα σχολεία των φτωχών διαλέγουν συγγράμματα και φύλλα αξιολόγησης, χαμηλότερου επιπέδου.
  2. Στην ταξική διαφοροποίηση των σχολείων με βάση την κοινωνική προέλευση των μαθητών, η οποία έχει άμεση σχέση με τις επιδόσεις τους είτε σε Εθνικό είτε σε διεθνές επίπεδο. Δημιουργούνται σχολεία πολλών ταχυτήτων με αντίστοιχες απαιτήσεις, κριτήρια αξιολόγησης, επίπεδο σπουδών, οξύνοντας με αυτό τον τρόπο τους ταξικούς φραγμούς. Η Γαλλία (PISA 2012) είναι η χώρα της Ευρώπης με τη μεγαλύτερη συνάφεια επίδοσης μαθητή- κοινωνικοταξική προέλευση. Στην Αγγλία αντίστοιχα τα παιδιά που προέρχονται από την εργατική τάξη έχουν περίπου 2,5 φορές μικρότερη πιθανότητα να παρακολουθήσουν με επιτυχία το πρόγραμμα SEM A level, που οδηγεί στις ιατρικές, πολυτεχνικές και σχολές φυσικών επιστημών.
  3. Στη γενίκευση των ελαστικών εργασιακών σχέσεων ακόμα και σε απολύσεις. Στα σχολεία της Αγγλίας, των φτωχών περιοχών, αξιολογούν «κακώς» και απολύουν τους πιο υψηλά αμειβόμενους, παλιούς εκπαιδευτικούς και προσλαμβάνονται διαρκώς νέοι ή εκπαιδευόμενοι εκ των οποίων αρκετοί είναι και μετανάστες από τη νότια Ευρώπη. Στη Γαλλία οι νέοι συνάδελφοι βρίσκονται υπό το καθεστώς του γυρολόγου που κάθε πρωί μαθαίνει σε ποιο σχολείο θα πάει να καλύψει πιθανό κενό. Στη Γερμανία μόνιμοι κρατικοί υπάλληλοι στα περισσότερα κρατίδια είναι μόνο τα στελέχη εκπαίδευσης.
  4. Στην απαξίωση των κακώς αξιολογούμενων σχολείων που πολλές φορές οδηγεί μέχρι και το κλείσιμο. Για παράδειγμα στην πολυδιαφημιζόμενη Φιλανδία τα τελευταία χρόνια έχουν κλείσει 2.500 σχολικές μονάδες.

Η κυβέρνηση της Ν.Δ., ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΙΝΑΛ, η Ε.Ε., ο ΟΟΣΑ και ο ΣΕΒ, μέσα από το 3Ο Μνημόνιο, τις εκθέσεις της Κομισιόν, τους διάφορους κοινωνικούς διαλόγους και την έκθεση Πισσαρίδη για την Παιδεία, τώρα τελευταία, έχουν διαμορφώσει κοινή στρατηγική στην Εκπαίδευση.

Τα αποτελέσματά της είναι ήδη εδώ!

Τα αποτελέσματα των εκθέσεων της «αξιολόγησης» θα αξιοποιηθούν στην επιτάχυνση των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών.

Ο ΣΥΡΙΖΑ, ως κυβέρνηση, άνοιξε διάπλατα τον δρόμο σε όλα αυτά. Τον νόμο του ΣΥΡΙΖΑ για την αξιολόγηση 4547/18, με προθήκες, εφαρμόζει η Ν.Δ. Για απουσία «κουλτούρας αξιολόγησης» μιλούσε ο Κ. Γαβρόγλου. Το ένα μετά το άλλο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο ψήφιζε ο ΣΥΡΙΖΑ (δομές, Λύκειο, αναπληρωτές) και όλα τα άφησε άθικτα η Ν.Δ.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Εν μέσω καπιταλιστικής κρίσης και πανδημίας, οι καπιταλιστές και το κράτος τους βρίσκουν την ευκαιρία να επιταχύνουν τα σχέδιά τους και στην Εκπαίδευση, ενώ την ίδια στιγμή δυναμώνουν την επίθεση στα εργασιακά, κοινωνικά και ασφαλιστικά δικαιώματα, χτυπούν το δικαίωμα στην απεργία και τη διαδήλωση, με στόχο να περάσει πιο εύκολα η αντιλαϊκή πολιτική. Ο σχεδιασμός κυβέρνησης και Υπουργείου Εσωτερικών, με βάση τις δηλώσεις Θεοδωρικάκου και Βορίδη, στα πλαίσια της λεγόμενης «πολύεπίπεδης διακυβέρνησης», είναι το πέρασμα της Εκπαίδευσης και της Υγείας στην Τοπική Διοίκηση. Να γιατί θέλουν να «αξιολογήσουν» άρον – άρον τα σχολεία. Να πώς «κουμπώνει» το ένα νομοσχέδιο με το άλλο.

Μπορούμε να τους χαλάσουμε τα σχέδια για μια ακόμα φορά!

Με το νου μας στις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας, με την πεποίθηση ότι ακόμα και «οι μαθητές του τελευταίου θρανίου» μπορούν να γίνουν πρωταγωνιστές και δημιουργοί μιας καλύτερης κοινωνίας, παίρνουμε θέση μάχης.

Η αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση δε θα περάσει!

Έχουμε τη δύναμη να τα καταφέρουμε για άλλη μια φορά!

ip[
Exit mobile version