Ξεκινώντας από τη βάση της εκπαιδευτικής πυραμίδας-Μεταρρυθμίσεις σε 10 βήματα
3. Νέα προγράμματα σπουδών σε Δημοτικά – Γυμνάσια – Λύκεια
• Δρομολογήσαμε νέα προγράμματα σπουδών για όλες τις βαθμίδες και τα γνωστικά αντικείμενα (123 νέα προγράμματα σπουδών, 140 νέα βιβλία στη γενική εκπαίδευση).
• Ενισχύσαμε τη διδασκαλία της Πληροφορικής, των Ξένων Γλωσσών, των Κλασικών Γραμμάτων, της Φυσικής Αγωγής.
• Προωθήσαμε την εκπόνηση ερευνητικών/συνθετικών εργασιών ως συμπληρωματικό ή εναλλακτικό τρόπο αξιολόγησης.
• Συστήσαμε το θεσμό της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας στο Λύκειο.
4. Επαγγελματική εκπαίδευση, κατάρτιση και δια βίου μάθηση (ΕΕΚΔΒΜ) – Aπό λύση ανάγκης για λίγους, συνειδητή επιλογή για πολλούς • Προετοιμάστηκε το νομοσχέδιο και ξεκίνησε η διαβούλευση με κοινωνικούς εταίρους και φορείς για ουσιαστική μεταρρύθμιση όλων των εκπαιδευτικών διαδρομών της ΕΕΚΔΒΜ: – Καθιέρωση εθνικού συστήματος και πλαισίου διασφάλισης ποιότητας ΕΕΚΔΒΜ (Πρότυπα ΕΠΑΛ, Πειραματικά/Θεματικά ΙΕΚ). – Νέο σύστημα διακυβέρνησης, με ουσιαστική συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων στον πυρήνα της μεταρρυθμιστικής στρατηγικής. • Εξασφαλίσαμε την εύρυθμη λειτουργία και ενισχύσαμε την αυτονομία των ΙΕΚ. • Δώσαμε νέες ευκαιρίες εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε νησιωτικές και παραμεθόριες περιοχές, στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης. |
5. Ειδική αγωγή: στο επίκεντρο ο μαθητής |
6. Επενδύουμε στο ανθρώπινο κεφάλαιό μας: επιμορφώσεις, αξιολόγηση, μόνιμοι διορισμοί • Καθιερώνουμε ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα για τις επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών μας. • Επενδύουμε συνολικά 16 εκατομμύρια ευρώ σε επιμορφώσεις για βασικούς γραμματισμούς, για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, για τα νέα προγράμματα σπουδών. Επιπλέον 23 εκατ. ευρώ (2020-25) σε επιμορφώσεις για αυξημένες ψηφιακές δεξιότητες. • Θεσπίσαμε και υλοποιούμε την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και του εκπαιδευτικού έργου. • Ολοκληρώσαμε τη διαδικασία 4.500 μόνιμων διορισμών, τους πρώτους στην ιστορία της χώρας στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση, μέσω ΑΣΕΠ. • Ολοκληρώσαμε την κατάρτιση προσωρινών πινάκων για 10.500 μόνιμους διορισμούς στη Γενική Εκπαίδευση, τους πρώτους μετά από 10 χρόνια. |
7. Απελευθερώνουμε τη δυναμική των Πανεπιστημίων μας |
8. Ενισχύουμε την εξωστρέφεια των Πανεπιστημίων μας – ανοίγουμε παράθυρο στον κόσμο • Δώσαμε τη δυνατότητα ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων (χωρίς να απαιτείται έγκριση Υπουργού). • Διευρύναμε τις επιλογές: διπλά και κοινά προγράμματα σπουδών, θερινά προγράμματα, ανταλλαγές με ξένα Πανεπιστήμια. • Ανοίξαμε νέο δίαυλο συνεργασίας με 28 κορυφαία ακαδημαϊκά ιδρύματα των ΗΠΑ – ιστορικός αριθμός ενδιαφερόμενων πανεπιστημίων/ρεκόρ συμμετοχής σε πάνω από 100 χρόνια λειτουργίας του Ιnstitute of Ιnternational Εducation. |
9. Ψηφιακός μετασχηματισμός • Ενισχύσαμε τον τεχνολογικό εξοπλισμό των σχολείων μέσω ΕΣΠΑ και ανοικτού διεθνούς ηλεκτρονικού διαγωνισμού (σχεδόν 50.000 συσκευές) και μέσω δωρεών ιδιωτών (20.200 συσκευές). • Επενδύουμε στις ψηφιακές υποδομές και λειτουργίες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου. • Αναβαθμίζουμε τη σύνδεση internet (VDSL) σε πάνω από 6.000 σχολικές μονάδες (το έργο συνεχίζεται το Σεπτέμβριο) σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. • Καθιερώσαμε ψηφιακές αιτήσεις εγγραφής στα δημόσια νηπιαγωγεία, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Αξιοποίησε τη δυνατότητα αυτή το 87% των γονέων. |
10. Εξ αποστάσεως εκπαίδευση – η πρόκληση που έγινε ευκαιρία • Διατηρήσαμε στενή την επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία για τους μαθητές, σπουδαστές, φοιτητές και εκπαιδευτικούς της χώρας. – 120.000 ενεργοί εκπαιδευτικοί στη σύγχρονη τηλεκπαίδευση. – 765.000 συμμετοχές μαθητών την ημέρα. – Περισσότεροι από 1.100.000 μαθητές και 193.000 εκπαιδευτικοί ενεγράφησαν στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. – Πάνω από 145.000 παιδιά ηλικίας 4-14 ετών παρακολούθησαν καθημερινά το πρόγραμμα εκπαιδευτικής τηλεόρασης. – Πάνω από 96% των μαθημάτων ΙΕΚ και προπτυχιακών μαθημάτων ΑΕΙ παραδίδονταν μέσω σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. |
Δείτε το βίντεο εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=vfAlUDsUe7M